(F.O.) KLASA SUPER 2000

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez Zepter » piątek, 29 kwi 2005, 22:24

N kowe miśki i subaraki objechał też przednionapędowy Golf który zajoł drugie miejsce :lol:
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez solota » wtorek, 3 maja 2005, 20:25

trzeba przyznac że S2000 da mozliwosc wejscia do rajdów takich autek jak Golf, Civic, Megane itd. oczywiście z napędem na cztery koła
JANUSZ KULIG 1969-2004

FOREVER IN MEMORY
Avatar użytkownika
solota
N3
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 23:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez żółtodziób » wtorek, 3 maja 2005, 21:06

Co do silników wolnossących to zupełnie bym się nie obawiał o brak mocy. nawet ta garażowa Toyka ma 190 kW (przeliczając na konie mechaniczne jest to około 260), wydaje się więc że wyciśnięcie mocy porównywalnej do N4 nie będzie problemem. Faktycznie gorzej może być na dużych wysokościach, gdzie powietrze jest rzadkie. Ssanie turbodoładowaego silnika pacuje przy nadciśnieniu, limitację stanowi zwężka oraz tempertura powietrza, w przypadku silnika wolnossącego jest trochę inaczej, bo silnik dostanie tylko tyle powietrza ile sobie zassie. jeśli ssie rzadsze powietrze to daje mniej mocy. Tyle teori, w praktyce turbodoladowane silniki też słabną na dużych wysokościach, tyle że nie w takim stopniu jak atmosferyczne.

O osiągi raczej nie masię co obawiać, masa będzie na pewno znacznie mniejsza niż w N-kach, na pewno będzie to pomykać szybciej. Jedyne co mnie martwi to wygląd. Bie to żebym był jakimś fanem plastiku, tak na prawdę od WRC bardziej mi się podobały A - grupy, Subaru Impreza 555, Delta Integrale, kanciata Celica, jednak dla dobra tego sportu rajdówki powinny mieć niecodzienny wygląd. Ludzie nie będą chcieli oglądać wózków, które wyglądaja ta samo jak te na ulicach, dlatego poszerzenia i skrzydełka są mocno wskazane.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 4 maja 2005, 09:47

żółtodziób napisał(a): bardziej mi się podobały A - grupy, Subaru Impreza 555, Delta Integrale, kanciata Celica, jednak dla dobra tego sportu rajdówki powinny mieć niecodzienny wygląd.


Kłania sie kultowy Stratos :D :D

A co do słabniecia silników z turbo na duzych wysokościach, to ogladalem gdzies, ze strata mocy w porównaniu z silnikiem wolnossącym, jest znacznie mniejsza, w sumie to wydaje sie nawet logiczne, a dlaczego przedmówca wyjaśnił :wink:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez żółtodziób » środa, 4 maja 2005, 11:36

Albert: czytaj uważniej, napisałem tylko ze od wurców bardziej mi się podobały A-grupy, takie rzeczy jak Stratos to osobna historia :) Zresztą Stratosa uwielbiam bardziej ze względu na jego hardcorową konstrukcję niż za wygląd.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez solota » środa, 4 maja 2005, 18:26

a jak będzie z napędem 4x4 :?:

czy będzie tak jak w tej Corolli z Afryki, że dołożyli czy może będzie to seryjne(chodzi mi o tunel w podłodze) i rajdowcy tylko mocniejsze mosty sobie dołożą :roll:
JANUSZ KULIG 1969-2004

FOREVER IN MEMORY
Avatar użytkownika
solota
N3
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 23:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez +RAFAŁ+ » środa, 4 maja 2005, 22:47

Za newsem z Autoklubu:

w najbliższy weekend będzie debiutowało Polo S2000.

Zaczyna się powoli coś dziać w tej kategorii :)
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez Łukasz » czwartek, 5 maja 2005, 09:27

No i dobrze, że coś się dzieje. Jak ludzi nie stać na WRC to będą sobie mogli pośmigać troszkę słabszym autkiem, ale bardziej przystępnym. Ciekawe kto jeszcze zbuduje S2000 :?: Może Suzuki :?:
Tommi Makinen - My name is Legend
Avatar użytkownika
Łukasz
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): sobota, 27 lis 2004, 20:28
Lokalizacja: Opole

Postprzez Mars » czwartek, 5 maja 2005, 10:31

Suzuki chyba sie do WRC pcha.
Ale ciesze sie, że zaczyna się robić ruch w S2000.
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez stachniak14 » czwartek, 5 maja 2005, 14:14

jakby ktoś znalazł foto vw polo s2000 to niech zarzuci a ja też poszukam w necie
Paweł Stachniuk
stachniak14
A6
 
Posty: 1253
Dołączył(a): czwartek, 24 mar 2005, 13:19
Lokalizacja: Złoty Stok

Postprzez MarmetalWRC » środa, 11 maja 2005, 17:02

Za autoklub.pl:

"W trakcie debiutu nowego Polo Super 2000, szef teamu południowoafrykańskiego Volkswagena, Andre van der Watt potwierdził, iż w Port Elisabeth powstaje także Golf S2000. Wiele podzespołów zostanie zapożyczonych z Polo, a Golf ma się lepiej prowadzić, choć będzie cięższy. Polo Jana Habiga, drugiego w Rally of South Africa, ważyło 1178 kg. Corolla zwycięzcy, Serge Damseaux, wykazała na wadze 1216 kg. Limit dla S2000 wynosi 1150 kg.

Praktycznie bez testów, drugiego dnia Jan Habig uzyskiwał na trasie porównywalne czasy do Corolli Damesaux, który odnotował w Badplaas swoje 68 zwycięstwo. Drugie Polo Enzo Kuuna odpadło po awarii układu transmisyjnego na starcie OS 5. Damseaux objął prowadzenie po OS 5, kiedy Johnny Gemmell wycofał się z powodu defektu amortyzatora w Lancerze Evo VII. Drugiego dnia, w Corolli wyłączono napęd na jedną oś z powodu kłopotów z dyferencjałem. Remont kosztował liderów 6 minut spóźnienia. Etienne Lourens mógł zapewnić Toyocie podwójny sukces, jednak przekroczył limit spóźnień po wymianie skrzyni biegów.

21 z 59 załóg, które wyruszyły z Pretorii, osiągnęło metę. Rajd obserwowany przez Jacquesa Regisa, kandydował do mistrzostw świata. Przyszłą bazę ma stanowić Durban."

A więc mamy już dwa auta Super 2000:

Toyota Corolla RunX S2000
Volkswagen Polo Playa S2000

Rajd kandydował do MŚ, więc możemy się spodziewać w najbliższych latach powrotu Afryki do kalendarza WRC.

Pozdrawiam
Marmetal
MarmetalWRC
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 5 wrz 2004, 18:06
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez **FanKuzaja** » środa, 11 maja 2005, 18:59

Czyżby producenci samochodów zaczeli się interesować Klasą stowrzoną przez FIA S2000.
Janusz Kulig 1969-2004
Michael Park 1966-2005
Na zawsze w sercach kibiców
______________________________________
Michael Park - Marko Where Are You...Where Are You
______________________________________
GG: 2963175

Leszeeek Ogień na Tłoki !!
Avatar użytkownika
**FanKuzaja**
A6
 
Posty: 1891
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Postprzez maciekd » środa, 11 maja 2005, 19:31

Tak się dzisiaj nad tym zastanowiłem. Naprawde podoba mi się ta klasa S2000 i czekam aż zainteresuje się nią Europa. Równocześnie jednak nasuwa się pytanie: Kto u licha chciałby jeździć S1600 jeśli będzie S2000? Corolla z RPA jest tańsza od eNek, które z kolei są sporo tańsze od S1600. OK, porządne S2000 musi być droższe od S1600, ale czy naprawde tak znacznie? Przecież o to właśnie chodzi w tej klasie, żeby nie była bardzo droga. Czy w związku z tym samochody te będą dopuszczone do MS, czy może będą jeździć tylko w regionalnych mistrzostwach i ME? Jakoś sobie tej nowej organizacji nie wyobrażam.
Z drugiej jednak strony oczyma wyobraźni już widzę stawkę 20 samochodów S2000 w RSMP. :D
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez solota » środa, 11 maja 2005, 20:50

ja się tylko obawiam, że jak europa sie tym zainteresuje to zaraz cena aut skoczy o 200%, bo właduje się w kazdy element auta jakis procesor
JANUSZ KULIG 1969-2004

FOREVER IN MEMORY
Avatar użytkownika
solota
N3
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 23:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez MarmetalWRC » środa, 11 maja 2005, 21:14

solota napisał(a):ja się tylko obawiam, że jak europa sie tym zainteresuje to zaraz cena aut skoczy o 200%, bo właduje się w kazdy element auta jakis procesor


Masz rację, również się tego obawiam. Tanie i dla mało zamożnych kierowców miały być z założenia auta Super 1600, ale jak dzisiaj wiemy, konkurencyjny samochód Super 1600 jest bardzo drogi.

Pozdrawiam
Marmetal
MarmetalWRC
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 5 wrz 2004, 18:06
Lokalizacja: Przemyśl

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości