Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 7 mar 2019, 17:44

Nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem elektrycznej motoryzacji, ale T_1 powiedz czy jeżeli w przyszłości elektryczne rajdówki będą mocą dorównywać albo i przewyższać obecne WRC i na odcinkach będą poruszać się równie sprawnie, a może i sprawniej, bo pełna moc będzie dostępna niemal zawsze, to co się takiego złego stanie? OK, nie będzie tego dźwięku i zapachu benzyny. Chociaż w sumie obecne WRC już są dość ekologiczne, w porównaniu z np. B-grupą, więc walorów zapachowych jest mniej niż kiedyś. A jeżeli jakiś elektryk przejdzie szutrowy łuk pełnym bokiem to uważam, że i tak będzie to dobrze wyglądać.


ja powiem to co powiedział Hołek kiedyś, zdaje się o WRC 1.6 z 2011. "Jak kiedyś jechała grupa B to było ich słychać z kilometra i cała ziemia drżała, ludzie już wtedy się ekscytowali"

Byłem na rajdzie na generacji 2.0l, 1.6l, obecnych WRC i powiem wam, że aktualne samochody to jest to czego kibice oczekują. To jaki to ma dźwięk, jak pięknie przyspiesza i śmierdzi benzyną... Wyznacznikiem mogą być też piski dziewczyn :) Jeśli tego nie będzie to ten sport umrze, po prostu umrze bo spadnie zainteresowanie. FIA najwidoczniej nie zdaje sobie sprawy z tego, że kibice to mega ważny element składowy. Żal Tod woli mówić o elektryfikacji jako "nowych technologiach" :D :D
Witcher1990
A6
 
Posty: 1442
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00


Re: Świat WRC

Postprzez Hubertos » czwartek, 7 mar 2019, 19:09

Ludzie FIA po prostu nie rozumieją tego sportu, na pewno nie z tej perspektywy co my. Tam przydałby się ktoś kto zna temat, ale właśnie z punktu widzenia oglądary, a nie tylko słupków w Excelu czy lansowanych technologii. Im się wydaje, że ludzie to kupią, wg mnie są w dużym błędzie.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1842
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez viper » czwartek, 7 mar 2019, 19:52

Nic się nie martwcie. Zaraz wejdą elektryki i to będzie dźwięk :) .
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez rubens » czwartek, 7 mar 2019, 20:30

z jednymi i drugimi nie sposób się nie zgodzić
dźwięk wydechu, "zapachem" spalin, ale niestety wygląda na to, że elektryfikacji tego motorsportu jak i każdego innego nie da się ominąć

też jeszcze z rok temu byłem gościem, który myślał - przecież to za 50-100 lat
ale kilka wizyt w ciągu roku w Londynie mnie uświadomiło jak ta sprawa stoi

nie przesadzam, co trzecie podwórko (gdzie nie gdzie co drugie) w przeciętnej jeśli chodzi o zamożność dzielnicy to pojazdy
podłączone na noc kablem do sieci elektrycznej
w naszym kraju tego jeszcze nie widać, Norwegia bodajże od 2030 roku nie będzie rejestrowała
jakichkolwiek pojazdów nieelektrycznych - także hybrydy nie wchodzą w grę !!!
w UK od 2030 tylko elektryki i hybrydy choć kto wie czy wysokością ubezpieczeń nie będą hybryd ukierunkowywać na "wymarcie"

to się dzieje na naszych oczach i perspektywa na prawdę nie jest taka daleka jak z polskiej perspektywy póki co się to wydaje
stąd parcie na co najmniej na hybrydy w rajdach - producentów nie będą silniki spalinowe interesować za 2-3 lata,
bo ich nie będą zupełnie produkować
to tak jakby utrzymywać jakiś motorsport z silnikami diesla bez turbodoładowania - ktoś to jeszcze produkuje?
chyba nie i co z tego że ten słaby 1,9l diesel z grupy VW słynął jako silnik nie do zajechania i wielu użytkowników go tak lubiło
nic to nie znaczy, bo to dinozaur - wymarł

to że nam kibicom się to nie podoba - PRAWDA!!! - bo umiera coś na czym się wychowaliśmy, co nas pasjonowało,
coś co kochaliśmy, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - parowozów też już nie uraczymy na torach kolejowych

jeśli "igrzyska" będą dobrze zorganizowane to nawet brak dźwięku i "zapachu" spalin przyjmiemy, bo będziemy mieć
kilku producentów, najwyższy poziom rywalizacji, emocje, otoczkę medialną, a nie dwóch czy trzech prywaciarzy hobbystów

niestety musimy przyjąć to na klatę - czasy spalinowych silników muszą odejść do lamusa, bo taka jest tendencja światowego
rynku motoryzacyjnego i my garstka (kilkaset tysięcy osób) wobec miliardów potencjalnych i faktycznych użytkowników pojazdów
jesteśmy nic nieznaczącą kropelką w morzu potrzeb producentów i użytkowników - NIESTETY

i "ciemnoludki z FIA" nie są temu winne - jak prześpią okres elektryfikacji motoryzacji to przez naście lat albo lepiej
nikt nie usłyszy o produkcie "WRC"

pozdrawiam
rubens
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 13 maja 2004, 00:11

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » czwartek, 7 mar 2019, 20:51

rubens napisał(a):z jednymi i drugimi nie sposób się nie zgodzić
dźwięk wydechu, "zapachem" spalin, ale niestety wygląda na to, że elektryfikacji tego motorsportu jak i każdego innego nie da się ominąć

też jeszcze z rok temu byłem gościem, który myślał - przecież to za 50-100 lat
ale kilka wizyt w ciągu roku w Londynie mnie uświadomiło jak ta sprawa stoi

nie przesadzam, co trzecie podwórko (gdzie nie gdzie co drugie) w przeciętnej jeśli chodzi o zamożność dzielnicy to pojazdy
podłączone na noc kablem do sieci elektrycznej
w naszym kraju tego jeszcze nie widać, Norwegia bodajże od 2030 roku nie będzie rejestrowała
jakichkolwiek pojazdów nieelektrycznych - także hybrydy nie wchodzą w grę !!!
w UK od 2030 tylko elektryki i hybrydy choć kto wie czy wysokością ubezpieczeń nie będą hybryd ukierunkowywać na "wymarcie"

to się dzieje na naszych oczach i perspektywa na prawdę nie jest taka daleka jak z polskiej perspektywy póki co się to wydaje
stąd parcie na co najmniej na hybrydy w rajdach - producentów nie będą silniki spalinowe interesować za 2-3 lata,
bo ich nie będą zupełnie produkować
to tak jakby utrzymywać jakiś motorsport z silnikami diesla bez turbodoładowania - ktoś to jeszcze produkuje?
chyba nie i co z tego że ten słaby 1,9l diesel z grupy VW słynął jako silnik nie do zajechania i wielu użytkowników go tak lubiło
nic to nie znaczy, bo to dinozaur - wymarł

to że nam kibicom się to nie podoba - PRAWDA!!! - bo umiera coś na czym się wychowaliśmy, co nas pasjonowało,
coś co kochaliśmy, ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - parowozów też już nie uraczymy na torach kolejowych

jeśli "igrzyska" będą dobrze zorganizowane to nawet brak dźwięku i "zapachu" spalin przyjmiemy, bo będziemy mieć
kilku producentów, najwyższy poziom rywalizacji, emocje, otoczkę medialną, a nie dwóch czy trzech prywaciarzy hobbystów

niestety musimy przyjąć to na klatę - czasy spalinowych silników muszą odejść do lamusa, bo taka jest tendencja światowego
rynku motoryzacyjnego i my garstka (kilkaset tysięcy osób) wobec miliardów potencjalnych i faktycznych użytkowników pojazdów
jesteśmy nic nieznaczącą kropelką w morzu potrzeb producentów i użytkowników - NIESTETY

i "ciemnoludki z FIA" nie są temu winne - jak prześpią okres elektryfikacji motoryzacji to przez naście lat albo lepiej
nikt nie usłyszy o produkcie "WRC"

pozdrawiam


Nie da się, nie da się, nie da się... bo trendy zmierzają w tym kierunku. Zgoda! Ale czy ktoś się zastanawia dlaczego i po co trendy zmierzają w tym kierunku? Czy ktoś wierzy w jakieś ratowanie świata samochodami elektrycznymi? Czy samochody elektryczne to jakaś obiektywna konieczność, czy wymysł, pycha i interesy wielmożnych tego świata? Czy aktualnie samochód elektryczny, przy swojej absurdalnej cenie i braku funkcjonalności jest w jakikolwiek sposób REALNIE, rynkowo konkurencyjny dla spalinowego odpowiednika?

O WRC niebawem nikt nie usłyszy, bo nikogo nie będzie interesowało oglądanie czterokołowej suszarki do włosów i FIA nic do tego nie ma. Może jedynie przyspieszyć agonię motorsportu nazbyt paląc się z wykastrowaniem ostatków prawdziwej motoryzacji w imię "eko" trendów i "nieuchronnych" zmian. Paradoksalnie, dla rajdów samochodowych widziałbym szansę na niezły renesans w dobie "zelektryfikowania" samochodów cywilnych. Wtedy taki ziejący ogniem wurc to byłoby coś co robiłoby prawdziwe wow w odróżnieniu od tego co widzimy na ulicach. Dziś, jak statystyczny Kowalski słyszy, że WRC ma 380 KM, to mówi, że jego Golf tyle że w wersji R ma prawie tyle samo i ludziom którzy nie mają pojęcia o rajdach, wydaje się, że to prawie to samo. Problem w tym, że nikogo nie będzie interesowało, aby iść pod prąd, nie pozwoli na to poprawność polityczna i podejście czysto biznesowe. Kto będzie chciał inwestować w spalinowe rajdówki, gdy spalinowe auta w ogóle zaczną wymierać. Tu racja, że prawdziwi pasjonaci nikogo nie obchodzą, bo nie oni napędzają biznes, tylko masy które pójdą drogą, którą się im każe pójść. I to wszystko byłoby o wiele łatwiejsze do przełknięcia gdyby cała ta "elektryfikacja" jako taka, także cywili, była jakąś obiektywną koniecznością i z wielką korzyścią dla nas wszystkich. Ja osobiście tego nie kupuję. Siłowy sposób i tempo wprowadzania tych zmian wskazuje raczej na jakąś zbiorową paranoję, względnie dobry interes, a nie obiektywną konieczność, czy też potrzeby społeczeństwa. Co oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby społeczeństwu wmówić, co mu jest potrzebne i za co musi solidne pieniążki zapłacić.

Pozdrawiam
T_1
N1
 
Posty: 53
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez viper » czwartek, 7 mar 2019, 21:50

Ja myślę że sport samochodowy prędzej czy później umrze śmiercią naturalną. Po pierwsze ilość dyscyplin jaka dzisiaj jest do dyspozycji młodych jest dużo większa niż 30-40 lat temu. Po drugie niestety precyzja prowadzenia samochodu zabija widowiskowość a po trzecie kluczem do napędzania każdej dyscypliny jest oglądanie live w tv., a tutaj rajdy niestety przegrywają nawet z fikołkami na deskorolce czy rowerkach. Ludzie wymyślają coraz to nowsze formy sportu bardziej widowiskowe. Oglądanie WrC w tv to nuda do potęgi nie ma co się oszukiwać. Mówię oczywiście o zwykłych ludziach którzy mieli by się zarazić ta dyscypliną. Nie ma co się oszukiwać ten sport umiera i odchodzi do lamusa
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 8 mar 2019, 10:49

T_1 napisał(a):Nie da się, nie da się, nie da się... bo trendy zmierzają w tym kierunku. Zgoda! Ale czy ktoś się zastanawia dlaczego i po co trendy zmierzają w tym kierunku? Czy ktoś wierzy w jakieś ratowanie świata samochodami elektrycznymi? Czy samochody elektryczne to jakaś obiektywna konieczność, czy wymysł, pycha i interesy wielmożnych tego świata? Czy aktualnie samochód elektryczny, przy swojej absurdalnej cenie i braku funkcjonalności jest w jakikolwiek sposób REALNIE, rynkowo konkurencyjny dla spalinowego odpowiednika?

Ta interesy wielmożnych i może jeszcze spisek ekoterrorystów, koncernów farmaceutycznych i w ogóle to ziemia jest płaska? Zgodzę się, że obecnie samochody elektryczne są za drogie dla przeciętnego polskiego nabywcy samochodu, ale wraz z upowszechnieniem się tego rodzaju napędu ceny powinny spaść. Ale powiedz mi w czym samochód elektryczny nie jest funkcjonalny? Jeździ tak samo jak każdy inny, a to że nie śmigniesz do Chorwacji na wakacje w 12h raz w roku to już jest nieco szukanie dziury w całym. Jaki masz średni dzienny przebieg samochodem prywatnym? Obecnie realne zasięgi elektryków to jest już przedział 300-500km, więc tragedii nie ma. A skoro w przytoczonej Chorwacji w zeszłym roku widziałem kilka Tesli z Norwegii oznacza to, że jest to funkcjonalny środek transportu. OK, Tesla to pewnego rodzaju ewenement na rynku, ale pokazuje, że możliwości już są.

T_1 napisał(a):O WRC niebawem nikt nie usłyszy, bo nikogo nie będzie interesowało oglądanie czterokołowej suszarki do włosów i FIA nic do tego nie ma. Może jedynie przyspieszyć agonię motorsportu nazbyt paląc się z wykastrowaniem ostatków prawdziwej motoryzacji w imię "eko" trendów i "nieuchronnych" zmian. Paradoksalnie, dla rajdów samochodowych widziałbym szansę na niezły renesans w dobie "zelektryfikowania" samochodów cywilnych. Wtedy taki ziejący ogniem wurc to byłoby coś co robiłoby prawdziwe wow w odróżnieniu od tego co widzimy na ulicach.

Sorry, ale Ty ciągle swoje, a przecież nikt obecnie nie mówi o całkowitym wywaleniu spalinówek z WRC. Zresztą do końca 2021 będziemy cieszyć się obecnymi rajdówkami: http://rajdy.autoklub.pl/news/obecne-wr ... roku,91547
A co potem to czas pokaże, ale widać, że mowa jest o hybrydzie, więc nadal będzie hałas, zapach benzyny itd. itp. A że będzie to wspomagane silnikiem elektrycznym to tylko doda lepszych osiągów, czy uważasz, że Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder to nie dające frajdy z jazdy suszarki do włosów? A mówimy tu właśnie o hybrydach. Czyste elektryki produkowane przez Rimaca czy Teslę też swoimi osiągami mogą zawstydzić niejedną spalinówkę.
Też na dzień dzisiejszy wolę benzynę/diesla, ale zdaję sobie sprawę, że w perspektywie 5-10 lat przesiądę się na elektryka i w sumie nie płaczę z tego powodu. Zapewne będzie trzeba zmienić kilka przyzwyczajeń związanych z motoryzacją, jak np. planowanie dłuższych podróży. Ale za to odpadnie wymiana oleju, filtrów, rozrządu :)

Witcher1990 napisał(a):ja powiem to co powiedział Hołek kiedyś, zdaje się o WRC 1.6 z 2011. "Jak kiedyś jechała grupa B to było ich słychać z kilometra i cała ziemia drżała, ludzie już wtedy się ekscytowali"

Byłem na rajdzie na generacji 2.0l, 1.6l, obecnych WRC i powiem wam, że aktualne samochody to jest to czego kibice oczekują. To jaki to ma dźwięk, jak pięknie przyspiesza i śmierdzi benzyną... Wyznacznikiem mogą być też piski dziewczyn :) Jeśli tego nie będzie to ten sport umrze, po prostu umrze bo spadnie zainteresowanie. FIA najwidoczniej nie zdaje sobie sprawy z tego, że kibice to mega ważny element składowy. Żal Tod woli mówić o elektryfikacji jako "nowych technologiach" :D :D

Ogólnie czasy grupy B to był szalony okres w rajdach, okupiony niestety zbyt dużą ilością śmiertelnych wypadków. Pomijając moc aut, to przecież dzisiejsze WRC są znacznie szybsze od tamtych samochodów. Głównie z uwagi na lepszą trakcję. Zgadzam się z Tobą, że obecne WRC to jest to co powinno zostać w rajdach jak najdłużej, bo te samochody są i odpowiednio mocne, głośne, szybkie i do tego dobrze wyglądają. Ale jeżeli dodasz do tego jeszcze trochę koni mechanicznych z silnika elektrycznego, to będzie tak samo głośno, a szybciej. Podkreślam, cały czas mówię o elektryfikacji w postaci hybrydy, a nie 100% elektryku w rajdach. Dobrze pomyślane hybrydowe WRC nie zabierze nic z emocji, a producenci będą mogli się pochwalić, że są eco. Pełne elektro w WRC to jeszcze nie ten moment i oby nastąpił on jak najpóźniej.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1403
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 8 mar 2019, 14:50

Wprowadzenie hybrydy do WRC będzie pierwszym krokiem. Kolejnym będzie pełna elektryfikacja, nie mam co do tego cienia wątpliwości. Motorsport zawsze jest takim trochę poligonem rozwiązań stosowanych w cywilu, a później samochody cywilne korzystają z wiedzy od profesjonalistów od sportu. Jeżeli trend elektryfikacji się utrzyma to absolutnie nie ma opcji żeby w perspektywie 5-15 lat WRC nie zostało zelektryfikowane. Wielka szkoda bo FIA mogłoby po prostu powiedzieć- mamy Formułę E i tutaj testujcie rozwiązania do swoich elektryków i my też jesteśmy zgodni ze światowymi trendami.

Chcę tylko zauważyć, że elektryki to nie jest konieczność. Paliwa starczy jeszcze na dziesiątki lat, mamy też inne niż ropa czy benzyna paliwa- choćby LPG. Gazu starczy jeszcze na wiele, wiele lat. Kiedyś mówiło się też sporo o samochodach na wodór ale nie wiem dokładnie jak działają. Może to rozwiązanie?

Podkreślę jeszcze raz to co pisałem wcześniej- trolejbusy, pociągi, tramwaje itd. od lat mają napędy elektryczne. Baterie również są rozwijane od lat (choć ze słabym skutkiem). Gdyby uznano, że taki napęd nadaje się do samochodów osobowych to byłby już w nich montowany 50,60 a może 70 lat temu. Widocznie uznano, że się do tego nie nadaje. Elektryczne samochody to nie są technologia nową ani technologią przyszłości tylko wynikiem polityki "eko". Dzięki takiej polityce można zarabiać grube miliony na handlu emisją CO2, lobbyści mogą przepychać swoje produkty i każdy musi to kupować. Już żarówki energooszczędne okazały się klapą bo ich utylizacja jest droga i jak na złość wytwarza więcej szkodliwych substancji niż zwykła żółta żarówka. Kilka lat temu wymyślono sobie, że działalność człowieka powoduje globalne ocieplenie. Cała polityka została na to ukierunkowana więc koncerny samochodowe wprowadzają takie rozwiązania bo wiedzą, że w najbliższej perspektywie niewiele się zmieni i po prostu w niedługim czasie pewnie całkiem zakażą im produkcji spalinowych samochodów. Zaczyna się od zakazu wjazdu do centrum dieslem i opłat emisyjnych (np Wenecja) więc oni chcąc nie chcąc muszą się dostosować. Szkoda bo to jest narzucane siłą i nachalnie, gdyby to były dobre rozwiązania to po prostu z czasem w naturalny sposób wyparłyby spalinówki, zgodnie z zasadami działania wolnego rynku. Niestety wyboru nam nie dają.

USA wypowiedziało pakt klimatyczny więc być może na ich rynek producenci będą produkować więcej samochodów z silnikami spalinowymi- chociaż tam też mocno dociera moda na bycie eko i hybryd jak i elektryków przybywa. W Chinach też się obędą bez elektryków.

To nie jest ani nowa technologia, ani taka która jest przyszłością. Dla mnie technologią przyszłości to jest taki samochód, do którego wleję wodę i przejadę 1000km albo wrzucę jakiekolwiek odpady, może wleję olej do frytek i podjadę (to już się dzieje) i mimo, że brzmi to jak Sci-fi to takich rozwiązań bym oczekiwał, to jest innowacja, a nie montowania powiększonego silniczka z miksera znanego od 50 lat do samochodu.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1442
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » piątek, 8 mar 2019, 16:17

woocasch napisał(a):
T_1 napisał(a):Nie da się, nie da się, nie da się... bo trendy zmierzają w tym kierunku. Zgoda! Ale czy ktoś się zastanawia dlaczego i po co trendy zmierzają w tym kierunku? Czy ktoś wierzy w jakieś ratowanie świata samochodami elektrycznymi? Czy samochody elektryczne to jakaś obiektywna konieczność, czy wymysł, pycha i interesy wielmożnych tego świata? Czy aktualnie samochód elektryczny, przy swojej absurdalnej cenie i braku funkcjonalności jest w jakikolwiek sposób REALNIE, rynkowo konkurencyjny dla spalinowego odpowiednika?

Ta interesy wielmożnych i może jeszcze spisek ekoterrorystów, koncernów farmaceutycznych i w ogóle to ziemia jest płaska? Zgodzę się, że obecnie samochody elektryczne są za drogie dla przeciętnego polskiego nabywcy samochodu, ale wraz z upowszechnieniem się tego rodzaju napędu ceny powinny spaść. Ale powiedz mi w czym samochód elektryczny nie jest funkcjonalny? Jeździ tak samo jak każdy inny, a to że nie śmigniesz do Chorwacji na wakacje w 12h raz w roku to już jest nieco szukanie dziury w całym. Jaki masz średni dzienny przebieg samochodem prywatnym? Obecnie realne zasięgi elektryków to jest już przedział 300-500km, więc tragedii nie ma. A skoro w przytoczonej Chorwacji w zeszłym roku widziałem kilka Tesli z Norwegii oznacza to, że jest to funkcjonalny środek transportu. OK, Tesla to pewnego rodzaju ewenement na rynku, ale pokazuje, że możliwości już są.

T_1 napisał(a):O WRC niebawem nikt nie usłyszy, bo nikogo nie będzie interesowało oglądanie czterokołowej suszarki do włosów i FIA nic do tego nie ma. Może jedynie przyspieszyć agonię motorsportu nazbyt paląc się z wykastrowaniem ostatków prawdziwej motoryzacji w imię "eko" trendów i "nieuchronnych" zmian. Paradoksalnie, dla rajdów samochodowych widziałbym szansę na niezły renesans w dobie "zelektryfikowania" samochodów cywilnych. Wtedy taki ziejący ogniem wurc to byłoby coś co robiłoby prawdziwe wow w odróżnieniu od tego co widzimy na ulicach.

Sorry, ale Ty ciągle swoje, a przecież nikt obecnie nie mówi o całkowitym wywaleniu spalinówek z WRC. Zresztą do końca 2021 będziemy cieszyć się obecnymi rajdówkami: http://rajdy.autoklub.pl/news/obecne-wr ... roku,91547
A co potem to czas pokaże, ale widać, że mowa jest o hybrydzie, więc nadal będzie hałas, zapach benzyny itd. itp. A że będzie to wspomagane silnikiem elektrycznym to tylko doda lepszych osiągów, czy uważasz, że Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder to nie dające frajdy z jazdy suszarki do włosów? A mówimy tu właśnie o hybrydach. Czyste elektryki produkowane przez Rimaca czy Teslę też swoimi osiągami mogą zawstydzić niejedną spalinówkę.
Też na dzień dzisiejszy wolę benzynę/diesla, ale zdaję sobie sprawę, że w perspektywie 5-10 lat przesiądę się na elektryka i w sumie nie płaczę z tego powodu. Zapewne będzie trzeba zmienić kilka przyzwyczajeń związanych z motoryzacją, jak np. planowanie dłuższych podróży. Ale za to odpadnie wymiana oleju, filtrów, rozrządu :)


Ironia, prześmiewczy ton i nawiązania do płaskiej Ziemi kompletnie niepotrzebne... jeśli myślisz, że społeczeństwa i ich tzw. "postępowe" potrzeby nie są w żaden sposób ukierunkowywane przez duży biznes i politykę to Twoja sprawa. Ja nie wierzę w idealny i prostolinijny świat. W przypadku całego zamieszania z "elektryfikacją" idealnym przykładem jest VW, który jeszcze niedawno miał głęboko gdzieś środowisko i ekologię, a nagle chce być bardziej ekologiczny niż ustawa przewiduje. To tylko pokazuje jak bardzo dużemu biznesowi zależy na tzw. "postępie". Jak napisał Witcher, technologia elektryczna znana jest od lat i jeśli będzie dobra to obroni się sama. Póki co wdrażana jest przemocą, dlatego nie kupuję argumentu o jej obiektywnej wyższości.

Co do funkcjonalności, fakt że ona wzrasta, ale wciąż jest relatywnie niska w porównaniu z napędem spalinowym. O cenach nie warto dyskutować. Gdyby nie przemoc i kreowana "moda", nikt nie kupiłby takiego Leafa za 150 tys. mogąc kupić porównywalne auto z napędem spalinowym za połowę tej sumy.

O hybrydach nie wspominałem, tylko o elektrykach.

Pozdrawiam
T_1
N1
 
Posty: 53
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » piątek, 8 mar 2019, 18:43

Każda nowa technologia ma tylko wtedy sens kiedy jest lepsza od starej. Kto pamięta jaki 10 -15 lat temu był push na diesle? Że takie eko, że takie nowoczesne, jeździły wszędzie gdzie się tylko dalo, regulamin WEC sklecono tak, żeby można było sobie zamontować 5,5 litrowego diesla i wygrać z 3,5 litrową benzynówką. Nie rywalizować poprzez wyrównanie szans tylko wygrać. I co teraz? wszystko okazało się ściemą, ekologia w wydaniu diesli istniała tylko do momentu aż ktoś tego rzetelnie nie sprawdził, a ekonomię dawno zabiły wszelkie niedorzeczne patenty jak FAPy i dwumasy. Teraz zabrania się wjazdu dieslom do centrów miast. Taki jest efekt nakręcania hype'u bez uzasadnienia. To samo jest z prądem. Fajnie że Tesla taka szybka i ze jedzie 500 km bez ładowania, ale ile taka kosztuje? I to pomimo, że wykonana jest gorzej niż przyzwoity kompakt? Hybrydy na dzień dzisiejszy owszem, udowodniły swoje zalety, ale do w pełni użytecznego elektyka droga jest daleka, kręta i wyboista. Poza tym w którym miejscu jest tutaj lansowane przez FIA cięcie kosztów? W LMP1 z hybrydą została tylko Toyota, bo dla prywatnych zespołów te patenty są zwyczajnie za drogie. Full elektryczny pojazd odniósł sukces tylko na Pikes Peak - bo na taki dystans wystarczyło bateryjek. Formuła E to jedyna seria w której i tak stosunkowo krótki wyścig trzeba jechać dwoma samochodami i to pomimo mocy ponizej F3. Zastąpienie silnika spalinowego elektrycznym na dzień dzisiejszy jest marzeniem ściętej głowy, a zbyt wczesne i nierozważne wpuszczenie hybryd było jednym z czynników które zamordowały rywalizację w WEC. Owszem nie da się ukryć,że prąd to przyszłość, ale wszelkie wyłażenie przed orkiestrę z tym tematem nie jest dobre. Toyota z Hondą hybrydy wprowadziła jeszcze w latach 90tych i dopiero teraz ta technologia zaczyna nabierać sensu ekonomicznego, a pewnie by nie poszło tak szybko gdyby nie rządowe dopłaty. Uważam że należy dać się rozwijać tematowi w swoim tempie, jakiekolwiek wymuszanie czegokolwiek nie jest dobre ani dla dyscypliny ani na dłuższą metę dla promowanej technologii.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » niedziela, 7 kwi 2019, 14:45

Taka ciekawostka, jest w tv reklama Citroena, chyba C5 Aircross w której występuje Sebek Loeb w Xsarze... dziwne, skoro już jest w H...
Skoda Citigo 1.0 + LPG '12r.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1175
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » wtorek, 21 maja 2019, 08:34

Filmik z testów nowej Fiesty R5 - co ciekawe jednym z "testerów" był V.Bottas - na filmie za kierownicą E.Camilli
https://youtu.be/Qjzt-rgDFY0
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4465
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » środa, 22 maja 2019, 11:29

Tymczasem Mikkelsen znowu wysadzony z Hyundaia mimo dobrego tempa w tym roku(lepszego niż Loeb i Sordo), dziwna decyzja myślałem że Loeb dopiero wróci na Niemcy i Katalonie... Może zapowiada się więcej startów Loeba bo Portugalia to już 5 występ na początkowo 6 planowanych :wink:
Aro90
N3
 
Posty: 369
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » środa, 22 maja 2019, 20:32

Lepsze tempo? Chyba troche chimeryczne jednak, na pewno niedługo pojawią się żale związane z tą odstawką. Hyundai jak dla mnie ośmieszył się wynikami jak do tej pory, taka kasa i nic z tego, maksymalnie skupiają się na mistrzu producentów w tej chwili.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1216
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » środa, 22 maja 2019, 23:39

DonCorrado napisał(a):Lepsze tempo? Chyba troche chimeryczne jednak, na pewno niedługo pojawią się żale związane z tą odstawką. Hyundai jak dla mnie ośmieszył się wynikami jak do tej pory, taka kasa i nic z tego, maksymalnie skupiają się na mistrzu producentów w tej chwili.
Daj spokój, Neuville walczy o majstra 3 rok z rzędu, wygrywają rajdy. Brakuje kropki nad i, fakt, ale wg mnie zakontraktowanie Mikkelsena było błędem, mieli Sordo i Paddona, więc Andreas to nie był w żadnym wypadku krok do przodu tylko rozbicie rytmu i rozjeżdżenia wcześniej zatrudnionej dwójce. Już sensowniejszy był ruch Makinena z Meekiem. Dobrze że Hyu jest i walczy, a nie zwinął się po 3 próbach pobicia VW :D
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2851
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron