Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kruk » środa, 4 lut 2015, 22:55

Kiedyś woził się Saxo, potem C2, potem przesiadł się do Evo X. Pan z kategorii Hobby/turystyka :roll: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa


Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez PiotrekS » środa, 4 lut 2015, 23:38



Witam - to mój pierwszy post ale już od bardzoooo dawna ślędzę forum - w końcu mi się udało zarejestrować tak więc jestem , i witam Wszystkich :)

Chyba tylko w naszym dziwnym kraju, gdzie w rajdach rządzą takie betony jak ci w PZM może być tak że kilku ( a tak naprawdę kilkunastu) zawodników, w bardzo efektowynch furach chce startować w RSMP... i nikt się z nimi nie liczy. Piękne zapewnienia, będziemy słuchać zawodników, będziemy pracować nad tym żeby było lepiej, byłem pełny nadzieji że będzie lepiej, w końcu się coś ruszy... i jak zawsze na tym się kończy, przychodzi co do czego i jak zawsze się okazuje że będzie jeszcze gorzej. Skrócili rajdy żeby bylo taniej...ale dolożyli jeszcze jedną rundę... połączyli puchar z MP żeby bylo lepiej - dowalili większe wpisowe. Mieli zachęcić do startu - własnie tak jak w w/w artykule.Żeby być pilotem musisz startować pełny sezon w kajtkach za wolantem. Absurdy. Zmiana chyba tylko w KJS poszła ku lepszemu minimalnie bo jest opcja Super KJS - ale czy to zadziała nikt nie wie. Wg mnie przepisy i decyzje góry zabijają ten sport czyniąc go festiwalem biznesmenów - owszem, o tytuły żeby walczyć trzeba miec budżet, auto i umiejętności. ale czy tak trudno wziąśc przykład z niedalekich krajów ? Czemu nie można oprócz top aut puścić fur z utraconym homo, czy też bez, zrobione zgodnie z "J" ( popatrzmy na czechy, pomimo feralnych ostatnich lat z pechowymi dzwonami) czy też niemcy? zobaczcie jak kiedyś wyglądał puchar PZM ( lata rajdów Nikon itp ). Tam ludzie jeżdżą, bawią się. Nawet RSMŚ pokazują że jest zapotrzebowanie na tego typu imprezy... ale generalnie PZM nic nie robi w tym kierunku, a wszystko wskazuje na to że jest to po prostu "markowanie" zmian, a i tak będzie jak będzie. Jest to dla mnie totalnie niezrozumiałe :/ I szkoda że tylko na forum możemy sobie o tym pogadać...ehhh
PiotrekS
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 6 sty 2015, 19:01
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez K.M. » czwartek, 5 lut 2015, 01:17

Czytam ten artykuł z rajdy24 i wasze komentarze i już nie wytrzymałem. Ktoś, kto lobbuje za swoim interesem odnośnie klasy Open 2WD napisał kilka zdań i już znalazł się winny - beton z PZM i ten Noworól któremu się przewróciło w głowie od nadmiaru władzy. Szkoda tylko, że w tym artykule jest tyle kłamstw i szkoda, że tak łatwo daliście się podpuścić. Może zanim zaczniecie się wypowiadać to wypada przynajmniej przeczytać regulamin RSMP. Wpisowe 2500zł - kłamstwo, osoby przechodzące z RPP płacą 1500zł za 135 km OS a w zeszłym roku w RPP płacili 1300 zł za 80 km OS a kwota ta nie była podnoszona od kilku lat. Zły PZM nie dopuszcza samochodów z utraconą homologacją - a może zobaczcie jak wiele opcji jeśli chodzi o znalezienie sobie klasy w której można być konkurencyjnym daje regulamin RSMP 2015. Kolejne kłamstwo, wpisowe w HR jest w tym roku obniżone do 1000zł. Jeśli chcecie to mogę dalej podawać przykłady wprowadzania w błąd w tym artykule. Nie twierdzę, że wszystko jest super ale wypada chyba docenić ogrom zmian jaki jest wprowadzany. Nigdy te zmiany nie będą pasować każdemu zainteresowanemu startem. Kolejna sprawa, klasa Open 2WD istniała przez kilka lat, w 2014 startowało w niej statystycznie 0,5 samochodu na rajd. Zobaczcie sobie na wyniki na stronie PZM ilu było klasyfikowanych. To chyba nie dziwne, że ta "martwa" klasa została zlikwidowana. Pojawiła się grupa osób, oby rzeczywiście ktoś z nich pojawił się na rajdach w 2015, która uznała, że jednak Open 2WD musi wrócić. Z tego co wiem, rozmowy zmierzały w dobrą stronę. Czy wg was ta sprawa jest tak istotna dla polskich rajdów, że trzeba wszystko rzucić i się tym zająć. Ktoś musi chyba napisać nowe regulaminy Rajdów Okręgowych, KJS, Super KJS, ktoś musi opracować przepisy techniczne dla tego Open 2WD. Zatwierdzenie tego Open 2WD poprzez modyfikacje regulaminu to decyzja GKSS a ten "organ" spotyka się raz na kilka tygodni. Zresztą to nie ważne i tak Was nie przekonam... Przy okazji, jest jedna więcej runda ale sezon jest podzielony na 2 połowy i z każdej można odliczyć 1 rajd. Aby zrobić wynik nie trzeba jechać 8 rund.

Na koniec 3 sprawy:

- Zobaczcie co jest napisane w artykule, ludzie z Open 2WD upierają się aby być klasyfikowanym w ośce. Z tego co wiem nie ma problemu z klasyfikacją w generalce tak jak z Open N. Teraz pytanie do Was. W Open 2WD mają jeździć np. BMW M3 a zapisy warunków technicznych tej klasy dopuszczają kit car'y oraz inne wynalazki z silnikiem powyżej 2 litrów pojemności. Czy takie samochody mają walczyć o Mistrzostwo Polski 2WD z Honadami, Fiestami i całą resztą około 50 "normalnych" samochodów 2WD. Jak dla mnie to nie jest sprawiedliwe, że tytuł w 2WD zdobędzie ten kto ma najmocniejszy samochód bo zawsze się znajdzie w Open 2WD ktoś kto wsadzi większy silnik.

- Co jakiś czas wraca sprawa wpisowego. Najlepiej aby było za darmo. Tylko, że jako organizator rajdów RPP i RSMP mogę Was zapewnić, że w 2014 roku wpisowe pokrywało 25-30% kosztów organizacji rajdu. Tego co zbieramy od zawodników nie wystarcza na tak podstawowe sprawy jak opłacenie zabezpieczenia, sędziów, karetek, łączności, zrobienie pomiaru czasu, książki drogowej, zmiany organizacji ruchu. Dochodzi pomoc od sponsora cyklu ale i tak kluby muszą prawie 50% kosztu organizacji rajdu wyżebrać u sponsorów. A jak jest ze sponsorami to zapewne wiedzą zawodnicy którzy najgłośniej krzyczą w sprawie wysokości wpisowego. Patrzyliście kiedyś na wpisowe na rajdach w innych krajach czy łykacie jak pelikany to co piszą te osoby które twierdzą, że wszędzie lepiej oby nie w Polsce

- Na koniec trochę naiwny apel. Szanujmy się wzajemnie, zawodnicy, kibice działacze. Inaczej nic nie osiągniemy i tylko będziemy się wzajemnie obrzucać błotem co niestety jest naszym ulubionym narodowym sportem. Myślicie, że Wasze wpisy są takie super to może pomyślcie o tym jak rozmawia się, ze sponsorem który to przeczytał. Nie mówię, że nie wolno krytykować ale warto chyba dyskutować merytorycznie a nie zniżać się do poziomu komentarzy ze stron typu Onet.

K.M.
K.M.
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa, 18 maja 2011, 18:02

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez rundi » czwartek, 5 lut 2015, 08:27

Panie Maciejewski dlaczego nazywa pan to lobbowaniem ? Open 2WD w sezonie 2014 istniało i to, że akurat w tym sezonie było mało samochodów nie znaczy, że w kolejnych też tak będzie. Gdyby ten zapis został w regulaminie podejrzewam, że teraz nie byłoby tego tematu. W piśmie jest napisane między innymi o stabilności przepisów - jeśli tak będzie to ktoś może przygotować samochód na kolejny sezon (to jak wszyscy wiedzą zwykle nie zajmuje 3 dni).
Co do wpisowego - zarzucasz kłamstwo a to pan kłamie ! Wpisowe zostało dla tej klasy zaproponowane właśnie w tej kwocie. Wpisowe 1000 - gdzie ?? Tylko w klasie HR+30.
Wracając do tematu martwej klasy w RSMŚl była klasa OPEN, w której jeździł jeden samochód ale OKSS nie zlikwidowała tej klasy ponieważ : DAJMY LUDZIOM CZAS - BYĆ MOŻE SOBIE KTOŚ PRZYGOTUJE SAMOCHÓD DO TEJ KLASY (sezon 2013/2014).
Co do grupy osób - pismo zostało wysłane przez 9 osób bo tyle jest już samochodów, które mogą tam jeździć.
Rozmowy ?? Jakie ? Proszę o szczegóły. Zainteresowani byli odsyłani między wymienionymi osobami bez chęci spotkania i właśnie POROZMAWIANIA. To nie jest dialog czy rozmowa a chyba takie coś PZM obiecywał.
Wynika, że sprawa kolejnych kilku ciekawych samochodów nie jest w żaden sposób istotna dla rajdów w Polsce - przecież frekwencja jest olbrzymia i nie zależy nam na kolejnych bo organizatorzy nie mają miejsc na listach zgłoszeń już :)
GKSS nie musi się w tej sprawie spotkać - głosowanie może być przeprowadzone przez internet.

Kolejne 3 sprawy
- jaki problem z klasyfikowaniem skoro RGT są ? Czy one mają pojemność 1.6 ? :) :) :)
Oczywiście to problem bo Polska musi iść bardzo regulaminowo i nabijać kasę producentom nowych samochodów bo akurat Clio R3T kosztuje 100 tys E i jest bardzo szybkim samochodem. Gwarantuje, że nikt do klasy OPEN 2WD nie będzie inwestował takich pieniędzy :) i mogę się o to założyć.
- co do wpisowego - w większości się zgadzam. Natomiast nie chodzi "za darmo" tylko podnosząc wpisowe zawodnicy będą rozglądać się za cyklami w innych krajach i to nie są domysły tylko pewnik. Prosto to wyliczyć czy lepiej mieć "kilka" samochodów z wysokim wpisowym czy "kilkadziesiąt" z niższym - np. RSMŚl - sukces cyklu między innymi ze względu na rozsądne koszty uczestnictwa.
Tak więc co do szanowania proszę o fakty a nie kłamstwa jakie powyżej padły. Szacunek oczywiście należy się każdemu a w szczególności organizatorom poszczególnych rajdów, bo to oni wykonują całą pracę. Niestety GKSS to nie organizator i wielu tego typu tematów nie rozumie :( Nikt błotem tutaj nie obrzuca - podano tylko fakty.
Ostatnio edytowano czwartek, 5 lut 2015, 13:32 przez rundi, łącznie edytowano 2 razy
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez TITISE » czwartek, 5 lut 2015, 10:08

Będziemy protestować, nie startować, nie damy im zarobić ...
TITISE
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): środa, 14 sty 2009, 21:38
Lokalizacja: Col de Turini

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Carloz » czwartek, 5 lut 2015, 10:11

Jak to jest zatem, że w Niemczech, Austrii, Czechach i na Słowacji jest pełno samochodów, a u nas bryndza? Bardzo duża grupa zawodników chciałaby się ścigać bez ciśnienia o zwycięstwa w klasie, dla radości swojej i kibiców. Nie tędy droga. Lepiej oglądać bokiem idące E36 niż niezbyt umiejętnie prowadzone R5 auto.

Dlaczego np. w Austrii nie ma problemu, żeby takie auta jechały w pierwszej 20-tce listy startowej?:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia z Waldviertel - rajdu o znacznie większej renomie i prestiżu, niż Arłamów...
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez gregortest » czwartek, 5 lut 2015, 11:33

To może ja zadam kilka pytań- autorowi tego wpisu:
Ktoś, kto lobbuje za swoim interesem odnośnie klasy Open 2WD napisał kilka zdań i już znalazł się winny - beton z PZM i ten Noworól któremu się przewróciło w głowie od nadmiaru władzy.

Mocno napisane - szczególnie, że "lobbująca" grupa zawodników, działa nie tylko we własnym interesie, ale przede wszystkim w interesie ogółu - czytaj kibiców oraz organizatora rundy.
Czy wg was ta sprawa jest tak istotna dla polskich rajdów, że trzeba wszystko rzucić i się tym zająć. Ktoś musi chyba napisać nowe regulaminy Rajdów Okręgowych, KJS, Super KJS, ktoś musi opracować przepisy techniczne dla tego Open 2WD. Zatwierdzenie tego Open 2WD poprzez modyfikacje regulaminu to decyzja GKSS a ten "organ" spotyka się raz na kilka tygodni.

BZDURA.
Co to znaczy rzucić ? Czy Panowie z GKSS, muszą spotykać się raz na kilka tygodni ?? - nie. Powinni się spotykać tak często jak wymaga tego sytuacja.
Poza tym nie trzeba tak naprawdę nic opracowywać od nowa. Wystarczy przełożyć zapis regulaminu z 2014 na 2015 rok.
W Open 2WD mają jeździć np. BMW M3 a zapisy warunków technicznych tej klasy dopuszczają kit car'y oraz inne wynalazki z silnikiem powyżej 2 litrów pojemności. Czy takie samochody mają walczyć o Mistrzostwo Polski 2WD z Honadami, Fiestami i całą resztą około 50 "normalnych" samochodów 2WD. Jak dla mnie to nie jest sprawiedliwe, że tytuł w 2WD zdobędzie ten kto ma najmocniejszy samochód bo zawsze się znajdzie w Open 2WD ktoś kto wsadzi większy silnik.

Wystarczy spojrzeć na wyniki RSMP 2015 - sam sobie odpowiesz na to pytanie.
Poza silnikiem - jest także zawieszenie i jego przewaga technologiczna w nowych - ośkach- nad autami HR.

Najlepiej aby było za darmo.

Oczywiście , ze tak.
Jak wiadomo statut PZM - jasno i czytelnie określa rodzaj działalności:
CELE I DZIAŁANIA -warto poczytać.

Podręcznik Licencyjny 2015 - Wzory dokumentów finansowych
budżet klubu 2015
plan rzis i bilansu 2015
wzór raportu rocznego 2015
Wszystkie te pozycje są puste :):)

Natomiast PZM ma bardzo duży budżet, oraz prowadzi działalnosć gospodarczą.
...czyżby mieli coś do ukrycia???
NA sam rajd polski - kasa to ponad 2.5 mln zł.
Poza tym w statucie jest czarno na białym - prezes PZM nie może pełnić funcji - dłużej niż 2 kadencje....
I jak się to ma do całości.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 5 lut 2015, 12:22

Klasa Open 2 wd. To jak tak kontrowersyjnie trochę. Na co to komu i po co. No jest jedna opcja dodatkowy pucharek dla tych samych aut ktore maja juz swoja klasę bo np. M3 jest sklasyfikowana w swojej klasie jak i w gen. Wiec po co ci kierowcy chcą powołać Open 2 wd. Jedyne auto to koldej ktory ma problem z clio. No ale wybaczcie zeby regulamin robic pod jedno auto. Ilosc klas jest tak duża w HR ze powoływanie kolejnej 2 wd to zaśmiecanie regulaminu, bo znając życie beda moze 2 auta i to nie na każdym rajdzie, bo ile jest kit carów czy innych wynalazków. Juz to było przerabiane. Duzo szumu a potem nie ma chętnych. Zaraz wpadną na pomysł ze 2 wd trzeba podzielić na pojemności itd. Wybór klas jest bardzo duzy, wiec ja nie widzę potrzeby 2 wd.
Kto chce iść do Czech i Austrii nie widzę problemu niech idzie wolny rynek. Zobaczymy co sie bedzie bardziej opłacać skoro tam tak różowo. W Polsce trzeba walczyc z pzm jak najbardziej ale w chwastami medialności bo to jest klucz do sukcesu, a nie powoływać kolejna klasę w ktorej beda jezdzic antyczne wynalazki.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 12:41

Kit carow czy innych wynalazkow jest conajmniej 3-4 (nie wliczajac M3)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez K.M. » czwartek, 5 lut 2015, 12:54

OK - napisałem swoje zdanie, pewnie wielu nie przekonam ale w miarę możliwości czasowych postaram się odpowiedzieć.
Zacznę może od bardzo ciekawego pytania zadanego przez Carloz'a. Po pierwsze gratuluję ciekawego wpisu, naprawdę to wnosi dużo więcej do dyskusji niż wpis na FB "Cóż, rajdy muszą umrzeć w Polsce do końca. Jeszcze ten rok niech będzie ostatnim w agonii, potem zaorać i wszystko od nowa zrobić. Jak odwołają 3 rundy RSMP w związku z łącznie 10 zgłoszeniami, to może wtedy GKSS i reszta betonu zrozumie w końcu, że odbywa się to wszystko dla zawodników i kibiców, a nie dla nich". Ale wracając do pytania:

1. Względy regulaminowe.
Proszę przeczytać tegoroczny regulamin RSMP. Czy naprawdę nie widać zmian ? Po tych zmianach nie ma problemów aby praktycznie większość pojazdów które mają 4 koła pojechała w RSMP i była liczona do generalki. Przykład dla zawodnika "nisko budżetowego" - kupuję rajdówkę typu Kadet i śmigam za 1000zł wpisowego w klasie HR+30 w RSMP. Są realne szanse na tytuł. Mam nieco więcej kasy - kupuję Peugeot 106 lub stare Clio i konkuruję z podobnymi samochodami w klasie np. HR5. Mam stare Subaru lub Miśka - proszę uprzejmie jest od tego roku klasa Open gdzie poza "potworami własnej roboty" są dopuszczone "wszystkie homologowane modele samochodów Mitsubishi Lancer i Subaru Impreza, w których dokonano modyfikacji wykraczających poza ramy homologacji danego modelu lub art. 254 Zał. J." - dla czystości sprawy dodam - jestem klasyfikowany w generalce. Mam ambicje jeździć np. w M. Europy i stać mnie na nowy model rajdówki - proszę uprzejmie, przenoszę się do klasy bez literki H na początku (czyli z aktualną homologacją) i od początku rywalizuję w kraju i za granicą tym samym samochodem. Krótko mówiąc zmiana wprowadzona w tym roku jest tak "pro zawodnicza" jak tylko można ją było wprowadzić zachowując szanse aby w poszczególnych klasach rywalizowały zbliżone osiągami samochody i aby rozkład zawodników był w miarę równomierny to znaczy aby nie było takiej sytuacji, że w jednej klasie jest 30 a w drugiej 3 startujących.

2. Względy finansowe.
Prawda jest taka, że jesteśmy po pierwsze biednym krajem po drugie bardzo spolaryzowanym jeśli chodzi o dochody. Naprawdę jest trudno za "statystyczną" wypłatę jak napisał Carloz "ścigać bez ciśnienia o zwycięstwa w klasie" nawet kilku, kilkunastoletnim samochodem. Osoby o wyższych dochodach wybierają dla odmiany nowe konstrukcje bo to daje im cień szansy na podłapanie sponsora. Odnosząc się do często poruszanej sprawy wpisowego: http://www.waldviertel-rallye.at/cms/wp ... ia-osk.pdf
na stronach 6-7 jest podział na klasy i wysokość wpisowego. Nie wygląda aby było taniej niż u nas, raczej jest drożej. Ktoś powie a dlaczego u nas jest podobne wpisowe skoro jesteśmy biednym krajem. Odpowiedz jest prosta - np. koszty karetek, produkcji taśmy, dokumentów dla zawodników, wynajmu hoteli, wyżywienia sędziów są wg mnie bardzo podobne. Większość organizatorów RSMP od lat dokłada do swoich rund po 80 -150 tysięcy i dla wielu klubów jest to gigantyczny wydatek który z trudem pokrywają z całorocznej działalności. Myślicie, że wszyscy jesteśmy tacy głupi, że nie możemy pozyskać sponsorów na organizację rajdów ?

3. Względy kulturowe i inne :)
Niestety od kilku lat obserwuję trend mocnego przeinwestowania w sprzęt i często jadą takie R5 kierowane przez osoby które mogły by się wiele nauczyć jadąc samochodem za 1/10 ceny R5. Oczywiście to nie moja sprawa, nie zaglądam im do kieszeni ale obwinianie PZM o to, że takie jest nastawienie części zawodników jest naprawdę śmieszne. Dochodzi do tego kretyńskie prawo w Polsce (np. podatkowe) dotyczące sponsoringu sportowego i jeszcze jeden fakt o którym my, ludzie żyjący rajdami zapominamy. Rajdy nie są w Polsce popularnym sportem !!! Przynajmniej ok kilku lat było z tym coraz gorzej. Teraz powoli się rusza, Rajd Polski w WRC, Kubica to wszystko daje szanse na zmianę trendu. Jeśli uda się jeszcze wciągnąć w to wszystko media - będzie coraz lepiej. Ale to już temat na inną dyskusję.

K.M.
K.M.
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa, 18 maja 2011, 18:02

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 5 lut 2015, 13:28

Bad-i napisał(a):Kit carow czy innych wynalazkow jest conajmniej 3-4 (nie wliczajac M3)

Gdzie ale kokrety i kto miałby tym startowac.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez K.M. » czwartek, 5 lut 2015, 13:49

To może teraz odpiszę na post gregortest'a

Pozwolisz, że odniosę się merytorycznie do zadanych pytań a nie do tekstów o statusie PZM i o tym ile kadencji pełni swoją funkcję prezes PZM. Szczerze - to akurat mnie nie interesuje i nie widzę najmniejszego związku z Open 2WD.

Na początek nieco statystyki:

http://www.pzm.com.pl/rajdy/2014/koncowa/Open%202WD.pdf - w całym sezonie wystartowały 2 samochody w 1 rajdzie !!!

to są suche fakty, niestety nie stawiają inicjatorów powołania Open 2WD na specjalnie mocnej pozycji w negocjacjach z GKSS, tym bardziej dziwię się, że powstał taki artykuł w momencie jak sprawa była dogadana w 90% (z tego co ja wiem ale nie mam pełnej wiedzy).

Kolejna sprawa - nikt nie zabrania startu BMW M3 w klasie HR2. Rzeczywiście jest problem z Kit Carem o pojemności 2000 ale z tego co wiem ten problem jest nie tylko w Polsce (względy bezpieczeństwa). Napisałem "lobbowanie" bo taka jest prawda, powołanie Open 2WD ma w zamyśle spowodować nie tylko dopuszczenie w/w Kit Car'ów ale obniżyć wpisowe dla właśnie takich samochodów jak BMW M3. Tylko czy aby to osiągnąć trzeba w taki sposób to nagłaśniać psując przy okazji i tak nie najlepsze "stosunki" na linii zawodnicy a PZM ? Zgadzam się, że każdy samochód jest cenny dla kibiców i organizatora i mam szczerą nadzieję, że jak już to zamieszanie zakończy się szczęśliwym finałem to zobaczymy te obiecane samochody na trasie.

Wprowadzenie zmian - nie chcę być adwokatem GKSS ale prośba aby nie pisać takich rzeczy, że wystarczy przełożyć zapis regulaminu z 2014 na 2015 rok. Dodanie klasy wymaga naprawdę nieco więcej wysiłku - regulamin musi być spójny i napisany w taki sposób aby za kilka miesięcy nie trzeba było w tym grzebać. Po tegorocznych, dość gruntownych zmianach regulaminu jest to nieco trudniejsze niż dopisanie 2 zdań. Chyba 2 - 3 tygodnie to nie jest jakaś straszna wieczność a z tego co wiem zmiany już są opracowane i czekają na zatwierdzenie i publikacje (ale to jest moja wiedza a nie oficjalne stanowisko PZM).

Klasyfikacja w 2WD. Szczerze, ja zupełnie tego nie rozumiem dlaczego BMW z silnikiem 3.2 ma konkurować w 2WD z np. z Saxo lub sarszym modelem Civic'a Ogólnie nie rozumiem nastawienia części osób ale może jestem zbyt mało postępowy :) Rajdy to sport, w każdym innym sporcie gdzie jest używana jakiś sprzęt jest wprowadzona jego unifikacja. Daje to możliwość w miarę sprawiedliwego konkurowania, piszę w miarę bo zawsze się znajdzie ktoś kto ma lepsze buty, bardziej celną broń lub lepiej zbudowaną łódkę regatową. Ale pokażcie mi proszę inny sport poza rajdami gdzie przychodzi zawodnik i mówi " ten model oszczepu który zatwierdziliście to jest kiepski i za drogi, ja zrobię własny z rury kanalizacyjnej i do środka wsadzę silniczek z modelu rakiety, a jak będzie za kiepski to nawet 3 takie silniczki. Czy mogę startować w zawodach z innymi i liczyć się w klasyfikacji ?" Niestety wszystko co jest proponowane w klasach Open jest przykładem podejścia na zasadzie, ja coś zrobię a teraz dostosujcie do tego przepisy. Oczywiście, że trzeba się takimi sprawami zajmować ale przy całym szacunku dla osób, które forsują te pomysły - dlaczego ma to być kosztem większości. Dla jasności, piszę o zaliczeniu Open 2WD do klasyfikacji "normalnej" ośki.

K.M.
K.M.
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa, 18 maja 2011, 18:02

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 5 lut 2015, 13:57

viper napisał(a):
Bad-i napisał(a):Kit carow czy innych wynalazkow jest conajmniej 3-4 (nie wliczajac M3)

Gdzie ale kokrety i kto miałby tym startowac.


1. Hankiewicz Clio s1600 - 2.0 clio zbudowane na pakiecie i body od s1600
2. Lisowski - Peugeot 306 kit car/maxi
3. Kołdej - Clio Maxi
4. Lenartowicz - Megane Maxi zbudowane tak jak Clio Hankiewicza (byl zainteresowany)
5. Kowalczyk - Saxo Kit car - zaleznie od regulaminu

To jest tak na szybko z glowy, dodatkowo jest kilka M3 ktore pewnie moga byc fajniej dlubniete tak samo jak Abarth Halickiego.

Podsumowujac, przeczytalem powyzsze i nie widze zadnego konkretnego argumentu przeciw tej klasie.
Mialo wcale nie byc OPEN2wd, czyli lekka reka dzialacze odrzucaja kilka fajnych rajdowek?
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez rundi » czwartek, 5 lut 2015, 14:03

K.M. napisał(a):OK - napisałem swoje zdanie, pewnie wielu nie przekonam ale w miarę możliwości czasowych postaram się odpowiedzieć.
Zacznę może od bardzo ciekawego pytania zadanego przez Carloz'a. Po pierwsze gratuluję ciekawego wpisu, naprawdę to wnosi dużo więcej do dyskusji niż wpis na FB "Cóż, rajdy muszą umrzeć w Polsce do końca. Jeszcze ten rok niech będzie ostatnim w agonii, potem zaorać i wszystko od nowa zrobić. Jak odwołają 3 rundy RSMP w związku z łącznie 10 zgłoszeniami, to może wtedy GKSS i reszta betonu zrozumie w końcu, że odbywa się to wszystko dla zawodników i kibiców, a nie dla nich". Ale wracając do pytania:

1. Względy regulaminowe.
Proszę przeczytać tegoroczny regulamin RSMP. Czy naprawdę nie widać zmian ? Po tych zmianach nie ma problemów aby praktycznie większość pojazdów które mają 4 koła pojechała w RSMP i była liczona do generalki. Przykład dla zawodnika "nisko budżetowego" - kupuję rajdówkę typu Kadet i śmigam za 1000zł wpisowego w klasie HR+30 w RSMP. Są realne szanse na tytuł. Mam nieco więcej kasy - kupuję Peugeot 106 lub stare Clio i konkuruję z podobnymi samochodami w klasie np. HR5. Mam stare Subaru lub Miśka - proszę uprzejmie jest od tego roku klasa Open gdzie poza "potworami własnej roboty" są dopuszczone "wszystkie homologowane modele samochodów Mitsubishi Lancer i Subaru Impreza, w których dokonano modyfikacji wykraczających poza ramy homologacji danego modelu lub art. 254 Zał. J." - dla czystości sprawy dodam - jestem klasyfikowany w generalce. Mam ambicje jeździć np. w M. Europy i stać mnie na nowy model rajdówki - proszę uprzejmie, przenoszę się do klasy bez literki H na początku (czyli z aktualną homologacją) i od początku rywalizuję w kraju i za granicą tym samym samochodem. Krótko mówiąc zmiana wprowadzona w tym roku jest tak "pro zawodnicza" jak tylko można ją było wprowadzić zachowując szanse aby w poszczególnych klasach rywalizowały zbliżone osiągami samochody i aby rozkład zawodników był w miarę równomierny to znaczy aby nie było takiej sytuacji, że w jednej klasie jest 30 a w drugiej 3 startujących.

2. Względy finansowe.
Prawda jest taka, że jesteśmy po pierwsze biednym krajem po drugie bardzo spolaryzowanym jeśli chodzi o dochody. Naprawdę jest trudno za "statystyczną" wypłatę jak napisał Carloz "ścigać bez ciśnienia o zwycięstwa w klasie" nawet kilku, kilkunastoletnim samochodem. Osoby o wyższych dochodach wybierają dla odmiany nowe konstrukcje bo to daje im cień szansy na podłapanie sponsora. Odnosząc się do często poruszanej sprawy wpisowego: http://www.waldviertel-rallye.at/cms/wp ... ia-osk.pdf
na stronach 6-7 jest podział na klasy i wysokość wpisowego. Nie wygląda aby było taniej niż u nas, raczej jest drożej. Ktoś powie a dlaczego u nas jest podobne wpisowe skoro jesteśmy biednym krajem. Odpowiedz jest prosta - np. koszty karetek, produkcji taśmy, dokumentów dla zawodników, wynajmu hoteli, wyżywienia sędziów są wg mnie bardzo podobne. Większość organizatorów RSMP od lat dokłada do swoich rund po 80 -150 tysięcy i dla wielu klubów jest to gigantyczny wydatek który z trudem pokrywają z całorocznej działalności. Myślicie, że wszyscy jesteśmy tacy głupi, że nie możemy pozyskać sponsorów na organizację rajdów ?

3. Względy kulturowe i inne :)
Niestety od kilku lat obserwuję trend mocnego przeinwestowania w sprzęt i często jadą takie R5 kierowane przez osoby które mogły by się wiele nauczyć jadąc samochodem za 1/10 ceny R5. Oczywiście to nie moja sprawa, nie zaglądam im do kieszeni ale obwinianie PZM o to, że takie jest nastawienie części zawodników jest naprawdę śmieszne. Dochodzi do tego kretyńskie prawo w Polsce (np. podatkowe) dotyczące sponsoringu sportowego i jeszcze jeden fakt o którym my, ludzie żyjący rajdami zapominamy. Rajdy nie są w Polsce popularnym sportem !!! Przynajmniej ok kilku lat było z tym coraz gorzej. Teraz powoli się rusza, Rajd Polski w WRC, Kubica to wszystko daje szanse na zmianę trendu. Jeśli uda się jeszcze wciągnąć w to wszystko media - będzie coraz lepiej. Ale to już temat na inną dyskusję.

K.M.


Panie Krzysztofie co do punktu 1 to właśnie o to chodzi, że w takiej klasie OPEN można rozwijać stary samochód i nadal być konkurencyjnym nie tylko w klasie. Czy musi to być możliwe tylko dzięki właśnie angażowaniu olbrzymich środków ?? Co ma się nijak do tego co pan pisze w pkt.3 :( Jak już wcześniej napisałem Clio R3T kosztuje około 420 tys. złotych (cena bez rabatu) i jest prawdopodobnie najlepszym obecnie dostępnym autem w klasyfikacji 2WD. Czy to musi być takie drogie skoro jesteśmy biednym krajem ? Mamy w Polsce firmy, które mają możliwości techniczne aby tańsze auta mogły konkurować z tymi najnowocześniejszymi ale tu występuje właśnie problem bo FIA tego nie chce. Dla Europy lepiej jest promować najnowsze modele ale my niestety w tej Europie jesteśmy tylko geograficznie a nie finansowo. Dlaczego w Ameryce Południowej powstało coś takiego jak Maxi Rally - czyż nie ze względu na koszty?
W sumie miało to dotyczyć punktu 1 a wyszło , że dotyczy wszystkich 3 z pana wypowiedzi.
Znam sytuacje finansową wielu organizatorów i różowo nie jest. Jak również wiem , że nie jest tak jak wielu kibiców sądzi - jest wielu chętnych do organizowania eliminacji RSMP - tak nie jest i jeszcze długo nie będzie. Zatem szanujmy się w obie strony - organizatorów jest mało i mają na to bardzo małe budżety. Często mają problemy, żeby rajd poszedł. Natomiast PZM jest powołany do między innymi paragraf 8 pkt.3 statutu - Rozwój sportów motorowych - zatem jest zobowiązany do pomocy organizatorom i zawodnikom czego nie widać. Tak rewolucyjna zmiana regulaminu jakim jest likwidacja RPP powinna być ogłoszona z karencją 1 roku aby można się było do tego przygotować. Nie będzie tak , że dzięki takiej decyzji RSMP zostanie uratowane. To będzie tylko chwilowe a jak zawodnicy zorientują się w realnych kosztach uczestnictwa frekwencja znów spadnie. Więc PZM w takiej sytuacji powinien doceniać każdą inicjatywę, która dąży do poprawy widowiska a taką jest klasa OPEN 2WD.
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 5 lut 2015, 14:05

K.M. napisał(a):dlaczego BMW z silnikiem 3.2 ma konkurować w 2WD z np. z Saxo lub sarszym modelem Civic'a


A dlaczego nowe R3 (jakiekolwiek) ma Konkurować w 2WD z np. Saxo lub starszym modelem Civic'a?

K.M. napisał(a):w całym sezonie wystartowały 2 samochody w 1 rajdzie


Mnie przed OPEN powstrzymywało wpisowe. Musiał bym dopłacić 1200zł w stosunku do wpisowego z historyka.
Halicki i Kołdej jeździli w RPP i to, że szukają swojego miejsca w nowej rzeczywistości chyba dziwnym nie jest.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości