1100>900

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

1100>900

Postprzez rufi » niedziela, 15 lut 2004, 21:26

Czy jest mozliwosc przelozenia silnika 1100 do 900 sc.jakie sa koszty?jaki sa potrzebne przerobki? Czy to sie oplaca

Z gory dziekuje :)
Avatar użytkownika
rufi
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 21:12
Lokalizacja: krakow


Postprzez Kuba M. » niedziela, 15 lut 2004, 21:45

Możliwość jest napewno. Ale jakbyś się już orientował co ile kosztuje, to dowiedz się lepiej czy dużo drożej Cię wyjdzie wsadzenie 1.2 16V też z Fiata. Ludzie robią takie rzeczy. Nie wiem czy to wyjdzie dużo drożej, ale zamiast 54 koni masz 80, a to już coś.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » niedziela, 15 lut 2004, 23:11

Zdecydowanie lepiej jest zamontować silnik 1.2 16V. Jest to najpopularniejszy sposób tuningu cc/sc w ostatnim czasie. Masz te 75-80 KM z silnika całkowicie seryjnego, czyli trwałego i mającego jeszcze możliwość tuning. Wyciśnięcie takiej mocy z silnika 1.1 jest ze 3 razy droższe. Słyszałem, że taki SWAP kosztuje około 3000 PLN (sinik+montaż).
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez rufi » niedziela, 15 lut 2004, 23:27

tzn.ze sa problemy w wlozeniem silnika?bardziej by mnie interesowalo wlozenie 1100.czy ten silnik pasuje na mocowaniach czy sa potrzebne jakies przerobki? :D
Avatar użytkownika
rufi
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 21:12
Lokalizacja: krakow

Postprzez ZOWA » poniedziałek, 16 lut 2004, 01:57

z tego co wiem to jest teaki sam silnik tylko o powiekszonej pojemnosci
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 16 lut 2004, 02:19

rufi, chodzi o to, że jak już się robi rzeźbę taką jak swap silnika, to warto od razu iść na całość. Wsadzenie do seja 1.2 16V to jedna z najpopularniejszych przeróbek! Przemyśl to.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » poniedziałek, 16 lut 2004, 17:49

Rufi: różnica pomiędzy silnikiem 1.1 a 1.2 jest taka, że śrdenica cylindra jest większa o 0,8 mm, a skok o 6,8 mm. Poza tym silnik 1.2 ma 16 zaworów i 80 zamiast 54 KM. Ten sam jest blok, mocowania etc. Bez sensu jest kupować sinlik 1.1. Nie ma problemu z zamianą silnika 1.1 na 1.2. Nie wiem jak jest z 900. Ale nie powinno z tym być problemów. Co do opłacalności, to pomyśl ile będzie cię kosztować podkręcenie 1.1 do 80 KM, i jak wpłynie to na silnik :?:
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Szymon » poniedziałek, 23 lut 2004, 01:09

Witam wszystkich!! To mój pierwszy post na autoklubie!!

Przy swpaie silnika z 900 na 1100 jest troche roboty!! Nie wiem jak skrzynia biegów ale chyba tez nie pasuje!! Komputer wiązka alternator rozrusznik itp. To wsyzstko trzeba zmienić wraz z silnikiem!! Mysle ze jest to łaczny koszt rzędu 3000-4000 PLN. Co do wkłądania 1.2 to nie ma problemu wiekszego niz przy 1100 (prawie identyczne silniki) 1.2 8V i 1.1 nawet wyglądają identycznie z tym ze 1.2 ma wyższy blok przez co seryjna puszka filtra sie nie mieści no i jeszcze w zalęznosci czy mpi czy spi!! 1.2 16V różni sie )logiczne) głowicą!! jednak łatwiej jest dłubać dalej 1.2 8V niż 1.2 16V. Problem polega tez na tym ze 1.1 mozna kupić z papierami za ok 500 PLN a 1.2 za 2000 PLN co jest diametralną różnicą!!
Jesli ktoś dalej chce zgłębić temat swpów zapraszam na www.centomania.pl ( dokłądniej na forum gdzie jest podwieszony wątek poświęcony temu tematowi)
J.K. :-(
Szymon
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 23 lut 2004, 01:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez stein911 » poniedziałek, 23 lut 2004, 21:02

Szymon: różnica w cenach wersji 16V i 8V jak piszesz to 1500 PLN. Za te pieniądze 26 KM nie wydłubiesz. A chyba o to tu chodzi.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez Szymon » poniedziałek, 23 lut 2004, 23:57

/stein911/ Chodzi Ci chyba o rónicę miedzy 1.2 16V a 1.1 8V. Nic o cenie 16 nie pisałem. Dla wyjaśnienia podam z moich wstepnych obserwacji
1.1 8V (16 nie było) 500 PLN
1.2 8V 2000 PLN
1.2 16V 2800 PLN

pamiętac trzeba ze są to gołe silniki bez osprzetu!! co do 1.2 to 8V łatwiej i taniej się dłubie!! W każdym razie polecam wsadzić od razu silnik docelowy a nie robic np. na poacztek 1.1 a potem 1.2 bo wtedy tzreba komputer, pompe paliwa i wiązke (4 kable dolutować) zmienić!! Pamietac także trzeba ze przy zakupie kompa musi on byc rozkodowany!!
J.K. :-(
Szymon
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 23 lut 2004, 01:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rufi » czwartek, 22 lip 2004, 12:47

Jestem z krakowa i mam takie pytanie kto by sie tego podiol.czyli chodzi mi o pomoc w kupnie silnika 1,2 8v lub 16v i w zamontowaniu tego wszystkiego do kupy.(jaki czas jest potrzebny do tego montarzu i kaska)
z gory dziekuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
rufi
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 21:12
Lokalizacja: krakow

Postprzez ZOWA » niedziela, 22 sie 2004, 23:21

no co ty baca.i ja sie z forum dowiaduje??
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 23 sie 2004, 08:04

Zowa nie śpij :D, C U in Kraków :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron