grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 08:01

grizlyyy wymien mi kierowce skody z prawdziwego zdarzenia mial byc colin ale nie wyszlo poza tym z takimi gabarytami jak ma stara octawia trudno cokolwiek zdzialac
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice


Postprzez bzyq » wtorek, 17 sty 2006, 08:09

nie przesadzajmy znowu z wielkimi gabarytami. Lancer i Subarak to ta sama klasa wielkosciowa..
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 08:44

ale subaru i mitsu to nie skoda a szczegolnie pierwsza octawia ktora zadko dojezdzala do mety
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez grizlyyy » wtorek, 17 sty 2006, 11:54

bandit napisał(a):grizlyyy wymien mi kierowce skody z prawdziwego zdarzenia mial byc colin ale nie wyszlo poza tym z takimi gabarytami jak ma stara octawia trudno cokolwiek zdzialac


Gardemaister. Chyba udowodnil w Fordzie, ze jest zawodnikiem z pierwszej polki. Co do gabarytow... Octavia wcale nie jest duzym samochodem. Dzieki bardzo sprytnej stylistyce, przyjelo sie porownywac Octavie do VW Passata, a w rzeczywisctosci, ten samochod byl na plycie podlogowej Golfa :-)

Wracajac do tematu, postep technologiczny pozwala duzo lepiej wykorzystac kazdy pojedynczy kon mechaniczny silnika w dzisiejszych czasach. Przykladem moze byc porowananie dwoch samochodow jakie mial moj ojciec. Jeden to Ford Taunus z roku 79, z silnikiem 1600 i moca 72KM. Nastepny to renault megane eco z roku 97 z silnikiem 1400 i moca 70KM. Moc porownywalna, masa porownywalna... 18lat roznicy. Mialem okazje jezdzic obydwoma. Nie ma porownania miedzy tymi samochodami... stary poczciwy tylno-napedowy Taunus nie byl w stanie jezdzic po zakretach z takimi predkosciami i z taka pewnoscia jak francuz, nie wspominajac o jezdzie po prostej. Roznica 18 lat w konstrukcji zawieszenia jest kolosalna.

Sumujac IMvHO:
Na prostej i na OES-ach z mala iloscia zakretow, brutalna sila grupyB pewnie by wygrala. Na kretych OS-ach nowoczesna konstrukcja WRC pozwolilaby uzyskac lepsze czasy.
Niestety, mozemy tylko gdybac.

Z mojej strony, temat wyczerpany.
pozdrawiam
Los Nartos Unitos Muciacos
Avatar użytkownika
grizlyyy
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 18:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 14:38

Gardemaister. Chyba udowodnil w Fordzie, ze jest zawodnikiem z pierwszej polki. dlatego pisalem ze skoda to nie subaru ja ci dam moj przyklad mialem mozliwosc jazdy oplem kadetem z 89r i daewo nexia chyba z 97-98 i powiem szczerze wolal bym kadeta
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez SiwY » wtorek, 17 sty 2006, 15:29

Na twoim miejscu to ja bym NIC nie wybierał... :wink: :wink: Kadety gnija jak porypane ,a deawoo to syf :wink: :wink: 8) chyba każdy to wie :wink:
....:: Janusz w naszej pamięci[*] ::...
Avatar użytkownika
SiwY
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 14:45
Lokalizacja: Ostroszowice

Postprzez stein911 » wtorek, 17 sty 2006, 18:37

grb mialy przyspieszenie od 100-200 o wiele lepsze niz wrc


Sucha, śmieszna teoria :)
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bzyq » wtorek, 17 sty 2006, 18:51

http://www.stormloader.com/groupb/comparison.html

moze nie jest to kompletne zestawienie, ale mysle ze cos pokazuje

EDIT :

Accelerating from 180-200mph is like 30-40mph in a normal road car… - Walter Rohrl


jednak cos w tym musi byc.

pogrzebalem nieco za tym, i polecam lekturke tej strony :
http://www.kiwisport.net/wp/?page_id=401
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Marmetal » wtorek, 17 sty 2006, 19:57

bandit napisał(a):dlatego pisalem ze skoda to nie subaru ja ci dam moj przyklad mialem mozliwosc jazdy oplem kadetem z 89r i daewo nexia chyba z 97-98 i powiem szczerze wolal bym kadeta


Ja również to drugie. Pamiętacie jazdę Bruno Thiry'ego? Kto pamięta, ten wie...
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 20:07

stein911 napisał(a):
grb mialy przyspieszenie od 100-200 o wiele lepsze niz wrc


Sucha, śmieszna teoria :)
poczytaj sobie forum http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic. ... ight=wygra tam kolega zoltodziub poruszyl kwestie przyspieszenia od 100-200 widze ze jestes zapatrzony w wrc ale pierwszy post miska dotyczyl ze wrc jest szybsze a to jest raczej malo realne pojazd grb jest zdecydowanie szybszy od wrc :twisted:
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Kubuś » wtorek, 17 sty 2006, 21:02

mysle ze gr b jak na czasy w jakich jezdzila byla bardzo nowoczesna technologia ale chyba troche za szybka jak na trasy rajdowe... mimo zewedlug opini ze gr b byla wolniejsza to chcialbym zobaczyc kiedys takie auta na osie bo napewno bylo to wielkie przezycie zobaczyc na wlane oczy taki bolid jak np audi quatro
Avatar użytkownika
Kubuś
N1
 
Posty: 61
Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2006, 13:24
Lokalizacja: Ostroszowice

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 21:14

a co do skody to niestety raczej nie ma szans z cytryna,fordem,peugotem,subaru
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez psz » wtorek, 17 sty 2006, 21:43

bandit napisał(a):pojazdy grb mialy przyspieszenie od 100-200 o wiele lepsze niz wrc


Nie zeby to bylo wielce istotne dla dyskusji, jednak wrc rzadko osiagaja predkosci rzedu 200 km/h, skrzynie stopniuje sie nie biorac pod uwage przyspieszania pewnie powyzej 160-180 km/h (zalezy od przeznaczenia skrzyni), np. ze srzyniami stosowanymi w polskich rajdach wrc rzadko sa w stanie osiagnac predkosc powyzej 205 km/h (a w mistrzostwach swiata chyba jeszcze rzadziej), pzy czym przyspieszaznie do tej najwyzszej ma miejsce juz na obrotach, przy ktorych moc i moment sa zdecydowanie mniejsze od znamionowych. Gdyby zestopniowac skrzynie pod barzo szybki oesy przyspieszenia od 100 do 200 pewnie bylyby zblizone...
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez bandit » wtorek, 17 sty 2006, 21:49

obawiam sie ze wrc nie mialo by z czego przyspieszyc 300km a 700-750km tego nie nadrobi elektronika
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez stein911 » wtorek, 17 sty 2006, 21:50

poczytaj sobie forum http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic. ... ight=wygra tam kolega zoltodziub poruszyl kwestie przyspieszenia od 100-200 widze ze jestes zapatrzony w wrc ale pierwszy post miska dotyczyl ze wrc jest szybsze a to jest raczej malo realne pojazd grb jest zdecydowanie szybszy od wrc


Szybszy na prostej. Zakładam że wiesz mniej więcej jak wyglądają OS-y, ile na przeciętnym OS-ie jest prostych na ktorych samochód może rozpędzać sie do woli? Stosunkowo mało. Pozostała część trasy to zakręty, łuki i nawroty. To nie jest tak że B-grupa wejdzie w zakręt, wyjdzie z niego i pedal to the metal, 100-200 kmh może bez problemu przyspieszać. OS to nie tor. Ważne jest jak szybko samochód przejeżdza zakręt. A B-grupa z perspektywy 20 lat wypada blado. Gadasz tak samo jak zagorzali fani motrów. Motory są o wiele szybsze na prostej od samochodu, ale juz na pierwszym zakręcie wychodzi co to znaczy przyczepność. I mocny sportowy motor nie wygra z mocnym sportowym samochodem.

Dam ci jeszcze jeden przykład: w 1974-09-08 Herbert Müller (CH) w Porsche 917/30 TC na supersprincie na Nurburgringu o długości 2.292 km wykręcił czas 47,8 sekundy (średnia prędkość 172.619 km/h). A w 1982-07-24 Bob Wollek (F) w Porsche 936 / 80 (Joest) na tym samym odcinku wykrecił 48,05 sekundy (171.721 km/h) Jak myslisz jak to sie stało że 1500 konne porsche 917/30, które po 5.5 sekundy osiagało 200 kmh jest tylko o 0,15 s szybsze od 600 konnego 936?
Ostatnio edytowano wtorek, 17 sty 2006, 22:03 przez stein911, łącznie edytowano 1 raz
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

cron