Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » niedziela, 11 mar 2018, 18:43

@tomeQ_ : To co wyczytałeś w linku, to jest uproszczone wytłumaczenie dla laików, dla których zarówno prędkość kątowa, jak i przyspieszenie kątowe są czarna magią... A jak widać, ty się też do tej grupy zaliczasz, skoro mylisz promień opony z jej obwodem... :D
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00


Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » niedziela, 11 mar 2018, 19:17

tomeQ_ napisał(a):Test prędkości z Octavia może być z przysłowiowej dupy bo nie wiem i podejrzewam, że autor także, skąd komp bieże dane do wyświetlenia na liczniku, może z kół tylnych, może robi średnią więc doświadczenie obarczone błędem grubym.
No i zaczęło się trollowanie. Zanim zabierzesz sie za fizykę, na początek zacznij może od przećwiczenia ortografii, potem sprawdź sobie co oznacza błąd gruby, a na końcu sprawdź skąd jest brany w samochodach (np. w Octavi) sygnał do prędkościomierza. Pomiar zrobiłem rzetelnie, a wyniki były jednoznaczne.

Samodzielne myślenie i doświadczenia wskazują także, że robiąc podstawowe obliczenia na poziomie fizyki z dawnej podstawówki można sobie policzyć jaka będzie prędkość liniowa przy założeniu stałej prędkości kątowej zmieniając tylko promień okręgu, spowoduje to szybki koniec wątpliwości i dyrdymałów.

Samodzielne myślenie i doświadczenie wskazuje, że nawet nie wiesz, że promień opony nie jest stały na całym obwodzie i wypisujesz dyrdymały.
Odkształcone koło samochodowe - nie jest kołem w sensie geometrycznym. Więc co po wzorze 2xPIxR, skoro próbujesz opisać nim figurę, do której ten wzór się NIE NADAJE? Natomiast obwód opony jest STAŁY i podczas jednego pełnego obrotu osi koła samochodu każdy punkt na obwodzie opony styka się z tylko jednym punktem na jezdni - zatem po kolejnym obrocie zetknie się z punktem leżącym dalej DOKŁADNIE o długość obwodu opony -i nie ma tu znaczenia kształt opony, czyli fakt, że jest niedopompowana.

Jak tego tłumaczenia nie zrozumiesz, to nic już nie pomoże.... przykro mi.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 12 mar 2018, 00:56

Ehh Panowie, odpowiedzcie sobie i nam jak zechcecie jak działa czujnik prędkości pojazdu bazujący na impulsach z czujnika ABSu i dlaczego będzie pokazywał inne wartości jeśli zamienisz oponę o profilu 65 na taką o profilu 35, lub z tej pierwszej właśnie zejdzie powietrze :), chyba, że będzie zawsze pokazywał prawidłowo ? To powinno wystarczyć do wyjaśnienia tej zagadki. Natomiast w kwestii promienia to powołując się na inżynierskość należny wiedzieć, ze w celu zmniejszenia skomplikowania problemu upraszcza się to co można, poniżej pierwsza z brzegu książka o pojazdach http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1456/Techniczny_poradnik_samochodowy_cz1_str632_Mechanika_pojazdow.pdf, akapit 1 o promieniu dynamicznym i tocznym. W dalszej części wyliczenie prędkości pojazdu z uwzględnieniem właśnie promienia.
Podpowiem Wam jeszcze, że nie ogarnęliście jednej bardzo istotnej rzeczy w tym swoim wywodzie o obwodzie koła bez powietrza, poślizgu jaki będzie posiadał w porównaniu do pozostałych.
Czekam na odpowiedź :)
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » poniedziałek, 12 mar 2018, 01:49

@tomeQ_: Nadal nic nie kumasz, piszesz coś o jakimś poślizgu...
Jaki poślizg? Opony względem nawierzchni? A może opony względem felgi?
A przykład ze zmianą profilu opony, cytuję: "czujnik prędkości pojazdu bazujący na impulsach z czujnika ABSu i dlaczego będzie pokazywał inne wartości jeśli zamienisz oponę o profilu 65 na taką o profilu 35" - kulą w płot!
Nie ma znaczenia jaki jest profil opony, jesli się odpowiednio zmieni średnicę felgi lub rozmiar opony - ważna jest tylk średnica całego koła.

Cytowana książka Habicha była dobra.
Ale 60 lat temu...
Od tego czasu trochę się zmieniło.
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez piotrg » poniedziałek, 12 mar 2018, 02:38

Przecież prędkościomierz bierze impuls z sensora w skrzyni biegów kiedyś mechanicznego a teraz elektronicznego a nie z czujników abs, przecież koła na zakrętach kręcą się z różną prędkością.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 12 mar 2018, 07:29

Fizyka się podobno nie zmienia, a tu się jednak sporo pozmieniało bo 60lat temu. To prośba ostatnia podeslij wzór na prędkość pojazdu uwzględniającą obwód koła a nie promień toczny, czy dynamiczny/efektywny i zamkniesz temat, ja znam takie w których o obwodzie nie ma mowy. Dodatkowo szukając pewnie znajdziesz coś właśnie o poślizgu i od czego jest on zależny.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » poniedziałek, 12 mar 2018, 08:50

tomeQ_ napisał(a):Ehh Panowie, odpowiedzcie sobie i nam jak zechcecie jak działa czujnik prędkości pojazdu bazujący na impulsach z czujnika ABSu i dlaczego będzie pokazywał inne wartości jeśli zamienisz oponę o profilu 65 na taką o profilu 35, lub z tej pierwszej właśnie zejdzie powietrze :), chyba, że będzie zawsze pokazywał prawidłowo ? To powinno wystarczyć do wyjaśnienia tej zagadki. Natomiast w kwestii promienia to powołując się na inżynierskość należny wiedzieć, ze w celu zmniejszenia skomplikowania problemu upraszcza się to co można, poniżej pierwsza z brzegu książka o pojazdach http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/1456/Techniczny_poradnik_samochodowy_cz1_str632_Mechanika_pojazdow.pdf, akapit 1 o promieniu dynamicznym i tocznym.


Tak to jest jak się wyciąga mądrą książkę i nie rozumie się nawet co tam jest napisane.
Mowa tam o dynamice koła, a dokładnie o zależności między siłą napędową, a momentem napędowym na kole oraz zależnością siły oporu i momentu oporu toczenia. Stosunek tych wielkości zależy od promienia dynamicznego i to jest jasne.

Natomiast próba wyliczenia obwodu koła z promienia dynamicznego (jak usiłujesz to zrobić) to kpina i całkowity brak zrozumienia tematu.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » poniedziałek, 12 mar 2018, 10:27

@piotrg: Już 20 lat temu były samochody które nie miały czujnika prędkości w skrzyni, a tylko pomiar z czujników ABS.
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » poniedziałek, 12 mar 2018, 10:42

@tomeQ_: To co ja i Kajtofan usiłujemy wytłumaczyć, to zagadnienie raczej z geometrii niż fizyki.
Dziwię się, że niektórzy nie potrafią zrozumieć, że obwód opony samochodowej pod obciążeniem (a zwłaszcza niedopompowanej), NIE MA KSZTAŁTU OKRĘGU!
A więc jakiekolwiek wzory z promieniem nie mają tu miejsca.
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 12 mar 2018, 12:07

Przestanie błądzić po ogólnikach i dawajcie konkrety, wzór na to jak jest określana prędkość pojazdu z wykorzystaniem obwodu opony i danych z ABSu, bo w końcu chyba do tego dążymy.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 12 mar 2018, 13:16

tomeQ_ napisał(a):Przestanie błądzić po ogólnikach i dawajcie konkrety, wzór na to jak jest określana prędkość pojazdu z wykorzystaniem obwodu opony i danych z ABSu, bo w końcu chyba do tego dążymy.

Hehehe, serio :D?
To masz informację ode mnie czyli dyplomowanego inżyniera. Jeżeli opona ma obwód 1,5m a ABS naliczy 10 obrotów na sekundę to znaczy że jedziesz 15 m/s.
No wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » poniedziałek, 12 mar 2018, 13:21

tomeQ_ napisał(a):Przestanie błądzić po ogólnikach i dawajcie konkrety, wzór na to jak jest określana prędkość pojazdu z wykorzystaniem obwodu opony i danych z ABSu, bo w końcu chyba do tego dążymy.


Nie podałeś w jakich to ma byc jednostkach, ale zakładam że w km/h, więc proszę bardzo:

obwód opony w kilometrach x liczba obrotów koła na godzinę = prędkość w kilometrach na godzinę

Możesz sobie podstawić centymetry, mile, lub cale, a zmiast godzin, sekundy albo minuty - wzór będzie ten sam.

Sorry, ale niektórym niekumatym ludziom, to trzeba łopatą do głowy... :D
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 12 mar 2018, 15:12

I tak według Was działa pomiar prędkości pojazdu z wykorzystaniem pomiarów prędkości kątowych kół przez czujniki ABS ? :roll: Naprawdę, czekam na potwierdzenie tego stwierdzenia.
To poczytajcie o tym jak to jest zrealizowane w zastosowaniach komercyjnych działających na co dzień, pierwsze z brzegu https://pdfs.semanticscholar.org/ea58/5 ... 3cbcda.pdf
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » poniedziałek, 12 mar 2018, 15:25

@tomeQ_: Widzę, że jesteś z gatunku ludzi, których nic nie przekona.
Pewnie uważasz, że samoloty robią chemtrails, Amerykanie nigdy nie wylądowali na Księżycu, a Ziemia jest płaska.
W takim razie pozostań przy swoich wierzeniach...
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » poniedziałek, 12 mar 2018, 16:20

Konkrety, przejdźmy do faktów. Jak na podstawie danych z czujnika ABS ECU wyświetla prędkość pojazdu na liczniku ? Co bierze po uwagę ? To nie jest wiedza tajemna więc w linku pokazuje jak to jest realizowane, czekam na info że jest inaczej.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron