Rajd Szwecji 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez MSG Racing » sobota, 14 lut 2015, 02:58

Tyle ze M-sport to nie fabryka. A reklama taka ze mówią o Fieście WRC a te auta robi M-sport. I media prędzej powiedzą o tym ze RK jest szybszy od nich niż oni od RK. A jak powiedzą to własnie ze w Fieście.
Co do Bartellego to nie wiem czy zauważyliście ze mu blokuje się lewe tylne kolo. Dlatego nie wyprowadził auta z tego poślizgu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Kajtofan » sobota, 14 lut 2015, 08:32

MSG Racing napisał(a):Co do Bartellego to nie wiem czy zauważyliście ze mu blokuje się lewe tylne kolo. Dlatego nie wyprowadził auta z tego poślizgu.



Nie zauważyłem, żeby mu się tylne lewe koło blokowało.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez G.R.E.G » sobota, 14 lut 2015, 08:45

Nowy dzień, nowe możliwości :-) .Robson nie ma nic do stracenia więc myśle że będzie cisnął ile fabryka dała.Mogą być ładne czasy.
Moje Produkcje http://rallymovies.xt.pl
To nie był five minus - Lechu K. :D
Avatar użytkownika
G.R.E.G
N2
 
Posty: 192
Dołączył(a): sobota, 27 maja 2006, 22:51
Lokalizacja: Krosno/Jasło

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez gregortest » sobota, 14 lut 2015, 08:50

Cos mi się zdaje, że jakaś trefna partia dyfrów poszła od Malcolma;)

Po wczorajszych informacjach, nie do konca wiadomo , czy przyczyna w rozpięciu napendów i ew rozsypania się dyfra w fordach - nie leży w hamulcu ręcznym i w łopatce.
Nie wiadomo, było do samego serwicu, czy te dyfry wogóle się rozpadły, czy tylko, półosie?
Czy może wina leży po stronie skrzyni.
Tam była wczoraj niezła awantura u Mcolma.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Kajtofan » sobota, 14 lut 2015, 09:01

gregortest napisał(a):
Cos mi się zdaje, że jakaś trefna partia dyfrów poszła od Malcolma;)

Po wczorajszych informacjach, nie do konca wiadomo , czy przyczyna w rozpięciu napendów i ew rozsypania się dyfra w fordach - nie leży w hamulcu ręcznym i w łopatce.
Nie wiadomo, było do samego serwicu, czy te dyfry wogóle się rozpadły, czy tylko, półosie?
Czy może wina leży po stronie skrzyni.
Tam była wczoraj niezła awantura u Mcolma.

Jakiego dyfra... Nie ma żadnego centralnego dyfra.
Przecież tam jest sprzęgło które rozłącza tylny napęd i na 90% rozłączyło się to sprzęgło.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez gregortest » sobota, 14 lut 2015, 09:16

Ja nic nie napisałem o centralnym dyfrze.
Właśnie o to chodzi, dlaczego sie rozpieło ???.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez BartekRally » sobota, 14 lut 2015, 09:30

MSG Racing napisał(a):Tyle ze M-sport to nie fabryka. A reklama taka ze mówią o Fieście WRC a te auta robi M-sport. I media prędzej powiedzą o tym ze RK jest szybszy od nich niż oni od RK. A jak powiedzą to własnie ze w Fieście.
Co do Bartellego to nie wiem czy zauważyliście ze mu blokuje się lewe tylne kolo. Dlatego nie wyprowadził auta z tego poślizgu.


Nie wiem czy słuchaliście wywiadu w radiu rajdowym z Malcolmem na temat wejścia Toyoty do WRC, wspominał o wsparciu technicznym ze strony fabryki.

Poza tym dajcie spokój, zwykła awaria która mogła się zdarzyć każdemu
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Cairo » sobota, 14 lut 2015, 09:32

Kajtofan napisał(a):Jakiego dyfra... Nie ma żadnego centralnego dyfra.
Przecież tam jest sprzęgło które rozłącza tylny napęd i na 90% rozłączyło się to sprzęgło.


Jak może nie być centralnego dyfra?
WuRCe mają napę na Haldexie? Bez jaj. Co wy wygadujecie.

Tymczasem bardzo dobry czas Kubicy, chyba Pirelli dają przewagę w tych warunkach. Robert szybszy od Tanaka przy podobnej pozycji startowej w klienckiej Fieście.
Przypuszczalnie dziś znów z każdym przejazdem warunki się pogarszają, więc możemy liczyć na jeszcze lepsze pozycje Roberta w drugiej pętli.

Pomału z Roberta zaczyna wychodzić materiał na mistrza. W każdych warunkach będzie coraz bardziej konkurencyjny.

Szkoda straty Otsberga, bo znów dwa VW na czele (Neuville raczej nie dotrzyma kroku, choć bardzo chciałbym się mylić).

G.R.E.G napisał(a):Nowy dzień, nowe możliwości :-) .Robson nie ma nic do stracenia więc myśle że będzie cisnął ile fabryka dała.Mogą być ładne czasy.


Moim zdaniem ma tyle samo do stracenia, czyli mniejsze doświadczenie jeżeli przejedzie mniej odcinków. Robertowi naprawdę nie zależ na punktach w tym sezonie, tylko zbyt ambitni kibice liczą na regularne punkty, które do niczego potrzebne mu nie są.
Ostatnio edytowano sobota, 14 lut 2015, 09:39 przez Cairo, łącznie edytowano 1 raz
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 14 lut 2015, 09:36

Kajtofan napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Co do Bartellego to nie wiem czy zauważyliście ze mu blokuje się lewe tylne kolo. Dlatego nie wyprowadził auta z tego poślizgu.



Nie zauważyłem, żeby mu się tylne lewe koło blokowało.

Podczas wyjeżdżania z pierwszej zaspy koło było zblokowane.

Co do Malcolma to faktycznie ma problem. Jego nikt nie rozlicza z wyników teamu "fabrycznego", tylko z jakości sprzedawanych samochodów i części do nich. Jak nagle zaczną się te auta sypać to kierowcy będą przesiadać się do Hyundaia i DS-a. Niech mi ktoś teraz powie co M-Sportowi da, że ich kierowcy będą w takiej sytuacji najszybszymi fordami? Jakie z tego tytułu będzie miał korzyści, skoro i tak ludzie nie będą chcieli kupować od niego aut? Wówczas nawet nie będzie go stać na wystawienie własnej załogi w WRC.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Thomas » sobota, 14 lut 2015, 09:46

BartekRally napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Tyle ze M-sport to nie fabryka. A reklama taka ze mówią o Fieście WRC a te auta robi M-sport. I media prędzej powiedzą o tym ze RK jest szybszy od nich niż oni od RK. A jak powiedzą to własnie ze w Fieście.
Co do Bartellego to nie wiem czy zauważyliście ze mu blokuje się lewe tylne kolo. Dlatego nie wyprowadził auta z tego poślizgu.


Nie wiem czy słuchaliście wywiadu w radiu rajdowym z Malcolmem na temat wejścia Toyoty do WRC, wspominał o wsparciu technicznym ze strony fabryki.

Poza tym dajcie spokój, zwykła awaria która mogła się zdarzyć każdemu


tak, tylko, że:
1. Bertelli- awaria
2. Kubica- awaria
3. Prokop- awaria

nie za dużo tych zdarzeń?! M-sportowe Fiesty nie mają problemów :shock: :wink: dobra zwykły pech...

Mads nie rozwalił jednak zawiechy, na pierwszym splicie póki co najszybszy
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Kajtofan » sobota, 14 lut 2015, 10:04

Cairo napisał(a):
Kajtofan napisał(a):Jakiego dyfra... Nie ma żadnego centralnego dyfra.
Przecież tam jest sprzęgło które rozłącza tylny napęd i na 90% rozłączyło się to sprzęgło.


Jak może nie być centralnego dyfra?
WuRCe mają napę na Haldexie? Bez jaj. Co wy wygadujecie.


Normalnie nie ma i tyle.
Haldex czasami dołącza tył, a w wurcach sprzęgło czasami rozpina tył.
gregortest napisał(a):Ja nic nie napisałem o centralnym dyfrze.Właśnie o to chodzi, dlaczego sie rozpieło ???.

Bo się zepsuło coś :D
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Dani » sobota, 14 lut 2015, 10:22

Jak na obecne warunki tempo RK jest rewelacyjne, szybszy od Tanaka który na tej nawierzchni czuje się jak ryba w wodzie.
Tylko, że RK nadal swoje "jedziemy ostrożnie" :lol:
Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez żółtodziób » sobota, 14 lut 2015, 10:36

Miałem niczego ie komentować prywatnie i tego się bedę trzymał, piszę tylko małe sprostowanie co do Haldexa, bo widzę, ze domysły idą w złym kierunku - w WRC nie ma żadnego elektronicznego sprzęgła typu Haldex, jest sztywne połączenie tyłu z przodem. Coś jak by dyfer centralny był spięty szperą 100%. Jest sprzęgło do rozłączenia tyłu, ale nie działa stopniowo jak Haldex tylko zerojedynkowo. W momencie kiedy ręczny idzie w ruch trzeba odpiąć tylny napęd i po to właśnie jest to sprzęgło, kompletnie niczego nie rozdziela. Jeśli jednak padnie to auto traci tylny napęd i takie awarie raz na jakiś czas się zdarzają, miał kiedyś nawet taką Latvala. Nie jestem pewien, czy owe sprzęgło nie jest też standardowe dla wszystkich samochodów (jako element napędu) no i warto byłoby to sprawdzić. nie jest jednak wykluczone,że padł i dyfer -mógł się rozlecieć tylny i w takim przypadku też może nie być napędu na tył.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Thomas » sobota, 14 lut 2015, 10:54

Dani napisał(a):Jak na obecne warunki tempo RK jest rewelacyjne, szybszy od Tanaka który na tej nawierzchni czuje się jak ryba w wodzie.
Tylko, że RK nadal swoje "jedziemy ostrożnie" :lol:



jestem podobnego zdania. W zeszłym roku nie miał podejścia do Tanaka, a w tym podpina się regularnie pod czołową 6-7,szkoda, że nie było nam dane zobaczyć tempa wczoraj na drugiej pętli. Liczyłem na czasy pod koniec 10-tki a tu taka niespodzianka
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Cairo » sobota, 14 lut 2015, 10:57

żółtodziób napisał(a):Miałem niczego ie komentować prywatnie i tego się bedę trzymał, piszę tylko małe sprostowanie co do Haldexa, bo widzę, ze domysły idą w złym kierunku - w WRC nie ma żadnego elektronicznego sprzęgła typu Haldex, jest sztywne połączenie tyłu z przodem. Coś jak by dyfer centralny był spięty szperą 100%. Jest sprzęgło do rozłączenia tyłu, ale nie działa stopniowo jak Haldex tylko zerojedynkowo. W momencie kiedy ręczny idzie w ruch trzeba odpiąć tylny napęd i po to właśnie jest to sprzęgło, kompletnie niczego nie rozdziela. Jeśli jednak padnie to auto traci tylny napęd i takie awarie raz na jakiś czas się zdarzają, miał kiedyś nawet taką Latvala. Nie jestem pewien, czy owe sprzęgło nie jest też standardowe dla wszystkich samochodów (jako element napędu) no i warto byłoby to sprawdzić. nie jest jednak wykluczone,że padł i dyfer -mógł się rozlecieć tylny i w takim przypadku też może nie być napędu na tył.


Jesteś pewny że cały czas napędy są spięte 100%? Kurde, może i tak jest, nie wiem, pojęcia nie mam, poprostu dla mnie auto nie powinno się zbyt dobrze prowadzić przy takim rozwiązaniu (powinno być podsterowne).

3oesy 3x 6 miejsce! Bardzo ładna jazda.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron