grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez stein911 » piątek, 3 lut 2006, 22:29

Może dobrze się stało, że Grupa B umarło dosyć szybko?


Z jednej strony dobrze, bo ginęli wspaniali kierowcy. Z drugiej strony szkoda, rajdy strasznie straciły na widowiskowości. Ale pozostała wspaniał legenda 8)
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen


Postprzez bandit » piątek, 3 lut 2006, 23:23

stein911 napisał(a):
Może dobrze się stało, że Grupa B umarło dosyć szybko?


Z jednej strony dobrze, bo ginęli wspaniali kierowcy. Z drugiej strony szkoda, rajdy strasznie straciły na widowiskowości. Ale pozostała wspaniał legenda 8)
w tym sporcie były są i bendą wypadki śmiertelne nie ma samochodów rajdowych bezpiecznych na 100% a co do gr-b to chyba jakis kierowca stwierdził ze te samochody były szybsze od kierowców
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Forever » piątek, 3 lut 2006, 23:41

bandit napisał(a):
stein911 napisał(a):
Może dobrze się stało, że Grupa B umarło dosyć szybko?


Z jednej strony dobrze, bo ginęli wspaniali kierowcy. Z drugiej strony szkoda, rajdy strasznie straciły na widowiskowości. Ale pozostała wspaniał legenda 8)
w tym sporcie były są i bendą wypadki śmiertelne nie ma samochodów rajdowych bezpiecznych na 100% a co do gr-b to chyba jakis kierowca stwierdził ze te samochody były szybsze od kierowców


Ale lepiej jesli takich wypadkow jest mniej niz wiecej...tu chyba nie ma watpliwosci. Ktos stwierdzil tez ze grupe b ograniczaly nie mozliwosci, osiagi, a droga ktorej pokonywac szybciej sie nie dalo (wowczas). Mi sie wydaje, ze za niedlugo WRC podzieli los gr.b i bedzie to juz pewna prawidlowosc, ze po jakims czasie trzeba zaczac od nowa, bo jest za drogo i za szybko.
Forever
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 23:06

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 6 lut 2006, 17:02

Co ciekawe Piech podczas pracy w porsche też pracował bez wiedzy zarządu przy projekcie 16 cylindrowego boxera. A grupy S Rohl nigdy nie testował. Co do narowistych audi, to jak wiadomo S1 źle sie prowadziła ze względu na zły rozstaw osi oraz silnik z przodu, ale podobno testowano jeszcze krótszą wersję, i to podobno był najgorzej prowadzący się prototyp. O ile pamiętam był skrócony o 40 cm w stosunku do audi quattro.


Co do wypowiedzi to chodziło o samochód o mocy 1000 KM, więc prawdopodobnie była to S-grupa. Nie wiem jak to traktować, mała ilość informacji sprzyja dużej ilości plotek. Dość powiedzieć że teraz po raz pierwszy widzę cokolwiek wiarygodnego co otwierdza istnienie tego wozu.

Co do S1 to wyraźnie polityka zarządu odcisnęła piętno na tym samochodzie. Nie dość, że nie był on centralnosilnikowy to jeszcze miał sanonośne nadwozie, przy czym klatki do niego nie projektowano jako elementu usztywniającego, on mial tylko zwiąkszać bezpieczeństwo. Oczywiście, zawsze montując nawet prostą klatkę coś się usztywni, ale nie były to klatki jak w dzisiejszych WRC, gdzie przenoszą większość obciążeń. Długie Quattro tylko przez chwilę było konkurencyjne, zanim pozostali nie wprowadzili napędu AWD, generalnie nie było to udane auto, ciężkie, mało zwrotne, to dlatego właśnie Lancia 037 potrafiła objechac je, o ile przyczeponosc na to pozwalała. Powodem był ciężar, podczas gdy S4 czy 205 T 16 ważyły około 900 kg Audi cos w okolicach 1100. Dlatego postanowili skrócić budę, zgubili w ten sposób 120 kg, ale przybył nowy problem, kiepskie właściwości jezdne.

Wydaje mi się jednak że gdyby zrobili konstrukcję rurową to mieliby konkurencyjny wóz. W sumie trudno powiedzieć czy S1 było jakie było, ponieważ źle się prowadziło, czy dlatego że ciągle było ciężkie, nie dało się skrócić go aż tyle, żeby ważył tyle co konkurencja, bo wtedy się go nie dało prowadzić. Duży był też sam silnik, 5 garów ładnie grało, ale wszyscy mieli o jeden gar mniej. Audi miało potężny tylny nawis, pewnie po to, żeby własciwie zbalansować duzy ciężar z przodu, gdyby skrócić silnik i maskę, a także odbciążyć to to samo możnaby zrobić także z tyłu. Wydaje mi się że na upartego można było isć w przedni silnik, choć na pewno nie byłoby to tak przyszłościowe rozwiązanie jak centralny.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » wtorek, 7 lut 2006, 11:54

W sumie trudno powiedzieć czy S1 było jakie było, ponieważ źle się prowadziło, czy dlatego że ciągle było ciężkie,


Hmm trudne pytanie, ale czytając artykuł na temat tych prototypów Rohl porównując prowadzenie s1 i wersji z centralnie połozonym silnikiem podkręślał znacznie lepsze prowadzenie. Co warto zaznaczyć przejechał on tylko kilkadziesiąt kilometrów, samochód nie był nawet pewnie zbyt dobrze ustawiony (geometria itp) A mimo to był bardzo zadowolony. Podejrzewam że prototyp nie był lżeszjszy od S1. Dlatego myślę że główną wadą s1 było prowadzenie. Trochę większą masę można było nadrobić lepszym silnikiem.
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

b grupa

Postprzez rallyholic » piątek, 10 mar 2006, 15:25

Przpomniała mi się wypowiedź Michelle Mouton
"w porównaniu z B grupą, w samochodach wrc poprostu wieje nudą"
Jest w tym sporo racji, w tamtych czasach kierowcy mieli więcej do roboty!
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez żółtodziób » piątek, 10 mar 2006, 16:56

Hmm trudne pytanie, ale czytając artykuł na temat tych prototypów Rohl porównując prowadzenie s1 i wersji z centralnie połozonym silnikiem podkręślał znacznie lepsze prowadzenie. Co warto zaznaczyć przejechał on tylko kilkadziesiąt kilometrów, samochód nie był nawet pewnie zbyt dobrze ustawiony (geometria itp) A mimo to był bardzo zadowolony. Podejrzewam że prototyp nie był lżeszjszy od S1. Dlatego myślę że główną wadą s1 było prowadzenie. Trochę większą masę można było nadrobić lepszym silnikiem.


Prowadzenie to na pewno w centralnosilnikowej wersji było lepsze, ale też nie zawsze to co się lepiej prowadzi jest faktycznie szybsze (porównanie Ferrari 360 i Porsche 911 GT3) Masę niby mozna zrównoważyć mocniejszym silnikiem, ale żeby uzyskać podobne przeciążenia w zakrętach to trzeba zwiększoną masę "dokleić" za pomocą aerodynamiki, a do tego potrzeba kolejnej dodatkowej mocy, w celu przezwyciężenia oporów powietrza. Różnica na niekorzyść Audi wynosila kilkanaście procent, to nie była taka prosta sprawa, nawet w dzisiejszych czasach wyjmuje się koła zapasowe żeby zyskać na masie, mimo że to jest tylko 20 parę kg... Co było główną wadą to trudno oczywiście jednoznacznie stwierdzić, faktem jest że i wyważenie, i masa i sztywność nadwozia przemawiały na niekortzyść samonośnego przedniosilnikowego Audi.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez slinki555 » wtorek, 29 sie 2006, 12:57

Odświerzam temat, troche somochodów b grupowych które nie wyjechały na trasy MŚ

Audi quattro z centralnym 1000 konnym silnikiem (na 100% gr. b a nie jak pisaliście gr. s, grupa s miała mieć ograniczenie do 300 km tak jak dzisiejsze wrc)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://membres.lycos.fr/capucin66/ Troche informacji, ale niestety po francuzku

Projekt Audi do gr. s Sport Quatro RS002
Obrazek
Obrazek
Obrazek

B grupowy Kadet
Obrazek
Obrazek
Toyota Mr2
Obrazek
Lada Samara-88
Obrazek
Porsche 959
Obrazek
To Porshe startowało tylko w Paris - Dakar dlatego że wcześniej znieśli gr. b
Avatar użytkownika
slinki555
 
Posty: 39
Dołączył(a): piątek, 28 lip 2006, 10:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Marmetal » wtorek, 29 sie 2006, 17:04

Dzięki za te informacje slinki555! Ten Kadett wygląda ciekawie i nawet ładnie, z kolei Samara prezentuje się trochę komicznie przez te skrzydła :). A Porsche było niesamowicie dopracowane, ale niestety nie zdążyło wyjechać na oesy, a szkoda...
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Saruto » wtorek, 29 sie 2006, 17:39

Jak dla mnie kosmiczne wygląda Toyota Mr2 :shock:
Fajny tylni spojler ma Sport Quatro RS002 :lol:
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez żółtodziób » wtorek, 29 sie 2006, 22:35

Kilka innych wozów grupy B

Obrazek

Mitsubishi Starion 4WD (ten po lewej)

Obrazek

Opel Manta 400

Obrazek

Toyota Celica Twin Cam Turbo

Obrazek

Nissan 240 RS

Obrazek
Obrazek

Ferrari 308

Obrazek
Obrazek

Ferrari 288 GTO. poprzednik F40. To była wyścigowa grupa B.

Obrazek

z tyłu wygląda troszkę jak toporniejsza wersja F 40. Podobno F 40 nie było całkowicie nową konstrukcją lecz bazowało na 288 GTO. Nie wiem ile w tym prawdy, nigdy nie byłem miłośnikiem Ferrari.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Cendra » środa, 30 sie 2006, 18:51

niezly ten Kadett i kosmiczna Samara :D ciekawe jakby to jezdzilo... :shock:
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez SiwY » środa, 30 sie 2006, 18:58

ta samara totalny kosmos ospojlerowanie wieksze niz w F1 :twisted:
....:: Janusz w naszej pamięci[*] ::...
Avatar użytkownika
SiwY
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 14:45
Lokalizacja: Ostroszowice

Postprzez Kostek » sobota, 30 wrz 2006, 18:47

Avatar użytkownika
Kostek
N3
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 21:32
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Rafał_S » niedziela, 1 paź 2006, 17:02

Jesli sie nie myle to Toyota MR2 była projektem s-grupowym :)
Avatar użytkownika
Rafał_S
N3
 
Posty: 288
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lis 2005, 20:38
Lokalizacja: Łańcut

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron