"przechodzone" maszyny

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez voytec » wtorek, 2 maja 2006, 12:06

żółtodziób napisał(a):kurde, panowie czym się tutaj podniecać, zwykłe przednionapędowe Tipo, tyle że ładniej opakowane... Powiedzcie coś może o czteronapędowej wersji albo o wyczynowych odmianach 75tki...



A`propos czteronapedowej wersji - analogicznie, wszystko to , co mialo "zwykłe przednionapędowe Tipo, tyle że ładniej opakowane..." :P + zyciodajne, czterolapne organy i serce przeszczepione z Integralki 16V - czyli nic szczegolniego, prawda?:P

Innymi slowy - "The Alfa 155 Q4: This car is everything a Toyota Corolla isn't."
A szczegoly o powyzszym i o wyscigowych (chociaz rajdowe takze bywaly, a jakze!) 75-tkach to juz moze niezawodny Alfan, tudziez Rafaellop.

--
Pozdrawiam,
voytec
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Postprzez POL-CAR » wtorek, 2 maja 2006, 12:23

:alfan: napisał(a):Tak, tylko dokładnie rzecz biorąc to był egzemplarz z JASa, trochę młodszy (chyba '97 lub okolice). Najpierw jeździł nią Dziurka, zresztą prócz GP Polski zaliczał nią też Macau Guia Race. I wtedy była ona czystym ST. Wywiał i Hilu jeździli już wersją zrobioną wg. naszego regulaminiu grupy H, przede wszystkim dużo lżejszą(kiedyś byłem przy ważeniu - trochę ponad 900 kg), no i dzięki temu szybszą niż orginał.

Zresztą co tu dużo mówić - wystaczy spojrzeć na mój aktualny avatar 8)


Stańco też przez jakiś czas używał tej alfy - kiedy Dziurka przesiadł się do audi A4. Było to chyba w pierwszym albo drugim sezonie startów Stańco w WSMP. Startował nią chyba też w 2 rundach ETCC, czy jak to się wtedy nazywało (nie pamiętam dokładnie). :D
www.pol-car.pl, www.racing-team.pl
Avatar użytkownika
POL-CAR
N2
 
Posty: 140
Dołączył(a): piątek, 14 paź 2005, 15:42

Postprzez Marmetal » wtorek, 2 maja 2006, 19:50

POL-CAR napisał(a):
:alfan: napisał(a):Tak, tylko dokładnie rzecz biorąc to był egzemplarz z JASa, trochę młodszy (chyba '97 lub okolice). Najpierw jeździł nią Dziurka, zresztą prócz GP Polski zaliczał nią też Macau Guia Race. I wtedy była ona czystym ST. Wywiał i Hilu jeździli już wersją zrobioną wg. naszego regulaminiu grupy H, przede wszystkim dużo lżejszą(kiedyś byłem przy ważeniu - trochę ponad 900 kg), no i dzięki temu szybszą niż orginał.

Zresztą co tu dużo mówić - wystaczy spojrzeć na mój aktualny avatar 8)


Stańco też przez jakiś czas używał tej alfy - kiedy Dziurka przesiadł się do audi A4. Było to chyba w pierwszym albo drugim sezonie startów Stańco w WSMP. Startował nią chyba też w 2 rundach ETCC, czy jak to się wtedy nazywało (nie pamiętam dokładnie). :D


Masz rację, Maciek przez jakiś krótki okres czasu startował nią w European Touring Car Championship (ETCC). Był to bodajże rok 2000.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez :alfan: » wtorek, 2 maja 2006, 20:08

Marmetal napisał(a):Masz rację, Maciek przez jakiś krótki okres czasu startował nią w European Touring Car Championship (ETCC). Był to bodajże rok 2000.


Tak macie rację, Max jeździł nią i u nas i w Europie. Jeśli mamy już do końca badać jej genaologię, to w 2004 miał nią startować Janus. Skończyło się na przemalowaniu jej w przeokropne barwy i testach, po czym Janus wsiadł w Prosię.

Marmetal tak gwoli ścisłości, to było Euro STC :wink: . Do nazwy ETCC powrócono dopiero rok czy dwa później.

A szczegoly o powyzszym i o wyscigowych (chociaz rajdowe takze bywaly, a jakze!) 75-tkach to juz moze niezawodny Alfan, tudziez Rafaellop.


Ależ panie Voytcu, pan się nie krępuje :P. Niezawodny Alfan ma trochę innych spraw na głowie, a rafaellop to z garażu chyba w ogóle już nie wychodzi :wink: A jak kolega żółtodziób tak się tym pasjonuje (śmiem powątpiewać :wink: ), to może poszukać informacji na jedynie słusznej stronie.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » środa, 3 maja 2006, 12:00

A jak kolega żółtodziób tak się tym pasjonuje (śmiem powątpiewać ), to może poszukać informacji na jedynie słusznej stronie.


Alfan jak zwykle niezawodnie czyta w moich myślach... ja po prostu nie rozumiem skąd te zachwyty. Gdyby dotyczyły Q4 albo 75tki to jesszcze mógłbym zrozumieć, choć i tak bym ich nie podzielał.

A`propos czteronapedowej wersji - analogicznie, wszystko to , co mialo "zwykłe przednionapędowe Tipo, tyle że ładniej opakowane..." + zyciodajne, czterolapne organy i serce przeszczepione z Integralki 16V - czyli nic szczegolniego, prawda?


W zasadzie niz szczególnego, tyle że dla mnie rodzaj napedu jest podstawą do klasyfikowania co jest dupowozem a co gablotą wartą uwagi.

Innymi slowy - "The Alfa 155 Q4: This car is everything a Toyota Corolla isn't."


Mślałem że fani Alfy mają trochę większe mniemanie o Q4, ja bym nigdy nie porównał Subaru WRX do jakiegoś Golfa albo Focusa, ani nawet do Alfy 147. Zawsze powtarzam że przedni napęd jest dobry na zakupy albo nad morze. Nie chodzi o to że taki wóz nie może być szybki bo takie wozy jak Civic Type R pokazują ze można tak zbudować szybkie autko, ale taka
Honda Civic to już jest max i mim wszystko trochę na wyrost nazywana jest wozem sportowym.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mop » środa, 3 maja 2006, 12:53

integra, civic nawet nie ma podejscia.
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez OZ » środa, 3 maja 2006, 13:08

żółtodziób napisał(a):Zawsze powtarzam że przedni napęd jest dobry na zakupy albo nad morze. Nie chodzi o to że taki wóz nie może być szybki bo takie wozy jak Civic Type R pokazują ze można tak zbudować szybkie autko, ale taka Honda Civic to już jest max i mim wszystko trochę na wyrost nazywana jest wozem sportowym.
:lol:
Klasyczne zakupowozy to:
Klasa S1600
Mini Cooper
Megane albo Pug Maxi
Obrazek
Avatar użytkownika
OZ
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 7 kwi 2005, 08:27

Postprzez żółtodziób » środa, 3 maja 2006, 16:17

mop - fakt, integra rzeczywiscie jest bardziej zaawansowana niż Civic, ale Porsche lub choćby Ferrari to to nie jest i nie ma szans takim czyms być nawet jak będzie miała 300 KM pod machą.

OZ - Tak. Tyle że podrasowane. Wszystko można podrasować, przebudować , co nie zmienia faktu że Punto, Fiesta czy Megane to dupowzy projektowane do wożenia kartofli z targowiska
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Alien » środa, 3 maja 2006, 18:10

No, no
nie ma jak prawdziwe Ferrari bez zakupow

Obrazek
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez Racing18 » środa, 3 maja 2006, 18:35

Do żótodzioba:

Oj, nie doceniasz piękna motoryzacji, a jej piękno polega min. na tym, że samochody nie są takie same i fascynować mogą i tylnonapędówki i przednio i 4x4. A z tego co napisałeś można wywnioskować, że dla Ciebie bardziej fascynujący jest np. Mercedes klasy E z dieslem pod maską niż Alfa Romeo 147 GTA. Napisałbym coś jeszcze o tym co sprawia, że dany samochód jest fascynujący, ale chyba i tak bym Cię nie przekonał. Może jeszcze do tego nie dojrzałeś. Najlepiej poczytaj sobie coś o pojęciu "Cuore Sportivo" to powinno Ci wiele wyjaśnić, bo nie jest to tylko slogan reklamowy tylko cała filozofia, która naprawdę ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Nie twierdzę, że Alfa to jedyna słuszna marka, ponieważ gusta są różne i fajnych aut też jest wiele, ale warto abyś dowiedział się co jest tak fascynującego w Alfach.

Pozdrawiam!

PS.

Może to trochę OT, ale myślę, że mi to wybaczycie.
Avatar użytkownika
Racing18
 
Posty: 47
Dołączył(a): środa, 8 cze 2005, 23:59
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez żółtodziób » środa, 3 maja 2006, 19:47

Oj, nie doceniasz piękna motoryzacji, a jej piękno polega min. na tym, że samochody nie są takie same i fascynować mogą i tylnonapędówki i przednio i 4x4. A z tego co napisałeś można wywnioskować, że dla Ciebie bardziej fascynujący jest np. Mercedes klasy E z dieslem pod maską niż Alfa Romeo 147 GTA.


powiem tak - RWD albo 4x4 to warunek konieczny, ale nie wystarczający.

Napisałbym coś jeszcze o tym co sprawia, że dany samochód jest fascynujący, ale chyba i tak bym Cię nie przekonał. Może jeszcze do tego nie dojrzałeś.


Kto nie dojrzał ten nie dojrzał. Ja jestembardziej wymagający, dla mnie nie wystarczy że ktoś wsadzi do Stilo silnik V6 i ładnie to wszystko opakuje

Najlepiej poczytaj sobie coś o pojęciu "Cuore Sportivo" to powinno Ci wiele wyjaśnić, bo nie jest to tylko slogan reklamowy tylko cała filozofia, która naprawdę ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.


Buahahahaaa... ty chyba żeś się za dużo naczytał różnej maści folderów... Co ty bredzisz, jak się ma podkręcanie Fiatów do Cuore Sportivo? Jeszcze dopóki Alfa była niezależna to i owszem, wózki wyróżniały się mocnymi silnikami, dobrym wyważeniem, tylnym napędem, na pewno nie adało się osiągnąć podobnych efektów poprzez tuning siakiegoś Ritmo albo Regaty.

Nie twierdzę, że Alfa to jedyna słuszna marka, ponieważ gusta są różne i fajnych aut też jest wiele, ale warto abyś dowiedział się co jest tak fascynującego w Alfach.


W takim razie oświeć mnie... próbowałem zrozumieć na czym polegafenomen Alfy, ale zawsze kończyło się na tych samych wnioskach - w gruncie rzecz Fiat... Jest cała masa fascynujących wozów, nie konieczniemuszą być to od razu kosmicznie drogie wynalazki, ale jak widzę przerabianie na siłę dupowozów to tylko kręcę głową. Zeby ie czepiać sie Alfy dla mnie podobnym nieporozumieniem jest Lotus Carlton, S klasa w wersji AMG czy Audi TT. Nic tak nie wkurza jak udawanie czegoś czym się nie jest.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Alien » środa, 3 maja 2006, 21:40

żółtodziób napisał(a): Nic tak nie wkurza jak udawanie czegoś czym się nie jest.

no wlasnie
:|
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez Racing18 » środa, 3 maja 2006, 23:06

Buahahahaaa... ty chyba żeś się za dużo naczytał różnej maści folderów... Co ty bredzisz, jak się ma podkręcanie Fiatów do Cuore Sportivo? Jeszcze dopóki Alfa była niezależna to i owszem, wózki wyróżniały się mocnymi silnikami, dobrym wyważeniem, tylnym napędem, na pewno nie adało się osiągnąć podobnych efektów poprzez tuning siakiegoś Ritmo albo Regaty.


Tak się składa, że na codzień mam przyjemność jeżdzić Alfą, której konstrukcja pochodzi z przed roku 1987, a więc z przed przejęcia Alfy przez FIATa, więc przestań pisać, że wiedzę czerpię z folderów. Ale miałem także doczynienia z nowszymi modelami i zapewniam Cię, że Alfa to nadal Alfa i wpływów Fiata jest naprawdę niewiele. Po prostu ciężko jest porównać samochody, które dzieli 10 lat postępu technologicznego, który nie zawsze idzie w dobrą stronę, ale to już temat na inną dyskusję.

Pokaż mi chodż jeden model Alfy, który jest tylko podkręconym Fiatem? Jest tak dużo różnic konstrukcyjnych np. pomiędzy Stilo, a 147, że to co Ty tu wypisujesz to nadużycie.

A co do Ritmo to w wersji TC jest to całkiem fajny samochodzik.

W takim razie oświeć mnie... próbowałem zrozumieć na czym polegafenomen Alfy, ale zawsze kończyło się na tych samych wnioskach - w gruncie rzecz Fiat... Jest cała masa fascynujących wozów, nie konieczniemuszą być to od razu kosmicznie drogie wynalazki, ale jak widzę przerabianie na siłę dupowozów to tylko kręcę głową. Zeby ie czepiać sie Alfy dla mnie podobnym nieporozumieniem jest Lotus Carlton, S klasa w wersji AMG czy Audi TT. Nic tak nie wkurza jak udawanie czegoś czym się nie jest.


Z Twoim nastawieniem nie zrozumiesz tego fenomenu. Najlepiej przejedż się, którymś z modeli to zrozumiesz o co chodzi.

A co udaje Merc S klasa AMG? Przecież on jest prawdziwą luksusową limuzyną o sportowych osiągach i nawet nie chce uchodzić za samochód sportowy. Lotus Carlton to też sportowa limuzyna, a nie rasowe coupe. Tak samo rzecz ma się z Alfą. Alfa robi samochody o bardzo sportowym charakterze, a nie supersamochody jak Ferrari czy Lamborghini. I tak było zawsze. W historii Alfy jest tylko kilka supersportowych wozów i to głównie we wczesnych latach. No, na początku było ich więcej, bo Ferrari jeszcze nie istniało. Alfa nic nie udaje. Ja na Twoim miejscu czepiałbym się Fabii RS, która myśli, że ze swoim dieslem pod maską jest autem GTI. Albo śmiesznej Hondy City, której reklama przekonuje, że to"prawdziwa" Honda ze świetnymi osiągami, prowadzeniem itp. tylko że z dużym bagażnikiem, komfortowa itp. :?

Więc przestań nazywać Alfy Romeo "dupowozami"!

Podzielam Twoją fascynację tylnym napędem, ale nie można być aż takim ortodoksem. Otwóż się trochę bardziej na różne rozwiązania.

Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości lub po prostu chcesz coś dodać to nie krępuj się. Chętnie przecztytam racjonalne argumenty.
Avatar użytkownika
Racing18
 
Posty: 47
Dołączył(a): środa, 8 cze 2005, 23:59
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez MSG Racing » środa, 3 maja 2006, 23:18

Nie ukrywam że teraz mam przedni napęd ale moim zawsze jest i bedzie posiadanie auta z napedem na tył lub 4x4 (bardziej pierwsza opcja).
Jednak Alfa to Alfa 156, piękna stylistyka i jakby nie było dzwięk szczególnie tych mocniejszych wersji. Nie to co francuzkie (P107/207/307) czy japońskie wynalazki (nowa civic).
Jednak aż się prosi aby alfa 156/159 miała napęd na tył, szczególnie GTA. Auto z takim napędem to zupełnie co innego, ma jakby inną duszę inny charakter.
Tylni napęd w 147 nie weim czy byłby dobrympomysłem ale przedni naped w małym autku jest dobry. Większe i typowo sportowe (nie supersportowe) powinno mieć napęd na tył.
Co do aut które są na siłe zrobione na sportowe jak TT, Fabia RS i wiele innego badziewia to się zgodzę. Takie auta z fabryki powinny wyjeżdżać nie "sportowe" a na takowe powinni przerabiać je inni jednak nie wszytko sie da zrobić na sportowe, można co najwyżej usportowić. Inna sprawa ma sie do aut które są limuzynami o niesamowitych osiągach, też niezła cacka, ale nigdy nie będą to aut sportowe bo takie auto ma (od samego poczatku) duszę sportową, napęd, zawias i wygląd a nie tylko wygląd jeżeli wogule ma taki.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Racing18 » środa, 3 maja 2006, 23:26

Jednak aż się prosi aby alfa 156/159 miała napęd na tył


Jak podało italiaspeed.com podobno następca 166 ma mieć tylny napęd, a to za sprawą współpracy AR z Maserati. Może być ciekawie. :)
Avatar użytkownika
Racing18
 
Posty: 47
Dołączył(a): środa, 8 cze 2005, 23:59
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron