piotr stryjek napisał(a):Szanowni Państwo, rzadko się udzielam na tym forum, bardzo często je przeglądając, bo to chyba ostatnie miejsce rozmów o rajdach, ale czytając mądrości niektórych po prostu musze wtrącić swoje dwa słowa.
W zasadzie w większości komentarzy widzę że jest źle: bo w sezonie 6 a nie 8 rajdów, bo za dużo R5, bo za mało proto, bo za mało kilometrów, bo za dużo szutrów, bo za dużo fiest jeździ a za mało Fabi R5, bo dobrze że jest proto, ale po co w proto sekwencja itp itd.... i w zasadzie OK, bo każdy może mieć swoje zdanie i dobrze, że się dyskutuje, ale czytając to forum z boku w zasadzie wychodzi, ze te rajdy to jakieś delikatnie mówiąc nieporozumienie. Może czegoś nie doczytałem, ale optymistycznych wpisów jakoś mało...no poza tym, ze kiedyś było dobrze.
No i że jest drogo. A szczytem jest wpis "mistrzostwa Polski biznesmenów". Zawsze tak było, że w rajdach jeździł ten, kto miał pieniądze. Zawsze. I w Polsce i w Europie i na świecie. Najgorsze jest, że wiele osób martwi się o budżety tych najbogatszych, z czuba RSMP. Ja bym się nie martwił, widząc ile R5 jeździ teraz. Natomiast w całym temacie RSMP 2016 nie zauważyłem ani jednej zmianki o niższych klasach – jakie klasy będą i jaka będzie tam frekwencja, czy warto w ogóle jeździć.... .
Wszyscy wiemy, ze z rajdy są w dołku. Potrzeba wiele zmian i to w mojej opinii nie tylko sprzętowo-regulaminowych, ale brak jest pomysłu na promocję rajdów jako produktu sportowego. To jest oczywiste. Natomiast potrzebny jest chyba tez optymizm a nie ciągłe narzekanie. Jakoś słuchając wypowiedzi Bouffiera nie słyszę nigdy: przegrałem bo inni maja fieste R5, bo ja mam mały budżet, bo nie mam dobrych opon itp. Są za to zawsze gratulację dla szybszych i mowa o konieczności szukania "sekund". Jest ta ambicja i wola walki którą, jak ktoś tutaj słusznie zauważył, widać obecnie bardziej w KJS i imprezach nie promowanych przez PZM niż u "profesjonalnych" rajdowców.
Natomiast niestety na tym forum ciągle słyszę:
- bez R5 nie wygra się RSMP;
- aby wejść na Karową trzeba koniecznie mieć topowy sprzęt który teraz to sam jedzie (bzdura !!!) - przy okazji wielkie gratulację dla kierowców z GSMP za występ na Barbórce !
- bo są młodzi kierowcy którzy nie jeżdżą już 7 sezonów w CC ale od razu wsiadają do R3...
Podsumowują, życzę wszystkim nie tylko w sezonie RSMP 2016 ale i w całym roku więcej optymizmu !
Szanowny Panie, jesli Pana to pocieszy

to ja rowniez zauwazylem to ze glowny nurt rozmow toczy sie w obrebie pierwszej dziesiatki zawodnikow (czyli ogolnie R5, Proto itp) a pozostale klasy nic, a co do pesymizmu to chyba cecha narodowa

.
Tak ogolnie Koledzy :
1. Co do promocji to potrzebna jest Agencja Promocyjna (czy Reklamowa) jak zwal tak zwal, ktora majac "jakis tam budzet" zapewne od Sponsora Tytularnego bedzie mieszac w mediach (tv, internet, radio), krecac relacje z rajdow, spoty promocyjne, zapraszac celebrytow na rajdy (oczywiscie nie za darmo

) i wnet wyjdzie na jaw ze kazdy celebryta "kocha rajdy"

. Nawet sprobowac zrobic cos na ksztalt wewnetrznego wyscigu/rajdu w oparciu o Power Stage z kazdego rajdu MP gdzie tacy celebryci i inni bedacy slawni ze swojego slawnego "pyszczka" beda rywalizowac na cywilnych autach ktore podstawi im jakis dealer w zamian za reklame. Ostatnio marka S....a promowala sie ze "slawna aktorka z seriali"

n/t bezpiecznej jazdy kobiet, czemu nie przeniesc tego na PS? takie akcje mozna wymyslac jak z rekawa tylko ktos musi to ogarniac pod wzgledem promocyjnym. Wystarczy sezon gora 2 sezony i machina ruszy.
2. tak z ciekawosci ktos wie na co idzie kasa od obecnego Sponsora Tytularnego? bo raczej nie na promocje rajdow, chyba nie
3. Co do nizszych klas to nie ma czegos takiego aby z RO "miekko wyladowac" w RSMP, i nie chodzi aby z Seja przesiasc sie do R5 (bo kto ma to zrobic to i tak zrobi) ale o to aby w ramach RSMP jechala klasa ktora bedzie miala odpowiednik z RO aby nie trzeba bylo przerabiac fury po poprzednim sezonie z RO. Np 2 klasy takich Juniorow, do poj 1400 i do 2000 zeby nie namnozyc tego multum jak to u nas bywa (podobnie jest/bylo w Finlandii ze nie bylo klasy 1600 jak u nas jest tylko wszyscy powyzej 1400 byli z automatu w klasie/kategorii 2000)
Jak rowniez wpisowe na RSMP, ustalic ze kazdy zawodnik z pierwszej piatki klasy z RO przechodzac w kolejnym sezonie do RSPM placi w pierwszych 5-6 rajdach wpisowe na poziomie np 200-300PLN za rajd, co pomoze mu w jakis sposob skompensowac rosnace i tak koszty startow w MP. Jest wiele rzeczy ktore zwiazek moze zrobic a nie musi od razu wykladac kasy z kieszeni, tylko zwyczajnie zwolnic z pewnych oplat itp. Takim sposobem w RSMP okolo dodatkowych 10-15 zawodnikow by przybylo.
4. spoty reklamowe / promocyjne materialy nie moga sie opierac tylko na pierwszej 10 kazdego rajdy ale przyjac ze material filmowy ma 50% czasu na zawodnikow 1-10 w klasyfikacji generalnej i pozostale 50% czasu dla pozostalych klas/kategorii w rownych dlugosciach.
Polecam przykladowy filmik z F-Cup z Finlandii
https://www.youtube.com/watch?v=UKivMMF0jKQTyle z moich pomyslow z rana, kto rzuci cos ciekawego jeszcze?
