sezon 2005

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Piter. » poniedziałek, 3 sty 2005, 23:35

Czyżby pogniewał się na Spaloną :?: :lol:
Prawdziwi polscy kierowcy rajdowi już odeszli z tego świata. Jeden w 1993 a drugi w 2004 roku... Nie pozostał już żaden...
Avatar użytkownika
Piter.
 
Posty: 44
Dołączył(a): niedziela, 19 gru 2004, 18:58
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka k/Spalonej :-)


Postprzez Mroowa » wtorek, 4 sty 2005, 00:01

Podczas Sylwestra rozmawiałem z człowiekiem zwizanym z AK Wielka Sowa, który powiedział że szuter to za 2 lata może być a w tym roku poleci po Asfalcie Nikon :roll:
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez Łukasz » wtorek, 4 sty 2005, 20:51

Może być i po asfalcie - trasy fajne. Mi się te odcinki Elmotu, starego Polskiego i Nikonu podobają.
Avatar użytkownika
Łukasz
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): sobota, 27 lis 2004, 20:28
Lokalizacja: Opole

Postprzez hairpin » wtorek, 4 sty 2005, 21:31

Podczas Sylwestra rozmawiałem z człowiekiem zwizanym z AK Wielka Sowa, który powiedział że szuter to za 2 lata może być a w tym roku poleci po Asfalcie Nikon


za 2 lata to znaczy w 2006? czy 2007?
Avatar użytkownika
hairpin
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 13 sie 2003, 13:20

Postprzez Łukasz » wtorek, 4 sty 2005, 22:29

:lol:
Avatar użytkownika
Łukasz
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): sobota, 27 lis 2004, 20:28
Lokalizacja: Opole

Postprzez Banan » wtorek, 4 sty 2005, 22:33

Interesujacy post... A co do tematu, to dyrektor mowil, ze za rok juz na pewno beda szutry, wiec pewnie chodzi o rok 2006 :)
http://www.bielawadrift.pl Bielawa Drift TEAM "...jedna pasja, jeden team"
Avatar użytkownika
Banan
A8
 
Posty: 5632
Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2003, 23:15
Lokalizacja: Bielawa

Postprzez Mroowa » środa, 5 sty 2005, 00:24

no chodziło o 2006 roczek, a z dyrektorem nie gadałem :)
Dobre i to aby hmmm już w przyszłym roku był Szuterek :)
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez LIPciu » środa, 5 sty 2005, 00:56

szuterek szuterek szuterek
moim zdaniem dwie szutrowe imprezy w roku starczą (oczywiście w rsmp)
a tu widze że wielu z was pozmieniałoby z chęcią wszystkie.
Avatar użytkownika
LIPciu
A5
 
Posty: 953
Dołączył(a): niedziela, 9 mar 2003, 21:13
Lokalizacja: kraków

Postprzez Łukasz » środa, 5 sty 2005, 11:58

Wszystkie nie, ale tak pół na pół - 3 asfalty i 3 szutry.
Avatar użytkownika
Łukasz
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): sobota, 27 lis 2004, 20:28
Lokalizacja: Opole

Postprzez Wilu » środa, 5 sty 2005, 14:00

tak ale w takim przypadku startowanie w MP autem s1600 ma nijaki sens. Szanse na zdobycie czołowych lokat maleją do zera. Rozmumiem gdyby były MP asfaltowe i szutrowe, np po 4 eliminacje.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Ohlins » środa, 5 sty 2005, 14:19

Wilu napisał(a):tak ale w takim przypadku startowanie w MP autem s1600 ma nijaki sens. Szanse na zdobycie czołowych lokat maleją do zera. Rozmumiem gdyby były MP asfaltowe i szutrowe, np po 4 eliminacje.

otuz to wilu, za dużo szutru faworyzuje enki przed s1600, 2 rajdy szutrowe i 6 asfaltów to jest dobre rozwiązanie, szutry są bardziej widowiskowe, ale i tak nie zwiększają medialności, a traca oski
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez LIPciu » środa, 5 sty 2005, 14:25

a poza tym ileż tego szutru w polsce jest??
Avatar użytkownika
LIPciu
A5
 
Posty: 953
Dołączył(a): niedziela, 9 mar 2003, 21:13
Lokalizacja: kraków

Postprzez szirer205xs » poniedziałek, 10 sty 2005, 23:31

peteroz napisał(a):
Ohlins napisał(a):
Wilu napisał(a):tak ale w takim przypadku startowanie w MP autem s1600 ma nijaki sens. Szanse na zdobycie czołowych lokat maleją do zera. Rozmumiem gdyby były MP asfaltowe i szutrowe, np po 4 eliminacje.

otuz to wilu, za dużo szutru faworyzuje enki przed s1600, 2 rajdy szutrowe i 6 asfaltów to jest dobre rozwiązanie, szutry są bardziej widowiskowe, ale i tak nie zwiększają medialności, a traca oski

Tak,oczywiście popieram.Nie ma co ukrywać że faworyzowanie enek negatywnie odbija się na rozwoju rajdów w Polsce.Czy szutry faktycznie są aż tak kosztowne czy aż tak jest ich mało?Przecież Rajd Bałtyku rozgrywany był na pięknych szutrach,które chwalił np.Kuchar.
pozdro


Ja mysle ze mowienie iz gdy bedzie wiecej imprez szutrowych w kalendazu to bedzie faworyzowanie n-ek bo one sa takze faworyzowane we wszystkich pozostałych rajdach RSMP, no moze poza rzeszowskim, bo reszta jest przeciez rozgrywana na "rownych jak stol" naszych polskich asfaltach. Mysle ze jeszcze duzo czasu uplynie zanim ktos u nas po czystej walce, a nie tylko klopotach rywali bedzie w stanie wygrac jakas eliminacje RSMP w S1600.........
Ale mysle ze dobrym pomyslem bylo by wprowadzenie zarowno szutrowych MP jak i asfaltowych, chyba w wiekszosci krajow tak jest...
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez Sergiey » wtorek, 11 sty 2005, 18:16

szirer205xs napisał(a):Ale mysle ze dobrym pomyslem bylo by wprowadzenie zarowno szutrowych MP jak i asfaltowych, chyba w wiekszosci krajow tak jest...


Chyba nierealne (w Polsce) z powodów finansowo-organizyjnych. Po pierwsze ciężko byłoby zorganizować przynajmniej 12 eliminacji (6 szuter i 6 asfalt). Na automobilkluby spadła by odpowiedzialność zorganizowania większej ilości eliminacji (co już przy obecnym systemie nie zawsze się sprawdza vide rajd krakowski 2003. To oczywiście pociąga za sobą konieczność zdobycia nowych sponsorów (bo z kasą w automobilklubach nie za bardzo) a z tym tez nie jest najlepiej. Tu można upatrywać różnych przyczyn: od chęci organizatorów na regulacjach prawnych skończywszy, ale to zupełnie inna historia. Po drugie (dlatego wybrałem 6 eliminacji) ilość eliminacji np. 4 w cyklu mistrzostw jest raczej średnio oplacalna i wymusza dojechanie każdej eliminacji (nie można stracić punktu bo nie ma kiedy odrobić). Średnio opłacalna również dlatego, że aby ukończyć wszystkie 4 eliminacje (wyłączając czynnik ludzki) trzeba zainwestować w sprzęt, który umożliwi bezawaryjne ukończenie wszystkich eliminacji w cyklu (czytaj: drogi sprzęt). Oczywiście w przypadku, gdyby terminy eliminacji nie pokrywały się, zawodnicy z największym budżetem mogliby wystartować w obu cyklach. Pewnie ci "najbogatsi" woleliby (o ile w ogóle chcieli by cokolwiek zmieniać) układ 4 szutry / 4 asfalty. Tylko że jest ich tak niewielu, że nie ma sensu ustawiać całego systemu rozgrywek pod kilku zawodników (wszak nie chcemy zrobić z rajdów drugiej, elitarnej F1 , chociaż na światowych oesach wszystko zmierza w tym kierunku).
Po trzecie, pewnie najmniej istotne. W przypadku rozbicia mistrzostwa na dwa oddzielne cykle spada ranga czempionatu (nawet w przypadku wyganej), co pewnie przekłada się na relacje ze sponsorami. Bo zupełnie inaczej brzmi np. "Sponsor" Rally Team Rajdowy Mistrz Polski niż "Sponsor" Rally Team Mistrz Polski w Rajdach Asfaltowych. (Brzmi jak Mistrz Polski w rzucie beretem).
Po czwarte w przypadku rozbicia na dwa cykle spada i tak już nikłe zainteresowanie mediów. Nie mogą sobie przecież pozwolić na 10 minutową relację z rajdu raz miesiącu (są przecież inne, chętniej oglądane przez ogół dyscypliny). W przypadku mediów (Polskich) pewnie większe zainteresownie byłoby gdyby rajd był czymś zjawiskowym : np raz do roku (1 eliminacja = puchar polski czy coś w tym stylu)[/u]
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez Sergiey » wtorek, 11 sty 2005, 19:53

No zamysł nienajgorszy. Tylko nie jestem pewien czy to również nie rozbiłoby się o pieniądze (tym razem zawodników). Na jeden rajd trzeba by mieć taki samochód all_in_one. A to już potrzeba dwóch zestawów zawiedzania, chyba skrzynia biegów (ale nie jestem pewien), dwa zestawy kół (mniejsze na szuter i większe na asfalt). Chociaż z drugiej strony zawodnicy i tak posiadają po dwa zestawy w garażach albo jeżdzą cały sezon na tym, na czym się da. Więc to może nie ma aż takiego wielkiego znaczenia. Nie wiem.
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron