Można zamontować kompresor, rzeczywiście można tak zrobić żeby prawie nicnie robić
Kompresorek zakładasz pomiędzy gaźnikiem a kolektorem dolotowym, do tego muszisz dorobić jakieś dodatkowe kółko gdzieś na wale do napędzania i połączyć z kółkiem kompresora paskiem.
Odpowiednie mocowanie kompresora do silnika - żeby kółka napędające w jednej lini zrobi pewnie każdy mechanik.
Na wlot kompresora montujesz gaźnik - jeśli wlot boczny to najlepiej gaźnik poziomy, może być zwykły na kolanku.
Wylot kompresora musisz połączyć z kolektorem dolotowym. Najlepiej jakby wylot był bezpośrednio na wlocie do seryjnego kolektora - trzeba jedyneie wtedy pokombinowac odpowiednio z przedłużeniem i ułożyskowaniem wałka do napędu kompresora...
Tak wygląda sprawa w przypadku sprężarek wyporowych, w przypadku ośrodkowych np. g40 tak samo, równie dobrze można zastosować taki system stosując turbosprężarke (kiedyś takie auta jezdziły), ale w polsce chyba nie słyszałem żeby ktoś robił
Taka instalacja będzie dużo tańsza - żadnych wtrysków - tylko gaźnik - jedynie bedzie trzeba dobrze wyregulować - albo założyć z jakiegoś większego auta które ma moc taką jaką chcielibyśmy osiagnąć stosując kompresor.
Troche może być kłopotliwe znaleźienie kompresora, ale za to czasami można znaleźć w bardzo niskich cenach
Tu masz fotki jak to wygląda w fiatowskich DOHC:
Dwie pierwsze fotki są na wtrysku, ale są takie same systemy gdzie jest gaźnik zamiast przepustnicy