RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez chrisro » niedziela, 19 sty 2014, 15:30

Kto powiedział, że klasa historyczna to niewypał? Osobiście czekałem jak od tego roku wejdą do HR Lancery evo 5 i 6. Od przyszłego będą już Lancery evo 7 i Subaru n10 i n11. Weszły Type-R i Peugeoty 207 RC w HR-P. Trzeba dorosnąć do tematu, zebrać budżet i dogadać się ze sponsorami. No ale jeśli auto nie będzie klasyfikowane w generalce i nie będzie odnotowane w wynikach to po co wydawać kasę?
Prawda jest taka, że chciałbym jeździć w klasie 3, ale różnica we wpisowym 1200 - 3200zł jest na tyle znacząca, że trzeba szukać odpowiedniego auta w HR. A za zaoszczędzone 2000zł można opłacić nocleg dla całej ekipy i paliwo.
Czy w innych europejskich krajach wpisowe też kosztuje po 800euro na zawody rangi narodowej???
Dlaczego to wpisowe musi być tak wysokie? Dlatego, że mało załóg startuje? A może to błędne koło?
Żal.
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni


Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 18:03

tomson napisał(a):Nie, nie denerwuje się :) tylko ta klasa powinna być, do niej powinno się wprowadzać amatorów by poznali smak RSMP, taka furtka. Z mojego punktu widzenia ta klasa jest bardzo potrzebna, bo ma potencjał z którego mogą skorzystać zawodnicy z niższych szczebli. Tak to widzę i bardzo bym tego chciał. Obecnie nie ma przepływu pomiędzy etapami mistrzostw, jest tylko przepaść finansowa. Dlatego tak bardzo jest ważna z mojego punktu widzenia obecność tej klasy, warto by tylko dopracować szczegóły regulaminu, rozluźnić go i więcej załóg się pojawi automatycznie :)

O tym czy utrzyma sie jakas klasa decydują zawodnicy i po wielkich oburzeniach pzm wprowadził ta klasę, wiec teraz nie rozumiem oburzenia, bo to nie wina pzm ze po raz kolejny zawodnicy ubzdurali sobie coś co w praktyce sie nie sprawdziło tzn. Klasa astra , rwd , n4 -. Jedyne co przetrwalo wbrew pozorom to klasyka czyli N8. Czy ci zawodnicy co maja historyki nie mogą wejść w klasę 9 np. C2 tylko pakować sie w stare gluty, których koszt przygotowania jest podobny co takiej c2, a koszt zakupu auta wcale nie taki duży. Ja nie rozumiem jak ktoś nie ma kasy powinien zbudować zwykle seryjne auto, a nie pakować sie w stare gluty często przekombinowane żeby były szybsze i psujce sie, a to nie oszczędność.

chrisro napisał(a):Kto powiedział, że klasa historyczna to niewypał? Osobiście czekałem jak od tego roku wejdą do HR Lancery evo 5 i 6. Od przyszłego będą już Lancery evo 7 i Subaru n10 i n11. Weszły Type-R i Peugeoty 207 RC w HR-P. Trzeba dorosnąć do tematu, zebrać budżet i dogadać się ze sponsorami. No ale jeśli auto nie będzie klasyfikowane w generalce i nie będzie odnotowane w wynikach to po co wydawać kasę?
Prawda jest taka, że chciałbym jeździć w klasie 3, ale różnica we wpisowym 1200 - 3200zł jest na tyle znacząca, że trzeba szukać odpowiedniego auta w HR. A za zaoszczędzone 2000zł można opłacić nocleg dla całej ekipy i paliwo.
Czy w innych europejskich krajach wpisowe też kosztuje po 800euro na zawody rangi narodowej???
Dlaczego to wpisowe musi być tak wysokie? Dlatego, że mało załóg startuje? A może to błędne koło?
Żal.

Kolego nie może byc historyka i Open razem, bo ani tu ani tu nie będzie łącznie odpowiedniej ilości załóg. Nie porownoj innych krajów do rsmp, bo tam marketing a przede wszystkim tv inaczej funkcjanuja z rajdami niż w Polsce, dlatego całość sie tez nakręca.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez chrisro » niedziela, 19 sty 2014, 18:41

Rozumiem, że nie mam co porównywać do innych krajów i cena wpisowego na rajd musi wynosić kilka tysięcy i basta? bo tak trzeba!?
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 18:44

chrisro napisał(a):Rozumiem, że nie mam co porównywać do innych krajów i cena wpisowego na rajd musi wynosić kilka tysięcy i basta? bo tak trzeba!?

Wierz mi ze jak by tv nakrecala rajdy tak jak powinna to ten interes by sie tak kręcił, ze nie chodziło by ci o te kilka tysięcy :D , a dzisiaj jest po prostu kombinuwanie, choć oczywiście ja tez chciałbym żeby wpisowego było o polowe mniejsze.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez chrisro » niedziela, 19 sty 2014, 19:23

Ja wierze, że wpisowe jest chore w Polsce. Czy ktoś mógłby podzielić się na jakim poziomie ono kształtuje w innych krajach?
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » niedziela, 19 sty 2014, 21:25

viper napisał(a):Jedyne co przetrwalo wbrew pozorom to klasyka czyli N8. Czy ci zawodnicy co maja historyki nie mogą wejść w klasę 9 np. C2 tylko pakować sie w stare gluty, których koszt przygotowania jest podobny co takiej c2, a koszt zakupu auta wcale nie taki duży. Ja nie rozumiem jak ktoś nie ma kasy powinien zbudować zwykle seryjne auto, a nie pakować sie w stare gluty często przekombinowane żeby były szybsze i psujce sie, a to nie oszczędność.


To jest racja, bo można z seryjnego samochodu zbudować solidną rajdówkę do dojeżdżania rajdów, koszt nie jest duży moim zdaniem porównując R-ki. Tylko jest pytanie, ile taką prawie seryjną Fiestą musiałbym jeździć aby zdobyć licencję R? I racja, można w RPP startować w klasie 8 i 9 bo to są porównując do kosztów wyższych klas tanie klasy, tylko cała droga niżej się komplikuje. Bo wracając do tej przykładowej Fiesty. Chciałbym taką jeździć w RSMP tylko ile musiałbym okupywać RPP by się dostać wyżej? To już nie zależy tylko ode mnie, bo mogę mieć wyniki, ale frekwencja da mi mało punktów. Sam zastanawiam się nad startami bo w AK Śląski na prawdę robi super serie niedaleko mojej okolicy. Tylko zawsze sobie myślę: KJS jakoś damy radę, 3 liga - też nie jest daleko? RPP - sprzedać dom i szybko się dostać do RSMP? Bez sensu. Jeżeli ktoś przeszedł drogę z amatorek do RPP, licencja R1 jest bez sensu. Kto ma budżet, ma samochód dobry i dostanie się do RSMP, kto nie ma, musi jeździć kilka lat i ciułać pieniądze na kolejne starty. Chciałbym żeby były wojewódzkie 2 ligi zamiast 3 ligi i jedne mistrzostwa polski. Ale to moje pobożne życzenie.

viper napisał(a):Kolego nie może byc historyka i Open razem, bo ani tu ani tu nie będzie łącznie odpowiedniej ilości załóg. Nie porownoj innych krajów do rsmp, bo tam marketing a przede wszystkim tv inaczej funkcjanuja z rajdami niż w Polsce, dlatego całość sie tez nakręca.


Medialność rajdów w Polsce... Więcej Darta i Snookera w TV niż rajdów :). A dlaczegóż nie wprowadzić obowiązkowego prologu w RSMP? W dobie internetu kilka kamer, dostęp do internetu i chociaż na internecie można transmitować rajd. Krótki odcinek, bardzo duża logistyka nie jest potrzebna a jakaś promocja już jest.

Ogólnie każdy ma dobre pomysły na rozwój rajdów w Polsce. Ale co z tego jak i tak PZM robi swoje a my możemy dalej dyskutować :). Imprezy poza PZM też można organizować ale jak jest u mnie: policja jest powiązana z AK dość mocno, tak samo z władzami lokalnymi. Jeżeli starałbym się o pozwolenie na organizację rajdu poza PZM, a dowiedział by się o tym AK, daje cynk władzom a te za wszelką cenę starałyby się utrudnić organizację takiego rajdu. Tutaj też jest tylko jedna słuszna władza, ludzie z zewnątrz chwalą bo jest GSMP ale nic poza tym. Sędziowie zbywani, stoją za darmo lub za bułkę, ochotnicza straż do zabezpieczenia też za wicht i flaszkę stoi i tanim kosztem jest impreza dla pasibrzuchów :). Tylko szkoda że nas, fanów motorsportu się zbywało i traktowało jako darmową siłę roboczą. Wolałem się już nie mieszać w to. Może jak nie będzie ludzi w AK to ktoś w końcu zrozumie że tak się nie traktuje sędziów itp. Taka smutna rzeczywistość...
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 21:33

djescape napisał(a):To jest racja, bo można z seryjnego samochodu zbudować solidną rajdówkę do dojeżdżania rajdów, koszt nie jest duży moim zdaniem porównując R-ki. Tylko jest pytanie, ile taką prawie seryjną Fiestą musiałbym jeździć aby zdobyć licencję R? I racja, można w RPP startować w klasie 8 i 9 bo to są porównując do kosztów wyższych klas tanie klasy, tylko cała droga niżej się komplikuje. Bo wracając do tej przykładowej Fiesty. Chciałbym taką jeździć w RSMP tylko ile musiałbym okupywać RPP by się dostać wyżej? To już nie zależy tylko ode mnie, bo mogę mieć wyniki, ale frekwencja da mi mało punktów. Sam zastanawiam się nad startami bo w AK Śląski na prawdę robi super serie niedaleko mojej okolicy. Tylko zawsze sobie myślę: KJS jakoś damy radę, 3 liga - też nie jest daleko? RPP - sprzedać dom i szybko się dostać do RSMP? Bez sensu. Jeżeli ktoś przeszedł drogę z amatorek do RPP, licencja R1 jest bez sensu. Kto ma budżet, ma samochód dobry i dostanie się do RSMP, kto nie ma, musi jeździć kilka lat i ciułać pieniądze na kolejne starty. Chciałbym żeby były wojewódzkie 2 ligi zamiast 3 ligi i jedne mistrzostwa polski. Ale to moje pobożne życzenie.

W 1,5 roku jesteś wstanie autem z pełnymi homologacjami przejść z kjs do rsmp, bo w rpp nie musisz wygrywać tylko dojeżdżać, bo tam albo sie liczy punkty, albo ilośc skonczonych eliminacji chyba 6 rund rpp. Tak wiec czasowo oczywiście było by to krótko tyle ze intensywnie, ale auto świeże i do jazdy i do rozmów ze sponsorami, a historyk to młodszy już nie będzie a koszty tylko prowizorycznie są tańsze.


djescape napisał(a):Medialność rajdów w Polsce... Więcej Darta i Snookera w TV niż rajdów :). A dlaczegóż nie wprowadzić obowiązkowego prologu w RSMP? W dobie internetu kilka kamer, dostęp do internetu i chociaż na internecie można transmitować rajd. Krótki odcinek, bardzo duża logistyka nie jest potrzebna a jakaś promocja już jest.

Ogólnie każdy ma dobre pomysły na rozwój rajdów w Polsce. Ale co z tego jak i tak PZM robi swoje a my możemy dalej dyskutować :). Imprezy poza PZM też można organizować ale jak jest u mnie: policja jest powiązana z AK dość mocno, tak samo z władzami lokalnymi. Jeżeli starałbym się o pozwolenie na organizację rajdu poza PZM, a dowiedział by się o tym AK, daje cynk władzom a te za wszelką cenę starałyby się utrudnić organizację takiego rajdu. Tutaj też jest tylko jedna słuszna władza, ludzie z zewnątrz chwalą bo jest GSMP ale nic poza tym. Sędziowie zbywani, stoją za darmo lub za bułkę, ochotnicza straż do zabezpieczenia też za wicht i flaszkę stoi i tanim kosztem jest impreza dla pasibrzuchów :). Tylko szkoda że nas, fanów motorsportu się zbywało i traktowało jako darmową siłę roboczą. Wolałem się już nie mieszać w to. Może jak nie będzie ludzi w AK to ktoś w końcu zrozumie że tak się nie traktuje sędziów itp. Taka smutna rzeczywistość...

Kolego GSMP to przedszkole organizacyjne w stosunku do RSMP. Co do pro obu to prologi są praktycznie na każdym rajdzie problem w tym ze nie ma ich transmitowanych w tv jak np. Barborki warszawskiej. Z każdego rajdu jak by prolok zrobili jak z barborki to ci gwarantuje , frekwencja w rajdach by nie miała końca.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » niedziela, 19 sty 2014, 21:59

viper napisał(a):Kolego GSMP to przedszkole organizacyjne w stosunku do RSMP. Co do pro obu to prologi są praktycznie na każdym rajdzie problem w tym ze nie ma ich transmitowanych w tv jak np. Barborki warszawskiej. Z każdego rajdu jak by prolok zrobili jak z barborki to ci gwarantuje , frekwencja w rajdach by nie miała końca.


O GSMP wspomniałem tylko jako o imprezie, którą władze promują upychając sobie nią kieszenie a nie jako porównanie organizacji itp., sorka że tego nie zaznaczyłem.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 22:01

djescape napisał(a):
viper napisał(a):Kolego GSMP to przedszkole organizacyjne w stosunku do RSMP. Co do pro obu to prologi są praktycznie na każdym rajdzie problem w tym ze nie ma ich transmitowanych w tv jak np. Barborki warszawskiej. Z każdego rajdu jak by prolok zrobili jak z barborki to ci gwarantuje , frekwencja w rajdach by nie miała końca.


O GSMP wspomniałem tylko jako o imprezie, którą władze promują upychając sobie nią kieszenie a nie jako porównanie organizacji itp., sorka że tego nie zaznaczyłem.

Jasne teraz rozumiem :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » niedziela, 19 sty 2014, 22:24

viper napisał(a): historyk to młodszy już nie będzie a koszty tylko prowizorycznie są tańsze.


Na język polski miałeś pod górkę, to oczywiste. Pozostaje rozstrzygnąć jak z matematyką.

Mógłbyś rozwinąć kwestię "prowizorycznie tańszych kosztów" na przykładzie Astry i czegoś nowego, z grubsza porównywalnego osiągami ?
Użyj dużo liczb, mało słów.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 22:51

Kramar napisał(a):
viper napisał(a): historyk to młodszy już nie będzie a koszty tylko prowizorycznie są tańsze.


Na język polski miałeś pod górkę, to oczywiste. Pozostaje rozstrzygnąć jak z matematyką.

Mógłbyś rozwinąć kwestię "prowizorycznie tańszych kosztów" na przykładzie Astry i czegoś nowego, z grubsza porównywalnego osiągami ?
Użyj dużo liczb, mało słów.

Ja wiem swoje , a ty swoje i wierz mi , ze j.polski akurat w tej kwestii nie jest mi do niczego potrzebny. Jak byś pominął tekst z przodu to byśmy mogli pogadać, ale widzę , ze chyba za bardzo nie o to ci chodzi.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » niedziela, 19 sty 2014, 23:14

chrisro napisał(a):Ja wierze, że wpisowe jest chore w Polsce. Czy ktoś mógłby podzielić się na jakim poziomie ono kształtuje w innych krajach?


Szutrowe mistrzostwa Francji - 850 euro
Asfaltowe mistrzostwa Włoch - 650 euro
Mistrzostwa Słowacji - 425 euro
Mistrzostwa Niemiec - 500 euro

Na szybkiego tyle zdążyłem znaleźć... Na Rallye du Var wpisowe to 1000 euro.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez kormoran » niedziela, 19 sty 2014, 23:15

Viper nie uciekaj od odpowiedzi. Skoro rzuciłeś temat kosztów ta dawaj konkretne liczby, bo chyba nigdy nie budowałeś takiego auta, nie mówiąc o eksploatacji.
kormoran
 
Posty: 31
Dołączył(a): niedziela, 14 cze 2009, 22:36

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » niedziela, 19 sty 2014, 23:34

Viper, nie obrażaj się ale uszy krwawią od samego patrzenia.

Co do tych kosztów, temat poruszasz nie po raz pierwszy. Chętnie zobaczę jakieś konkretne wyliczenia.
Kilkunastu kierowców startuje w Polsce Astrami (RPP i RSMP). Zapewniam Cię , że żaden nie wybrał tego auta z czystej sympatii, tylko ze względu na dobrą relacje kosztów do tego co auto oferuje.

Wpisowe wysokie bo właśnie z wpisowego w dużej mierze finansowany jest rajd. Organizator ma tak samo trudno ze sponsorami jak zawodnicy.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 23:42

kormoran napisał(a):Viper nie uciekaj od odpowiedzi. Skoro rzuciłeś temat kosztów ta dawaj konkretne liczby, bo chyba nigdy nie budowałeś takiego auta, nie mówiąc o eksploatacji.

Kolego budowalem i to nie jedno i nie muszę uciekać od niczego. wierz mi , ze dzisiejsze auta są dużo młodsze i dużo tańsze przez co zakup auta wcale nie podnosi kosmicznych kosztów. Z reszta różnice są wynikaja praktycznie z ceny zakupu auta, bo koszty rajdowych części są praktycznie takie same tzn. Klatka fotele itd.
To są koszty praktyczne natomiast są opcje o których nikt nie myśli np. Możliwość szukania sponsorów bo w nowszym aucie zawsze inaczej sie rozmawia. Ja bym wolał jeździć c2 w 9 klasie niż astra w HR i zaloze sie ze wcale nie bedzie drożej, albo w clio sport to samo. Roznica nie bedzie większa niż 10 tys. Zł. w zrobieniu auta, a na pewno większe perspektywy bedą w młodszym aucie. To tak z grubsza. Jak widzisz sama kasa to nie wszystko, a wierz w konsekwencji kosztów startów te 10 tys to pikus. Z reszta można je w bardzo prosty sposób zaoszczędzić jadąc jeden rajd w 1 sezenie mniej. Jak chcesz szukać sponsorów to astra jest według mnie na ostatnim miejscu mimo ze to wdzięczna auto, ale rocznik je dyskwalifikuje. No chyba ze cię interesuje cały czas wypruwanie flakow tzn. Jazda za swoje, bo nie wierze żeby ktoś kogo stać na swobodne ściganie jeździł sobie astra.

Kramar napisał(a):Viper, nie obrażaj się ale uszy krwawią od samego patrzenia.

Co do tych kosztów, temat poruszasz nie po raz pierwszy. Chętnie zobaczę jakieś konkretne wyliczenia.
Kilkunastu kierowców startuje w Polsce Astrami (RPP i RSMP). Zapewniam Cię , że żaden nie wybrał tego auta z czystej sympatii, tylko ze względu na dobrą relacje kosztów do tego co auto oferuje.

Wpisowe wysokie bo właśnie z wpisowego w dużej mierze finansowany jest rajd. Organizator ma tak samo trudno ze sponsorami jak zawodnicy.

Ja sie nie obraza zdaje sobie sprawę z błędów stylistycznych, ale często pisze z telefonu i nie mam zbyt czasu na poprawianie błędów jak w tekście wiadomo o co chodzi.
Wracając do tematu. start zależy od wielu czynników nie tylko od tego ze możesz na szrocie kupić wahacz za 50 zł, przed pucharem astry powiedziałem ze on sie na dłuższa metę nie utrzyma i tak sie stało. to samo z HR i nie mowile tego żeby zrobić komuś na złość. Nie masz kasy to sie scigaj słabszymi ale nowszymi konstrukcjami takie jest moje zdanie, bo każdy owi o sponsorach, ale sorry jak ktoś pod potencjalnego sponsora podjedzie 20 letnim samochodem, to gosc pomyśli jedno " inwestowanie w kupę złomu mnie nie interesuje" to taka brutalna prawda , a im dłużej ktoś żyje w tym przekonaniu tym w większym jest błędzie, ze to tanie ściganie bo to droga do nikad.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron