Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 17:18

viper napisał(a):To widocznie zle zrozumiałem, albo zle tłumaczyłeś :) bo to nie chodzi o nowa klase tylko o dopuszczenie kitkarow do klasy ktora juz istnieje, a to jeżeli zawodnicy juz startujący w tej klasie wyrażają zgodę to ja nie widzę problemu.
Ja mowie o tym koldeuj co miał saxo na klowce. Byc moze pomyliłem .



I stala sie jasnosc ;)

Jezeli chodzi o Kołdeja (Bartosz) ktory jezdzil Saxo na sekwie (tym niebieskim) to jezdzil w 2014

Jezeli chodzi o Kołdeja (Maciej) ktory jezdzial Saxo (czarnym) to nie wiem czy mial kłowke :)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21


Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 5 lut 2015, 17:49

Bad-i napisał(a):
viper napisał(a):To widocznie zle zrozumiałem, albo zle tłumaczyłeś :) bo to nie chodzi o nowa klase tylko o dopuszczenie kitkarow do klasy ktora juz istnieje, a to jeżeli zawodnicy juz startujący w tej klasie wyrażają zgodę to ja nie widzę problemu.
Ja mowie o tym koldeuj co miał saxo na klowce. Byc moze pomyliłem .



I stala sie jasnosc ;)

Jezeli chodzi o Kołdeja (Bartosz) ktory jezdzil Saxo na sekwie (tym niebieskim) to jezdzil w 2014

Jezeli chodzi o Kołdeja (Maciej) ktory jezdzial Saxo (czarnym) to nie wiem czy mial kłowke :)

No dokładnie :)
No a kitkara ktory buduje ?
kurde a ja myślałem ze jest tylko jeden Koldej :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 17:51

Bartosz i buduje nie tylko kit cara
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez wiechu100 » czwartek, 5 lut 2015, 18:11

Bad-i napisał(a):Bartosz i buduje nie tylko kit cara

To taka gra ? :) "Bartosz buduje" z Twoich ust ;)
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez K.M. » czwartek, 5 lut 2015, 18:14

Nie wchodziłem na forum i może dzięki temu lekko mi opadło ciśnienie ale jak widzę dyskusja się rozwija.

Z tego co wiem (ale jest to moja prywatna wiedza, nie mam prawa wypowiadać się jako PZM) to klasa Open 2WD powstanie, więc ta cała dyskusja nie jest do końca potrzebna, ciekawe czy jeśli w ciągu kilku dni pojawi się komunikat to "silna grupa Open 2WD" ogłosi, że wygrała z betonem PZM ?

Wyraziłem swoje stanowisko w sprawie wliczania Open 2WD do klasyfikacji 2WD, pewnie Was nie przekonam. Pojawia się argument a dlaczego takie R3T może konkurować z Saxo a BMW lub Kit Car 2.0 nie może. Jak dla mnie róznica jest podstawowa, homologacja samochodów ma tą jedną zaletę, że teoretycznie samochody są identyczne lub porównywalne osiągami i patrząc na wynik danego samochody można ocenić ile w tym talentu kierowcy a ile talentu mechanika który przygotowywał samochód. Jak z kimś przegrywasz to zawsze można go rozebrać na BK i sprawdzić czy gość ma talent czy jest kombinatorem. Dodatkowo, wiem, że to się łatwo mówi - chcesz wygrywać, kupujesz lepszy pojazd ale cały czas jest duża szansa, że takich samych samochodów będzie jeździć kilka sztuk. Dopuszczenie do tej klasyfikacji samochodów które powstają praktycznie poza kontrolą powoduje, że już nikt nie będzie wiedział o co w tym chodzi. Kolejna sprawa - oczywiście piszę to jako przykład. Mam Saxo, nie wygrałem, wsadzę silnik od Xsary 2.0, nie pomogło, to może wsadzę silnik 2.0 turbo. Jak dla mnie w klasyfikacji rocznej 2WD powinny być jakieś sztywno określone limity aby nie korciło do zdobywania tytułu poprzez "dzikie" modyfikowanie sprzętu.

Wpisowe - może ja czytam inne regulaminy ale wpisowe w 2014 w Open 2WD wynosiło 2400zł. Nie wiem jakie będzie po wprowadzeniu (czy przywróceniu) tej klasy w 2015 ale spodziewam się, że podobnie jak w innych klasach nieco spadnie - powiedzmy do poziomu 2000zł. Pisałem o wpisowym HR bo w 2014 było 1300zł a teraz jest 1000zł. Ogólnie nikogo nie cieszy płacenie wpisowego ale jak pisałem wcześniej - organizatorzy doszli już do granicy możliwości finansowych dokładania do rajdów.


- piszecie o sprawach które relatywnie łatwo można sprawdzić. Gregortest napisał, że Kit Car jest "banowany" i że chodzi o takie z silnikiem 1600.

"Dlaczego od wielu lat, Kit- Cary przeszkadzają GKSS-owi ??? -
Jeżeli chodzi o moc 2 litrowych silników.?
Można obniżyć dopuszczalna poj do 1600 ccm? Można.
NA zachodzie też potrafia liczyć ,a w regionalnych rozgrywkach jest ich pełno."



Odsyłam do regulaminu z ubiegłych lat i z 2015. Kit Car 1600 może jechać tylko nikt się nie zdecydował. Od dawna nie było opcji na jechanie Kit Carem 2000 i trudno zrozumieć zawodników którzy rozpoczęli ich budowę nie patrząc na zapisy regulaminu. Ja naprawdę doceniam każdy samochód na trasie rajdów ale wkurza mnie tworzenie tego całego mitu "ludzi pokrzywdzonych przez układy", którzy nie mogą się rozwijać. Będzie Open 2WD, zobaczymy jaka będzie ilość startujących.

I na koniec prośba od Gregortest'a.
Nie interesuje mnie polityka, od czasu jak na studiach działałem w NZS mam do niej wstręt. Jeśli nie podoba Ci się prezes PZM to z tego co wiem niedługo są wybory. Zacznij działać w klubie, okręgu, PZM i może kiedyś będziesz miał okazję pokazać jak powinno się rządzić w PZM. Ja postaram się robić swoje jak tylko umiem najlepiej dla dobra tego sportu.

K.M.
K.M.
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa, 18 maja 2011, 18:02

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 18:55

K.M.

Mam prosbe, nie powoluj sie na procenty a szczegolnie te zaczynajace sie na 9x.xx

Dlaczego? Ano dlatego ze ja Ci moge podac w 100% co zawodnicy uslyszeli na temat tej klasy

1. Klasa Open 2wd powstanie na 99,99%
2. Klasa Open 2wd bedzie klasyfikowana w generalce na 99,99%
3. Klasa Open 2wd bedzie klasyfikowana w osce na 99,99%

Rzeczywiscie odnosnie wpisowego takiej deklaracji nie bylo.

Nie chodzi tez zeby po publikacji komunikatu ktos powiedzial ze wygral z betonem bo tak nikt nie powie. Chodzi bardziej o dialog ktorego nie bylo i nie ma.
A co bedzie jak GKSS opublikuje komunikat z wpisowym np (podkreslam na przyklad) 3.000 pln?
Powiedza no to macie i jezdzijcie. A wiesz doskonale o co zawodnicy postulowali bo czytales pismo przeslane do PZM.

I na koniec, poniewaz masz taka wiedze i kontakty. Zapytaj kolegow ile razy ktos z nich zadzwonil chociaz raz do zawodnikow w tej sprawie? Zebys sie nie meczyl to Ci odpowiem: ZERO. Co wiecej, skontaktowanie sie z kimkolwiek graniczy z cudem, nie wspominajac o mozliwosci spotkania aby razem to omowic.

P.s. Bardzo sprytnie unikasz tematu wpisowego dla M3 2014 vs 2015 (czyli 1300 vs 2500)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez robros » czwartek, 5 lut 2015, 19:04

Moim skromnym zdaniem w przypadku klas historycznej i Open najważniejsze jest stałość przepisów przez kilka lat, z tym, że ta stałość będzie zapisana w regulaminie. Argument o frekwencji na poziomie 0,5% czy tam innej małej nie jest przekonywujący bo nikt tak naprawdę nie wie co go czeka w kolejnym roku. Przy takim podejściu PZM nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie budował samochodu - bo to trwa. Jeśli regulamin RSMP jest ogłaszany na gwiazdkę lub później to gotowy, dobrze zbudowany wg jego zapisów samochód możemy mieć najwcześniej w kwietniu/maju - czyli za późno. Załóżmy nawet, że ktoś się uprze na późniejsze rozpoczęcie sezonu - co z tego skoro w kolejnym jego samochód nie ma szans na uczestnictwo - bo się znowu regulamin zmieni. Nawet FIA ustalając klasy wprowadza je na kilka lat, tak było z A-gr, tak było z S2000, S1600 itd. W WRC już w tym roku wiadomo, że w 2017 rewolucji nie będzie itd. A u nas HR raz są w generalce, w kolejnym nie są, a w kolejnym znowu są itd. W dodatku pojawiła się jakaś dziwna klasa Open N. Piszę dziwna bo nie rozumiem dlaczego te samochody mają być oparte tylko na Mitsubishi lub Subaru tak jakby nie było innych eNek w historii, a w zeszłych sezonach startowały tabuny tych samochodów.
Zakładając, że PZM zgodzi się na Open 2WD wg mnie sensowne było by zapisanie w regulaminie RSMP 2015, że przepisy obowiązują przez najbliższe min. 3 lata, tzn w klasyfikacja w generalce (lub nie, ale jakieś konkretne stanowisko) i regulamin techniczny tej klasy. Jeśli po sezonie 2017 okazało by się, że nikt nie startuje to wtedy można ja zlikwidować, albo zostawić ale bez możliwości punktowania w generalce.
Z drugiej strony nie rozumiem dlaczego z regulaminu na 2015 wyrzucono Open 2WD skoro w zeszłorocznym regulaminie taka klasa istniała. Wg mnie zeszłoroczne przepisy Open 2WD były sensowne, ograniczały pojemność do 2000 ccm (zostawił bym margines na nadwymiarowe szlify naprawcze czyli np max 2010 ccm).
Uczestnictwo M3 z silnikiem 3 litry 300 KM to trochę przesada jak na 2WD w generalce - to tak jak by Porsche 997 wrzucić tez do 2WD (bo tylko jedna oś jest napędzana), choć tym samochodom bliżej do N4 czy R4.
Rozumiem argumenty chcących utworzenia tej klasy jak i znam (choć nie rozumiem) stanowisko PZM. Może by zastosować "rozwiązanie Salomonowe / przejściowe" polegające na:
- PZM dopuszcza klasę Open 2WD do startów, ale na początek bez klasyfikowania jej w generalce;
- w momencie gdy okaże się, że w 2 rajdach w sezonie zostało zgłoszone po min 5 samochodów w tej klasie to jest ona ujmowana w generalce RSMP i regulamin taki wchodzi jako obowiązujący na min 3 lata - PZM ma dzięki temu gwarancje, że nie tworzy sztucznej klasy, a zawodnicy wiedzą, że warto budować takie auta i startować;
- technicznie w skrócie :
max 2010 ccm, wolnossący, masa min 1080 (jak R3), napęd 2WD;
samochody przednionapędowe mogą być przerabiane na tylnonapędowe;
poszerzenia maska silnika i tylna klapa mogą być wykonane z laminatu szklanego, drzwi kierowcy i pilota seryjne bez modyfikacji (lub wg zapisu zał J).
Z drugiej strony tak się zastanawiam po co komu klasy Open jeśli mamy historyki - po co budować jakieś wydumki skoro można za te same pieniądze zbudować naprawdę fajne autko, które kiedyś było homologowane.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 5 lut 2015, 19:37

robros napisał(a):Z drugiej strony tak się zastanawiam po co komu klasy Open jeśli mamy historyki - po co budować jakieś wydumki skoro można za te same pieniądze zbudować naprawdę fajne autko, które kiedyś było homologowane.

Poniewaz klasa HR jest oparta na samochodach starszych ale według homologacji, a klasa Open jest budowana bez oparciu o homologacje,ma wiec mozesz np. Mieć duzy hamulec w lancerze ktory nie jest według homologacji. W czym roznica ? W tym ze on kosztuje 12 000 a homologacyjny N gr 20 000 i takich kwiatków jest co najmniej kilka na co najmniej kilkadziesiąt tysięcy roznicy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 5 lut 2015, 19:38

.............
Ostatnio edytowano czwartek, 5 lut 2015, 19:42 przez Kramar, łącznie edytowano 1 raz
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 5 lut 2015, 19:41

K.M. napisał(a): Pisałem o wpisowym HR bo w 2014 było 1300zł a teraz jest 1000zł


1000zł jest w HR+30.
Większości historyków to nie obejmuje i dla większości wpisowe wzrosło z 1300zł do 1500zł (o M3 już koledzy wspomnieli). Przy jednoczesnym skróceniu rajdów.
Nie rozpaczam, bynajmniej. Ale trzymajmy się faktów.

K.M. napisał(a):...powinny być jakieś sztywno określone limity aby nie korciło do zdobywania tytułu poprzez "dzikie" modyfikowanie sprzętu.


I tu się zgadzam. A przy spełnieniu powyższego nie widzę problemu żeby te auta oficjalnie klasyfikować.

W przypadku moim i mojej Astry nie chodzi wcale o żadne "dzikie modyfikacje". Właściwie wystarczyło by dopuścić kilka drobnostek, tak jak to zrobiono z BMW E30.

EDIT
O właśnie Viper trafił w sedno i wyjaśnił skąd moje zainteresowanie OPEN.
Szkoda, że w historyku trzeba się tak sztywno trzymać homologacji.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 19:58

robros napisał(a):Uczestnictwo M3 z silnikiem 3 litry 300 KM to trochę przesada jak na 2WD w generalce - to tak jak by Porsche 997 wrzucić tez do 2WD (bo tylko jedna oś jest napędzana), choć tym samochodom bliżej do N4 czy R4.


Hmm ja juz nie wiem czy odoby wypowiadajace sie w temacie chociaz raz przeczytaly regulamin...

Czy rozumiesz ze w tej chwili samochody RGT (czyli nawet wspomniane Porsche) sa klasyfikowane i w osce i w generalce ?
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 5 lut 2015, 20:05

Kramar napisał(a):
K.M. napisał(a): Pisałem o wpisowym HR bo w 2014 było 1300zł a teraz jest 1000zł


1000zł jest w HR+30.
Większości historyków to nie obejmuje i dla większości wpisowe wzrosło z 1300zł do 1500zł (o M3 już koledzy wspomnieli). Przy jednoczesnym skróceniu rajdów.
Nie rozpaczam, bynajmniej. Ale trzymajmy się faktów.

K.M. napisał(a):...powinny być jakieś sztywno określone limity aby nie korciło do zdobywania tytułu poprzez "dzikie" modyfikowanie sprzętu.


I tu się zgadzam. A przy spełnieniu powyższego nie widzę problemu żeby te auta oficjalnie klasyfikować

W przypadku moim i mojej Astry nie chodzi wcale o żadne "dzikie modyfikacje". Właściwie wystarczyło by dopuścić kilka drobnostek, tak jak to zrobiono z BMW E30.

EDIT
O właśnie Viper trafił w sedno i wyjaśnił skąd moje zainteresowanie OPEN.
Szkoda, że w historyku trzeba się tak sztywno trzymać homologacji.

To niech zrobią klase 2 wd nawet z zaznaczeniem ze musza byc to auta z wygasła homologacja i podziela na klasy pojemnościowe ale zlikwidują jednoczesnie historyka. W ten sposob dopuszcza rzeczy bez homologacji jednoczesnie pozwalając zwiekszyć frekwencje dla aut historycznych z homologacja. Wilk syty i owca cała. Nie " gryza sie ze sobą pojemności "co powoduje ze kazdy moze stratować auta z brakiem czesci hologacyjnych , a jednoczesnie "nie dzielą włosa na dwoje "
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez robros » czwartek, 5 lut 2015, 22:26

Bad-i napisał(a):
robros napisał(a):Uczestnictwo M3 z silnikiem 3 litry 300 KM to trochę przesada jak na 2WD w generalce - to tak jak by Porsche 997 wrzucić tez do 2WD (bo tylko jedna oś jest napędzana), choć tym samochodom bliżej do N4 czy R4.


Hmm ja juz nie wiem czy odoby wypowiadajace sie w temacie chociaz raz przeczytaly regulamin...

Czy rozumiesz ze w tej chwili samochody RGT (czyli nawet wspomniane Porsche) sa klasyfikowane i w osce i w generalce ?


Rozumiem. Ale czy to zabrania mi mieć swoje zdanie, że to bez sensu? Jaki jest sens zapisu, że RGT mogą punktować a HR2 nie mogą? Dla mnie ani HR2 ani RGT nie powinny punktować w Generalce 2WD.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 22:30

Mozesz miec swoje zdanie, ale skoro RGT jest klasyfikowane bo musi to chyba latwiej zrobic zeby hr2 tez bylo ;)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez andrew88 » czwartek, 5 lut 2015, 22:30

Trzymam kciuki żeby wcześniej wypisani kierowcy wystartowali w planowanych samochodach. Ta lista kit carów bardzo pobudziła wyobraźnię :)
Herbi też przymierza się coś pojechać w RSMP https://pl-pl.facebook.com/permalink.ph ... 6535814318
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

cron