RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez robros » wtorek, 11 lis 2014, 15:04

Dokładnie jak napisaliście Viper i MSG Racing: większość ludzi z Super OES nie chce po prostu jeździć w RSMP czy RPP. I nie chodzi tu o kask czy kombinezon za 4 tys bo to dla nich nie koszt. Oni po prostu nie chcą i nie ma co biadolić, że w tym zakresie PZM taki i owaki bo powinien ich ściągnąć, bo nie ma co zmuszać ich na siłę. Można spróbować przeciągnąć kilku z nich robiąc bardziej kompaktowe rajdy, ale większość z nich i tak zostanie w Super OESach i to nie z winy PZM.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53


Re: RSMP 2015

Postprzez rafal85 » wtorek, 11 lis 2014, 20:19

robros napisał(a):Dokładnie jak napisaliście Viper i MSG Racing: większość ludzi z Super OES nie chce po prostu jeździć w RSMP czy RPP. I nie chodzi tu o kask czy kombinezon za 4 tys bo to dla nich nie koszt. Oni po prostu nie chcą i nie ma co biadolić, że w tym zakresie PZM taki i owaki bo powinien ich ściągnąć, bo nie ma co zmuszać ich na siłę. Można spróbować przeciągnąć kilku z nich robiąc bardziej kompaktowe rajdy, ale większość z nich i tak zostanie w Super OESach i to nie z winy PZM.


Fenomen sprintów takich jak Superoes w Kielcach jest taki, że impreza organizowana jest dla i pod zawodników. Na dzisiejszej eliminacji Pucharu Jesieni było 110 zawodników, pamiętam Puchar Jesieni równo 10lat temu, na liście zgłoszeń było 40stu kilku. Liczbę udało się więcej niż podwoić. To pokazuje jak ważne jest odpowiednie podejście do zawodników. Nie można ich traktować jak petentów. Impreza nawet amatorska musi być maksymalnie atrakcyjna i kompaktowa. Co do poziomu kierowców i sprzętu, to faktycznie w Superoesach jest bardzo wysoki, 25% zawodników mogłoby jeździć w rpp, praktycznie czym tylko by chciało i to bez wstydu. Nie mniej, nikogo to nie interesuje i mnie to nie dziwi. Startowałem w PPZM, GSMP i różnych sprintach, mam fajne, konkurencyjne auto do klasy historycznej, mam nawet licencje, kask, kombinezon i skarpetki, a jednak jakoś nie czuje, żeby wszystko rzucić i wystartować w cyklu RSMP 2015. Dlaczego? Nie wiem, chyba mam akurat ciekawsze i ważniejsze rzeczy do roboty.

Z Kajetanem bym jednak nie przesadzał, on też dobrze zna tor kielce:-)
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: RSMP 2015

Postprzez gabrally » poniedziałek, 24 lis 2014, 17:37

Skrócone rundy mistrzostw Polski, likwidacja Pucharu, nowy stopień licencji, Arłamów zakończy sezon. Polski Związek Motorowy planuje sporo zmian w przyszłorocznych rajdach samochodowych, dzięki którym ten sport ma się stać bardziej przystępny dla zawodników. O szczegółach opowiedział nam Jarosław Noworól z Głównej Komisji Sportu Samochodowego. Przygotowaliśmy także dla Was ankietę, dzięki której każdy z Was będzie mógł wypowiedzieć się na temat zmian. Wyniki przekażemy do PZM.

http://rajdy24.pl/noworol-odpowiada-cze ... h-rajdach/
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » poniedziałek, 24 lis 2014, 18:05

gabrally napisał(a):Skrócone rundy mistrzostw Polski, likwidacja Pucharu, nowy stopień licencji, Arłamów zakończy sezon. Polski Związek Motorowy planuje sporo zmian w przyszłorocznych rajdach samochodowych, dzięki którym ten sport ma się stać bardziej przystępny dla zawodników. O szczegółach opowiedział nam Jarosław Noworól z Głównej Komisji Sportu Samochodowego. Przygotowaliśmy także dla Was ankietę, dzięki której każdy z Was będzie mógł wypowiedzieć się na temat zmian. Wyniki przekażemy do PZM.

http://rajdy24.pl/noworol-odpowiada-cze ... h-rajdach/


Czyli istnieje obawa, że będą łączone rundy Rajdów Okręgowych z Rajdowymi Mistrzostwami Sprintów (dawniej RSMP)? W sobotę 40km... Hmmm...
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez kremer » poniedziałek, 24 lis 2014, 18:08

Wreszcie jakieś założenia i konkrety. Dałbym szanse temu systemowi. Podobne argumenty pisaliśmy na forum. Zobaczymy jakie będzie wpisowe, jakie klasy i jakie możliwości zdobycia tytułu. Rajdy krótkie i mniej rozciągnięte. Testowy w ten sam dzień co Etap 1. Arłamów w listopadzie :) Czyli wraca Kaszubski / Bałtyk pewnie po asfalcie. Po Barbórce się dowiemy. Wydłużenie rajdów okręgowych to też dobra droga. Z czasem te rajdy będą sensowniejsze (coś jak PZM sprzed 10-15 lat). Jedyne co można jeszcze to open do generalki MP dopuścić.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 24 lis 2014, 18:34

Dokładnie Open musi być dopuszczone. W RO również.
ZOE kurka w Norwegii i Szwecji jakoś im nie przeszkadza jedno dniowy rajd (ok120km OSowych) mistrzostw krajowych. Czy do diabla u nas musi to przeszkadzać?
Generalnie nawet WRC to jest teraz c....jnia bo maja 300km OSowych a było po ponad 600km i jakoś wielkiego płaczu o to nie było przy zmianach.
Co do twojej obawy to obawiam się ze nie będzie czegoś takiego. Pojawi się wtedy 120 lub nawet 140 zgłoszeń to organizatorzy przyzwyczajeni do maks 60-70 pogubią się i będzie bu.....l.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » poniedziałek, 24 lis 2014, 19:17

MSG Racing napisał(a):Dokładnie Open musi być dopuszczone. W RO również.

Do RSMP owszem, do RO zależy na jakich warunkach. To nie jest wielki problem wydłubać coś grubego nie trzymając się absolutnie żadnych regulaminów i łoić ludzi w mniej-lub bardziej budżetowych wozach.
MSG Racing napisał(a):ZOE kurka w Norwegii i Szwecji jakoś im nie przeszkadza jedno dniowy rajd (ok120km OSowych) mistrzostw krajowych. Czy do diabla u nas musi to przeszkadzać?

A u nas będziemy mieć dwa dni na te 120km, co moim zdaniem jest brakiem pomyślunku. Już widzę, jak kibice, wozy transmisyjne TV i radia ciągną całą Polskę, żeby zobaczyć sobotnie pierdzenie dookoła trzepaka na dystansie 40km, jak wszyscy wydają kasę na dodatkowy teoretycznie zbędny nocleg, żarcie i tak dalej ;) Bez sensu, bo jak już skracać rajdy i działać aby czynić oszczędności, to stanowczo, a nie odrobinę, bo jednak się trochę boją.

Ja po prostu mam inne zdanie - lub raczej - wyobrażenie o rajdach. Rajdy to dla mnie wydarzenie gdzie odcinków trochę jest, gdzie odcinki są długie, (bo to uczy pokory, szanowania sprzętu, taktyki, opisu itp), gdzie warunki mogą się zmienić, gdzie trzeba jechać na opis, gdzie jest miejsce na gonitwę i szanse na odrobienie potencjalnych strat, które można ponieść w trakcie walki.

Rajdy to mój archetyp sportu, gdzie występuje wszystko to, co w sporcie jest (w mojej opinii) najważniejsze: ryzyko, poświęcenie, rywalizacja, kalkulacja, strategia, praca zespołowa. Póki co wszystkie decyzje idą w stronę "uchłoptasiowienia" rajdów: odcineczek 4km, czas na kawkę, herbatkę, selfie, śniadanie z rodziną o 10:00 w dniu rajdu i takie tam. Po prostu czuję niesmak, bo mam wrażenie, że z mięsnego, męskiego sportu robi się weekendową potańcówkę.

Ale - jak często powtarzam - bardzo chcę się mylić! Jak każdy chciałbym zobaczyć na starcie rajdu sto załóg, telewizję, radio, internety, mnóstwo pięknych kobiet, a na odcinkach obserwować jak wszyscy idą piecem,(a przynajmniej bez przesadnego kaleczenia), jak kobiety mdleją z wrażenia, a młodzi chłopcy podejmują decyzję, że gdy dorosną to zostaną rajdowcami... I oby tak było.

MSG Racing napisał(a):Co do twojej obawy to obawiam się ze nie będzie czegoś takiego. Pojawi się wtedy 120 lub nawet 140 zgłoszeń to organizatorzy przyzwyczajeni do maks 60-70 pogubią się i będzie bu.....l.


A tak w ramach czystej ekwilibrystyki dyskusyjnej - jak myślisz jakby to wypaliło gdyby MP leciały z RO?
Z jednej strony gdyby w sezonie były dwa czy trzy takie rajdy (np. wybrane na drodze losowania) to byłoby (chyba) całkiem ciekawie? Gorzej gdyby stało się tak jak ze ŚP. RPP...

No i kolejna sprawa: bardzo ciekawi mnie jak będzie się motywować automobilkluby do organizowania rajdów okręgowych? Bo jakby tak cała Polska miała zjeżdżać na Śląsk to ja nie wiem co by było... ;)
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez Bad-i » poniedziałek, 24 lis 2014, 19:31

kremer napisał(a):Wreszcie jakieś założenia i konkrety. Dałbym szanse temu systemowi. Jedyne co można jeszcze to open do generalki MP dopuścić.


Konkretow zadnych bo do momentu opublikowania regulaminow zawodnicy sa w czarnej d....
Jezeli chodzi o OPEN to jak najbardziej jestem za
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 24 lis 2014, 19:54

Zoe zeby nie było tez uważam ze rajdy są trochę dziecinne obecnie tak jak to piszesz uchloptasiowane. Tez uważam ze powinno być trudno ciężko i mało snu itd itp. Jednak na chwile obecna u nas się nie da tak. Szukanie nowych tras to kasa której nikt nie ma a poświecenie jest nadal nie adekwatne do wyników które często są zerowe. Trzeba zrobić coś z tym żeby to wszystko poprawić a potem wracać do "korzeni" choć całkiem się nie da.
Mnie obecnie wnerwiał okład niemal identyczny każdego rajdu. Tyle samo OSow i podobne godziny jazdy.
Te 120km ma być w jeden dzień +kilka godzin drugiego. Jeśli będzie rajd w Listopadzie to można liczyć na nocne OSy w Sobotę. I późno do spania i wczesna pobudka niedziele.
A wiesz OS 4km a potem nagle 15 czy 24km to zróżnicowanie które może mieszać.
Nie powiem RO z RSMP mogłoby fajnie wyjść ale obawiam się bajzlu organizacyjnego przy takiej ilości załóg bo o sama jazdę załóg się nie boje bo większość w RO jeździ już jakiś czas.
Z ta motywacje tez mnie ciekawi ale to chyba zostanie na obecnym poziomie. Nie ma cyklu ogolno polskiego wiec nie ma motywacji. Zresztą po co by mieli robi rajdy jak jest mało zawodników? Tu jest problem. Tak samo jak to ze ktos musi z Białegostoku zapitalac na Slask. Ale nie oszukujmy się za wielu takich zawodników nie ma. Jednak większość to południe Polski w większym wyjątkiem okolic Wawy i mniejszymi lub całkiem małymi z innych rejonów kraju.
Prawda jest taka ze efekty zmian w zainteresowaniu i widowiskoscia rajdów zobaczymy nie na pierwszym rajdzie a pod koniec sezonu lub w następnym sezonie (szczególnie zainteresowanie).
Z Open się zgadzam ale jak myślisz ile osób będzie się bawiło w takie dłubanie? Jak w pierwszych latach RO była taka dowolność i praktycznie nikogo nie było. Myślę ze tez przez to ze nie miał o co walczyć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez kremer » poniedziałek, 24 lis 2014, 20:10

Źle się wyraziłem. Może nie konkrety, a założenia/szkielet. Tak masz rację regulaminy to podstawa. Niby skracają rajdy i sezon, ale dają ósmą rundę.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 24 lis 2014, 20:18

Zoe napisał(a):Ja po prostu mam inne zdanie - lub raczej - wyobrażenie o rajdach. Rajdy to dla mnie wydarzenie gdzie odcinków trochę jest, gdzie odcinki są długie, (bo to uczy pokory, szanowania sprzętu, taktyki, opisu itp), gdzie warunki mogą się zmienić, gdzie trzeba jechać na opis, gdzie jest miejsce na gonitwę i szanse na odrobienie potencjalnych strat, które można ponieść w trakcie walki.

Rajdy to mój archetyp sportu, gdzie występuje wszystko to, co w sporcie jest (w mojej opinii) najważniejsze: ryzyko, poświęcenie, rywalizacja, kalkulacja, strategia, praca zespołowa. Póki co wszystkie decyzje idą w stronę "uchłoptasiowienia" rajdów: odcineczek 4km, czas na kawkę, herbatkę, selfie, śniadanie z rodziną o 10:00 w dniu rajdu i takie tam. Po prostu czuję niesmak, bo mam wrażenie, że z mięsnego, męskiego sportu robi się weekendową potańcówkę.

Zgadzam sie z toba. Rajdy zaczynaja pod względem trudności schodzić na psy. Bezmyślny sprin na pałe. Jak doliczymy oesy ktore sie zna to praktycznie niektóre rajdy da sie pojechac bez pilota na pamięć np. Rzeszów. 2 razy lubenie to połowa rajdu :). Dodatkowo kilka starych oesow i po temacie. Zero myślenia i taktyki, a kapec praktycznie likwiduje możliwość walki na pewno w danym dniu.

Dobrze ze rrp znika. Open w gen pzm sie ugnie bo inaczej likwidacja rpp nie miała by sensu z racji iż lista oficjalna gen nadal była by w opłakanym stanie. Skrócenie rajdu o dzien można zrobic w bez skracnia oesow w bardzo prosty sposób. Jeżeli jesteśmy w trakcie rajdu to te 40 km oesowych dla tych co posiadaj auta na własność nie sa tematem wybitnie utrudniającym życie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez krzysiek_swrt » poniedziałek, 24 lis 2014, 21:09

ale skoro wszystkim brakuje kasy to chociaż przez jakiś czas tymi skróconymi rajdami da się coś ugrać i zaoszczędzić na budżecie.Viper 40 km więcej niby nie dużo dla tych co mają swoje auta ale nie wszyscy swoje mają więc dla nich to już różnica jest w skali sezonu na aucie s2000 czy r5 około 200.000 tyś zł to masz conajmniej jeden rajd w gratisie.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » poniedziałek, 24 lis 2014, 21:29

krzysiek_swrt napisał(a):ale skoro wszystkim brakuje kasy to chociaż przez jakiś czas tymi skróconymi rajdami da się coś ugrać i zaoszczędzić na budżecie.Viper 40 km więcej niby nie dużo dla tych co mają swoje auta ale nie wszyscy swoje mają więc dla nich to już różnica jest w skali sezonu na aucie s2000 czy r5 około 200.000 tyś zł to masz conajmniej jeden rajd w gratisie.


W jakim gratisie jeśli ma być jeden rajd więcej...? Czyli (tak mi się wydaje) de facto to samo, albo jeszcze drożej, bo logistyka/dojazdy/przejazdy też kosztują...?

Mnie się wydaje, że istotnym krokiem na przód byłyby działania w stronę pozyskania sponsorów i mediów przez PZM, czyli wpuszczenie kasy do rajdów. Bo zaproponowana przez PZM sytuacja spowoduje podział na bardzo bogatych i biednych rajdowców. W rajdach będziemy jak Rosja pod względem podziału społeczeństwa...
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 24 lis 2014, 21:30

krzysiek_swrt napisał(a):ale skoro wszystkim brakuje kasy to chociaż przez jakiś czas tymi skróconymi rajdami da się coś ugrać i zaoszczędzić na budżecie.Viper 40 km więcej niby nie dużo dla tych co mają swoje auta ale nie wszyscy swoje mają więc dla nich to już różnica jest w skali sezonu na aucie s2000 czy r5 około 200.000 tyś zł to masz conajmniej jeden rajd w gratisie.

No, a kto im kaze jezdzic wypożyczona r5 a nie własna r4. No sorry ale to tylko moze 10 aut a za chwile ma ich byc 80 i wszyscy jada na tym samym wózku. Z czego ci biednijsi ( z rpp) i tak bedą mieli gorzej bo im koszty wzrosną. Moim zdaniem to nie wniesie wiele dla zawodników. Oczywiscie bedą mieli taniej, ale nadal nie zmieni to możliwości zdobywania pieniędzy, a moim zdaniem kluczem do sukcesu to dać możliwość zdobywania kasy. To ze obetną 30 % z kosztów startu to nadal sa pieniądze dla przeciętnego zawodnika , ktory bedzie jeździł astra czy civikiem bardzo duże. Jasne z r5 50 km to duże pieniądze, ale z r2 i z niższych aut to raptem jedna pętla wicej w stosunku do byłych 180 km. No nic zobaczymy. Ja myśle ze zwiększy sie dzieki temu ilosc r5 natomiast biedniejsi zawodnicy bedą nadal drapać sie po d...e. Z 7 rund asfaltowych zrobili 8 dołącza rajd szutrowy i koszty bedą bardzo zbliżone do obecnych. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Pojedynczy rajd z pewnością taniej, ale sezon moze nie byc wielkiej różnicy.
Za to przybędzie duzo lokalesow bo oni beda jechac 1 dwa rajdy najbliższe w okolicy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 24 lis 2014, 21:54

Ten jeden rajd więcej to tak nie bardzo mi się widzi. Bo to własnie wyjdzie pewnie na jedno z obecnym. 6 byłoby dobre przy tym wszystkim. Albo 8 i 6 liczonych.
Faktem jest ze pojedzie wiecej lokalesow co pewnie ubarwi pojedyncze rajdy.
Kurcze w tym roku było 7 RSMP + Cieszynka + 5 RSMSL czyli aż 13 rajdów? Zdajecie sobie sprawę jak to jest mało. W przyszłym będzie podobnie (tak tylko chciałem zauważyć).
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość