41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Karol » wtorek, 16 kwi 2013, 08:02

koyack napisał(a): Gdyby było tak że 5-10 zawodników mówi : "Jesteśmy zainteresowani.
Wyskakujemy z 30k zł kaucji którą oddają nam po 2 rajdach przejechanych w klasie proto.
PZM rób regulamin." - to wtedy klasa proto ma sens.


No właśnie o to chodzi i o tym pisałem. Na razie jest to tylko prywatna inicjatywa, z której nie wiadomo co wyjdzie bo zasadzie na palcach jednej ręki można policzyć zainteresowanych, a jak pokazuje historia takie projekty często szybko upadały bądź w ogóle nie zdążyły się rozwinąć. Gdyby to tak wyglądało jak opisałeś to byłoby właśnie to, o co chodzi w tym wszystkim, żeby samochody tak budowane miały rację bytu, niestety szanse na to są małe a nawet i zerowe. Jednak jest to dosyć szybkie auto i widowiskowe, więc dobrze, że się pojawiło na polskich oesach, zawsze to trochę urozmaicenia.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez kostek45 » wtorek, 16 kwi 2013, 09:46

Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 823
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez seal » wtorek, 16 kwi 2013, 11:05

Karol napisał(a):Powiedz to w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii czy w Brazylii i Argentynie. Istnieje coś takiego jak homologacja krajowa i nic nie stoi na przeszkodzie żeby Proto ją uzyskało, kwestia tylko i wyłącznie woli PZMotu.

4.3.2.Klasy narodowe:
 Klasa „CET” - zał. nr 2
 Klasa „HR WRC” - zał. nr 3
 Klasa „HR” - zał. nr 4
 Klasa „OPEN” - zał. nr 5
4.4. GKSS może, na pisemny wniosek zainteresowanych zawodników, utworzyć inną - nową klasę w trakcie sezonu.
"REGULAMIN RAJDOWYCH SAMOCHODOWYCH MISTRZOSTW POLSKI 2013"
PZM daje narzędzia do tworzenia klas tylko inicjatywa musi wyjść od zainteresowanych.
Polecam też czasem luknąć w przepisy :wink:
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 794
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez zenont » wtorek, 16 kwi 2013, 11:11

Wyścig zbrojeń przeszkodą dla Proto?
Przecież w czołówce nie ma dwóch takich samych samochodów...
Kasa jest od zawsze jednym z najważniejszych czynników tego sportu. Dopuszczenie Proto do generalki, z liberalnymi zasadami opartymi o istniejące homologacje sprawi, że ta kasa będzie 'nieco' mniejsza, bo nie trzeba będzie wywalić worka pieniędzy na bazę.
Fakt, że w tak otwartej klasie wydanie grubych pieniędzy na testy (lub na zakup gotowego rozwiazania) jak najlepiej wcisnąć zawieszenie od Evo do Fiata Palio :) da przewagę nad kimś kto wyda cieńszą kasę.
Ale ja jestem przekonany, że zakup każdego 1s/km będzie tańszy niż obecnie.
Na 100% Stec i Dytko biorą za swoją wiedzę i pracę mniejsze pieniądze niż Prodrive.
zenont
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 24 sie 2012, 14:55

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Cogonieznajom » wtorek, 16 kwi 2013, 11:22

:D

Obrazek
Jeżeli szukasz pilota na KZK, KJS lub imprezę o podobnym charakterze z łódzkiego lub najbliższych okolic napisz PW, lub mail: aro1@o2.pl
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez MSG Racing » wtorek, 16 kwi 2013, 11:37

hahaha

Jeśli miałbym ja czy ktoś inny od podstaw budować takie Proto to i tak muszę kupić Lancera Impreze albo jego bebechy co najmniej jak się uda dostać z nie rozbitego. I tu już zaczyna się to nie kalkulować. Tak przynajmniej mnie się wydaje bo nie liczyłem tego.
Taki Stec czy Dydko mają dojście do podzespołów więc zbudowanie auta jest tańsze dla nich ale już odsprzedanie pewnie kosztuje. Pytanie ile.
Z drugiej strony skoro budowane są u nas auta T1 (prototypowe w terenowych) to nie ma problemu w takim Proto autem. Oczywiście pewna swoboda w przepisach sprawi że jedno auto będzie szybsze od drugiego. Ale tak jest między eRkami, eNkami itd.
Testy. Zawsze ktoś kogo będzie stać na testy i będzie dużo jeździł będzie w stanie robić lepsze czasy na OSach nawet słabszym autem niż ktoś bez tej kasy.
Zresztą podobna zależność jest w innych sportach. Pomijam tutaj fakt związany z większym/mniejszym talentem.
Klasa bardzo fajna bo pojedzie coś innego i do tego bardzo ciekawego. Myślę, że ten sezon to taki testowy. Od 2014 jeśli przetrwa, powinny być przepisy odpowiednio tak ułożone żeby mogły te auta walczyć w Mistrzostwo Kraju a nie tylko klasy. Zresztą dla mnie to jakaś głupota, żeby to było tylko w klasie liczone.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Karol » wtorek, 16 kwi 2013, 12:10

seal napisał(a):4.3.2.Klasy narodowe:
 Klasa „CET” - zał. nr 2
 Klasa „HR WRC” - zał. nr 3
 Klasa „HR” - zał. nr 4
 Klasa „OPEN” - zał. nr 5
4.4. GKSS może, na pisemny wniosek zainteresowanych zawodników, utworzyć inną - nową klasę w trakcie sezonu.
"REGULAMIN RAJDOWYCH SAMOCHODOWYCH MISTRZOSTW POLSKI 2013"
PZM daje narzędzia do tworzenia klas tylko inicjatywa musi wyjść od zainteresowanych.
Polecam też czasem luknąć w przepisy :wink:


Chodziło o kwestie uzyskania homologacji przez takie pojazdy, nie o stworzenie klasy :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez zenont » wtorek, 16 kwi 2013, 12:19

MSG Racing napisał(a):i tak muszę kupić Lancera Impreze albo jego bebechy
Tak, a potem po każdym większym otarciu musisz kupić np. zderzak z konkretnej homologacji za półroczny budżet biedniejszej załogi RPP.
zenont
 
Posty: 11
Dołączył(a): piątek, 24 sie 2012, 14:55

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Bullit_GSi » wtorek, 16 kwi 2013, 12:39

@koyack
50 tys. zł za sezon? A skąd takie informacje? Chętnie poznam szczegóły :)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez corados » wtorek, 16 kwi 2013, 13:13

Kolejna wizyta na Dolnym Śląsku i mimo pewnych "kwiatków" organizacyjnych wrażenia z rajdu są jak najbardziej pozytywne...

Zacznę od testowego,którego konfiguracją każdy jest już chyba znudzony. Przygoda Winczaszka i niekompetentne zachowanie załogi funkcyjnego niebieskiego Subaru, która po przyjeździe na miejsce i jednej nieudanej próbie wypychania chciała pozostawic Astrę na wypadkowej.Nie daliśmy za wygraną i wyciągliśmy ją za którymś tam podejściem. Mina panów "funkcyjnych" z Subaru po udanej akcji bezcenna :wink:

Do plusów po stronie organizatora na pewno należy zaliczyc otwieranie odcinka między pierwszym a drugim przejazdem. Harmonogram temu sprzyjał,ale na innych rajdach w Polsce jest często podobny jeśli chodzi o długośc przerwy, a drogi nie są otwierane. Dziwnie rozwiązana była kwestia karnetów, robione jest to trochę na "wariata". Organizatorzy sprzedają ubezpieczenie bez żadnego paragonu, nie informują,że jest ono ważne tylko w wyznaczonych strefach i jest dobrowolne,a nie przymusowe.

Odnośnie samej rywalizacji to Wojtek Chuchała dojrzał do tego by zdetronizowac Kajtka, który wreszcie poczuł "ciśnienie". Narzekamy na rajdy w Polsce i często nie potrafimy docenic tego co mamy, a nie jest najgorzej; 50 załóg to optimum w RSMP. Człowiek czeka na przejazd każdego i nie jest znudzony po całej stawce. Kolega będący w ubiegłym tygodniu na Egerze po przejeździe 150 aut miał dośc, a na Świdnickim czekał na większośc przejazdów z wypiekami na twarzy. Gdyby jeszcze postarano się choc trochę odświeżyc trasę...
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Gąsior » wtorek, 16 kwi 2013, 13:56

Problem jest w tym, że tam nie ma więcej dróg.
Miałem okazję jechać drogą Glinno-Walim. MASAKRA. Co roku organizator będzie musiał zjechać okoliczne drogi i zobaczyć którymi będzie w stanie przejechać samochód osobowy bez urwania koła i tam puści oesy.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez MSG Racing » wtorek, 16 kwi 2013, 15:22

zenont napisał(a):
MSG Racing napisał(a):i tak muszę kupić Lancera Impreze albo jego bebechy
Tak, a potem po każdym większym otarciu musisz kupić np. zderzak z konkretnej homologacji za półroczny budżet biedniejszej załogi RPP.

No to jest racja.
Ja nie jestem przeciwko Proto. Wręcz przeciwnie jestem bardzo za. I nie za bardzo chcę się tu wdawać w polemikę z przeciwnikami takimi jak np. Viper bo Tobie Viper rok temu nie podobał się pomysł OpelCup który jak się potem okazało był swietnym pomysłem. A N- minus nie wiem czy wiesz nie pojechało bo koszty częstszych wymian pewnych seryjnych podzespołów okazał się większy niż jazda na sportowych. Efekt wszyscy znamy.
Kiedys po pojawieniu się WRCów też nie było nagle ich wysypu. Potem likwidacja i też nie było nagle wysypu eNek czy mocnych osiek. ERki też nagle się nie wysypały. I tak samo jest z Proto.
A pierdzielenie, że to technicznie jest nie do ogarnięcia to jak gadanie kogos kto jest nauczony tylko z książeczki a własnego rozumu nie ma.
W górach się da, w RX się da, w wielu innych krajach się da stworzyć przepisy i ich pilnować ale nie w kraju nad Wisłą nie potrafią i musi być według jakiejs idiotycznej książeczki. A koszty? skoro są niższe to zawsze to lepiej tak?
Wiadomo nie ma szału ale jest zawsze taniej. I tego trzeba szukać.
Ten sport nie jest tani ale można sie starać zrobić żeby był tańszy i bardziej przystępny.
Fiesta wcale nie jest przystępna szczególnie z tym wymysłem, że chcą mieć tylko najlepszych kierowców a nie tylko tych z kasą. Takie elitarne grono.

A w temacie rajdu powiem tak jak Czoper jest poprawa, choć bieda z załogami.
Zima najwyraźniej czekała na ten rajd żeby było to należyte otwarcie sezonu z trudnymi warunkami na drodze. Do tego ilosć kibiców. Chyba najwięcej od 2-3 lat.
Nie byłem na rajdzie oglądając zdjęcia i nagrania widać różnicę ile jest ludzi przy trasie. Teraz Wisła. Po 10 latach powrót do WRC. I tu mam obawy, że przez ilosć kibiców może zostać odwołany jakis OS. Ludzie z regionu + przyjezdni + jesli będzie reklama to może być bardzo tłoczno.

Viper jeszcze jedno. Mówisz co innego robić. Co?
Zmusisz TV do pokazywania więcej niż 3min po dzienniku i 3-5 załóg po 3sek? Radio? Zmiany w PZM?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Maxikitcar » wtorek, 16 kwi 2013, 17:12

a dlaczego proto musi być na podzespołach miśka evo 9,10 bo mają dostęp do nich Dytko i Stec??? a ja bym wolał żeby startowało na częściach subaru STI z silnikiem 2,5 bo moze ja mam duży dostęp do takich to co już bym niemógł zbudować? Od tego się zacznie :D więc klasa Proto to klapa i tyle :wink:
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez SOKÓŁ » wtorek, 16 kwi 2013, 18:01

kostek45 napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=AI02OM7cr2A
6:19 niezły idiota.


Kostek45 a widziałeś może przypadkowo po prawej stronie auto Łukasza Dziemidoka które wisiało dobry kawałek czasu w rowie więc zacznij myśleć zanim coś napiszesz :!:
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: 41 Rajd Świdnicki - Krause 2013

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 16 kwi 2013, 18:37

Maxikitcar napisał(a):a dlaczego proto musi być na podzespołach miśka evo 9,10 bo mają dostęp do nich Dytko i Stec??? a ja bym wolał żeby startowało na częściach subaru STI z silnikiem 2,5 bo moze ja mam duży dostęp do takich to co już bym niemógł zbudować? Od tego się zacznie :D więc klasa Proto to klapa i tyle :wink:

W proto nie muszą być podzespoły od Lancera,bo jest w budowie Subaru Oleksowicza. Myślę że można też wykorzystać inne podzespoły innych marek.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

cron