szpilki do kół

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

szpilki do kół

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 12:23

Czy szpilki do kół o twardości 10.9 będą wystarczająco wytrzymałe?

Od razu mówie że raczej dystansów szerokich nie będę wkładał.
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 16:56

generalnie stal o twardosci 10,9 jest chyba najbardziej wytrzymałą.
z takiego materiału robi się wszystkie śruby do pasów itp.
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 17:25

no jest jeszcze 12.9 i podobno wlasnie z tego materialu są śruby seryjne...
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 17:32

sojek1 napisał(a):no jest jeszcze 12.9 i podobno wlasnie z tego materialu są śruby seryjne...


niestety nie wiem, z jakiej dokladnie stali sa śruby do kół :(
napewno 10,9 i 12,9 należą do wyższych klas wytrzymałościowych. a z czego sa seryjne? ja bym zadzwonil do fiata/sklep z czesciami i zapytał. a na śrubie nie jest napisane?
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 17:35

no wlasnie probowalem dzis odczytac i nic o twardosci nie znalazlem na srubach
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 17:42

sojek1 napisał(a):no wlasnie probowalem dzis odczytac i nic o twardosci nie znalazlem na srubach


a dlaczego pytasz?
bo nie zapominaj ze w tych śrubach nie chodzi tylko o twardosc. o ile wiem, to śruby do kół muszą miec specjalny certufikat PIMOTu i przejsc jakies tam badania.

na guglu znalazlem tylko takie cos:
Stale węglowe wyższej jakości:
45-WT700 -śruby mocujące koła jezdnego
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 17:49

i wlasnie dlatego chyba kupie szpilki SPARCO i nie bede cudował. :!:
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 17:58

tak chyba bedzie najlepiej :)
ja narazie nie mam dystansow zeby kupować szpilki, a nie wiem czy stalówki bez dystansu nie beda za blisko piasty zeby wkrecić nakrętki :/
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 18:05

ja tez nie mam alusow, ani dystansów...

mam nadzieje ze beda pasowac jutro sobie suwmiarką pomierze i przejade sie do sklepu... przecież od piasty kola felge oddziela jeszcze grubość tarczy.

Jak radzisz wkręcać na klej czy specjalny spray, który zwiększa tarcie?
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 18:09

poza tym myśle ze w sparco robiąc szpilki o tym pomyśleli bo wzimie często jeździ się na stalówkach a i dystanse nie są wskazane na snieg.
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 18:41

niektorzy kleja, niektorzy nie. tym drugim jeszcze kola nie odpadly :) osobiscie nie mam szpilek wiec sie nie wypowiadam jak lepiej.

a jaki masz samochod? bo o ile widzialem to szpilki maja gwint do wkrecenia, potem przerwe (bez gwintu) i potem znowu gwint na który nakręcasz nakrętke. i o to mi chodziło.
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 19:00

ja wiem o co ci chodzi, ja też widziałem szpilki...

Nie wiem czy dobrze pamietam, teraz jest ciemno i niebede schodzil do auta. Z tego co mogę sobie teraz zobrazować, to gwint jest w piaście, potem jest tarcza hamulcowa i dopiero potem przychodzi felga wiec ta część szpilki bez gwintu powinna schować się w grubości tarczy. Przynajmniej jej część, a reszta to grubość felgi, może niewielka ale jak sie to zsumuje to powinno pasić. Tak samo jest z bębnem z tyłu.
Ale nie jestem pewien na 100% i nie znam tych odległości jutro co świt to pomierze wsio i do sklepu :mrgreen:
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez nhw220t » czwartek, 9 gru 2004, 19:00

Panowie, a może się tak zdarzyć że będzie się chciało odkręcić nakrętke z koła a odkręci się nakrętka razem ze szpilką i wyjdzie w całości jak śruba? Nie przesadzałbym z tym zwiększaniem tarcia. Producent najczęściej zabrania smarowania gwintów czymkolwiek.
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sojek1 » czwartek, 9 gru 2004, 19:02

no ale srodkiem do zwiekszenia tarcia smaruje sie szpilke i wkreca w piaste! Wlasnie po to zeby sie nie wykrecila... a nakretke nakrecasz normalnie bez zadnego syfu! :D

do dembola

ja mam SC :D
GG 4708584

Janusz na zawsze w pamięci
Avatar użytkownika
sojek1
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 5 lip 2004, 00:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dembol SC » czwartek, 9 gru 2004, 19:04

sojek1 napisał(a):no ale srodkiem do zwiekszenia tarcia smaruje sie szpilke i wkreca w piaste! Wlasnie po to zeby sie nie wykrecila... a nakretke nakrecasz normalnie bez zadnego syfu! :D


ja tam zwykłe śruby smaruje jeszcze smarem zeby sie nie zapiekły. nic sie nie odkręca.
sojek: jaki samochod i jakie dlugie szpilki chcesz kupic?
pozdro
Rajdowy Poznań
Avatar użytkownika
dembol SC
N1
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 1 maja 2004, 22:38
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron