RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 24 lis 2014, 22:33

MSG Racing napisał(a):Ten jeden rajd więcej to tak nie bardzo mi się widzi. Bo to własnie wyjdzie pewnie na jedno z obecnym. 6 byłoby dobre przy tym wszystkim. Albo 8 i 6 liczonych.
Faktem jest ze pojedzie wiecej lokalesow co pewnie ubarwi pojedyncze rajdy.

Tak pewnie bedzie 8 na 6 ale w praktyce wiadomo ze większość i tak siła rozpędu bedzie musiało jechac 8.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: RSMP 2015

Postprzez Kramar » wtorek, 25 lis 2014, 00:16

viper napisał(a):Rajdy zaczynaja pod względem trudności schodzić na psy

MSG Racing napisał(a): rajdy są trochę dziecinne obecnie

Zoe napisał(a):idą w stronę "uchłoptasiowienia"


Twarde z was chłopaki! Brody zapuszczone?

Jak ktoś ma iść bombą to bombą pójdzie. bez względu czy rajd ma 160, 80 czy 120 km oesowych.
Nie przesadzajcie, nie przenoszą Mistrzostw Polski na place czy lotniska.

Obecny format wymagał zmian.
Przy 160 km oesowych rozłożonych na dwa dni pierwszy wyglądał tak, że budzik się nastawiało na 10 a o 16 było po wszystkim ( uogólniając nieco).
Drugi nie wiele lepiej.

Do tego dwie, obie dość biedne ostatnio, listy zgłoszeń do tego samego rajdu.

Puchar PZM (Obecnie RPP) stracił sens od kiedy regularnie zaczęto łączyć rundy z RSMP.
Zrównano regulaminy, te same oesy, dublujące się klasy.
Rpp narzekało, że sponsoruje RSMP a potem jedzie w jego cieniu.
A obecnie żaden z tych cykli nie jest w stanie funkcjonować samodzielnie.

Wyciągnięto średnią, będzie jeden cykl. I moim zdaniem bardzo dobrze się stało.

Jedyne czego się obawiam to, że te 80 km drugiego dnia zamknie się w dwóch pętlach.
Nawet przy tej samej ilości kilometrów, przy trzech pętlach, to i dla zawodnika rajd wydaje się dłuższy i kibic ma więcej do oglądania.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 25 lis 2014, 00:33

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):Rajdy zaczynaja pod względem trudności schodzić na psy

MSG Racing napisał(a): rajdy są trochę dziecinne obecnie


Twarde z was chłopaki! Brody zapuszczone?

Jak ktoś ma iść bombą to bombą pójdzie. bez względu czy rajd ma 160, 80 czy 120 km oesowych.
Nie przesadzajcie, nie przenoszą Mistrzostw Polski na place czy lotniska.

No pewnie ze pójdzie pytanie jak daleko zajedzie :D . No ale jego szczęście im krótsze rajdy tym szanse jego rosną na metę za nim zdemoluje samochód. Z reszta w mp jest zdecydowanie rowniez wiecej defektów niz w rpp, a to z pewnością nie przypadek itd. Jeżeli zmniejsza ilosc oesow to z pewnoscia przyszłym rajdom bedzie bliżej do rpp niz do prawdziwych dawnych rsmp.
Martwisz sie o dwie pętle drugiego dnia, a co powiesz na jedna pierwszego. Wogole nikt nie pomyśli zeby jechac na pierwszy dzien bo to dopiero bez sens. Chyba ze podziela to na pół i dwie pętle jednego i drugiego dnia.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Kramar » wtorek, 25 lis 2014, 01:15

viper napisał(a):Martwisz sie o dwie pętle drugiego dnia, a co powiesz na jedna pierwszego. Wogole nikt nie pomyśli zeby jechac na pierwszy dzien bo to dopiero bez sens.


Jak dla mnie to bardziej sensowne jest w piątek iść do pracy a popołudniu zobaczyć jeden oes z 80 załogami niż poświęcać cały piątek na dwie pętle z 35 załogami. Ewentualnie jeśli sobota to jakieś zakupy i wieczorem relaks przy oesie.
A dla rządnych całodniowych wrażeń, rano mamy testowy.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2015

Postprzez TestDriver » wtorek, 25 lis 2014, 02:04

Jezeli nie da sie organizowac RPP samodzielnie, to jestem za likwidacja ale pod warunkiem utworzenia grupy w której bedzie moglo sie scigac w jednej klasyfikaci równo minimum kilkanascie załóg.

W publikowanych pomysłach jest pomysł uklasowienia Grupy OPEN w zamian za klasy z RPP Ale obecnie chyba jest spora grupa zawodnikow jezdzaca w RPP autami zgodnymi z wygasnietymi ponad 4 lata homologacjami i to autami 2WD do 2000cm^3 i zapewne chcieli by powalczyc w takiej grupie o zwyciestwo. Czy to nie oznacza ,ze nalezy wlasnie zamiast klasy HR stworzyc grupe HR2WD i ja podzielic zastepczo za RPP na klasy pojemnosciowe. Bedzie wtedy 20 zawodników (z tamtych lat Astry,Kadetty,Nissany,Cupry,Clio I,Civic`i do VI GEN sa o bardzo przyblizonych osiagach i to jest ich calkiem sporo). Jezeli rozdzielimy ich na klasy po 4 auta ,a w grupie bedzie jeszcze klasa 4WD(jak to sie dzisiaj sugeruje) i to jeszcze z obecnym regulaminem OPEN to ja dziękuje za taką rywalizacje.
Tyle jezeli chodzi o historyków. Co z TypeRami ,Clio II/III, 206 RC? Moze wrzucic do worka z R2 (jak w RPP) Dzisiaj potworzonych jest tak duzo roznych klas w tak duzym rozrzucie wiekowym czyli osiągowym ,ze dzielenie ich pojemnosciowo jest bezsensu. Trzeba grupowac auta o podobnych osiagach tak jak to sie robi z RRC R5 i S2000.
Takie rozwiazanie na pewno przyprowadzi do RSMP wiecej aut z wygasnieta homologacją. Jezeli zamkniemy te auta razem w grupie z 4WD albo 2WD pow. 2000cm^3 i potniemy klasami to ja i pewnie wielu innych sprzedam auto i dopoki nie uzbieram na R2 to nie bede startowal. Czyli pewnie w ogole.

Nie wiem ale jedno jest pewne i najwazniejsze - muszą sie utworzyć tłuste Grupy (minimum 15-20 zawodnikow) aut które dzisiaj kręcą podobne czasy.Np. w w/w sposob.
Bo chetnie sie poscigam w klasie astra z 4 zawodnikami. Ale chcialbym miec cel i miec mozliwosc rownoległej walki w Grupie z zawodnikami we w miarę podobnych autach.
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 25 lis 2014, 09:25

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):Martwisz sie o dwie pętle drugiego dnia, a co powiesz na jedna pierwszego. Wogole nikt nie pomyśli zeby jechac na pierwszy dzien bo to dopiero bez sens.


Jak dla mnie to bardziej sensowne jest w piątek iść do pracy a popołudniu zobaczyć jeden oes z 80 załogami niż poświęcać cały piątek na dwie pętle z 35 załogami. Ewentualnie jeśli sobota to jakieś zakupy i wieczorem relaks przy oesie.
A dla rządnych całodniowych wrażeń, rano mamy testowy.

Większość ludzi niestety skacze po oesach co sprawia ze wola większą ilosc pętli. Jestem pewien ze tego krótszego dnia oesowego frekwencja bedIe tragiczna.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » wtorek, 25 lis 2014, 10:31

viper napisał(a):
Kramar napisał(a):
viper napisał(a):Martwisz sie o dwie pętle drugiego dnia, a co powiesz na jedna pierwszego. Wogole nikt nie pomyśli zeby jechac na pierwszy dzien bo to dopiero bez sens.

Jak dla mnie to bardziej sensowne jest w piątek iść do pracy a popołudniu zobaczyć jeden oes z 80 załogami niż poświęcać cały piątek na dwie pętle z 35 załogami. Ewentualnie jeśli sobota to jakieś zakupy i wieczorem relaks przy oesie.
A dla rządnych całodniowych wrażeń, rano mamy testowy.
Większość ludzi niestety skacze po oesach co sprawia ze wola większą ilosc pętli. Jestem pewien ze tego krótszego dnia oesowego frekwencja bedIe tragiczna.
Większa ilość pętli, więcej oglądania, nie każdy ma rajdy w promieniu 100km od domu. Dla zawodników to oczywiście trochę gorsza opcja jechać trzeci raz ten sam odcinek (plus jest taki że zawsze kilka złotych i trochę czasu się zaoszczędzi na zapoznaniu) ale dal kibica znacznie lepiej bo i tak w trakcie przejazdu samochód widzi tylko przez kilkanaście sekund, no i jest też spora cześć kibiców która wybiera "stacjonarne" oglądanie zamiast gonitwy, w piątek przecież może być rozegrany jakiś jeden dłuższy odcinek przejeżdżany dwa razy + super oes w mieście.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez Hubertos » wtorek, 25 lis 2014, 11:22

Warto wziąć przykład ze Słowacji, gdzie często jeden z odcinków jedzie 3 razy, a reszta tylko 2 razy. Można by też pomyśleć o zapętleniu, któregoś z oesów.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: RSMP 2015

Postprzez Sejol » wtorek, 25 lis 2014, 11:25

Wg mnie leczy się polskie rajdy kosztem tych mniej zamożnych kierowców. Bo dla tych co mają budżety, z czołówki RSMP będzie taniej bo będą mieli mniej km, a dla ludzi z RPP będzie ich więcej więc automatycznie będzie drożej. To jak ma być lepiej? Frekwencja sumarycznie będzie niższa. Dodatkowo liczba rajdów rośnie. Działacze pojadą na jeszcze jeden weekend więcej.

Najprościej zmienić regulaminy i to jeszcze za 5 dwunasta.
Dlaczego nie ma mowy o pucharze markowym na wzór Kia ale w rajdach. Np Fiat 500 ale nie w wersji R3 tylko pucharowej. Auto do 50 000, nagrody finansowe, nagroda za wygranie sezonu. Niech PZM wspólnie z Fiatem ogłoszą że w 2016 ruszy puchar na 3 lata, określą warunki. Od razu na starcie byłoby 20 aut więcej. Zamówienie nadwozia w fabryce w Tychach to nie problem bo wielokrotnie były tam przygotowywane same budy, które potem szły do Włoch albo Francji.
Sejol
N3
 
Posty: 267
Dołączył(a): niedziela, 21 mar 2010, 19:50

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » wtorek, 25 lis 2014, 16:47

Auto do 50tys to trochę ciężki temat znaleźć coś i jeszcze przygotować.

Co chciałem? To ze kogoś chyba naprawdę pogięło z tym 8 rajdem. Jaki? Bałtyk? Skoro Cieszynka nie. Innego rajdu nie ma. Tylko ja się pytam po co? Przecież to na jedno może wyjść z obecnym sezonem. Chyba ze 6 rajdów trzeba zaliczyć. Ale, ale i tak znajda się tacy ze będą chcieli lub musieli jechać wszystko. Bez sensu. Bałtyk mógłby być jakim RO dla pln Polski. Albo kosztem innego rajdu na południu. Generalnie to powinno być 6 rajdów nim się to nie zacznie wszystko poprawiać.
Co więcej to plan był dobry ale już zaczynają go pier...... Wawka oczywiście wkleja swoje 3grosze do wszystkiego i współczuje tym co będą chcieli zaczynać jeśli będzie tak jak się zapowiada. Współczuje tez tym co się nastawiaj na 2wd sponsors cup.... Chyba nie do końca pojawi się tylu chętnych ilu przewidywano.
Dobra wiadomość to to ze ponoć gdyby miała powstać klasa Hondy to było około 15 chętnych.
Ale nie ma co za bardzo świrować trzeba poczekać na regulaminy, które już kolejny rok z rzędu wspominam ze fajnie by było jakby w połowie sezonu durnie podawali jakieś tam zarysy i pomysły jakie maja. Ok w tym roku było ciut lepiej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 25 lis 2014, 17:12

Sejol napisał(a):Najprościej zmienić regulaminy i to jeszcze za 5 dwunasta.
Dlaczego nie ma mowy o pucharze markowym na wzór Kia ale w rajdach. Np Fiat 500 ale nie w wersji R3 tylko pucharowej. Auto do 50 000, nagrody finansowe, nagroda za wygranie sezonu. Niech PZM wspólnie z Fiatem ogłoszą że w 2016 ruszy puchar na 3 lata, określą warunki. Od razu na starcie byłoby 20 aut więcej. Zamówienie nadwozia w fabryce w Tychach to nie problem bo wielokrotnie były tam przygotowywane same budy, które potem szły do Włoch albo Francji.

Nie zrobisz dzisiaj taniego pucharu bo wchodzi nowa technologia ( regulowany zawias skrzynie sekwencyjne itd. ) a nie znam w historii motorsportu zeby technologicznie sie cofać, wiec to musi kosztować. Nikt sie nie bedzie rozczulał, albo masz kasę i kupujesz albo jej nie masz. Jedynym możliwym rozwiazanie jest to zeby pzm wyciągnął z własnej kasy zapłacił takiemu polsatowi czy TVN za 60 min relacje z prologu jak np. Karowa. Z 6 rajdow i to nakręci całość na przyszłość dla zawodników jak i sponsorów rajdu, którzy chętniej beda wykładać kasę na rajd. Sponsor strategiczny rsmp wpłaca kasę z powrotem na konto pzm i pzm pleców nie ma a sponsor duzo lepsza reklamę.. Kółko sie wtedy zamknie i wszyscy beda zadowoleni. No bo 6-8 godz w skali roku to nie jest chyba duzo jak na inne badziewia poświęca sie wiele wiecej czasu.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » wtorek, 25 lis 2014, 17:54

Problem w tym ze PZM nie chce wydawać kasy na takie rzeczy i na rajdy czy zawodników. Nawet gdy ta kasa jest od sponsora. Trochę chore ale pokazuje obraz jacy tam są ludzie i po co. Juz lepiej żeby kasa bezpośrednio do TV poszła. Za czasów tytoniowych to prywatna firma min się tym zajmowała. Może by trzeba wrócić do tego?
Historii motorsportu budować nie będziemy wiec nie ma się co rozczulać nad tym ze trzeba sekwencje itp. Puchar można zrobić na zwykłych skrzyniach ze szpera i krótszym przełożeniem. Reszta to klatka i kubły i inne pierdoły do przystosowania auta. 20tys + koszt auta jakiegoś sensownego. Trzeba tylko chcieć.
Na pewno SuperOes miejski by się przydał przy każdym rajdzie. Ale tez żeby sam organizator porozwieszał jakieś plakaty informujące ze jest rajd w mieście. Jakieś radio lokalne może TV. Kase pewniej maja na to gorzej z chęciami.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez maciek127 » wtorek, 25 lis 2014, 18:38

już kiedyś wrzucałem, tani puchar w Hiszpanii : http://www.dacia.es/descubre-dacia/daci ... 2014/home/ . Tylko już widzę polaka który jeździ Dacia :lol:
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 25 lis 2014, 18:45

MSG Racing napisał(a):Problem w tym ze PZM nie chce wydawać kasy na takie rzeczy i na rajdy czy zawodników. Nawet gdy ta kasa jest od sponsora. Trochę chore ale pokazuje obraz jacy tam są ludzie i po co. Juz lepiej żeby kasa bezpośrednio do TV poszła. Za czasów tytoniowych to prywatna firma min się tym zajmowała. Może by trzeba wrócić do tego?
Historii motorsportu budować nie będziemy wiec nie ma się co rozczulać nad tym ze trzeba sekwencje itp. Puchar można zrobić na zwykłych skrzyniach ze szpera i krótszym przełożeniem. Reszta to klatka i kubły i inne pierdoły do przystosowania auta. 20tys + koszt auta jakiegoś sensownego. Trzeba tylko chcieć.
Na pewno SuperOes miejski by się przydał przy każdym rajdzie. Ale tez żeby sam organizator porozwieszał jakieś plakaty informujące ze jest rajd w mieście. Jakieś radio lokalne może TV. Kase pewniej maja na to gorzej z chęciami.

No dlatego jest jak jest.
Tu jest ciekawy konkretny artykuł na temat o którym wcześniej rozmawialiśmy. Co prawda dotyczy żużla ale jednoczesnie pokazuje jak dzisiaj kluby zrozumiały ile i co daje tv.
http://www.sportowefakty.pl/zuzel/48268 ... -telewizji

Dopóki pzm i cała śmietanka tego nie zrozumie do puty bedzie lipa.
Do niedawna kluby żużlowe pluły sie ze tv odbiera kibiców ze stadionów. Dzisiaj zrozumieli ze moze kibiców trochę mniej na stadionu ale dzieki tv przyciąga sie sponsorów a z nimi gotówkę, ktora jest wieksza niz garstka kibiców.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » wtorek, 25 lis 2014, 19:03

Ktoś w pl już chciał zorganizować kiedyś puchar daci logan i nawet powstało chyba kilka aut ale chętnych nie było bo to przecież za tani samochód.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron