przez MarmetalWRC » środa, 11 maja 2005, 17:02
Za autoklub.pl:
"W trakcie debiutu nowego Polo Super 2000, szef teamu południowoafrykańskiego Volkswagena, Andre van der Watt potwierdził, iż w Port Elisabeth powstaje także Golf S2000. Wiele podzespołów zostanie zapożyczonych z Polo, a Golf ma się lepiej prowadzić, choć będzie cięższy. Polo Jana Habiga, drugiego w Rally of South Africa, ważyło 1178 kg. Corolla zwycięzcy, Serge Damseaux, wykazała na wadze 1216 kg. Limit dla S2000 wynosi 1150 kg.
Praktycznie bez testów, drugiego dnia Jan Habig uzyskiwał na trasie porównywalne czasy do Corolli Damesaux, który odnotował w Badplaas swoje 68 zwycięstwo. Drugie Polo Enzo Kuuna odpadło po awarii układu transmisyjnego na starcie OS 5. Damseaux objął prowadzenie po OS 5, kiedy Johnny Gemmell wycofał się z powodu defektu amortyzatora w Lancerze Evo VII. Drugiego dnia, w Corolli wyłączono napęd na jedną oś z powodu kłopotów z dyferencjałem. Remont kosztował liderów 6 minut spóźnienia. Etienne Lourens mógł zapewnić Toyocie podwójny sukces, jednak przekroczył limit spóźnień po wymianie skrzyni biegów.
21 z 59 załóg, które wyruszyły z Pretorii, osiągnęło metę. Rajd obserwowany przez Jacquesa Regisa, kandydował do mistrzostw świata. Przyszłą bazę ma stanowić Durban."
A więc mamy już dwa auta Super 2000:
Toyota Corolla RunX S2000
Volkswagen Polo Playa S2000
Rajd kandydował do MŚ, więc możemy się spodziewać w najbliższych latach powrotu Afryki do kalendarza WRC.
Pozdrawiam
Marmetal