+RAFAŁ+ napisał(a):A co sądzicie o Mazdzie 323 gt-r? Jezdził ktoś tym samochodem? Jest też podobno wersja 1.8(chyba) z napędem awd. Ktoś zna jakieś parametry techniczne tego modelu?
sądzę że ciężko będzie ci kupić taki samochód - wyprodukowali tego w sumie ~2000 sztuk, a w Polsce jest dosłownie kilka. większość GT-R'ów które są u nas sprzedawane to GTX'y, a różnica między GTXem i GTRem to jak między Focusem RS i Focusem WRC
podstawowe różnice (eng):
Turbo - GTX = RHB 5 - VJ20 / 21, GTR = RHF6 - VJ23
Exhaust Manifold - Different castings
Inlet Manifold - Different Castings
Injectors - Larger on GTR and low impedance
Valves - Sodium filled exhaust valves on GTR
Pistons - Stronger on GTR
Con Rods - Stronger on GTR
Clutch - Thicker plate on GTR, same size and clamping pressure
Air Flow Meter - Same size, different electrical spec.
ECU - Differen spec
Oil Sump - Larger drain for Turbo on GTR
Gearbox - Shot peened on 2nd, 3rd and 4th, stiffer casing on GTR
Steering Rack - Higher Ratio on GTR
Hubs - 5 Stud on GTR
Wheels - 15s with 5 Studs on GTR
Brakes - Bigger on GTR
Shocks - Stiffer on GTR
Springs - Firmer on GTR
Anti Roll Bars - Stiffer on GTR
Suspension Bushes - Stiffer on GTR
Interior (JDM GTR only) - Momo Wheel, leather Gear knob and gaiter, half leather seats on GTR
Bodywork - Front Bumper, added rear trim, wheel arch trims and three bonnet vents on GTR
częścią, która 'daje w tyłek', szczególnie w podkręconych GTRach to skrzynia, a kupienie jej graniczy z cudem..