Pytań dot. KJS (Witam- nowy)

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Pytań dot. KJS (Witam- nowy)

Postprzez Gawes » środa, 26 sty 2005, 20:12

Witam Wszystkich - jestem tu nowy :)

Teraz przechodzimy do konkretów ( coś czuję że będziecie krzyczeć i dlatego napiszę że trochę szperałem po forum, ale nie znalazłem wszystkich odpowiedzi) .
Mam zamiar w niedalekiej przyszłości zacząć startować w KJS, ale nie mam jeszcze autka i tu pytanie do Was, co polecacie ? ma to być głównie do KJS, myślałem o cc lub sc ale bardziej o cc ze względu na cenę, czy kupić autko już trochę przerobione czy lepiej samemu robić ?(mam na myśli kubłu, pasy, klatkę...). Jaka pojemnośc silnika byłaby najlepsz na początek? myślałem o 700 lub 900 ale teraz coraz bardziej myślę o 900 / 1.1. Czy 900 jest w tej samej klasie poj. co 700 (czytałem regulamin, ale nie jestem pewien). I czy kubły, klatka itp. muszą mieć homologację czy nie?

Chyba narazie tyle, jak mi się jeszcze coś pomyśli to napiszę, z góry dzięki za odpowiedzi (mam nadzieję że takowe będą)
Avatar użytkownika
Gawes
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 26 sty 2005, 19:55
Lokalizacja: P-śl


Postprzez ZiG » środa, 26 sty 2005, 23:21

W kazdym miescie automobilklub ma swoj wlasny regulamin i podzial na klasy, wiec musisz sie zorientowac jak to wyglada w twojej okolicy. Najlepszy wybor to 1.1, bo wystarczy na dluzszy czas kiedy sie juz troche wjezdzisz. Homologowane wyposazenie samochodu potrzebne jest do Mistrzostw Polski i pucharu PZM. W KJSach nikt tego nie sprawdza i nie wymaga, moza jechac zupelnie seryjnym samochodem.
Wygrywa ten kto popełnia najmniej bledow ;)
Avatar użytkownika
ZiG
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): sobota, 6 wrz 2003, 19:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sumo » środa, 26 sty 2005, 23:21

myślałem o cc lub sc ale bardziej o cc ze względu na cenę, czy kupić autko już trochę przerobione czy lepiej samemu robić ?(mam na myśli kubłu, pasy, klatkę...). Jaka pojemnośc silnika byłaby najlepsz na początek? myślałem o 700 lub 900 ale teraz coraz bardziej myślę o 900 / 1.1. Czy 900 jest w tej samej klasie poj. co 700 (czytałem regulamin, ale nie jestem pewien). I czy kubły, klatka itp. muszą mieć homologację czy nie?


CC lub SC - wg. mnie dobry wybór.
Co do przeróbek - mozesz kupic gotowe, rajdowe, ale takie elementy jak klatka, kubły i pasy w KJSach nie są wymagane. Możesz jezdzic pełną serią. Wyżej wymienione elementy nie muszą miec także homologacji, skoro nie są wymagane. Jesli chcesz przerabiać - zaczanij od zawieszenia, to dużo daje.
Jeśli chodzi o klase - CC 900 to jest dobre autko do wygrywania klasy 2giej, zas CC 1.1 można czasem wyjąć generalke, a że pojemnosc jest wyższa to automatycznie jezdzisz w klasie 3ciej. Jak coś to pytaj... ja krzyczał nie bede ;)

A co do przerabiania - zależy co chcesz przerobić, czasem opłaca się kupić juz autko przygotowane, chodziasz troche
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez Gawes » środa, 26 sty 2005, 23:47

Wielkie dzięki za odpowiedzi

sumo napisał(a):takie elementy jak klatka, kubły i pasy w KJSach nie są wymagane. Możesz jezdzic pełną serią.


wiem że nie są wymagane, ale pomagają 8) tzn. tak mi się wydaje :roll:

sumo napisał(a):Wyżej wymienione elementy nie muszą miec także homologacji, skoro nie są wymagane.


czyli to są takie dodatki, które mogę sobie dać jakie chcę ? a taka np. klatka jakby była np. robiona samemu to się nie przyczepią ?

sumo napisał(a):Jesli chcesz przerabiać - zaczanij od zawieszenia, to dużo daje.


Tak, wiem dużo czytałem, bez tego ani rusz :wink:

sumo napisał(a):Jak coś to pytaj... ja krzyczał nie bede :wink:


Dzięki :D

sumo napisał(a):A co do przerabiania - zależy co chcesz przerobić, czasem opłaca się kupić juz autko przygotowane, chodziasz troche


chodziło mi głównie o zawieszenie i tak jak pisałem kubełki, klatkę, sportową kierownicę, takie dodatki
POZDROwienia śle Gawes
Avatar użytkownika
Gawes
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 26 sty 2005, 19:55
Lokalizacja: P-śl

Postprzez sumo » środa, 26 sty 2005, 23:53

takie elementy jak kubły i pasy na pewno dają wiecej frajdy podczas jazdy, lepiej sie prowadzi samochod.. teraz kręciołki juz nie wygladaja tak jak kiedys, wiecej jest prób a'la mini oes, nie trzeba cofać do "garażu" ... a klatka fajna sprawa, np. do supersprintow... A co do klatki robionej wlasnorecznie - mozna i tak na kjs sie raczej do tego nie powinni przyczepic, ale jesli juz chcesz miec klatke to polecam skorzystac z oferty jakis firm, przynajmniej ja czułbym sie bezpieczniej.
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez Gawes » czwartek, 27 sty 2005, 10:45

Dzięki sumo za odpowiedzi

sumo napisał(a):A co do klatki robionej wlasnorecznie - mozna i tak na kjs sie raczej do tego nie powinni przyczepic, ale jesli juz chcesz miec klatke to polecam skorzystac z oferty jakis firm, przynajmniej ja czułbym sie bezpieczniej.


Klatkę czy będę miał i jaką tego nie wiem, ale napewno nie będę robił sam :D a jak wygląda sprawa na przeglądzie, nie przyczepią się do takiego samochodu (z tymi elementami co były wymieniane wyżej)


mam jescze kilka innych pytań i tak , żeby zbierać punkty trzeba być zapisanym do AK to wiem napewno, ale czy punkty można zbierać we wszystkich KJS' ach czy tylko w tych organizowanych przez AK, w którym jest się zapisanym ?
Wiem że kaski są wymagane, ale nie wiem jakie tzn. czy mogę jeździć w takim zwykłym motocyklowym, czy trzeba kupić jakiś specialny ?
Czy zapisać się do AK może każdy i czy jest to skomplikowane czy tak poprostu się idzie i zapisuje ?

chyba narazie tyle
POZDROwienia śle Gawes
Avatar użytkownika
Gawes
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 26 sty 2005, 19:55
Lokalizacja: P-śl

Postprzez sumo » czwartek, 27 sty 2005, 11:36

a jak wygląda sprawa na przeglądzie, nie przyczepią się do takiego samochodu (z tymi elementami co były wymieniane wyżej)


hmm... tutaj Ci nie odpowiem, bo nie wiem.

ale czy punkty można zbierać we wszystkich KJS' ach czy tylko w tych organizowanych przez AK, w którym jest się zapisanym ?


We wszystkich, nie tylko tych organizowanych przez Twój AK. Ale pojęcie "wszystkie" tez do końca nie jest trafne. Np. u nas na śląsku są SRS'y - też niby KJS, ale na tej imprezie zawodnicy nie są upoważnieni do zdobywania punktów na licencje "K". Przewaznie w regulaminach takich imprez, pisze wyraźnie ze punktow nie mozna zdobywać. Zdecydowanie większość kjsów to są te "na punkty"

Wiem że kaski są wymagane, ale nie wiem jakie tzn. czy mogę jeździć w takim zwykłym motocyklowym, czy trzeba kupić jakiś specialny ?


wg. regulaminu krajowego kjs 2005 z punktu 8.16. wyczytać można ze kaski muszą być typu stosowanego w sporcie samochodowym. Ja osobiscie startowałem w kasku motocyklowym, bardzo podobnym do samochodowego i sie nie czepiali nigdy na BK. Kask ma po prostu chronić głowe. Inaczej wyglada juz sprawa w tych prawdziwych rajdach.

Czy zapisać się do AK może każdy i czy jest to skomplikowane czy tak poprostu się idzie i zapisuje ?


Idzie się i zapisuje :D Każdy klub ma jakies tam swoje wymagania... najlepiej idz spytac dowiedz sie co i jak. No jeśli masz kilka AK do wybrania w swojej okolicy, to zastanów się który będzie dla Ciebie korzystniejszym wyborem, co Ci mogą zaoferować ewentualnie itp itd
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez Gawes » czwartek, 27 sty 2005, 13:29

Wielkie dzięki sumo :D


Gdzieś na necie wyczytałem że cc sporting ma homologację sportową, nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to co to oznacza ?


sumo napisał(a):CC lub SC - wg. mnie dobry wybór.


no właśnie dobry, ale czy najlepsz ?
POZDROwienia śle Gawes
Avatar użytkownika
Gawes
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 26 sty 2005, 19:55
Lokalizacja: P-śl

Postprzez sumo » czwartek, 27 sty 2005, 14:55

Gdzieś na necie wyczytałem że cc sporting ma homologację sportową, nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to co to oznacza ?


jesli dobrze interpretuje ten zapis, to znaczy ze CC mozna sie sciagac w rajdach np. Pucharu PZM (Imielin, Bałtyku, Cieszyńska Barbórka) bądź w RSMP, skoro ma jeszcze aktualną homologacje. Do KJSów ta homologacja nie jest wymagana

no właśnie dobry, ale czy najlepsz ?


tutaj chyba powinien sie wypowiedziec ktos kto jezdzil roznymi autami w KJS.
Zależo na co Ci te autko jest potrzebne? Do wygrywania generalek, czy do wygrywania klasy? Do generalek może styknąc 1.1, ale zazwyczaj wygrywają auta mocniejsze (np. kolega z forum QZYN - Fiesta 1.6).
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez PawelRally » czwartek, 27 sty 2005, 15:10

W Białymstoku jest CC które wygrywa ostatnio generalki. Jest z silnikiem 1.1 (chyba) i nieźle sobie radzi. Objeżdża dużo mocniejsze samochody od siebie. Podaje fotkę :arrow:
Obrazek
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez Gawes » czwartek, 27 sty 2005, 17:38

sumo napisał(a):Zależo na co Ci te autko jest potrzebne? Do wygrywania generalek, czy do wygrywania klasy?


ja i wygrywać :roll: raczej nie prędko
a tak serio to do nauki rajdowego rzemiosła

PawelRally napisał(a):W Białymstoku jest CC które wygrywa ostatnio generalki. Jest z silnikiem 1.1 (chyba) i nieźle sobie radzi. Objeżdża dużo mocniejsze samochody od siebie.


mi się wydaje że to jest tak jest kierowca i pilot , a auto to tylko dodatek (im lepszy tym lepiej ) , ale ja się dopiero uczę
POZDROwienia śle Gawes
Avatar użytkownika
Gawes
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 26 sty 2005, 19:55
Lokalizacja: P-śl

Postprzez PawelRally » czwartek, 27 sty 2005, 18:22

No wiadomo że samochód to tylko dodatek i w zmijszym stopniu wpływa na wyniki osiągane przez kierowce. Nie znaczy że jak ktoś ma 300 konnego Lancera to będzie wygrywał generalki. Ale do nauki rajdowego rzemiosła taki CC/SC jest jednym z lepszych wyborów. Powodzenia i daj znać jaki wybór dokonasz :D
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez pasiuTGR » czwartek, 27 sty 2005, 19:22

PawelRally napisał(a):W Białymstoku jest CC które wygrywa ostatnio generalki. Jest z silnikiem 1.1 (chyba) i nieźle sobie radzi. Objeżdża dużo mocniejsze samochody od siebie. Podaje fotkę

Jezuś.......co to za zawias? Patrzę na tą fotę to aż strach, że się nie obali. :shock:
pasiuTGR
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): wtorek, 4 maja 2004, 17:30
Lokalizacja: Tychy

Postprzez !ADI! » czwartek, 27 sty 2005, 23:02

pasiuTGR napisał(a):
PawelRally napisał(a):W Białymstoku jest CC które wygrywa ostatnio generalki. Jest z silnikiem 1.1 (chyba) i nieźle sobie radzi. Objeżdża dużo mocniejsze samochody od siebie. Podaje fotkę

Jezuś.......co to za zawias? Patrzę na tą fotę to aż strach, że się nie obali. :shock:


Pasiu da sie MAtizem mojej mamy da się i cc na miętkim zawieszeniu :D
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez ZOWA » piątek, 28 sty 2005, 01:54

zawias okropny.ja u siebie w cc mialem taki ale seryjny;/i postawilem go na dwa kola.ale pozniej na omp-ie bylo oki.co do cc wygrywajacego to nie auto wygrywa tylko kierowca.auto to 50% sukcesu
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Następna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron