przez roboM » czwartek, 15 gru 2016, 10:52
Panowie to temat o WRC ,
zdecydowanie Kajto nie zrobił by takiego wyniku nawet w aucie WRC , warunki były mega trudne a to jak pojechał było praca wielu ludzi , Jego oponowania za kierownica , mechaników ze idealnie ustawili mu R5+ zawieszenie robiło miazge , oraz tego ze dużo testowali przed rajdem na sliskim torze Kielce , to wtedy Kajto zdobył troche wiedzy o oponach i wykorzystał je jak trzeba. Nie ma dużej przewagi miedzy topową deszczówka rajdowa a wyścigowa, poprostu ta druga ma więcej precyzji co w takim KJS jest idealne.
Jeżeli mówimy o oponach wiem z kuluarów ze Pirelli wycofało się z WRC bo zaprojektowanie opon które wytrzymają tak duże przeciążenia i moc/moment nowych WRC pochłonełoby bardzo dużo $$$, do tego te opony nie nadawały by się technologicznie już do rajdów okręgowych czy ERC ,
Największy problem będzie miał teraz Dmack, wiadomo Michelin już pracuje nad mieszankami i karkasem , a Dmack dopiero co wprowadził nowe opony na asfalt które sa produkowane w Angli w Avonie tyle ze już dla tych aut były ciut za miekkie, teraz musza znów zainwestować by opony dały rade, niestety nigdy nie zbliża się do Michelina potentata który pompuje zbyt dużo w reklamę w WRC . szkoda bo oprócz aut powinno być 2-3 producentów wtedy każdy rajd byłby ciut inny i inaczej by się rozkładała stawka.