grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez PLayer » piątek, 20 sty 2006, 20:40

Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)


Postprzez bandit » piątek, 20 sty 2006, 21:55

Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Marcin 2 » piątek, 27 sty 2006, 19:18

A ja powiem tak: dla mnie zawsze na słowo rajdówka będzie kojarzyc sie auto grB :D To były auta: piękne i prostota.

Quattro&037 Forever :D
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez żółtodziób » piątek, 27 sty 2006, 21:24

Warto zauważyć ze WRC nie ma już aktywnych dyfrów, przecierałem oczy ze zdumienia jak widziałem obracającego się Gronholma czy Loeba jadącego bokami. Nie sądziłem, że różnice będą az tak duże. Teraz WRCówki będą znacznie wolniejsze.

Co do mocy to myślę, że najlepsi mają coś w okolicach 400 KM, pamietajmy jednak że nawet w latach 80tych nikt nie przyznawał ile mocy miał tak na prawdę. Nawet gdyby jednak zalożyć, że współczesne rajdówki mają coś koło 450 KM, a 20 lat temu podawali prawdziwe dane i T16 miało faktycznie te 550 KM to i tak dzięki niższej masie na każdą jednostkę mast B-grupa ma prawie dwa razy więcej mocy. Nie ma bata, taki wypas na szybkich i równych trasach nie będzie do pobicia przez WRCaka, choćby nawet prowadziła się taka zabawka jak transatlantyk.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Marcin 2 » sobota, 28 sty 2006, 11:42

A najlepiej byłaby widoczna przewaga grb na rajdzie Safarii (szkoda że już go nie ma). Nawet jakby WRCe miały po 400 KM, to dostałyby baty nawet od zwykłych 205 T16 czy Lancii 037. Nie mówiąc co by sie działo jakby to z WRCami miały walczyć 205 t16 EVO2, Delta S4 czy Quattro S1.
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez bandit » sobota, 28 sty 2006, 14:32

Marcin 2 napisał(a):A najlepiej byłaby widoczna przewaga grb na rajdzie Safarii (szkoda że już go nie ma). Nawet jakby WRCe miały po 400 KM, to dostałyby baty nawet od zwykłych 205 T16 czy Lancii 037. Nie mówiąc co by sie działo jakby to z WRCami miały walczyć 205 t16 EVO2, Delta S4 czy Quattro S1.
kolego popieram cie w 99% ze wrc dostanie lupnie od bryk ktore wymieniles tylko co do lanci 037 ona mialy naped tylko na tylna os i raczej wrc bylby w tym wypadku gora
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Marcin 2 » sobota, 28 sty 2006, 17:45

Co do 037 to możliwe, napęd tylko na tylne koła mógłby przeszkadzać w tych warunkach (za duze boki) ale pewne partie odcinka napewno by wygrała. A wogóle to chciałbym kiedyś zeby przykładowo na Monte Carlo pojechały w tych samych warunkach np. nowy WRC i jakać b-grupa, i niech WRCa prowadzi np mean-machine Loeb a grb Vattanen czy Rohrl- wtedy zobaczylibyśmy na jakby to rzeczywiscie wyglądało- a nie porównywać osiągi z ksiązek czy netu.
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez bandit » sobota, 28 sty 2006, 23:40

i wtedy wrc by w dymie zostalo :twisted:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez żółtodziób » niedziela, 29 sty 2006, 00:19

Akurat Monte to by wurce pozamiatały, tam się duza moc nie przydaje tak jak np. hamulce.

Co do 037 to nie była to mocna gablota, podawana moc to było 325 KM. Na prawdę mało byłoby odcinków nawet na Safari, gdzie by mogła cokolwiek nadrobić. Ale T16 to by zaiwaniało nieźle... Pamiętam film z rajdu Dakar jak Johannes DeRooy Dafem wyprzedzał jakiegoś Puga 405 T16, chyba z Vatanenem za kółkiem. W takich warunkach moc jest niezastapiona.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bandit » niedziela, 29 sty 2006, 02:03

żółtodziób napisał(a):Akurat Monte to by wurce pozamiatały, tam się duza moc nie przydaje tak jak np. hamulce.

Co do 037 to nie była to mocna gablota, podawana moc to było 325 KM. Na prawdę mało byłoby odcinków nawet na Safari, gdzie by mogła cokolwiek nadrobić. Ale T16 to by zaiwaniało nieźle... Pamiętam film z rajdu Dakar jak Johannes DeRooy Dafem wyprzedzał jakiegoś Puga 405 T16, chyba z Vatanenem za kółkiem. W takich warunkach moc jest niezastapiona.
a co sadzisz o szwecji finlandi australi
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Marcin 2 » niedziela, 29 sty 2006, 11:11

Zapomniałem jeszcze o jednym miejscu gdzie WRC na 100% dostałby kopa : Pikes-Peak. Nawet niechby miał 400 koni i aktywne dyfry to i tak nie dałby rady Quattro PP i 405 PP. W koncu 405 zrobiono nawet rekord wjazdu i dopiero koleś w Suzuki go pobił po wielu latach (a miało coś z 900 KM)
Avatar użytkownika
Marcin 2
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 19 lis 2005, 17:45

Postprzez bandit » niedziela, 29 sty 2006, 12:27

Marcin 2 napisał(a):Zapomniałem jeszcze o jednym miejscu gdzie WRC na 100% dostałby kopa : Pikes-Peak. Nawet niechby miał 400 koni i aktywne dyfry to i tak nie dałby rady Quattro PP i 405 PP. W koncu 405 zrobiono nawet rekord wjazdu i dopiero koleś w Suzuki go pobił po wielu latach (a miało coś z 900 KM)
no ale niektórym tego nie wytlumaczysz uważaja ze lepsze zawieszenie dyfry i elektroniczne badziewie wystarczy na samochód który posiada znacznie wiekszą moc i lepiej ułożony silnik i ma lepszego kopa.ale oni sa zdania ze gr-b miala chamulce jak w rowerze i skręcała jak lodołamacz a to czysta bzdura wystarczy obejzeć filmy z gr-b w akcji
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez żółtodziób » niedziela, 29 sty 2006, 12:49

Nie popadajmy w drugą skrajność, w wiekszości przypadków to elektroniczne badziewie, zawieszenie i hamulce jednak wystarczą. Sądzę że dziś znalazłoby się parę odcinków na których B grupa byłaby lepsza, tak jak piszesz, Finlandia , Australia, ale całego rajdu w dzisiejszej postaci to by nie wygrała.

Pikes peak to osobna historia, ale z tymi rekorfdami to przesada, wcześniej przed Suzuki było Porsche i Toyota, szczerze mówiąc ni jestem pewien czy Suzuki w ogole przeskoczyło rekord Toyoty Celiki Roda Millena.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bandit » niedziela, 29 sty 2006, 13:49

żółtodziób masz racje mi chodzi o to ze auto ktore ma 20lat potrafi skopac tylek takim doskonaloscią jak wurce :twisted:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Marmetal » niedziela, 29 sty 2006, 14:43

żółtodziób napisał(a):Pikes peak to osobna historia, ale z tymi rekorfdami to przesada, wcześniej przed Suzuki było Porsche i Toyota, szczerze mówiąc ni jestem pewien czy Suzuki w ogole przeskoczyło rekord Toyoty Celiki Roda Millena.


Nie, Rod Millen nadal ma rekord Pikes Peak'a - 10.04,06, ustanowiony w 1994 roku.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

cron