Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Shaitan » sobota, 18 lut 2017, 19:42

grzesiek811 napisał(a):A tym czasem Kalle Rovanperä zaczyna się dobrze bawić w Finlandii
http://rajdy.autoklub.pl/news/wejscie-rovanpery,74083

Dzieciak jest niesamowity. Ciekawe kto pierwszy go zgarnie. To III Seb, tyle że o imieniu Kalle :wink: . Taka ciekawostka, według statystyk na ewrc ukończył wszystkie rajdy, w których startował. To wiele mówi. Jest piekielnie szybki i równie piekielnie skuteczny w dojeżdżaniu.
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08


Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » sobota, 18 lut 2017, 20:57

Faktycznie jest co obserwować. Warunki do rozwoju ma idealne, jeśli będzie się dalej tak rozwijał może być ciekawie.
Właśnie wygrał swój pierwszy rajd w Finlandii. Jeśli w końcu wystartuje w jakimś większym rajdzie i wygra ze znanym dobrym kierowcą, to potwierdzi swój talent.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » sobota, 18 lut 2017, 21:28

Dzisiaj złapał kapcia a mimo to odrobił stratę. Widzę go w przyszłym roku w WRC2.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 19 lut 2017, 14:25

Na korsyce co najmniej 3 C3 WRC tyle ze w jednym szejk :oops:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 19 lut 2017, 14:55

miszczu140000 napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):

Nie ma co się dziwić. Jest młody i musi kilometry nawijac a Hyundai pewnie zaproponował mu ze trzy starty góra. Szkoda tylko że Peugeot nie zaangazowal Kevina na mistrzostwa Europy.

E tam ja tam myślę że to akurat nic nie znaczy bo są takie przypadki typu Buemi kierowca Toyoty w WEC jeździ Renowka w FE a Neuvile w jakimś rajdzie pojechał starym Porsche

Co innego start prywatnym autem za prywatne pieniądze a co innego start w oficjalnym zespole konkurencji. Raczej ciężko połączyć kontrakty Hyundaia i PSA, tym bardziej, że Kevin nie ma takiej dobrej pozycji jak np wspomniany Neuville, żeby mógł stawiać jakiekolwiek warunki.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 20 lut 2017, 09:19

Troche offtopic, ale niektorych moze zainteresowac:

Rozmowy między amerykańskim General Motors a francuskim PSA są coraz bardziej zaawansowane, a wstępna wycena Opla, który miałby trafić w ręce Francuzów, sięgnęła 2 mld dolarów - pisze Bloomberg powołując się na źródła zbliżone do sprawy. Agencja podaje, że negocjacje idą szybko, a koncerny mogą dogadać się już pod koniec przyszłego tygodnia.
Prawdopodobnym terminem jest najbliższy czwartek, kiedy to PSA poda pełny raport finansowy za 2016 rok. Negocjacje mogą się jednak przedłużyć ze względu na złożoność potencjalnej transakcji.
Opel zatrudnia w Europie 34,5 tys. pracowników, z czego prawie połowę w Niemczech. Oprócz tego, spółka ma jeszcze zakłady w Polsce, Austrii, Hiszpanii, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii (tam funkcjonuje pod marką Vauxhall).
14 lutego koncern PSA, który jest właścicielem marek Peugeot i Citroen, poinformował, że nie wyklucza możliwości odkupienia Opla od General Motors. Agencja Associated Press pisała wtedy, że utrzymywanie Opla przynosi GM straty - w zeszłym roku było to 257 mln dolarów. Z kolei PSA po przejęciu stałby się drugim po Volkswagenie największym koncernem motoryzacyjnym w Europie.
W piątek związki zawodowe Opla w Europie poinformowały, że są gotowe do rozmów z potencjalnym nowym właścicielem. Związkowcy oczekują jednak gwarancji, że w przypadku sprzedaży firmy w mocy pozostaną wszystkie obowiązujące umowy, szczególnie te dotyczące zatrudnienia i inwestycji w fabrykach Opla.
Głos zabrały też związki zawodowe z fabryk Opla w Polsce, które zatrudniają w sumie 4,1 tys. osób. Również one potwierdziły gotowość do rozmów, a związkowcy z Sierpnia 80 dodatkowo wyrazili sprzeciw i oburzenie wobec faktu, że o potencjalnej zmianie właściciela dowiedzieli się z mediów.

zrodlo: http://www.money.pl/


Paddon pisal na Twitterze, ze z pkt widzenia kierowcy to nie srednia vmax jest zagrozeniem. Jego zdaniem na odwolanym odcinku na rajdzie Szwecji, stare WRC notowalyby bardzo podobne predkosci do nowej generacji.

O problemach Citroena:
And it was exactly the same for Craig Breen. Both C3s were later on the throttle and entering pretty much every corner with more steering input than any of their rivals.
This wasn't how it was supposed to be. Citroen's year out was supposed to be to prepare the returning giant for life back at the top of world rallying's tree.
calosc tutaj: http://www.autosport.com/news/report.ph ... nd-citroen
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 20 lut 2017, 17:11

http://rajdy.autoklub.pl/news/latvala-poza-droga,74129
Latvala wypadł i uszkodził auto, ale w końcu po to są testy, żeby poznać limity samochodu.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez dziodek » wtorek, 21 lut 2017, 09:58

jeśli dojdzie do "połączenia się" europejskiego oddziału Opla z koncernem PSA, ciekawe jak będzie wyglądał rajdowy program Opla? czy skupią się wyłącznie na Adamie R2, aby zachować hierarchię koncernową czy skorzystają na doświadczeniu Francuzów i pojawi się coś ciekawego...?
dziodek
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek, 6 lut 2017, 20:58

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 21 lut 2017, 11:02

dziodek napisał(a):jeśli dojdzie do "połączenia się" europejskiego oddziału Opla z koncernem PSA, ciekawe jak będzie wyglądał rajdowy program Opla? czy skupią się wyłącznie na Adamie R2, aby zachować hierarchię koncernową czy skorzystają na doświadczeniu Francuzów i pojawi się coś ciekawego...?

Na WRC chyba nie ma co wtedy niestety co liczyć ale R5 pewnie będzie skoro są Pugi i Cytryny i jeszcze jedno każda marka PSA ma 1 oficjalny program sportowy: DS-FE, Cytryna-WRC, Pug-Dakar,ale także WRX i przymierzają się podobno do LMP1 więc istnieje jakaś tam może szansa z Oplem na cuś większego ale to chyba tylko wtedy kiedy Cytryna zacznie sobie naprawde dobrze radzić w WRC jak mam obstawiać to dadzą ich do WTCC albo DTM. A i jest 1 tego jeszcze większy pozytyw może koncern a taki że koncern GM nie będzie miał średniej klasy marki w europie kontynentalnej więc może zajmą wruci Chevy :D ale myśle o sprzedarzy a nie o jakiejś serii wyścigowej na razie , ale ja bym wolał jakby wskrzesili Talbota :!:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » wtorek, 21 lut 2017, 13:10

Koncern PSA który jeszcze kilka lat temu był na granicy bankructwa teraz chce kupić OPLA, markę z długoletnim stażem i tradycjami i według mnie produkującej samochody lepszej klasy niż Citroen czy Peugeot.
Opel sprzedaje ok. 1mln aut rocznie co stanowi jakieś 13% całej sprzedaży General Motors, podczas gdy całkowita sprzedaż PSA to nieco ponad 3 mln.

Opel kiedyś łączony był z Fiatem - było to o tyle logiczne połączenie, że Fiat i Opel zawsze byli blisko i współpracowali między innymi przy opracowywaniu silników diesla.
Nie przypominam sobie żeby PSA miało taką współpracę z Oplem.
Mam nadzieję, że nie odbije się to na jakości samochód spod znaku błyskawicy oraz, że nie wpłynie to negatywnie na fabrykę w Gliwicach.

Jeśli chodzi o program sportowy, to do tej pory pewnie decyzje podejmowała centrala z GM więc pomysły rajdowe były blokowane. Opel to jedna z niewielu dużych marek, nie mająca żadnego programu sportowego. Być może powrót do DTM to była by dla nich dobra opcja. Na program w WRC bym jednak nie liczył, Citroen i Peugeot są mocno zaangażowani w rajdach, raczej nie będą konkurowali wewnętrznie.
Poza tym według przecieków przez najbliższe kilka lat Opel ma zachować dużą nie zależność, a pewnie współpraca będzie dotyczyła dopiero następców obecnych modeli i wspólne opracowywanie nowych nadwozi, silników itp. czyli ogólne cięcie kosztów.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 21 lut 2017, 17:33

z tymi pretensjami to nie do FIA tylko do Cytryny i Hultaja
http://rajdy.autoklub.pl/news/mikkelsen ... warz,74158
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » wtorek, 21 lut 2017, 17:37

miszczu140000 napisał(a):z tymi pretensjami to nie do FIA tylko do Cytryny i Hultaja
http://rajdy.autoklub.pl/news/mikkelsen ... warz,74158


Bo?

Dobrze zrobili, że nie dopuścili chcącego "w kratkę" jeździć Polo.
Taki M-Sport też jeździ bo jezdzi, choć nie powinien,tylko dlatego jeżdżą, że nie robią tego w kratkę.
FIA niby ustala regulamin, a potem nim manipuluje jak jej się żywnie podoba - w tym przypadku mieli zbyt dużo do stracenia i jak Piłat wyparli się decyzją innych zespołów, inaczej to FIA by miała na pieńku z tymi zespołami.

Poza tym, jak jest taki hojrak, to mógł albo dodać, że zespoły tak naprawdę nie miały nic do gadania, albo równie dosadnie powiedzieć, że dostał w twarz od Citroena i Hyundaia, ale nie zrobi tego, bo nie wiadomo gdzie wyląduje za rok. Lepiej czasem ugryźć się w język.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 21 lut 2017, 18:20

DonCorrado napisał(a):
miszczu140000 napisał(a):z tymi pretensjami to nie do FIA tylko do Cytryny i Hultaja
http://rajdy.autoklub.pl/news/mikkelsen ... warz,74158


Bo?

Dobrze zrobili, że nie dopuścili chcącego "w kratkę" jeździć Polo.
Taki M-Sport też jeździ bo jezdzi, choć nie powinien,tylko dlatego jeżdżą, że nie robią tego w kratkę.
FIA niby ustala regulamin, a potem nim manipuluje jak jej się żywnie podoba - w tym przypadku mieli zbyt dużo do stracenia i jak Piłat wyparli się decyzją innych zespołów, inaczej to FIA by miała na pieńku z tymi zespołami.

Poza tym, jak jest taki hojrak, to mógł albo dodać, że zespoły tak naprawdę nie miały nic do gadania, albo równie dosadnie powiedzieć, że dostał w twarz od Citroena i Hyundaia, ale nie zrobi tego, bo nie wiadomo gdzie wyląduje za rok. Lepiej czasem ugryźć się w język.

Mi o to chodziło że ...... zamiast szukać winnego po stronie FIA powinien go poszukać po stronie 2 zespołów a mianowicie Cytryny i Hultaja gdzie ten 2 mocno był na niet i samej Cytryny że ma chyba najgorszy skład i nie zatrudnienie v-cemistrza jest pomyłką przy miejscu dla Levebre, bo co jak co ale on to nie ma mocnej pozycji jeszcze. Ja mam tylko nadzieję że za rok uda się Mikkelsenowi znaleść miejsce w fabryce i że uda się ogarnąć Polo 2017 :roll:. Bo jeśli by doszło do startów w tym roku w Polo to z racji tego że jest to prawdopodobnie najlepsze WRC 2017 i ze względu na pozycje startową to by klepał konkurencje w każdym rajdzie w którym by startował :wink:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez maciotacio » wtorek, 21 lut 2017, 18:33

A w VW to Andreas by nie płacił za starty ? Parząc na zaporową cenę za samą homologację + wynajem Polo wraz z ekipą to Fiestą od Malcolma by spokojnie przejechał cały sezon, jak nie więcej...
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58

Re: Świat WRC

Postprzez kuba.es » wtorek, 21 lut 2017, 19:22

Jak dla mnie to Mikkelsen dostał w twarz przede wszystkim od VW, który zostawił jego, Ogiera i Latvale na lodzie za pięć dwunasta. Najpierw wycofali się całkiem, później niejasne deklaracje, że może by coś pojechali gdyby ktoś był chętny, ktoś pozwolił itp. To nie jest przedszkole i tak się nie postępuje.

Citroen i Hyundai postąpili jak najbardziej słusznie, bo każdy team jest zobowiązany do przestrzegania pewnych zasad, limitów testów itp. A tu nagle w ostatniej chwili VW i Mikkelsen stwierdzają, że może by jednak coś pojechali gdyby sie inni zgodzili. Ja też chciałbym jak najwięcej różnych marek w wrc ale nagłe pojawienie się Polo 2017 na niejasnych zasadach, byłoby po prostu nie fair wobec reszty. M-sport to zupełnie inny temat, oni od początku deklarowali chęć pozostania w cyklu po częściowym wycofaniu się Forda. Przestrzegali ogólnych zasad i sytuacja była klarowna. Mikkelsen to zdolny i szybki kierowca ale w tej wypowiedzi widać frustrację i brak obiektywnego spojrzenia na temat.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości