Michał Kościuszko

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Michał Kościuszko

Postprzez MSG Racing » sobota, 11 maja 2013, 12:15

Trzeba było mysleć wczesniej.
No ale jak już kiedys pisałem, tam od samego początku dużo rzeczy źle robią.
Na wycieranie opon czy uszkodzenia zawieszenia też ma wpływ odpowiednia jazda kierowcy. Ot taki przykład: na Monte ponoć się zawieszenie złamało, ale o tym że uderzył w murek to już nie miał kto wspomnieć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » sobota, 11 maja 2013, 12:38

A ja jak czytam kolejne tlumaczenia, to przypomina mi sie refleksja Gutowskiego (bylo o F1, ale do WRC to tez moze pasowac) o tym, ze wbrew pozorom u niektorych zespolow mozliwosc walki o dobry wynik wcale nie jest priorytetem. Czasem wyzej jest to, aby po prostu najnizszym kosztem przeturlac sie przez caly sezon. Wielu innych kierowcow juz chyba dawno podjeloby decyzje co do zmiany auta/tunera/programu startow, ale widac Kosciuszce bardziej oplaca sie jezdzic tym szrotem z zajechanymi czesciami. Nie zebym sugerowal, ze Kosciuszko cos z tego ma, ale biorac pod uwage jak Michal i jego ojciec robili interes na Polskim Jadle, to mozna sprobowac doszukac sie w tym pewnej analogii. :)
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez mwieczor » sobota, 11 maja 2013, 14:31

wanderer napisał(a): Wielu innych kierowcow juz chyba dawno podjeloby decyzje co do zmiany auta/tunera/programu startow, ale widac Kosciuszce bardziej oplaca sie jezdzic tym szrotem z zajechanymi czesciami.


Naprawdę wydaje Ci się to takie "pstryk i już" ? Przeanalizowałeś regulamin FIA ? Zdajesz sobie sprawę z konsekwencji, które się z takimi zmianami wiążą ?
Teraz - po doświadczeniach 5 eliminacji - wszyscy twierdzą "to było wiadomo", nikt nie pamięta, że Mini z MI w zeszłym sezonie jednak do mety dojeżdżały, a Atkinson regularnie był w dziesiątce.
Myślę, że jakby Kościuszko miał wyniki na poziomie Atkinsona, nikt by nie mówił "Mini z MI to szrot, było wziąć co innego". Wydaje mi się, że Kościuszko miał pełne podstawy sądzić, że zespół umożliwi mu osiąganie wyników na poziomie Atkinsona i pewnie im zaufał, szczególnie że jeździł z nimi wcześniej.
Zwróćcie uwagę, że DMACK'i zawiodły Prokopa - też powinien wiedzieć wcześniej, w co się pakuje ? Przecież jeździł na nich wcześniej ....
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » sobota, 11 maja 2013, 15:18

mwieczor napisał(a):Naprawdę wydaje Ci się to takie "pstryk i już" ? Przeanalizowałeś regulamin FIA ? Zdajesz sobie sprawę z konsekwencji, które się z takimi zmianami wiążą ?

Nie znam calego regulaminu na pamiec, ale wiem, ze ma obowiazek przejechac minimum 7 rajdow. Auta zmienic nie moze, ale tego, kto je przygotowuje juz raczej tak. Jest Prodrive, First Motorsport i pewnie jeszcze ktos inny. Poza tym sorry, ale jesli (jak niektorzy sugeruja) kierowca w umowie z tunerem moze miec zapis, ze placi za uszkodzenie auta w wyniku wlasnego bledu, to powinienien miec rowniez zapis mowiacy, ze jesli auto ot tak samo sie psuje, to wynajmujacy powinien domagac sie jakiegos odszkodowania. No chyba, ze dokladnie wiedzial, ze dostanie strucla i wtedy pozostaje udawac ofiare losu.

mwieczor napisał(a):Teraz - po doświadczeniach 5 eliminacji - wszyscy twierdzą "to było wiadomo", nikt nie pamięta, że Mini z MI w zeszłym sezonie jednak do mety dojeżdżały, a Atkinson regularnie był w dziesiątce.

Wcale nie teraz, bo tuz po ujawnieniu planow na ten sezon bardzo duzo osob wieszczylo, ze K. bedzie walczyl glownie z samym soba lub o dojechanie do mety.

mwieczor napisał(a):Zwróćcie uwagę, że DMACK'i zawiodły Prokopa - też powinien wiedzieć wcześniej, w co się pakuje ? Przecież jeździł na nich wcześniej ....

Nikt nie wiedzial jakie beda w tym roku opony. Zapomniales, ze w tym roku FIA zmienila przepisy które dopuszczaja tylko 4 komplety opon zamiast 5 na kazdy rajd, wiec dostawcy musieli przygotowac zupelnie nowe mieszanki.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez mwieczor » sobota, 11 maja 2013, 21:47

wanderer napisał(a): Nie znam calego regulaminu na pamiec, ale wiem, ze ma obowiazek przejechac minimum 7 rajdow.


No nie tak. Ma obowiązek przejechać wszystkie rajdy, które zostały zadeklarowane w zgłoszeniu.
Co prawda nie wiemy, co zostało zadeklarowane, ale z wypowiedzi na początku roku raczej nasuwała się sugestia, że wszystkie rajdy. Można było zadeklarować minimum 7, ze wskazaniem które - i te zadeklarowane wchodzą do punktacji.

wanderer napisał(a): Auta zmienic nie moze, ale tego, kto je przygotowuje juz raczej tak. Jest Prodrive, First Motorsport i pewnie jeszcze ktos inny.


Skąd pewność, że będzie lepiej ?
Prodrive - oba przygotowywane przez nich Mini Mentos Ascania nie dojechały do mety w Portugalii,
First Motorsport - Duval nie ukończył rajdu w ich Mini.

wanderer napisał(a): Poza tym sorry, ale jesli (jak niektorzy sugeruja) kierowca w umowie z tunerem moze miec zapis, ze placi za uszkodzenie auta w wyniku wlasnego bledu, to powinienien miec rowniez zapis mowiacy, ze jesli auto ot tak samo sie psuje, to wynajmujacy powinien domagac sie jakiegos odszkodowania.


Nie sądzę, żeby zespół negocjujący umowy ze strony Lotosu i Kościuszki stanowiły szympansy. Myślę, że ta umowa jest najlepsza z możliwych dla wszystkich stron i trzeba się pogodzić z tym, że nigdy nie poznamy jej warunków.
Poza wszystkim - cóż z odszkodowania ? Przecież w ramach odszkodowania Motorsport Italia nie sprawi, że Mini do mety dojedzie.

wanderer napisał(a): Wcale nie teraz, bo tuz po ujawnieniu planow na ten sezon bardzo duzo osob wieszczylo, ze K. bedzie walczyl glownie z samym soba lub o dojechanie do mety.


Cóż, niestety trafili, ale takie wieszczenie to nasza narodowa specjalność. Kościuszko i Lotos podjęli ryzyko - jakby wyniki były na poziomie Atkinsona, wszyscy by im gratulowali trafnej decyzji ... Poczekajmy, zobaczymy co będzie dalej.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » sobota, 11 maja 2013, 22:18

mwieczor napisał(a):
wanderer napisał(a): Auta zmienic nie moze, ale tego, kto je przygotowuje juz raczej tak. Jest Prodrive, First Motorsport i pewnie jeszcze ktos inny.


Skąd pewność, że będzie lepiej ?
Prodrive - oba przygotowywane przez nich Mini Mentos Ascania nie dojechały do mety w Portugalii,
First Motorsport - Duval nie ukończył rajdu w ich Mini.


Prosta sprawa - gorzej juz być nie może. Nawet jeśli Prodrive'owi zdarzają się wtopy to na pewno nie jest aż taka druciarnia jak MI.

mwieczor napisał(a):
wanderer napisał(a): Poza tym sorry, ale jesli (jak niektorzy sugeruja) kierowca w umowie z tunerem moze miec zapis, ze placi za uszkodzenie auta w wyniku wlasnego bledu, to powinienien miec rowniez zapis mowiacy, ze jesli auto ot tak samo sie psuje, to wynajmujacy powinien domagac sie jakiegos odszkodowania.


Nie sądzę, żeby zespół negocjujący umowy ze strony Lotosu i Kościuszki stanowiły szympansy. Myślę, że ta umowa jest najlepsza z możliwych dla wszystkich stron i trzeba się pogodzić z tym, że nigdy nie poznamy jej warunków.


Oj, to jest Polska, a spółka państwowa, więc nie byłbym tego taki pewien. Większość spółek skarbu państwa to nawet nie jesty burdel - to pożar w burdelu, niegopsodarność, brak przepływu informacji, wszystko co się rozumie przez pojęcie "kręcić lody" - to jest właśnie obraz tych spółek. Na jakichś polach mogą ddziałać profesjonalnie, ale całość jest niespójna, niekonsekwentna, oparta na układach i wazelinie. Możliwe, że albo źle napisali umowę, albo mają to głęboko w dupie, bo nikt w tej spółce nie beknie za tego typu stratę.

Poza wszystkim - cóż z odszkodowania ? Przecież w ramach odszkodowania Motorsport Italia nie sprawi, że Mini do mety dojedzie.


Ale przynajmniej wróci się wtopiona kasa i może MI dałoby to do myślenia.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » sobota, 11 maja 2013, 22:39

mwieczor napisał(a):Skąd pewność, że będzie lepiej ?
Prodrive - oba przygotowywane przez nich Mini Mentos Ascania nie dojechały do mety w Portugalii,
First Motorsport - Duval nie ukończył rajdu w ich Mini.

W przypadku MI wyglada to na czarna serie, a w przypadku powyzszych, to jak na razie drobne incydenty. Poza tym, zapomniales o Jarkko Nikarze. On z autem Prodrive nie mial problemow.

mwieczor napisał(a):
wanderer napisał(a): Wcale nie teryaz, bo tuz po ujawnieniu planow na ten sezon bardzo duzo osob wieszczylo, ze K. bedzie walczyl glownie z samym soba lub o dojechanie do mety.

Cóż, niestety trafili, ale takie wieszczenie to nasza narodowa specjalność. Kościuszko i Lotos podjęli ryzyko - jakby wyniki były na poziomie Atkinsona, wszyscy by im gratulowali trafnej decyzji ... Poczekajmy, zobaczymy co będzie dalej.

Narodowa specjalnosc? Nie sadze. Zwykle mamy do czynienia raczej z nieuzasadnionym optymizmem. :wink: I prosze, nie pisz mi o podejmowanym ryzyku, bo czuje sie jakbym gadal z PR-owcem.

żółtodziób napisał(a):Oj, to jest Polska, a spółka państwowa, więc nie byłbym tego taki pewien. Większość spółek skarbu państwa to nawet nie jesty burdel - to pożar w burdelu, niegopsodarność, brak przepływu informacji, wszystko co się rozumie przez pojęcie "kręcić lody" - to jest właśnie obraz tych spółek. Na jakichś polach mogą ddziałać profesjonalnie, ale całość jest niespójna, niekonsekwentna, oparta na układach i wazelinie. Możliwe, że albo źle napisali umowę, albo mają to głęboko w dupie, bo nikt w tej spółce nie beknie za tego typu stratę.

Wbrew pozorom to nie jest szczegolnie Polska specjalnosc, czy specjalnosc spolek panstwowych. W korporacjach tez potrafi byc rownie wielki burdel. Nawet nie trzeba szukac przykladow poza motorsportem - BMW sie klania.

A reszte juz widze napisal zoltodziob. Wiec moge sie pod tym tylko podpisac.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez mwieczor » sobota, 11 maja 2013, 23:08

żółtodziób napisał(a):Prosta sprawa - gorzej juz być nie może. Nawet jeśli Prodrive'owi zdarzają się wtopy to na pewno nie jest aż taka druciarnia jak MI.


Wyobrażasz sobie sytuację, jakby przed Portugalią zmienili dostawcę na Prodrive i efekt by był taki jak u Ukraińców ???

żółtodziób napisał(a):Oj, to jest Polska, a spółka państwowa, więc nie byłbym tego taki pewien. Większość spółek skarbu państwa to nawet nie jesty burdel - to pożar w burdelu,


Jednak specyfika branży paliwowej jest taka, że siłą rzeczy działa się na międzynarodowym rynku, więc jakieś standardy muszą działać.
Nie jest to też LOT, gdzie sposobem zarządu na pozyskanie kasy jest żebractwo od rządu.

żółtodziób napisał(a):Ale przynajmniej wróci się wtopiona kasa i może MI dałoby to do myślenia.


Myślę, że MI jest jeszcze głębiej w d... niż Kościuszko.
Nie mają żadnego innego klienta na drugie Mini, a po tym jaki poziom prezentują, raczej wskoczą na pierwsze miejsce listy "unikać" u potencjalnych klientów na długi czas.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Michał Kościuszko

Postprzez rallyfun » poniedziałek, 13 maja 2013, 17:00

mwieczor napisał(a):
Skąd pewność, że będzie lepiej ?
Prodrive - oba przygotowywane przez nich Mini Mentos Ascania nie dojechały do mety w Portugalii,
First Motorsport - Duval nie ukończył rajdu w ich Mini.


Bo Sordo w Mini z Prodrivu walczyl z Ogierem o zwyciestwo w rajdzie Francji i to pokazuje jaki potencjal ma taka konfiguracja a w wielu rajdach robil czasy pierwszej piatki. Pewnosci ze bedzie lepiej nikt nie da ale kazdy wie ze gorzej nie bedzie.
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14

Re: Michał Kościuszko

Postprzez MSG Racing » wtorek, 14 maja 2013, 10:15

rallyfun napisał(a):
mwieczor napisał(a):
Skąd pewność, że będzie lepiej ?
Prodrive - oba przygotowywane przez nich Mini Mentos Ascania nie dojechały do mety w Portugalii,
First Motorsport - Duval nie ukończył rajdu w ich Mini.


Bo Sordo w Mini z Prodrivu walczyl z Ogierem o zwyciestwo w rajdzie Francji i to pokazuje jaki potencjal ma taka konfiguracja a w wielu rajdach robil czasy pierwszej piatki. Pewnosci ze bedzie lepiej nikt nie da ale kazdy wie ze gorzej nie bedzie.

Dokładnie. Sordo też na Korsyce rok temu pokazał.
Do tego dodam że MI raczej na pewno nie ma najnowszej specyfikaji auta.
To, że Ukraincom auto się psuło nie musi oznaczać, że Prodrive dał złe auto. Auto też należy umieć traktować. Awarie to też jakby nie patrzeć wina traktowania i jazdy kierowcy.
I jeszcze jedno. Jesli ktos tutaj mysli, że umowie wynajmu nie ma klauzuli o odszkodowaniu za uszkodzenie auta to jest w dużym błędzie. Oczywiscie zależnie od ułożonej umowy ale żadna stajnia nie pozwoli sobie na takie ryzyko, nawet przy budżecie 50mln E na program WRC, żeby ktos im zdachował samochód i oni by pokrywali z własnej kieszeni jego odbudowę. Przynajmniej nie w 100%.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Michał Kościuszko

Postprzez luxxx » wtorek, 14 maja 2013, 11:11

A przypadkiem Prodrive juz nie sprzedał Mini ??
To je RALLY !
Avatar użytkownika
luxxx
N3
 
Posty: 419
Dołączył(a): poniedziałek, 29 mar 2010, 12:29
Lokalizacja: Polska

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » wtorek, 14 maja 2013, 11:14

wanderer napisał(a):Wbrew pozorom to nie jest szczegolnie Polska specjalnosc, czy specjalnosc spolek panstwowych. W korporacjach tez potrafi byc rownie wielki burdel. Nawet nie trzeba szukac przykladow poza motorsportem - BMW sie klania.


Prawda. Ale spółka państywowa to w tej kategorii klasa sama dla siebie. Układy są wszędzie, ale w korporacji jeśli notorycznie nie ma wyników to w pewnym momencie jendak głowy lecą, w spółkach pańswowych głowy lecą w trzech przypadkach - po pierwsze jak zmienia się władza w państwie (i to jest kompletnie niezależne od jakosci pracy), po drugie jak zainteresują się numerem jakieś wpływowe media (co na ogół następuje grubo po fakcie, sponsorowanie Madonny z kasy na sport wypłynęło po roku), po trzecie jeśli ktoś tak nagrabi jak zarząd LOTu i utrzymanie go zagraża popularnosci samego premiera. Dlatego właśnie w państwowych spółkach na ogół wszelkie absurdy są głębsze i trwają dłużej. Zdarzają się oczywiscie wyjątki.

mwieczor napisał(a):Wyobrażasz sobie sytuację, jakby przed Portugalią zmienili dostawcę na Prodrive i efekt by był taki jak u Ukraińców ???


A co mam sobie nie wyobrażać? Pewnie że sobie wyobrażam. Wyorbrażam sobie też, że psuje się Citroen. Zresztą nawet nie muszę sobie tego wyobrażać, bo w Portugalii też się popsuł. Psuły się też VW. Wszystko ma prawo się popsuć, ale nie tak często jak Mini z MI i nie w taki sposób. To co się dzieje z tym konkretnym samochodem jest nie do przyjęcia.

mwieczor napisał(a):Jednak specyfika branży paliwowej jest taka, że siłą rzeczy działa się na międzynarodowym rynku, więc jakieś standardy muszą działać.Nie jest to też LOT, gdzie sposobem zarządu na pozyskanie kasy jest żebractwo od rządu.


Weź nie żartuj. Specyfika każdej SSP jest taka sama, taka sama różnica polega na tym, że LOT działa na znacznie trudniejszym rynku, dlatego załapał takie starty, że się nie pozbierał. Lotos pomimo że jest jedynym wydobywcą ropy w Polsce i jednym z dwóch przetwórców, a jedyny realny konkurent również jest spółką państwową też potrafi zaliczyć żenujące straty


http://www.bankier.pl/inwestowanie/prof ... talny.html

w żadnym wypadku nie jest to spółka dobrze zarządzana.

mwieczor napisał(a):
Myślę, że MI jest jeszcze głębiej w d... niż Kościuszko.
Nie mają żadnego innego klienta na drugie Mini, a po tym jaki poziom prezentują, raczej wskoczą na pierwsze miejsce listy "unikać" u potencjalnych klientów na długi czas.


Co nie znaczy ze nie należy dochodzić swego. Dopóki MI posiada jakiś majątek jest ich z czego skroić. tobią chałę, ale samochody i cały sprzęt do łatania ich drutem przedstawia jakąś wartość. Wypadałoby jednak działać szybko i zdecydowanie, bo jeśli pojawią się inni wierzyciele na horyzoncie to faktycznie może nie być z czego tej kasy ściągać.

luxxx napisał(a):A przypadkiem Prodrive juz nie sprzedał Mini ??


A kto by chciał to kupić...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 27 maja 2013, 10:19

Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Michał Kościuszko

Postprzez jacq » poniedziałek, 27 maja 2013, 10:38

ktoś już scenariusz zmiany auta tutaj zapodał :lol: czyli teraz reszta sezonu to nauka nowego auta, więc jakie będą wypowiedzi przed/po/w trakcie rajdu to już przesądzone :D
www.rajdowy.blogspot.com
Avatar użytkownika
jacq
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 24 lis 2008, 14:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Michał Kościuszko

Postprzez luxxx » poniedziałek, 27 maja 2013, 10:40

jacq napisał(a):ktoś już scenariusz zmiany auta tutaj zapodał :lol: czyli teraz reszta sezonu to nauka nowego auta, więc jakie będą wypowiedzi przed/po/w trakcie rajdu to już przesądzone :D


Nauka nowego auta...Zapewne Kajto jak by wsiadł do Fiesty WRC od razu by robił super czasy...Każdy uczy się przez całe życie...ale co tam, zawsze można sobie w internecie popisać i być "mądrym"
To je RALLY !
Avatar użytkownika
luxxx
N3
 
Posty: 419
Dołączył(a): poniedziałek, 29 mar 2010, 12:29
Lokalizacja: Polska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron