Moderator: SebaSTI
Shaitan napisał(a):Co do Ptaszka, to nie rozumiem licznych głosów krytyki. Poradził sobie w tym sezonie na prawdę przyzwoicie. Dowiózł kilka wyników w słabiej obsadzonych rajdach, w których się tego spodziewaliśmy. Notował progres cały czas intensywnie zbierając doświadczenie. To młody i perspektywiczny zawodnik. Nie jest to Kubica, Kajetanowicz czy nawet Chuchała, ale nie sądzę byśmy mieli na pęczki znacznie lepszych od niego zawodników, którym "zabierałby" szansę jazdy.
Wkrótce, jeśli czas pozwoli, będziecie mogli przeczytać dłuższą rozmowę z Hubertem na temat nadchodzącego i zakończonego sezonu. Na koniec jeszcze mała ciekawostka: jak w rozmowie z Maciejem Stolarczykiem z eurosport.onet.pl powiedział dyrektor marketingu PKN Orlen Rafał Pasieka, koncern wykazał inicjatywę w stosunku do Roberta Kubicy, ale „nie podjęto z nami rozmów”. Czyżby zadra sprzed ponad dekady, kiedy to Orlen nie kwapił się do wspierania kariery młodego Roberta w drodze do Formuły 1, tkwiła aż tak głęboko?
wanderer napisał(a):
Jako smaczek można dodać, że z komentarzy pod tekstem wynika iż wspomniany wyżej dyrektor marketingu ponoć szlifował karierę w takich korporacjach jak Instytut Pamięci Narodowej lub Urząd Stołeczny Miasta Warszawy. Więc w sumie nikogo nie powinno dziwić, że przy obecnej atmosferze politycznej, fundusze na starty zdobywa kierowca z Torunia.
adamlen napisał(a):Tak....szukaj powiązań tam gdzie ich nie ma.
Co do Ptaszka, Ja się jeszcze wstrzymuje od ocen, sezon miał ani zły ani dobry, ale progress był więc jeśli dalej postęp się utrzyma to będzie lepiej, jeśli to nie to trudno. Tak jak tu wielu zauważyło jeździł za "swoje" więc niech jeździ ile i gdzie chce.
Co do Kubicy i Orlenu to tak naprawdę nikt z nas nie zna zakulisowych rozmów a tylko te z oficjalnych PR więc nawet nie ma się do czego odnosić. To sprawa Kubicy jeśli nie przyjął wsparcia ( o ile takowe miało by być).
wanderer napisał(a):adamlen napisał(a):Tak....szukaj powiązań tam gdzie ich nie ma.
Co do Ptaszka, Ja się jeszcze wstrzymuje od ocen, sezon miał ani zły ani dobry, ale progress był więc jeśli dalej postęp się utrzyma to będzie lepiej, jeśli to nie to trudno. Tak jak tu wielu zauważyło jeździł za "swoje" więc niech jeździ ile i gdzie chce.
Co do Kubicy i Orlenu to tak naprawdę nikt z nas nie zna zakulisowych rozmów a tylko te z oficjalnych PR więc nawet nie ma się do czego odnosić. To sprawa Kubicy jeśli nie przyjął wsparcia ( o ile takowe miało by być).
Niech Ci będzie, że Toruń to tylko zbieg okoliczności. Tylko niech mi ktoś spróbuje wyjaśnić to, że po nie podjęciu rozmów przez Kubicę, Orlen nie widzi osiągnieć takich zawodników jak Chuchała i Kajetanowicz tylko kieruje swoje zainteresowanie do takiego bezbarwnego zawodnika jak Ptaszek?
adamlen napisał(a):miszczu140000 napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/fia-dopusci-polo,72776jeszcze niech będzie espół co to wystawi i będzie piknie
Byłby gdyby jeździł dla nich Ogier, ale nie będzie:
http://rajdy.autoklub.pl/news/nie-bedzi ... atar,72779
wanderer napisał(a):adamlen napisał(a):Tak....szukaj powiązań tam gdzie ich nie ma.
Co do Ptaszka, Ja się jeszcze wstrzymuje od ocen, sezon miał ani zły ani dobry, ale progress był więc jeśli dalej postęp się utrzyma to będzie lepiej, jeśli to nie to trudno. Tak jak tu wielu zauważyło jeździł za "swoje" więc niech jeździ ile i gdzie chce.
Co do Kubicy i Orlenu to tak naprawdę nikt z nas nie zna zakulisowych rozmów a tylko te z oficjalnych PR więc nawet nie ma się do czego odnosić. To sprawa Kubicy jeśli nie przyjął wsparcia ( o ile takowe miało by być).
Niech Ci będzie, że Toruń to tylko zbieg okoliczności. Tylko niech mi ktoś spróbuje wyjaśnić to, że po nie podjęciu rozmów przez Kubicę, Orlen nie widzi osiągnieć takich zawodników jak Chuchała i Kajetanowicz tylko kieruje swoje zainteresowanie do takiego bezbarwnego zawodnika jak Ptaszek?
Dlaczego?? Może dlatego że Orlen będzie się dokładał do startów Ptaszka w WRC2 ale nie bedzie ich sponsorował w 100%... może dlatego że Chuchała ma podpisany kontrakt z Peugeot Sport Polska na RSMP2017... może dlatego że Kajto współpracuje z Lotosem i ze względu na wynik ta współpraca będzie utrzyma... a może dlatego że ze względu na pierwszą możliwość ani Wojtek ani Kajtek nie mają możliwości dołożenia takiej sumy jaką będzie dokładał Ptaszek...wanderer napisał(a):Niech Ci będzie, że Toruń to tylko zbieg okoliczności. Tylko niech mi ktoś spróbuje wyjaśnić to, że po nie podjęciu rozmów przez Kubicę, Orlen nie widzi osiągnieć takich zawodników jak Chuchała i Kajetanowicz tylko kieruje swoje zainteresowanie do takiego bezbarwnego zawodnika jak Ptaszek?adamlen napisał(a):Tak....szukaj powiązań tam gdzie ich nie ma.
Co do Ptaszka, Ja się jeszcze wstrzymuje od ocen, sezon miał ani zły ani dobry, ale progress był więc jeśli dalej postęp się utrzyma to będzie lepiej, jeśli to nie to trudno. Tak jak tu wielu zauważyło jeździł za "swoje" więc niech jeździ ile i gdzie chce.
Co do Kubicy i Orlenu to tak naprawdę nikt z nas nie zna zakulisowych rozmów a tylko te z oficjalnych PR więc nawet nie ma się do czego odnosić. To sprawa Kubicy jeśli nie przyjął wsparcia ( o ile takowe miało by być).
wanderer napisał(a):Niech Ci będzie, że Toruń to tylko zbieg okoliczności. Tylko niech mi ktoś spróbuje wyjaśnić to, że po nie podjęciu rozmów przez Kubicę, Orlen nie widzi osiągnieć takich zawodników jak Chuchała i Kajetanowicz tylko kieruje swoje zainteresowanie do takiego bezbarwnego zawodnika jak Ptaszek?
wanderer napisał(a):A co do wyników, to na pewno jakieś były, bo tak można określić osiaganie mety.Natomiast jeśli chodzi o tempo na pojedynczych odcinkach, przy sprawnym aucie, to można powiedzieć, że było przeciętnie na szutrze, a na asfalcie słabiutkie. Generalnie 7 miejsce w klasyfikacji WRC2, to głównie efekt trzech startów daleko poza Europą. Dlatego nie wiem, czy można mówić o jakichś perspektywach w przypadku tego kierowcy. Chyba, że mowa o perspektywach na zdobywanie kolejnych funduszy.
I co do zdobywania funduszy, to chyba zgodzimy się, że jeśli ktoś mimo braku tytułów albo jakichkolwiek przebłysków talentu, dostaje od rodzimego koncernu (czyli od podatnika) kasę na starty na najwyższym poziomie, to jest to co najmniej dziwne? Szczególnie w sytuacji, gdy mamy w kraju zawodników, którzy niemalże seryjnie zdobywają tytuły (mam na myśli Kajetanowicza) albo zdobywają je, gdy tylko pojawia się jakaś szansa na poważne starty, jak w przypadku Chuchały. Tymczasem żaden z wymienionych zawodników do dziś nie ogłosił programu na przyszły rok. I to jest kompletny nonsens, że można osiągać ponadprzeciętne wyniki na arenie międzynarodowej a państwowy koncern nie widzi w tym żadnego interesu.![]()
Shaitan napisał(a):Każdy wynik można dewaluować i każdego zawodnika można przedstawiać w gorszym świetle. Weźmy przywołaną przez Ciebie dwójkę:
Kajto
-wiek, w którym każdej kolejnej wiosny nie przybywa prędkości
-przez większą część sezonu regularnie wolniejszy od Lukyaniuka i parę razy wolniejszy od debiutanta w R5 Sirmacisa
-posiada praktycznie zerowe doświadczenie na trasach WRC
-w bezpośredniej konfrontacji z towarzystwem, z którym rywalizował Ptaszek - szału nie było, jak to się mawia
Chuchała
-niskie doświadczenie na arenie międzynarodowej, w tym zerowe na trasach WRC
-zeszłoroczne mistrzostwo ERC2 było tak naprawdę wynikiem walki "z cieniem"
-samochodem R5 jeździł 2 sezony temu, na dodatek wyłącznie po asfaltach
Pytanie tylko, czy o to chodzi? Oczywiście, że nie, bo 'wyciągając tylko takie fakty popadamy w skrajność i tracimy obiektywizm. Biorąc pod uwagę dużo mniejsze doświadczenie (mniejsza ilość km za sterami R5, mniejsza ilość km w ogóle), to ich bezpośrednie starcie na Rajdzie Polki nie wypadło tak źle dla Ptaszka.
Co do finansowania, Kajto jest chyba do końca roku związany z Lotosem i to z nimi jak rozumiem w pierwszej kolejności rozmawia. Negocjacje z Lotosem najprawdopodobniej ciągle trwają, więc nie bardzo rozumiem pretensji, o to dlaczego Orlen się z nim nie dogadał. Jeżeli Orlen celował w WRC2, a nie w ERC, to wsparcie Chuchały wiązałoby się głównie ze zdobywaniem przez niego doświadczenia na trasach WRC i za sterami R5, nie z mniejszą lub większą presją na wynik (jak u Ptaszka).
Shaitan napisał(a):Każdy wynik można dewaluować i każdego zawodnika można przedstawiać w gorszym świetle. Weźmy przywołaną przez Ciebie dwójkę:
Kajto
-wiek, w którym każdej kolejnej wiosny nie przybywa prędkości
-przez większą część sezonu regularnie wolniejszy od Lukyaniuka i parę razy wolniejszy od debiutanta w R5 Sirmacisa
-posiada praktycznie zerowe doświadczenie na trasach WRC
-w bezpośredniej konfrontacji z towarzystwem, z którym rywalizował Ptaszek - szału nie było, jak to się mawia
Chuchała
-niskie doświadczenie na arenie międzynarodowej, w tym zerowe na trasach WRC
-zeszłoroczne mistrzostwo ERC2 było tak naprawdę wynikiem walki "z cieniem"
-samochodem R5 jeździł 2 sezony temu, na dodatek wyłącznie po asfaltach
Pytanie tylko, czy o to chodzi? Oczywiście, że nie, bo 'wyciągając tylko takie fakty popadamy w skrajność i tracimy obiektywizm. Biorąc pod uwagę dużo mniejsze doświadczenie (mniejsza ilość km za sterami R5, mniejsza ilość km w ogóle), to ich bezpośrednie starcie na Rajdzie Polki nie wypadło tak źle dla Ptaszka.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości