przez rav » poniedziałek, 30 gru 2002, 00:45
Nie zupełnie tak jest. Naturalni powstają drogi w afryce, argentynie... W Polsce drogi szutrowe są budowane podobnie jak asfaltowe. Przyjeżdzają wywrotki, wysypują materiał potem wjeżdzają walce i to utwardzają. Są też drogi utworzone naturalnie (drogi gruntowe), ale nadają się tylko na rajd terenowy. Mówiąc o podłożu piaskowym miałem na myśli to co jest pod ziemią, pod warstwą gleby. Na Mazowszu głównie jest to piach, natomiast na mazurach raczej glina i kamienie przyniesione przez lodowiec. Z tego zazwyczaj zbudowana jest morena czołowa lodowca. Druga sprawa : jeżdząc po mazurskich szutrach zauważyłem że są one zbudowane z grubszego materiału, z drobnych kamyków. Pod Warszawą sypią jakiś żużel, który początkowo jest równy jak asfalt, ale potem robią się w nim większe i mniejsze dziury. Nie jeste inżynierem od drug, ale wydaje mi się że OS Maciejowice musiał być na pare tygodni przed rajdem wyrównany. W kwietniu w okolicach Otwocka odbył się rajd Mazowiecki. Oglądałem ten rajd i jechałem raz po dojazdówce o nawierzchni podobnej do tej z Maciejowic. Była równa jak stół. Można było bez bulu jechać 120. 3 miesiące później wiechałem na tą samą drogę, tylko że wtedy mogłem jechać najwyżej 50.
A tak a-propo trasy to widziałem gigantyczną chopę w lesie w okolicach Pogorzeli (5km. od Otwocka). Jest tam też sporo skrzyżowań i szybkich zakrętów więc można tam zrobić OS