Michał Kościuszko

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Michał Kościuszko

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 16:41

Sordo chwalił Mini za zawieszenie i dlatego był zadowolony z tego, ze silnik ma większą moc i był pewny, że nie przełoży się to na zużycie opon z którymi Mini obchodzi się delikatnie.
Problem z oponami mają wszyscy ale Ci na Dmackach wyjątkowe, Prokop jeszcze jakoś dawał a Kościuszko nie więc wnioski wyciągnijcie sami.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00


Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 15 kwi 2013, 18:44

Witcher1990 napisał(a):Sordo chwalił Mini za zawieszenie i dlatego był zadowolony z tego, ze silnik ma większą moc i był pewny, że nie przełoży się to na zużycie opon z którymi Mini obchodzi się delikatnie.
Problem z oponami mają wszyscy ale Ci na Dmackach wyjątkowe, Prokop jeszcze jakoś dawał a Kościuszko nie więc wnioski wyciągnijcie sami.


Tak, tylko ze to konkretne Mini może nie mieć wiele wspólnego z tym co miał Sordo - to po pierwsze. Po drugie na zdjęciu widać jak Prokop dawał radę. Wycyrklował jakoś po aptekarsku, że mu wytstarczyło na cały rajd, ale to i tak musiał być bardziej survival niż ściganie. To że mu się udało nie oznacza, że Dmack ma wystarczającą wytrzymałość. Jest ewidentne, że nie ma, niezależnie od tego czy komuś udało się na tym dojechać czy nie te opony są za słabe, żeby się na nich normalnie ścigać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez tomson » poniedziałek, 15 kwi 2013, 19:13

Jak się auto ślizga to się opona zużywa, nawet jakby była "stalowa" to się będzie ścierać, niech młody popyta Sordo o efektywną linię jazdy i ustawienia zawiasu aby nie zjadało opon.
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Michał Kościuszko

Postprzez Maxikitcar » poniedziałek, 15 kwi 2013, 19:24

dla porównania niech ktoś wrzuci fotkę opony michelin po oesie :wink:
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Re: Michał Kościuszko

Postprzez czarnyolek » poniedziałek, 15 kwi 2013, 20:34

A to MK ma nakaz jechac na D-Mack?
Daja opony za friko i Team Management na to poszedł. Jak kierowca chce topowe auto na najlepszych oponach i milion km testów, to niech to sobie sfinansuje. Jak nie, to niech jedzie z tym co ma i nie narzeka, bo na jego miejscu wielu innych by piało ze szczęścia, że ma sezon w WRC zagwarantowany.
Jakoś Tanak i inni potrafili wyniki robić na tych gumach.
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 15 kwi 2013, 22:54

czarnyolek napisał(a):A to MK ma nakaz jechac na D-Mack?
Daja opony za friko i Team Management na to poszedł. Jak kierowca chce topowe auto na najlepszych oponach i milion km testów, to niech to sobie sfinansuje. Jak nie, to niech jedzie z tym co ma i nie narzeka, bo na jego miejscu wielu innych by piało ze szczęścia, że ma sezon w WRC zagwarantowany.
Jakoś Tanak i inni potrafili wyniki robić na tych gumach.


Kupiłeś telewizor. LED, 50" za okazyjną cenę powiedzmy 4000. Marki nieznanej. Liczyłeś się z tym,że nie będzie miał tak szybkiej matrycy jak Soniacz ani tak dobrych kolorów, pogodziłeś się,ze nie ma 3D, ale okazało się, że po 2 latach obraz totalnie zblakł, pilot zaczął działać z odległości 0,5 metra i nie większej a obudowa poszarzała. Wkurzyłes się, opisałeś przypadek w necie i znajomym, ale zamiast zrozumienia spotkałeś się z tekstem "trzeba było wykołować więxcej kasy i kupić coś lepszego". Taki jest właśnie poziom Twojego argumentu. MK mógł się liczyć z tym,że opony nie będą trzymać, ale nie tego, że nie wytrzymują rajdu, ostatnie pretensje są jak najbardziej słuszne. Nie jest też tak, że ma te opony za darmo, w logo tej śmiesznej firmy oklejony jest jego samochód, Gdyby nie to, że logo jest na rajdówkach to ja bym w ogóle nawet nie wiedział, że taki producent opon w ogóle istnieje. Oczywiście nie to, że bym chciał takie coś kupić, rózne rzeczy mogę kupić chińskie ale na pewno nie coś, od czego zalerży moje bezpieczeństwo, niemniej jednak DMACK też na tym układzie korzysta. Kierowca który swoją twarzą promuje taki produkt ma prawo oczekiwać przynajmniej trwałości i niezawodności.

tomson napisał(a):Jak się auto ślizga to się opona zużywa, nawet jakby była "stalowa" to się będzie ścierać, niech młody popyta Sordo o efektywną linię jazdy i ustawienia zawiasu aby nie zjadało opon.


Pisałem dosłownie posta wyżej, ze to Mini które ma MK nie ma wiele wspólnego z tym co miał Sordo. Nie wiadomo co MI raczyło do tego wozu założyć i w jakim stanie. Tak naprawdę to może być zupełnie inny samochód niż to co miał Sordo. A druga sprawa jest taka, że możliwe że wcale bardziej nie skatował opon niż Prokop. Prokop przecież też miał je zdarte do łysego, moze jeszcze się nie darły, ale na pewno juz nie trzymały. MK spadł w klasyfikacji nie tylko przez opony, tam się przecież zaczęły się sypać różne rzeczy. Prokopowi nie wymiękł samochód, nie wiadomo ile stracił przez opony. MK koniec końców też nie rozleciały się opony tylko skrzynia. Może więc naprawdę nic się nie dało zrobić w tej sytuacji. żeby oszczędzić opony.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez mwieczor » poniedziałek, 15 kwi 2013, 23:06

żółtodziób napisał(a):Kupiłeś telewizor. LED, 50" za okazyjną cenę powiedzmy 4000. Marki nieznanej. Liczyłeś się z tym


Dodaj do tego jeszcze to, że marka ta po wejściu na rynek odniosła jakiś tam sukces (wypominany wszem i wobec wygrany OS), tworzy ją człowiek z doświadczeniem w branży i można się spodziewać, że będzie jej zależeć na szybkim rozwoju i dynamicznym podnoszeniu jakości i skracaniu dystansu do lidera.

Przy okazji wypowiedzi przed rajdem:
"Dystans użycia danej opony wzrośnie prawie o połowę, co naszym zdaniem jest zbyt dużą liczbą. Wszystko będzie zależeć od pogody - jeśli będzie mokro to nie będzie to grać aż tak dużej roli. W innym przypadku może być bardzo interesująco." - powiedział stojący na czele marki DMACK Dick Cormack.

Będzie nieco zaskoczeń, zwłaszcza na ostatnim, najdłuższym odcinku specjalnym o dł. 52km. Strategiczne decyzje będą dotyczyły opon, ale my już wcześniej widzieliśmy jak świetnie spisują się nowe opony Michelin Latitude Cross w Meksyku. Ale każdy rajd to oczywiście inna historia." - dodał Jacques Morelli - menedżer programu rajdowego w Michelin.

Widać, że DMACK ma strach w oczach, a pogoda im nie sprzyjała.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wanderer » wtorek, 16 kwi 2013, 00:59

Maxikitcar napisał(a):dla porównania niech ktoś wrzuci fotkę opony michelin po oesie :wink:

Obrazek
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » wtorek, 16 kwi 2013, 09:06

mwieczor napisał(a):
żółtodziób napisał(a):Kupiłeś telewizor. LED, 50" za okazyjną cenę powiedzmy 4000. Marki nieznanej. Liczyłeś się z tym


Dodaj do tego jeszcze to, że marka ta po wejściu na rynek odniosła jakiś tam sukces (wypominany wszem i wobec wygrany OS), tworzy ją człowiek z doświadczeniem w branży i można się spodziewać, że będzie jej zależeć na szybkim rozwoju i dynamicznym podnoszeniu jakości i skracaniu dystansu do lidera.



No to jest argument obciążający. Niemniej jednak ogólnie DMACKa można uznać za markę nieznaną względnie mało znaną. Coś jak Manta w elektronice - jest tego trochę w sklepach, ale wielu osobom nic ona nie mówi i wiadomo, ze to są produkty przede wszystkim tanie, odstające w wielu aspektach od średniej rynkowej. Ale nawet od takiem Manty oczekuje się, że te parę lat podziała i rzeczywiscie jak widzę u znajomych to jakieś stare odtwarzacze DVD czy jakieś nagłosnienia do kompów ciągle jakoś działają, jest to kicz-plastik, ale nie rozpada się w rękach. Tujtaj opony miały problemy z wytrzymaniem całego rajdu. Post wyżej jest foto Michelina i niby też zajechany - pewnie, każdą oponę można zedrzeć do drutów, ale na Micheliny jakoś nikt nie narzekał (zapewne więc mimo poważnego zużycia na poszczególnych pętlach czy oesach nie było problemu żeby przejechać na nich cały rajd), natomiast na DMacki narzekał nie tylko MK. Prokop mówił dokładnie to samo i dokłądnie w tych samych momentach na temat tych opon. Może ciut mniej dosadnie, ale to juz kwestia tego jaki kto ma styl wypowiadania się, albo i nawet tego ile realnie DMACK dorzuca jako sponsor. Faktem jest, że ich opinie były spójne mówienie teraz,że skoro nie kupił sobie Michelinów to nie ma prawa narzekać (a jak by sobie kupił Micheliny i to one okazały się do dupy to co, miałby prawo marudzić czy też nie, bo nie wybrał sobie jeszcze czegoś innego?) i doszukiwanie się na siłę braku umiejętności gospodarowania oponami to już zwykłe haterstwo. Idę o zakład, że gdyby ktokolwiek inny powiedział coś takiego o tych oponach to by nie było żadnej dyskusji, ale że to Kościuszko no to przecież trzeba mu dowalić.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez woocasch » wtorek, 16 kwi 2013, 10:01

Cała ta dyskusja o oponach jest nieco zbyt rozdmuchana, zresztą widać na fotce, że Michelin też nie jest w jakimś cudownym stanie. Problemem jest limit opon wymyślony przez FIA, coś jak w F1. W WRC wymyślili limity opon, brak możliwości nacinania itd. itp. No i trzeba sobie z tym jakoś radzić, Dmack był w tych warunkach gorszy od Michelina, ale być może styl jazdy Michała też zwiększył degradację opon. Podkreślam słowo może, nie wiemy co by było gdyby jechał na Michelinach. Tak samo, być może Mini trzeba nieco inaczej ustawić pod chińskie produkty niz pod francuskie. Fiesty jednak więcej jeździły na Dmackach, więc może mają wypracowany odpowiedni setup. Patrząc po Portugalii to Michał musi chyba na początku bardziej oszczędzać opony, żeby starczyło mu ich na cały rajd :)

OFF: co do matryc w telewizorach, to wiadomo przecież, że i tak jakiej marki TV by się nie kupiło to w środku jest duże prawdopodobieństwo trafienia na matryce Samsunga lub Sharp, a kupując Sony przepłacasz tylko i wyłącznie za znaczek. W sumie przecież chyba nawet ekrany iPhona/iPada robi Samsung :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Michał Kościuszko

Postprzez wiechu100 » wtorek, 16 kwi 2013, 11:29

Tyle tylko, ze Michelin sie tylko zdarl a nie stopil jak Dmack...
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Michał Kościuszko

Postprzez adolfik9501 » wtorek, 16 kwi 2013, 11:47

Na opony narzekali wszyscy, tylko użytkownicy M nie robią z tego wielkiego halo, bo nie ma nic lepszego. Ot głupi limit opon, duże dystanse bez serwisu, po prostu nowoczesne rajdy. Prokop z Juniorem, mogą zaś trochę psów wieszać, bo wiedzą że lepsze od DM są M, więc to robią, częściowo tym zwalając na opony swoje takie a nie inne wyniki na oesach. Częściowo mają rację, ale za resztę odpowiada kierownik - za ustawienia, styl jazdy no i najważniejsze, za tempo. Przynajmniej ja tak to widzę.
IMHO Junior się chciał pokazać przed sponsorami z jak najlepszej strony i zajechał opony już po pierwszej pętli. A szkoda, bo widać było, że się odnalazł w rajdówce. No ale nie oczekujmy za wiele, przecież on się ciągle uczy :mrgreen: (<- sorki, musiałem).
V8 Supercars, Rajdy, IndyCar, F1
Avatar użytkownika
adolfik9501
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): piątek, 11 kwi 2008, 21:56
Lokalizacja: Księstwo Bielsko-Biała

Re: Michał Kościuszko

Postprzez żółtodziób » wtorek, 16 kwi 2013, 14:18

woocasch napisał(a):Cała ta dyskusja o oponach jest nieco zbyt rozdmuchana, zresztą widać na fotce, że Michelin też nie jest w jakimś cudownym stanie. Problemem jest limit opon wymyślony przez FIA, coś jak w F1. W WRC wymyślili limity opon, brak możliwości nacinania itd. itp. No i trzeba sobie z tym jakoś radzić, Dmack był w tych warunkach gorszy od Michelina, ale być może styl jazdy Michała też zwiększył degradację opon. Podkreślam słowo może, nie wiemy co by było gdyby jechał na Michelinach. Tak samo, być może Mini trzeba nieco inaczej ustawić pod chińskie produkty niz pod francuskie. Fiesty jednak więcej jeździły na Dmackach, więc może mają wypracowany odpowiedni setup. Patrząc po Portugalii to Michał musi chyba na początku bardziej oszczędzać opony, żeby starczyło mu ich na cały rajd :)


Na zdjęciu nie są w dobrym stanie, ale nie wiadomo po ilu odcinkach w takim stanie były. Zużył je na maksa, ale ostateczny bilans był taki, że wystarczyło mu opon na cały rajd, przynajmniej nie zgłaszał żadnych wątów, z DMACKami był problem i to nie tylko w Mini MK. To co piszesz, że MK swoim stylem jazdy mógł się przyczynić do szybszego zużycia opon to w szerszymkontekscie i tak nie ma znaczenia - obiektywnie rzecz biorąc przez limity FIA i trwałość tych produktów zamiast ścigania był survival. Jednym to wyszło lepiej, innym gorzej, ale przecież nie o to chodzi w motorsporcie. Opony trzeba oszczędzać, ale przede wszystkim jechać jak najszybciej. Prawdopodobnie tez gdyby oszczędzął gumy od pierwszego oesu to nawet jak by dowiózł dobre miejsce (a i tak by nie dowiózł bo padła przeciez skrzynia) to by było gadanie,ze się woził i że trafiło mu się miejsce na które nie zasłużył. To jest właśnie głowny problem - cokowliek nie zrobi MK to jego antyfani tak czy owak znajdą powód, że by po nim "pojechać". Sam już prawie skreśliłem szanse MK. Swoje przypuiszczenia oparłem o to,że nawet najgorsze samochody WRC do tej pory nie były wolniejsze o 4 sekundy na kilometrze od tych najlepszych. tyle, ze z mojej strony była to jedynie ocena a nie chęć dokopania komukolwiek, dlatego teraz nie mam problemu z przyznaniem,że jazda była dobra, a na braku wyniku zaważył sprzęt a nie brak umiejętności. Nie zmienia to oczywiście faktu, że sam MK powinien wyluzować z autopromocją, ale to jest całkowicie oddzielny temat, dawno rozłożony na czynniki pierwsze.

OFF: co do matryc w telewizorach, to wiadomo przecież, że i tak jakiej marki TV by się nie kupiło to w środku jest duże prawdopodobieństwo trafienia na matryce Samsunga lub Sharp, a kupując Sony przepłacasz tylko i wyłącznie za znaczek. W sumie przecież chyba nawet ekrany iPhona/iPada robi Samsung :)


Niezupełnie. Po pierwsze Sony i Samsung chodzą w tych samych cenach, po drugie matryca matrycą, ale procesor też robi swoje. Wiem co mówię, bo mam jedno i drugie. Które lepsze to już sprawa subiektywna, dlatego zachowam opinię dla siebie, ale mimo matryc tego samego pochodzenia te wypusty różnią się mocno.


adolfik napisał(a):IMHO Junior się chciał pokazać przed sponsorami z jak najlepszej strony i zajechał opony już po pierwszej pętli. A szkoda, bo widać było, że się odnalazł w rajdówce. No ale nie oczekujmy za wiele, przecież on się ciągle uczy (<- sorki, musiałem).


A moze pojechał pierwszą pętlę za szybko, co nie wiedział, że te opony będą także wytrzymałoscią odbiegać od Michelinów? Mogł tego nie wiedzieć i miał prawo się zirytować jak mu się zaczęły bardzo szybko przegrzewać. To nie był jego pierwszy start w Portugalii, na pewno mniej więcej wiedział czego można oczekiwać po oponach.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Michał Kościuszko

Postprzez rallyfun » wtorek, 16 kwi 2013, 16:04

czarnyolek napisał(a):A to MK ma nakaz jechac na D-Mack?

Jakoś Tanak i inni potrafili wyniki robić na tych gumach.

Co to za porównanie? Tanak nie jedzil Mini z MI tylko Fiesta z MSport. Opony sa wazne ale to taki temat drugoplanowy, jak auto kiepskie to najlepsz guma nie pomoze.
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14

Re: Michał Kościuszko

Postprzez Maxikitcar » wtorek, 16 kwi 2013, 16:59

To że Dmack jest spalony to może być wina źle dobranej mieszanki na dany oes,a to zależy już od kierowcy. Patrząc na konkurencje na Michelinie i dobierając tak samo Dmack możemy byc potem zdziwieni( bo Ogier wybrał średnią mieszankę to ja też na takiej pojadę:) dlatego bardzo ważne jak już użytkuje się takie opony to trzeba mieć stały kontakt z producentem szczególnie na tak wysokim szczeblu mistrzostw. Przykładem z naszego podwórka może być jazda na popularnych w amatorkach gumach Toyo R888 a nalewkach Profil Sport, gdzie po wybraniu średniej mieszanki Profila czyli podobnej do Toyo ,powyżej 20st Profil płynie a Toyo jeszcze trzyma, jak się okazuje średnia mieszanka Profila jest ciut miększa od Średniej Toyo i przy takich temperaturach trzeba już używać twardej, po zmianie, czasy na popularkach chłopaki mają podobne a nawet wygrywają na nalewkach :D
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron