Rajd Hiszpanii

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 27 paź 2014, 09:59

Mysle ze mogloby to zadzialac w druga strone w ktoryms momencie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:02

Dani napisał(a):Szkoda tylko, że LOTOS zapłacił im za cały rok z góry, a nie np. miesięcznymi ratami. Jakby im trochę kurek przykręcili, to może poważniej by traktowali auta klienckie.

Zdaje mi się, że LOTOS z MI tak zrobił i również nikomu to na dobre nie wyszło.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Dani » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:12

MSG Racing napisał(a):Mysle ze mogloby to zadzialac w druga strone w ktoryms momencie.

i bardzo dobrze. Jak to RK powiedział kilka dni temu, 2 lub 3 telefony i szybko znalazłby sobie coś do roboty, zamiast uczestniczyć w takiej szopce.
Proszę nie porównujcie sytuacji MK do RK :lol:
Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:24

Ja nie porownoje. Choc nie ma co ukrywac Msport zbliza sie do poziomu MI tyle tylko ze im jeszcze zalezy i jako stajnia to tez inna liga.
Nioby by sobie cos znalazl ale plan i umowa na rok byla (z Lotosem) na WRC i caly sezon. Moze byla jakas klauzula ale tego nie wiemy bo nikt nie ma tej umowy do wgladu. Wiec jakies zmiany moglyby nie byc takie latwe. Chyba ze tak jak mowie bylaby klauzula.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Thomas » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:41

widać na onboard np. SS15 jak przy zbiciu pracuje ta skrzynia, w jednym momencie ok. trzeciej min.uty. Jak porównamy onboard np. z Evansem to już na tym jednym zakręcie ucieka sekunda...jest lekki uślizg

@ MSG racing: tak przyznajemy, miałeś rację, bijemy się w pierś, ale co w związku z tym? Msport potraktował w tym sezonie Roberta jak weekendowego drajwera, a mogli skorzystać co nie co na jego profesjonalizmie. A tak stracili nie tylko wizerunkowo, bo chyba nawet inne stajnie widzą co się tam dzieje (choćby przytoczmy tutaj uszczypliwą wypowiedź szefa Citroena- może w Citroenie byłby w stanie wygrać rajd :D )- osobiście wątpię, ale być może nie mielibyśmy tylu rozczarowań. Teraz już wiemy dlaczego części miały napis "Kubica only" :lol:
Ostatnio edytowano poniedziałek, 27 paź 2014, 10:46 przez Thomas, łącznie edytowano 2 razy
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez mwieczor » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:42

Dani napisał(a):Szkoda tylko, że LOTOS zapłacił im za cały rok z góry, a nie np. miesięcznymi ratami. Jakby im trochę kurek przykręcili, to może poważniej by traktowali auta klienckie.


Wiesz, sytuacja jest taka, że jak chcesz wurca, to masz wybór pomiędzy Fiestą a Fiestą ...
OK, możesz ją sobie wynająć u kogoś innego niż M-Sport, ale wtedy nie masz najmniejszych szans na auto porównywalne z M-Sportowym. Więc rozmowa z M-Sportem mogła wyglądać tak:
Lotos: Chcemy Fiestę dla Kubicy na cały sezon
M-Sport: OK, należy się X mln eur z góry
Lotos: Eee... Trochę dużo, no i z góry ???
M-Sport: Zawsze możecie iść do konkurencji ... hehehehehehe.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Domson » poniedziałek, 27 paź 2014, 10:47

Nie ma co już roztrząsać, jest jak jest. Został tylko jeden rajd. Mam nadzieję, że Robert zostanie w WRC i dogada się z Citroenem, bo do Fiesty to on na pewno już nie wsiądzie drugi raz
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez woocasch » poniedziałek, 27 paź 2014, 12:00

Faktem jest, że Fiesta jest praktycznie jedyną opcją dla prywaciarza, ale to jak w tym roku sypie się auto Roberta to jest coś bardzo dziwnego. Zobaczcie na Prokopa, ma swoje auto, na 100% nie jest to top-specyfikacja, ale jak dobrze pamiętam to w tym roku miał tylko jedną awarię, która wykluczyła go z rajdu. Czyli da się lekko odciąć od Wilsona i jeździć na przyzwoitym poziomie, tzn. w tym roku nie wygląda to z tym przypadku źle. Niestety tegoroczne działania M-Sportu w stosunku do Kubicy przypominają mi nieco to co opisywał Antony Warmbold na swoim blogu, widać że Wilson nadal prowadzi biznes w podobny sposób jak prowadził ponad 10 lat temu.
Oby w 2015 było tak jak wygląda, że będzie, czyli przesiadka do DS 3 i wróci ta chemia między kierowcą i autem :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Mic_123 » poniedziałek, 27 paź 2014, 14:08

Na wybor fiesty do WRC mial z pewnoscia wplyw sponsor z branzy paliw, wiec opcja z Citroenem raczej odpadala LOTOS przeciw TOTAL (przeciez K.Raikonen jezdzil w Junior Teamie Citroena).
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Thomas » poniedziałek, 27 paź 2014, 18:53

Antony Warmbold, opisuje swoje doświadczeni jako kient Msport

- masa cześci niższej klasy (mocowania zawieszenia nie tytanowe a stalowe)
- masa używanych odnawianych cześci nowych ale w danym aucie, wiele części ma bardzo duże przebiegi a zaspoły niefabryczne są nastawione na zyski więc oszczędzają na czym sie tylko da przykład -półoś
- opony są nowe ale nie zawsze "świeże"

"Parę dni później wybraliśmy się do Anglii. Odbyliśmy wycieczkę po fabryce, wszystko wraz z menedżerem. Wyglądało to imponująco. Zobaczyłem auta… Och… patrzcie, tam stoi mój samochód…
Warsztat to długa hala z autami po lewej i prawej stronie.Nie wiedziałem wtedy tego, ale okazuje się, że strona po której montowany jest twój samochód ma bardzo duże znaczenie. Moje auto było montowane po prawej od wejścia. Fabryczne auta (nominowane do zdobywania punktów i oficjalne), były po lewej na końcu. Gdybym wcześniej wiedział co to znaczy, byłby to pierwszy znak, by stąd uciec i nigdy nie wracać. Niestety nie zrobiłem tego i wpadłem prosto w pułapkę.Problemy pojawiły się później, podczas pierwszego rajdu, i drugiego, i trzeciego. Byliśmy cholernie powolni. Nie mogłem w to uwierzyć. Traciłem 3 sekundy/kilometrze do lidera. Wszędzie. I nie miałem pojęcia dlaczego. Jasne, że wszystko było nowe. Wtedy jednak zacząłem mieć wątpliwości. Przyszła pora na Rajd Akropolu w Grecji. Przed każdym rajdem jest tak zwane „badanie techniczne”. Wszystkie auta są badane, by sprawdzić, czy są legalne. Są również ważone i nie mogą być lżejsze niż 1230 kilogramów. Auto przywozi się więc z minimalnym poziomem paliwa i wyposażone we wszystko co potrzebujesz, jak koło zapasowe, narzędzia itp. Akurat tam byłem, bo i tak nie miałem nic lepszego do roboty. Więc spaceruję sobie obok wagi i patrzę na wagę mojego auta: 140kg więcej niż auta fabryczne. Byłem w szoku. Jak moje auto może ważyć 140kg więcej? To jak wożenie podczas oesów dwóch dorosłych pasażerów na tylnych fotelach. Gdy trochę popytałem zorientowałem się, co było problemem. Okazało się, że wszystkie części mojego zawieszenia: dolne ramię, wahacz, ramię kierownicy, poprzecznice, były stalowe. W fabrycznych autach były tytanowe. Maska? Aluminium w fabrycznych autach, nie u mnie. Przednia szyba? Cienka w fabrycznych autach, nie u mnie. Bóg jeden wie, co jeszcze było inne. Ale to nie wszystko.Trochę później przyszła pora na Rajd Finlandii. Znowu byłem piekielnie wolny i wkurzony. Słyszałem o fińskim magazynie Vauhdin Maailma, który wziął radar policyjny i notował prędkości aut na oesie. Hmmmmm…Kupiłem sobie jeden egzemplarz i zacząłem czytać. Okazało się, że istnieje odcinek zwany Laukka, tuż obok domu Juhy Kankkunena i niedaleko mety znajduje się bardzo, bardzo długa prosta. Jest ona tak długa, że na jej końcu wszystkie auta dochodzą do limitu obrotów. Gość z radarem łapie cię zanim rozpoczniesz hamowanie. Idealnie. Moja prędkość wynosiła 191 km/h. Wszystkie fabryczne auta, włączając w to paru prywaciarzy osiągały ponad 200. Czy muszę coś dodawać? Znów byłem w szoku. Dla mnie sprawa była klarowna: wszystkie Fordy mają takie samo ostatnie przełożenie. Jedyne co pozostawało, to to, że inne silniki mogły się kręcić wyżej niż mój. Okazało się, że moje auto było tak słabe, iż nawet nie dochodziło do limitera. Ledwo zipiało przy około 8000 obrotach, podczas gdy inni kręcili znacznie wyżej niż te 8000. Albo ja miałem inny silnik, albo miał inne oprogramowanie.

Szkoda, że moje auto nie było robione po lewej stronie garażu"


:roll:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 27 paź 2014, 19:55

Od początku była gadka, że jak RK nie startuje w fabryce to nie będzie miał topowego auta- nie będzie równo traktowany. Tylko mało do kogo wtedy to docierało.

Co do rajdu to dobrze, że Ostberg i Hirvo byli wysoko- może dzięki temu będą mieli lepszą kartę przetargową przed przyszłym sezonem. Swoją drogą ciekawe kiedy zespoły ogłoszą swoje składy.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez Aaltonen » poniedziałek, 27 paź 2014, 20:28

Przesadzacie z tą różnicą między Robertową Fiestą a innymi.
Od początku sezonu było mówione, że Robert dostaje auto w takiej samej specyfikacji jak Hirvo i Evans, i tak na pewno było.
Minimalną różnicę może tutaj robić ten system biegów, i to wszystko.

Inna sprawa, że Fiesta odstaje o jakieś 0.3 sek/km od VW i jakieś 0.2 od cytryny.
Widać też, że jest delikatniejsza niż pancerwageny czy hyuindaje, a to akurat w przypadku Roberta bardzo,duży minus.
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez wanderer » poniedziałek, 27 paź 2014, 20:52

Zbyszek-chaosu napisał(a):Od początku była gadka, że jak RK nie startuje w fabryce to nie będzie miał topowego auta- nie będzie równo traktowany. Tylko mało do kogo wtedy to docierało.

Coś ci się pomieszało. Od początku była raczej mowa o tym, że RK pojedzie w oddzielnym zespole aby nie wywierać niepotrzebnej presji na zdobywanie punktów w pierwszym sezonie. Oficjalnie szefem zespołu jest M.Wilson i nikt nie spodziewał się, że M-Sport zacznie coś kombinować.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez ryjas » poniedziałek, 27 paź 2014, 21:01

Odkąd Robertowi przytrafiają się przygody, po których auto się rozsypuje przestałem wierzyć w zapewnienia że to auto złożone z podzespołów najwyższej jakości. Rajd Polski ewidentnie przegrany przez sprzęt. Inni przejeżdżali po tym kamolu i nic się nie stało. Teraz Hiszpania. System zmiany biegów robi zdecydowanie nie minimalną różnicę, bo momentami RK traci ok. 1 sekundy na tych samych zakrętach. W Niemczech fakt, Kubica trochę narozrabiał, ale to auto się na koniec zepsuło. Z resztą błędów Kubicy było na tyle dużo, że trudno winę zwalać na auto. Nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że ten samochód tych błędów nie wybacza. Patrząc na przygody kierowców VW czy Citroena ma się wrażenie, że ich auta więcej znoszą.
Nie mówię, że M-Sport od początku dawał Robertowi złom. Uważam, że im dalej w sezon tym z częściami mogło być gorzej. Problemy finansowe odbijały się pewnie na wszystkich.
Widać, że na asfalcie ta Fiesta faktycznie dostaje w zadek od innych aut. Onboardy świadczą, że relatywnie mała strata do czołówki to raczej wynik stylu jazdy niż sprzętu.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rajd Hiszpanii 2014

Postprzez gregortest » poniedziałek, 27 paź 2014, 21:37

Wiesz, sytuacja jest taka, że jak chcesz wurca, to masz wybór pomiędzy Fiestą a Fiestą ...
OK, możesz ją sobie wynająć u kogoś innego niż M-Sport, ale wtedy nie masz najmniejszych szans na auto porównywalne z M-Sportowym. Więc rozmowa z M-Sportem mogła wyglądać tak:
Lotos: Chcemy Fiestę dla Kubicy na cały sezon
M-Sport: OK, należy się X mln eur z góry
Lotos: Eee... Trochę dużo, no i z góry ???
M-Sport: Zawsze możecie iść do konkurencji ... hehehehehehe.


Mogł wejsć w układ z Citroenem.
Sami się o to prosili.
I mógł tak jak w tamtym roku,oklejoneg oDs-a Lotosem.
Kto kazał robić reklamę Totala ?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości