Na początek gratulacje dla Haydena, w 100% wykorzystał swoje możliwości i miejsce startowe. Coś czego nie potrafił zrobić JML udało się Nowozelandczykowi. Gdy zobaczyłem ile czasu Ogier odrobił na przedostatnim odcinku to byłem pełny obaw o pierwsze zwycięstwo nowego i20, a po pierwszym międzyczasie z PS przecierałem oczy ze zdziwienia. Paddon pokonał Ogiera w równej walce, wytrzymał presję, czego nie zrobił JML. Dodatkowo na PS Sordo był drugi, nie pamiętam kiedy ostatnio dwóch kierowców nie z VW wyprzedziło Seba na PS. I nie można tu już mówić o tym, że ktoś miał lepsze lub gorsze warunki na trasie.
Wydaje mi się, że to pokazuje, że i20 i Polo mają zbliżone tempo, różnicę będzie robić pozycja na starcie i kierowca, na szczęście tym razem lepszy pakiet był u Koreańczyków.
Co do Neuvilla to niestety, ale nie jest on liderem zespołu - takie jest moje zdanie. Miał jeden jedyny dobry sezon, wcześnie i później tragedii może nie było, ale fajerwerków też nie było widać. Albo w Hyundaiu go nie słuchają i auto nie jest pod niego zbudowane albo Thierry nie potrafił przyczynić się do zbudowania auta pod siebie. Przecież w Argentynie rzadko kiedy na poszczególnych odcinkach był przed Sordo czy Paddonem. Jeżeli chce się być mistrzem świata to w pierwszym rzędzie trzeba pokonać zawodników dysponujących tym samym sprzętem, a skoro on ostatnio ma z tym problem to nie jest dobrze. Już prawie 1/3 sezonu za nami, jeżeli się nie ogarnie w ciągu 2-3 rajdów to chyba Hyundai nie straci za dużo, gdy Neuville odejdzie z zespołu.
Podobnie zastanawiam się czy VW nie trzyma Latvali w swoim zespole z czystego wyrachowania. Wiadomo, że facet ma talent i szybkość i jest w stanie walczyć z Ogierem. Wiadomo też, że ma problemy z utrzymaniem równej formy przez cały rok. I teraz czy VW nie myśli sobie,
trzymajmy go w składzie, bo jeżeli nagle zacznie równo jeździć to będzie dla nas wygrywać i najwyżej on będzie mistrzem a nie Ogier, ale gdyby poszedł do konkurencji i tam nagle zaczął wykorzystywać swoje możliwości w 100% to będziemy mieć problem. Wg mnie Latvala potrzebuje odmiany, przewietrzenia umysłu i niestety tego w VW nie dostanie i mimo, że wydaje się, że Polo to jedyna droga do wygrania MŚ, to przejście np. do Toyoty byłoby dla niego czymś nowym i w sumie gorzej nie będzie. Mógłby zaryzykować i odejść od VW i przynajmniej byłoby ciekawiej
A Ptaszek po cichutku znowu drugie miejsce i w klasyfikacji rocznej WRC2 też zajmuje drugie miejsce
Zapewne na koniec roku nie będzie tak różowo, ale i tak jest lepiej niż się spodziewałem