Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » piątek, 30 lis 2018, 17:34

No to Citroen nie ma szansa z 2 autami na tytuł.
Myślę, że nawet Ogier może mieć problem bo jednak 3 auta w każdym rajdzie to mniejsza awaryjność i szybsze ulepszanie auta.
Chociaż podejrzewam, że Ogier wniesie Red Bulla i starczy kasy na 3 auto którym będzie śmigał Breen/Paddon/Ostberg.
A Loeb rzeczywiście może pojeździć w M-Sport ;)
Z zawodników z którymi nie wiadomo co będzie to zostali:
Evans, Ostberg, Breen i Paddon - obstawiam że połowa z nich trafi do M-Sportu ;)
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez slivex » piątek, 30 lis 2018, 18:16

bardzo bardzo bym chciał Loeba w Msporcie, ale zupełnie w to nie wierzę, prędzej Seb zrobi sobie rok (może wiecej) przerwy od WRC niz pojedzie czymś spoza koncernu PSA
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » piątek, 30 lis 2018, 23:06

To co robi Citroen od kilku lat jest dla mnie niepojęte... Mogą mieć dwóch Sebow (przynajmniej w kilku rajdach) ale tego nie ogarną.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » sobota, 1 gru 2018, 08:49

Citroen dwoma autami tytułu wśród producentów na pewno nie zdobędzie.
Ogier będzie miał okazję do zdobycia tytułu bez jakiejkolwiek pomocy ze strony kolegów zespołowych ;) Oczywiście nie umniejszam mu zdobycia 2 ostatnich tytułów ;)
Jeśli Ostberg mówi prawdę oznacza to że M-Sport już pewnie ma na pokładzie Sunninena, Evansa/Breena/Paddona.
W sumie to szkoda trochę Ostberga bo jako 2 kierowca w zespole byłby świetny bo dojeżdża niemal zawsze do mety i cały czas zdobywa pkt dla zespołu. Dla każdego zespołu taki zawodnik jest cenny.
Ciekawe co zrobi Hyundai bo Neuville ma pełny sezon, Sordo 10 rajdów, Mikkelsen niby pełen sezon ale jeśli Paddon zostanie to będą startować na zmianę.
Decyzja zapewne już zapadła bo w Koreii były rozmowy i za kilka dni wszystko się okaże.
Na pewno do Świąt będzie wiadomo kto gdzie trafił ;)
Loeb podejrzewam że po Dakarze powie że kończy karierę lub że będzie startował okazjonalnie.
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 1 gru 2018, 18:19

Panowie, ale zastanówcie się DLACZEGO Citroen nie chce wystawiać trzeciej fury i olewa tytuł producentów? Pisałem już o tym przy okazji zaangażowania Forda w M-Sport, kondycja WRC jako narzędzia którym można prowadzić efektywny marketing z roku na rok jest coraz gorsza, ty tytuły coraz mniej znaczą. Dlatego właśnie VW jak potrzebował pokazowo obciąć koszty to zaczął od WRC, jednocześnie utrzymując przy życiu programy Audi i Porsche w WRC, na co zapewne poszło znacznie więcej kasy. Dlatego Ford nie jest zainteresowany wsparciem dla M-Sportu. I dlatego też Citroen zadowoli się tytułem kierowców.

Dodatkowo być może zaważył fakt,że Cytrynami ludzie nie specjalnie umieją jeździć. Na palcach jednej ręki można policzyć sytuacje, kiedy udało im się być w pierwszej piątce i tak naprawdę przekonująca była dopiero wygrana Loeba w Hiszpanii. Przekonująca nie o tym,że to wymiatająca fura, która deklasuje wszystkie inne, tylko ze to jednak nie jest kompletny złom i można tym konkurować, ale kierowca musi być tip-top. do tej pory kierowcy nie byli z najwyższej półki, ale myślę, że mogło być coś jeszcze. Być może fura nie tyle jest zła co po prostu wredna i nie ma wielkich szans na to, żeby ktoś poza Loebem i Ogierem to cudo ogarnął. Kto zresztą wie co się uda z niego Ogierowi wycisnąć - on jeszcze C3jką nie przejechał żadnego rajdu. Być może Citroen zdając sobie z tego sprawę nie oczekuje już wiele od żadnego z pozostałych swoich kierowców (może poza tym, żeby żaden z nich się nie zabił, czego bliski był Meeke) i dlatego odpuszcza walkę o tytuł konstruktorów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » sobota, 1 gru 2018, 20:21

żółtodziób z jakością C3 WRC to mocno pojechałeś. Chyba patrzysz przez pryzmat tego co mówiło się na początku, a może raczej co mówił Kris Meeke o Citroenie próbując tym samym przykryć swoje słabe wyniki.

Citroen nie ma obecnie żadnego problemu z samochodem i wątpię żeby kiedykolwiek go miał. Breen czy Ostberg nie są najszybsi ale zarówno jeden jak i drugi potrafili pojechać szybko, tak korzystając z pozycji startowej ale tak jak napisałem to nie sa kierowcy do wygrywania. Mimo to Breen w Szwecji jechał super, Ostberg w Finlandii gdzie to był chyba w ogóle jego najlepszy występ w WRC (nie licząc przypadkowej wygranej) i mimo tego, że startuje w zasadzie z doskoku. Mikkelsen wsiada praktycznie z marszu i walczy o wygraną w Niemczech. Nawet narzekający Meeke w 2017 roku (gdzie niby C3 to szrot) potrafi wygrać dwa rajdy i gdyby nie awaria to mógłby dołożyć Korsykę. Loeb to samo, od pierwszego osu w Meksyku, pierwszy start po latach ma prędkość czołówki.

Problem to ma Hyundai bo mimo wielu już lat w WRC i sporej kasy sukcesów brak- do tego problem z awaryjnością czy nastawami w pierwszych dniach rajdu. Poprzednia generacja Fiesty pokazała też, że po 2-3 latach (mimo zamrożonych wtedy specyfikacji samochodów) bez zastrzyku gotówki zaczynają odstawać. Po prostu muszą działać z taką kasą jaką mają i niejednokrotnie Wilson mówił, że ledwo udało mu się zebrac budżet na start więc gdzie tu jeszcze dalszy rozwój konstrukcji? W 2013 gdyby nie petrodolary to przyznał, że już się zwijał. Kolejne lata i taki Camilli w zespole to pewnie spora ilość kasy od pay drivera. W 2014 w wynikach nie pomógł nawet Hirvonen, a później było już tylko gorzej.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 2 gru 2018, 16:20

żółtodziób napisał(a):Panowie, ale zastanówcie się DLACZEGO Citroen nie chce wystawiać trzeciej fury i olewa tytuł producentów? Pisałem już o tym przy okazji zaangażowania Forda w M-Sport, kondycja WRC jako narzędzia którym można prowadzić efektywny marketing z roku na rok jest coraz gorsza, ty tytuły coraz mniej znaczą. Dlatego właśnie VW jak potrzebował pokazowo obciąć koszty to zaczął od WRC, jednocześnie utrzymując przy życiu programy Audi i Porsche w WRC, na co zapewne poszło znacznie więcej kasy. Dlatego Ford nie jest zainteresowany wsparciem dla M-Sportu. I dlatego też Citroen zadowoli się tytułem kierowców.

Dodatkowo być może zaważył fakt,że Cytrynami ludzie nie specjalnie umieją jeździć. Na palcach jednej ręki można policzyć sytuacje, kiedy udało im się być w pierwszej piątce i tak naprawdę przekonująca była dopiero wygrana Loeba w Hiszpanii. Przekonująca nie o tym,że to wymiatająca fura, która deklasuje wszystkie inne, tylko ze to jednak nie jest kompletny złom i można tym konkurować, ale kierowca musi być tip-top. do tej pory kierowcy nie byli z najwyższej półki, ale myślę, że mogło być coś jeszcze. Być może fura nie tyle jest zła co po prostu wredna i nie ma wielkich szans na to, żeby ktoś poza Loebem i Ogierem to cudo ogarnął. Kto zresztą wie co się uda z niego Ogierowi wycisnąć - on jeszcze C3jką nie przejechał żadnego rajdu. Być może Citroen zdając sobie z tego sprawę nie oczekuje już wiele od żadnego z pozostałych swoich kierowców (może poza tym, żeby żaden z nich się nie zabił, czego bliski był Meeke) i dlatego odpuszcza walkę o tytuł konstruktorów.

Moim zdaniem olewa tytuł dlatego ze ich zdaniem i tak nie zdobedą tego tytulu i robią to po to aby miec wytlumaczenie że tego tytułu nie zdobyli, a z coraz mniejszą wartoscią tytułu to tez bym nie przesadzal moim zdaniem ten tytul jest znacznie bardziej warty niz w 2016 no kiedy mielismy rok w rok tych samych zwycieżcow od 2004 tylko dominatorzy sie zmienili no z wyjatkiem 2 sezonow w ktorych Ford zdobyl 2 majstry producentow, w koncu na wieksza wartosc WRC wplywa pojawienie sie nowych sponsorow(no ok wycofuje sie abu dhabi, ale rok temu ilu sponsorow wprowadziła Toyota(w tym microsoft i panasonic) w koncu mamy coraz wiecej sponsorow mistrzostw i wystarczy wejść na strone WRC zeby zobaczyc ze jest ich wiecej, wkoncu rok temu Qatar i Red Bull chcial ratowac program VW) a tu macie to o czym mowiłem http://rajdy.autoklub.pl/news/polacy-ogladaja-wrc,83183 a Budzet Cytryny wynika z tego tez ze nie uwazaja zeby na obecnym ich poziomie bylby potrzebny wiekszy podobnie jest z Renią w F1 ktora ma 2x mniejszy budzet niz zespoly Red Bulla, Ferrari czy Merca i ok sa serie ktore maja spadek popularnosci tekie jak WEC z ktorego wycofały sie 2 marki VW, jak WRX gdzie VW dominuje a o skasowaniu WTCC juz nie wspomne
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez kij » niedziela, 2 gru 2018, 21:35

miszczu140000 napisał(a):Moim zdaniem olewa tytuł dlatego ze ich zdaniem i tak nie zdobedą tego tytulu i robią to po to aby miec wytlumaczenie że tego tytułu nie zdobyli, a z coraz mniejszą wartoscią tytułu to tez bym nie przesadzal moim zdaniem ten tytul jest znacznie bardziej warty niz w 2016 no kiedy mielismy rok w rok tych samych zwycieżcow od 2004 tylko dominatorzy sie zmienili no z wyjatkiem 2 sezonow w ktorych Ford zdobyl 2 majstry producentow, w koncu na wieksza wartosc WRC wplywa pojawienie sie nowych sponsorow(no ok wycofuje sie abu dhabi, ale rok temu ilu sponsorow wprowadziła Toyota(w tym microsoft i panasonic) w koncu mamy coraz wiecej sponsorow mistrzostw i wystarczy wejść na strone WRC zeby zobaczyc ze jest ich wiecej, wkoncu rok temu Qatar i Red Bull chcial ratowac program VW) a tu macie to o czym mowiłem http://rajdy.autoklub.pl/news/polacy-ogladaja-wrc,83183 a Budzet Cytryny wynika z tego tez ze nie uwazaja zeby na obecnym ich poziomie bylby potrzebny wiekszy podobnie jest z Renią w F1 ktora ma 2x mniejszy budzet niz zespoly Red Bulla, Ferrari czy Merca i ok sa serie ktore maja spadek popularnosci tekie jak WEC z ktorego wycofały sie 2 marki VW, jak WRX gdzie VW dominuje a o skasowaniu WTCC juz nie wspomne


Nie wiem jak inni, ale z tego dłuuugiego zdania zrozumiałem tylko "Ford, Toyota, WRC, Red Bull, Ferrari" itp.

Ogi pewnie wyjeździ mistrza bez problemu, jak za czasów kiedy jeździł w HW.
Lappi jak dołoży tyle co w Toycie zdobył, będzie wystarczająco do tytułu dla Cytryny.
W takim układzie, zamiast Lappiego za pewnie słuszną kase, wystarczyłby im Ostberger albo Breen, byłoby taniej. Może na obu by wystarczyło, znaczy na 3 auto. Jak nie jeden to drugi by coś zdobył.

Toyota zostaje z Tanakiem i JML. Meek jak będzie jeździł po swojemu, do wspólnego worka za dużo nie dołoży.
JML ma od 2 lat pecha i fura psuje mu się na potęgę.
Tanak będzie zagrożeniem dla Ogiego, jak zacznie jeździć tak żeby wygrać mistrzostwa, a nie każdy rajd, każdy odcinek. Lubie chłopa, kibicuje mu najbardziej, ale przegrał w tym roku na własne życzenie.

Hyunday pójdzie po swoje, standardowo, Vicek indywidualnie, Vicek grupowo.

Malcolm na obecne czasy ma jedynie szanse, jak Thieremu znudzi się Vickowanie w Hyundayu, a może to Hyundayowi się znudzi... Cokolwiek ;)
Druga opcja to powrót wychowanka, czyt jak JML w końcu nie będzie chciał "tylko" pomagać koledze ze zespołu.
Tyle że to pieśń przyszłości, 2020 może. 2019 będzie raczej biedny dla Malcolma.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 3 gru 2018, 14:41

Hyundai ma dwa dobre projekty. W WRC zawsze są w topie, wygrywają rajdy. Zobaczymy jaki skład zbiorą na przyszły sezon. Natomiast w WTCC w przyszłym roku wystawią cztery auta i mają obecnie mistrza.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 3 gru 2018, 17:00

Loeb1987 napisał(a):Hyundai ma dwa dobre projekty. W WRC zawsze są w topie, wygrywają rajdy. Zobaczymy jaki skład zbiorą na przyszły sezon. Natomiast w WTCC w przyszłym roku wystawią cztery auta i mają obecnie mistrza.


WTCR nie WTCC i oficjalnie nie mają tam swojego zespołu, bo seria jest przeznaczona dla prywatnych ekip, więc wydaje mi się, że centralę boli, że główny producencki zespół nie może wywalczyć tytułu.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 3 gru 2018, 19:34

World Touring Car Cup :) Obie nazwy są w sumie prawidłowe, różnie je skracają. W BRC Racing Team wystawiają fabrycznych zawodników ;) Nikt z nich nie ma umowy z BRC, wszyscy mają z Hyundai Motorsport. Startują w fabrycznych barwach z małymi wstawkami. W najbliższym sezonie wystawią aż czterech. Na oficjalnej stronie też piszą o czwórce Hyundai Motorsport.
Pamiętam, że na początku mówili o braku fabrycznych zespołów, ale to ściema była. Bo kilka teamów miało spore wsparcie od fabryk. Na przyszły sezon już nawet się z tym nikt nie kryje.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 3 gru 2018, 23:50

Witcher1990 napisał(a):żółtodziób z jakością C3 WRC to mocno pojechałeś. Chyba patrzysz przez pryzmat tego co mówiło się na początku, a może raczej co mówił Kris Meeke o Citroenie próbując tym samym przykryć swoje słabe wyniki.

Citroen nie ma obecnie żadnego problemu z samochodem i wątpię żeby kiedykolwiek go miał.


Nie napisałem że to złe auto, tylko najprawdopodobniej specyficzne. Meeke i Breen to oczywiście nie są kolesie z potencjałem na mistrzów, ale nawet biorąc to pod uwagę, wyniki Citroena były grubo poniżej oczekiwań.


@miszczu140000 - to że na wozach pojawiły się loga które do tej pory do tej pory się na nich nie pojawiały nie oznacza,że jest cudownie i że za tymi naklejkami idzie jakaś naprawdę duża kasa. Prześledź sobie jak spadły wynagrodzenia dla kierowców w ostatnich 15-20 latach i to pomimo, że takie PSA potrafiło wystawić dwa konkurencyjne względem siebie zespoły. Wróć uwagę na obecność WRC w mediach. WRC Promoter miał zapewnić rozwój pod tym względem, ale tak naprawdę pilnuje tylko żeby w jego kasie hajs się zgadzał. Januszowanie na kasie postępuje tak naprawdę regularnie. I niestety postępować będzie nadal. Co nie oznacza, ze cały cykl zdechnie w ciągu kilku lat tak samo jak nie zdycha RSMP. Ale Jeden i drugi cykl jest cieniem samego siebie sprzed dwóch dekad, a za kolejne 10-15 lat będzie cieniem tego co jest teraz.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 4 gru 2018, 01:53

żółtodziób napisał(a):
Witcher1990 napisał(a):żółtodziób z jakością C3 WRC to mocno pojechałeś. Chyba patrzysz przez pryzmat tego co mówiło się na początku, a może raczej co mówił Kris Meeke o Citroenie próbując tym samym przykryć swoje słabe wyniki.

Citroen nie ma obecnie żadnego problemu z samochodem i wątpię żeby kiedykolwiek go miał.


Nie napisałem że to złe auto, tylko najprawdopodobniej specyficzne. Meeke i Breen to oczywiście nie są kolesie z potencjałem na mistrzów, ale nawet biorąc to pod uwagę, wyniki Citroena były grubo poniżej oczekiwań.


@miszczu140000 - to że na wozach pojawiły się loga które do tej pory do tej pory się na nich nie pojawiały nie oznacza,że jest cudownie i że za tymi naklejkami idzie jakaś naprawdę duża kasa. Prześledź sobie jak spadły wynagrodzenia dla kierowców w ostatnich 15-20 latach i to pomimo, że takie PSA potrafiło wystawić dwa konkurencyjne względem siebie zespoły. Wróć uwagę na obecność WRC w mediach. WRC Promoter miał zapewnić rozwój pod tym względem, ale tak naprawdę pilnuje tylko żeby w jego kasie hajs się zgadzał. Januszowanie na kasie postępuje tak naprawdę regularnie. I niestety postępować będzie nadal. Co nie oznacza, ze cały cykl zdechnie w ciągu kilku lat tak samo jak nie zdycha RSMP. Ale Jeden i drugi cykl jest cieniem samego siebie sprzed dwóch dekad, a za kolejne 10-15 lat będzie cieniem tego co jest teraz.

Szanuję zdanie jednak się trochę nie zgodzę winą takiej sytuacji(Niewielkie zarobki kierowców) jest głównie to że mamy tylko jednego startującego mistrza świata, a w tych latach to i był Solberg, Loeb, McRAE. Sainz, Burns,Gronholm,Makkinen oraz to że UE jeszcze się nie dowalała do reklam fajek a teraz to tylko Ogier i są średnie perspektywy aby tytuł w najbliższym czasie zdobył ktoś inny, a jakby taki Neuvill albo Tannak zdobyłby majstra to zarobki by się podniosły inną sprawą jest to że Ogi jeździł w ostatnich 2ch sezonach w najbiedniejszym zespole

Co do kondycji mistrzostw to moim zdaniem jest źle jednak trochę się w przeciągu 2ch lat poprawiło szczególnie na plus można zaliczyć relacje na żywo z każdego OSu co jest zasługą promotora i oczywiście powinien działać lepiej ale porównując z NOS jest znacznie lepszy oraz z promotorami z innych serii(Poza MotoGp które jest chyba jedynie mądrze zarządzaną serią)
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 gru 2018, 03:56

@miszczu140000 - również szanuję twoje zdanie, ale pozostaję przy swoich przekonaniach. W F1 przez 8 lat panowania Schumachera sytuacja była podobna, ale nie odbiło się to ani na wynagrodzeniach kierowców ani na budżetach teamów. Zarobki to był tylko jeden z jaskrawych przykładów, ale nie jedyny. Równie dobrze można zasugerować rozejrzenie się po strefie serwisowej czy porównanie listy startowej: https://www.ewrc-results.com/entries/42 ... arlo-2018/ https://www.ewrc-results.com/entries/10 ... arlo-2000/ . Konkurencja była większa bo ogólnie było więcej kierowców. To ze teraz nie ma skąd ich brać to raczej efekt posuchy jaka miała miejsce pod koniec pierwszej dekady. Zostały dwa zespoły tak naprawdę, nie znalazło się nigdzie miejsce dla Solberga. Citroen w tym czasie wystawiał zespół juniorski, i w ten sposób "znaleźli" Ogiera, Ford w tym czasie prowadził Stobbarta, którego rolą jednak w ogóle nie było inwestowanie w młode talenty, tylko umożliwienie wydania kasy gostkom, którzy w normalnych warunkach by się nigdy w WRC nie znaleźli plus możliwość wyszalenia się dla młodego Wilsona. Później Citroen przestał się bawić w jakikolwiek mecenat, zresztą i tak było coraz mniej chętnych. Kierowcy tacy jak Martin, Gronholm, Loeb, Solberg czy Burns dostawali miejsca w zespołach na zupełnie innych zasadach niż to się odbywa teraz. Zespoły ich zatrudniały czasem w momencie kiedy oni sami dla siebie nie widzieli wielkich szans (Gronholm gdyby się Peugeot do niego nie odezwał to by odwiesił kask na hak), i generalnie mając jednego, albo dwóch starych wygów w zespole trzeciego kierowcę brało się młodego, obiecującego, któremu płaciło się niewiele. Niewiele, czyli mniej więcej 50-80% tego co dostawał teraz Ogier w M-Sporcie :roll: . Zresztą to też znamienne, że jakoś do Ogiera nie ustawiła się kolejka chętnych z rozsądną kasą. Dlaczego poszedł do Malcolma, i dlaczego Malcolma było w ogóle na Ogiera stać? Bo żaden, ale to żaden zespół nie zaoferował niczego wyraźnie lepszego. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Wracając jednak 20 lat wstecz - czasem wyrastał z takiego taki Freddy Loix, czasem taki Francois Duval, czasem jakiś solidny, ale nie wybitny Rovanpera (Harri oczywiscie, a nie ten młody) ale w związku z tym, że niemal każdy zespół przygarniał pod swoje skrzydła przynajmniej jednego takiego kierowcę to trafiali się między nimi przeszli mistrzowie. To że teraz nie ma konkurencji dla Ogiera - bo nikt nie prowadzi rekrutacji na taką skalę jak to miało miejsce 20 lat temu. Dlatego właśnie uważam, ze to skutek a nie przyczyna tego,ze po prostu nikt nie chce w ten biznes inwestować takich pieniędzy jak ongiś to bywało.

Co do zakazu reklamy fajek - zgodzę się, że te idiotyczne ograniczenia rozłożyły rajdy w Polsce, bo faktycznie producenci tytoniu byli ostatnimi którzy na tej szerokości geograficznej cokolwiek łożyli jeszcze na ten sport. Nie sądzę też,że przez zakaz reklamy spadła konsumpcja, choć przyznaję,że nie sprawdzałem danych. Niemniej jednak ze wszelkimi używkami myk jest taki, że nikogo nie trzeba do nich namawiać, ludzie sami po nie sięgają, tym chętniej im mocniej próbuje im się narzucić rezygnasję. no, ale nie o tym miało być - w WRC na początku XX wieku max dwa zespoły naraz były sponsorowane przez koncerny tytoniowe i przynajmniej dla Peugeota nie stanowiło to być albo nie być. Peugeot się wycofał bo ktoś z wierchuszki PSA tak zdecydował a nie dlatego że brakowało im siana. Zresztą znów przytoczę przykład F1 - tam zakaz reklamy fajek nie osłabił serii. Wręcz przeciwnie, dzięki mądremu zarządzaniu zrobili z tego widowisko znacznie lepsze niż było kiedykolwiek od początku ery Schumachera i cały biznes ma się świetnie.

Rozpisałem się w swoim stylu, oczywiście nie uważam, że muszę mieć rację w tym przypadku, chętnie podyskutuję na ten temat, ale póki co tak to właśnie widzę - WRC kwiczy z powodu braku sensownej wizji dla tej serii i w związku z tym spadającego zainteresowania. W rezultacie spada prestiż tytułów o które walczą kierowcy i zespoły, i według mnie dlatego właśnie Ford ma na to całkowicie wylane, a Citroenowi wystarczy tylko jeden tytuł, ten, o którym wszyscy będą mówić. Nagroda pocieszenia w postaci tytułu konstruktorów to widocznie dla nich już jest gra niewarta świeczki.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 4 gru 2018, 09:20

Ciekawa dyskusja.
Ja trochę krócej, niestety nie potrafię tak obficie pisać jak żółtodziób.
Śledzę WRC od dawna i zgodzę się że lata 90, zwłaszcza końcówka, początek nowego millenium to były złote lata i chyba długo nie powtórzymy tych czasów, Jednak od kilku lat sytuacja zaczyna się poprawiać z sezonu na sezon. Od sezonu 2016 co ciekawe w końcu kilku zawodników wygrywało rajdy, było ich 5 może 6. To nie zdarzyło się od kilku dobrych lat. Sezon 2017 nowe przepisy, niesamowite auta które na tle starych WRC 2011-2016 zaczęły wyglądać znacznie lepiej. Do tego znów kilku kierowców wygrywających rajdy, w końcu ktoś inny staje się liderem mistrzostw (co prawda tytuł nadal w rękach Ogiera). Przypomnijcie sobie sezon 2013 - po odejściu Loeba nagle w większości rajdów na starcie nie ma mistrza świata ! Przecież taka sytuacja nie miała wcześniej miejsca , No chyba ze w 1 sezonie RSMŚ :shock: Trochę to słabo wyglądało. Nie do pomyślenia na przełomie wieków, kiedy w każdym zespole a było ich 4-8 było przynajmniej 2 kierowców ze zwycięstwami na koncie, w każdym zespole był praktycznie 1 mistrz świata. W 2013 nie było mistrza świata (poza 4 rajdami z Loebem) ale mało który zespół miał nawet kierowcę który miał zwycięstwo w rundzie MŚ !! Obecnie ta sytuacja wygląda znacznie lepiej od tamtego czasu rundę WRC wygrali Tanak, Neuville, Meeke, Lappi, Sordo, Paddon, Evans, Mikkelsen. Auta też wyglądają znacznie lepiej. Podobnie jak A grupy czy pierwsze WRC wyglądały niesamowicie na tle tego co jeździło normalnie po drogach. WRC 2011 wyglądały już nieco łagodniej, obecne WRC znów wyglądają kosmicznie! na podstawie tych kilku przykładów widać że poprawa jest i to znaczna :) Nawet to że pojawia się taki Loeb żywa legenda więc atrakcyjność widowiska jest niesamowita, do tego oczywiście relacje LIVE.
To czego jeszcze brakuje to: przydało by się jeszcze ze 2 producentów . Kapitalny byłby powrót Subaru i Mitsubishi, zespołów które w lata 90 siały postrach a obecnie w zasadzie młode pokolenie kibiców zna tylko z legend. Brakuje też gwiazd , wiadomo takie dopiero się rodzą jak Neuville czy Tanak, jednak jest ich stanowczo za mało, sam Ogier i powracający od czasu do czasu Loeb to za mało :)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości