..::Fiat 126p - przeróbki na KJS

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

..::Fiat 126p - przeróbki na KJS

Postprzez koval » wtorek, 18 mar 2003, 02:06

Witam!
Mam swiadomosc ze jest juz temat na "tuningu" a malaku ale jakos zadych konkretow tam nie widze co do KJS....
Jak tanim kostem polepszyc warunki jazdy kaszla
(zawieszenie, silnik, wydech, reczny i inne przerobki - co i JAK :?:
warto usprawnic 8)
Licze na fachową dyskusje :lol:

Mam pierwsze pytanie o zawias - czy kupujac twardsze amory (bilstein)mozna pozniej - mając teraz seryjna wysokosc zawiasu - zgrac je z obnizeniem auta (ile bedzie mozna pozniej przyciac sprezyny i czy w jakis sposob to zalezy od amora :?: )



...:::pozdro:::...
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw


Postprzez schwepes » wtorek, 18 mar 2003, 03:31

jak juz uzbierasz na bilsteiny to zrob to razem z klepaniem resora i cieciem + hartowaniem sprezyn.. (w sumie u dobrego kowala kolo 80-120zl czyli ulamek ceny bili).. 'wysokosc' amortyzatora mozna sobie zamowic wg zyczenia....
sprezyny mozna ciac do 2ch zwojow (zaleznie od tego co chcesz osiagnac), lub zastosowac ucieta na pol pojedyncza sprezyne z poloneza trucka lub starego mercedesa 'beczki' (potem kazac dociac wg uznania)

hamluce mozna poprawic nawiercajac bebny i wywazajac je (lepsze chlodzenie i oczyszczanie bebna)... bebny najlepiej brembo (DROGIE!!) i klocki ferodo

reczny... hydrauliczny w maluchu legalnie nie przjdzie... dobrze wyregulowac linke i przy sprawnym ukladzie ham. bedzie ok...

silnik.. duuuuuuzo pisania... :) moze jutro cos skrobne...

a tak w ogole to wszystko zalezy pod jakie KJSy chcesz przygotowac fure.. szybkie proby czy bardzo krete, na szutrze czy asfalcie....
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez koval » wtorek, 18 mar 2003, 04:53

Z tym bilsteinem tak tylko wyskoczylem mam na oku uzywane - nie wiem czy sie opyla czy lepiej nowki Krosno Sport zakupic...
Jeszcze dylemat jest na ile oplaca sie obnizac auto sa rozne szkoly;
jedni mowia ze za bardzo zagleboniy malak ma tendencje do "skakania" w ciasniejszych zakretach i uslizgu tylnej osi, za to in plus jest ze ciezej go przewrocic...

schwepes: wysokosc mozna zamowic wg zyczenia.... chyba sa jakies optymalne dla malaka na asflat (KJS raczej ciasne malo szybkie) - pozatym chodzi mi o to ze jak teraz wloze na sprezyny nieciete to czy potem ten sam amor mozna lekko "obnizyc' po przycieciu :idea:




...::: pozdro :::...
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez schwepes » wtorek, 18 mar 2003, 12:18

jak mozesz kupic tanio uzywane bile to kupuj... u mnie krosno sport wytrzymaly 3 miechy (luuuuubie dziurawe drogi ;)).. bilsteiny mozna regenerowac i wtedy zamawisz sobie jaka chcesz twardosc czy wysokosc, poza tym sa bardzo wytrzymale... w krakowie jest tez koles ktory ze starych amorow fiatowskich robi rozbieralne, potem je regeneruje i utwardza / skraca na zyczenie... tak tez mozna

jak lekko obnizysz to mozesz wlozyc tego samego amora..nie ma problemu, nie zmieni sie za bardzo zakres jego pracy wiec powino byc ok..

a co do ustwienia pod KJS to wszystko zalezy chyba od upodoban kierowcy.. niektorzy robia wyzsze, niektorzy nizsze, sa nawet tacy co obnizaja tylko tyl :-/

wydaje mi sie ze na poczatek mozna ciac 1 zwoj z tylu, z przodu resor klepany na 15cm (+dodatkowe pioro) i reszta regulacji poprzez planowanie podkladek (max. 11mm bo potem moga pekac)...

ja mam w tym momencie wyzej przod niz tyl - niestety nie odpowiada mi taka chartakterystyka i bede planowal podkladki pod resorem zeby miec rozklad mas bardziej na przod - wazne zeby znalezc optymalne dla siebie ustawienia..

aha i jeszcze jedna bardzo wazna sprawa... zbieznosc.. bez odpowiedniej zbieznosci (szczegolnie po obnizeniu) bedzie jezdzil fatalnie... dlatego jedziesz na regulacje i kazesz postawic sobie przednie kola w lekkim minusie (np. 1,5 st.) oraz zbieznosc na 0 st. ...

takie sa moje spostrzezenia :P
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez koval » wtorek, 18 mar 2003, 14:24

Wyzej przod niz tyl tyl - jaki to ma wplyw na pod/nadterownos auta?
Optymalnie bylo by gdyby jedynie lekko "tylem wychodzil" tak mysle...

Co do bilsteinow no koles chce sprzedac uzywane (stanu nie widzialem) ale cena jakos smieszna ok 100-120 zł... chyba niezle przelatane musza byc - jest sens takie regenerowac??

Przerabianie obecnych - serie- wymiana oleju na gestszy - jaki to da efekt bo raczej sporo roboty, boje sie zeby nie spaprac :roll:


Co do Krosna to mam nadzieje ze wytrzymuja wiecej przy zwyklych kręciolach niz 3 miechy :D


..:: pozdro ::..
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez schwepes » wtorek, 18 mar 2003, 19:27

maluch zawsze wychodzi tylem :lol:

komplet bilsteinow za 120zl :-/ ja najtaniej widzialem za 200zl komplet na os... czy jest sens (=mozliwosc) to trzeba spytac w zerkpolu :)

serie mozna przerabiac ale raczej nie samemu... kumpel probowal i mial powazne problemy szegolnie z zamknieciem amora.. nawet spawac sie nie dalo bo olej sie gotowal ;) - to najlepiej zrobie w zakladzie zajmujacym sie regeneracja...
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rav » wtorek, 18 mar 2003, 22:58

Słyszałem o jakimś patencie na korektor siły hamowania za 5 zł.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » środa, 19 mar 2003, 00:05

mozesz napisac cos wiecej??
jestem jak najbardiej zainteresowany korektorem..nawet za 50zl :)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mitrok » środa, 19 mar 2003, 12:29

koval: wracajac do zawieszenia to wsadzenie twardszych sprezyn nic Ci nie da (np od poloneza albo czego innego). Auto bedzie sie zachowywac jak pilka. Generalnie przerabiajac malca do KJS, robisz go po to zeby sie nie przewrocil i zeby wchodzil jak najszybciej w zakrety bez uslizgu i straty czasu. Ten temat jest mi znany, bo dokladnie o to sie rozchodzi w rallycrossie i tu nie stosujemy twardszych sprezyn. Sprezyny sa seryjne tylko u kowala obnizone bez ciecia zwojow. I wysokosc ich wcale nie jest taka niska jak wiekszosci KJS'owych malcow ganiajacych sie po miescie. Obnizanie do oporu wcale nie przyniesie Ci efektow o ktore walczysz w zalozeniach budowy zawieszenia. Przyjrzyj sie malcom w rallycrossie. Zadne auto z topowych specyfikacji nie ma zawieszenia tak spuszczonego do dolu jak auta pseudo KJS'owe na miescie. W zadnym wypadku kolo nie wchodzi pod nadkole, jest tylko lekko opuszczone. Zapraszam na moja strone, tam znajdziesz zdjecia malcow z RC i bedziesz wiedzial o jaka wysokosc mi chodzi.
Zaraz pewnie znajda sie argumenty mowiace ze nie mam racji, ale uwierz mi ze ta wysokosc ktora zobaczysz na zdjeciach jest dobrana wieloletnimi testami zawieszen w MPRC i najbardziej odpowiada zalozeniom postawionym na poczatku.
Co do amorow to oczywiscie tylko bilstein, nie widze inaczej :)

pozdrawiam
mitrok

www.mitrok.pl
www.rallycross.waw.pl
Avatar użytkownika
mitrok
N3
 
Posty: 219
Dołączył(a): poniedziałek, 5 sie 2002, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » środa, 19 mar 2003, 16:26

znajomy jezdzi po gorach i ma zawieszenie nizsze niz RC na pewno... i zastanawia sie czy jeszcze nie zglebic (dodam ze to nie 'amator' tylko zwyciezca HR z 2002r)

wszystko zalezy od tego po jakiej nawierzchni jezdzisz...
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez koval » środa, 19 mar 2003, 18:08

Sprezyny chce przyciac seryjne o jakies 0,5 do 0,75 zwoja - tak wlasnie jak mowisz zeby nie byl za bardzo zaglebiony.
Na Bilsteiny nowe mnie nie stac - co sadzisz o Krosno Sport - to jedynie KJSowa eksploatacja z reguly rowny asfalt, czasem z syfem, predkosci jak to na kreciolku niewielkie :? skakał po dziurach po kolana raczej nim nie bede.

Nie wiem tez czy jest sens ladowac kase w brebmo czy lepiej dobrze zrobic seryjne i reczny, sportowe maja trzymanie od jakiesj temp. nie wiem czy na kiludziesieciu sekundach proby i dosc dlugich dojazdowkach
jest sens...




...::podro::...
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez schwepes » środa, 19 mar 2003, 18:26

ja kupilem krosno sport i 2. raz raczej nie kupie... moze jak jezdzisz wiecej po rownym asfalcie to sezon wytrzymaja, moim sie nie udalo ;) .....

w tym momencie bede robil amory w zakladzie regeneracji, jak zrobie to napisze jak sie sprawuja... na 'bile' na razie nie mam, a troche twardsze amory by mi sie przydaly..

a hample jak dobrze zrobisz na seryjnych bebnach i klockach ferodo tez beda dobre....
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez alfan » środa, 19 mar 2003, 19:02

A możę by tak seryjne tarcze z poloneza pozakładać :?: Słyszałem że ludzie tak robia io efekty są niezłe.Co prawda hamulce w poldkach maja bardzo interesującą jak na hample cechę,a mianowicie nie hamują :D,tylko zwalniaja samochód,lecz w dwa razy lżejszym malaczu sprawa powinna być diamertalnie inna.Przypuszcam jednak że może byc problem na badaniu technicznym,bo dopuszczenie do ruchu to się da zalatwić.
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez koval » czwartek, 20 mar 2003, 20:02

Gdzie mozna dokonac wywaznia kola zamachowego (w jakiego typu zakladach) i ile taka przyjemnosc kosztuje??
http://www.pwr.wroc.pl Obrazek
Avatar użytkownika
koval
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 03:45
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez mitrok » czwartek, 20 mar 2003, 20:40

koval: kazdy zaklad ktory zajmuje sie obrobka mechaniczna, tylko nie zapomnij ze jak juz bierzesz sie za wywazanie kola to razem z walem. I nie pomyl sie pozniej przy montazu :) Co do ceny to podejrzewam ze gdzies kolo 100 zl, ale moze ktos to sprostuje.

pozdr
mitrok

www.mitrok.pl
www.rallycross.waw.pl
Avatar użytkownika
mitrok
N3
 
Posty: 219
Dołączył(a): poniedziałek, 5 sie 2002, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron