Obspawanie karoserii

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Obspawanie karoserii

Postprzez rafaellop » piątek, 28 maja 2004, 16:59

Witam,

Jako, że zabrałem się za gruntowne przeróbki mojego autka, chciałbym prosić o kilka porad dotyczących obspawywania karoserii pod kątem wytrzymałości na zwiększone obciążenia wynikające z zastosowania twardszego zawieszenia oraz poliuretanowych elementów zamiast gumowych w zawieszeniu. Jeśli macie również namiar na zakład, który w Krakowie lub okolicach może zając się obspawaniem i/lub montażem klatki antykapotażowej (najlepiej zgodnej z J), to proszę o informacje. Dziękuję z góry.
Pozdrawiam!
Rafał
https://www.creamsoft.com
rafaellop
N2
 
Posty: 152
Dołączył(a): piątek, 7 maja 2004, 21:01


Postprzez bileka » poniedziałek, 21 cze 2004, 01:33

Po rozebraniu auta wzmacnia się wszystkie seryjne zgrzewy, przez dodatkowe spawy, w miejscach szczególnie narażonych na pękniecia dospawuje się dodatkowe blachy (np. przy łączeniach kielichów mcpersona).

Generalnie, jeśli auto było homologowane to właśnie w dokumentach homologacyjnych jest opisane jak obspawać nadwozie.

To tak ogólnie, najlepiej jednak skorzystać z pomocy fachowca. Ja proponuję Ireco z Bielska Białej lub Kałużę z Kielc, to polscy producenci, więc zapłacisz w miarę tanio i będziesz miał klatę zgodną a załącznikiem J.
Bileka
bileka
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 15 cze 2004, 16:44
Lokalizacja: Łódź

Postprzez PrezeS_PL » czwartek, 13 sty 2005, 18:03

Cos takiego,
To sa zdjecia z obspawywania przodu - pozniej byly tez zrobione kielichy
Praktycznie tak obspawuje sie cala bude.
Obrazek
Obrazek
A tak wyglada kielich
Obrazek
Jak nie wydzwonisz chodziaz raz w sezonie to znaczy ze nie jedziesz na granicy swoich mozliwosci.

https://www.facebook.com/PolishRallyMafia
Avatar użytkownika
PrezeS_PL
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek, 17 gru 2004, 00:08
Lokalizacja: Calgary / Opolskie

Postprzez munieck » czwartek, 13 sty 2005, 18:40

W ostatnim WRC jest troche o obspawywaniu astry, imho uniwersalny opis do kazdego auta.
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Postprzez Ohlins » czwartek, 19 maja 2005, 22:35

ja bym prosił więce fotek z obspawanymi najwazniejszymi elemantami samochodu
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez PrezeS_PL » piątek, 20 maja 2005, 20:58

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[/img]
Jak nie wydzwonisz chodziaz raz w sezonie to znaczy ze nie jedziesz na granicy swoich mozliwosci.

https://www.facebook.com/PolishRallyMafia
Avatar użytkownika
PrezeS_PL
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek, 17 gru 2004, 00:08
Lokalizacja: Calgary / Opolskie

Postprzez LuiG » środa, 18 sty 2006, 13:28

troche odgrzewanie kotleta, ale fotki takie zobaczyłe na necie:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez stein911 » środa, 18 sty 2006, 21:57

Wiecie jaką metoda najczęściej obspawuje się karoserię? Co jest pod ręką, czy coś konkretnie (elektrody otulone, MIG/MAG)?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez schwepes » środa, 18 sty 2006, 22:24

Najczęściej MIG/MAG chociażby z racji największej dostępności takiego sprzętu. Elektroda otulona z tego co kojarzę jest raczej do grubszych blach niż karoseryjne. TIG to duże koszty, choć jak widać na zdjęciach powyżej niektórzy dają radę ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez psz » środa, 18 sty 2006, 22:31

A co należy rozumieć przez WYPIASKOWANIE karoserii :?:
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez schwepes » czwartek, 19 sty 2006, 00:03

kompresor, pistolet z odpowiednią dyszą (ceramiczną) i odpowiedniej ziarnistości piasek i jedziesz po karoserii tak jakbyś malował ;)

usuwa lakier, rdzę powierzchniową, tam gdzie jest ognisko rdzy robi dziurę :D po piaskowaniu trzeba na niego rzucić jakieś zabezpieczenie bo od razu chwyci go ruda
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez P.I.M.P. » czwartek, 19 sty 2006, 00:04

Proces piaskowania polega na kierowaniu strumienia piasku lub śrutu na powierzchnie oczyszczaną. Efektem piaskowania jest uzyskanie bardzo czystej powierzchni.

To jeszcze dodam, ze piaskowanie nie sluzy tylko do czyszczenia blach. Czysci sie tak elewacje budynkow, pomniki czyli ogolnie renowacja.
Avatar użytkownika
P.I.M.P.
N3
 
Posty: 226
Dołączył(a): poniedziałek, 27 gru 2004, 17:57

Postprzez psz » czwartek, 19 sty 2006, 00:47

Mniej wiecej tak sobie wyobrażałem (jakos tak mi nie pasilo jechac piachem po autku ;) ), ale co to daje? Obniża masę? Czy po prostu robi się to dla pewności, żeby nigdzie nie było rdzy?
Swoja droga fajne musi byc spratanie po takiej akcji ;-) chyba ze z odkurzaczem sie stoi zaraz przy tym czy cóś...
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez LuiG » czwartek, 19 sty 2006, 01:18

raz że usuwasz rdzę, dwa trzeba oczyścić miejsca spawane do łysej blachy, a po trzecie mozna usunąć wszysktie zabezpieczenia itp i pomalować jakimś lżejszym lakierem :wink:
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez psz » czwartek, 19 sty 2006, 02:46

Fajnie, dzięki za uświadomienie :)
Hm, jak byłem mały i ojciec jeździł wynalazkami typu wartburg czy maluch, trzeba było czasem cos pospawac, ale żadnego piaskowania wtedy nei było, druciana szczotka najwyżej albo po prostu wypalenie lakieru chłodniejszym płomieniem (bo ojciec autogenem spawał).

Pozdro :)
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron