parę faktów z historii Rajdu Safari:
1963 rok - na metę przyjechało 7 z 84 samochodów,które wystartowały
1968 rok - 7 samochodów na mecie na 91 startujących

rok 1953 - do mety w Nairobi nie dotarł żaden uczestnik rajdu,ukończenie zaliczono 27 załogom,które dobrnęly do miejscowości Voi, około 520 km przed metą,zwycięska załoga A.N.Dix/J.W.Larsen(VW) dojechała dalej,ponieważ zatrzymała sie na 300km przed stolicą Kenii
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ale Cypr pewnie wyleci - FIA planuje ponoć okrojenie liczby eliminacji do 14,albo i nawet 12,co akurat moim zdaniem jest słuszne,najlepszy układ RSMŚ z ostatnich paru lat jak dla mnie to ten z 2002 roku(14 eliminacji),z tymże zamiast Cypru(jako ciężki,trudny rajd już Safari tam było) wstawiłbym za niego Rajd Japonii,a zamiast Rajdu Niemiec - Rajd Polski na asfaltach Dolnego Śląska

,i oczywiście San Remo po asfaltach jak to było w 2002...ewentualnie Cypr na zmianę z Akropolem(jednego roku pierwszy z nich,w następnym roku drugi)i oczywiście MŚ bez Super Rally i z nazwiskami pilotów na szybach
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wracając do aktualności to ciekawe czy Markko Martin da radę Henningowi Solbergowi i czy Gardemeister "przejdzie" Warmbolda
