RSMP 2013

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2013

Postprzez menson » środa, 28 lis 2012, 15:54

Osobiście wydaje mi się że drugiego takiego jak Puchar Fiesty i nie ma i poprędku nie będzie w RSMP, także nie ma się co nad tym zastanawiać, fiesta w w zakupie w porównaniu do 208 jest dużo tańsza
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec


Re: RSMP 2013

Postprzez viper » środa, 28 lis 2012, 16:28

menson napisał(a):Osobiście wydaje mi się że drugiego takiego jak Puchar Fiesty i nie ma i poprędku nie będzie w RSMP, także nie ma się co nad tym zastanawiać, fiesta w w zakupie w porównaniu do 208 jest dużo tańsza

Nie wiem czy ty jesteś osoba, która startuje , ale raczej w to wątpię, bo to wszystko ładnie wyglada, ale zorganizować na to kasę to są inne realia.
Fiesta w zakupie to 180 000 zł netto czyli ok. 220 000 brutto, a Peugeot to 250 000 brutto, wiec ta roznica jestem pewien , ze dla kogoś kto ma na puchar fiesty ma na peugota. To są i tak kwoty kosmiaczne dla 90% zawodników. Fiesta to fajna opcja, ale nie dla zawodników z przeciętnym budżetem o ile można użyć takiego słowa. Te koszty są nawet drobne przy kosztach hondy type r
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2013

Postprzez menson » środa, 28 lis 2012, 16:52

Przy zakupie może i tak ale jak sobie sam zbudujesz to już zmieścisz się w 150 tys zł, wiem bo robiłem rozeznanie dla jednej z załóg na przyszły sezon i to jest zbudowanie samochodu we własnym zakresie. Cena netto tak jak mówisz ale przecież nie musisz brać fv żeby płacić brutto no chyba że potrzebujesz
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: RSMP 2013

Postprzez viper » środa, 28 lis 2012, 17:08

menson napisał(a):Przy zakupie może i tak ale jak sobie sam zbudujesz to już zmieścisz się w 150 tys zł, wiem bo robiłem rozeznanie dla jednej z załóg na przyszły sezon i to jest zbudowanie samochodu we własnym zakresie. Cena netto tak jak mówisz ale przecież nie musisz brać fv żeby płacić brutto no chyba że potrzebujesz

To tylko tak sie mówi. Jak by budowa była taka łatwa to większość chłopaków w garażu by to zrobiła.
Tu masz koszt http://www.fiestar2.pl/images/oferta_sp ... estyr2.pdf
190 000 netto. Myślisz, ze biednego stać na wydanie nawet 160 000 netto , bo ja wątpię. Koszty eksploatacji tez nie są małe, a sam sobie przy tym aucie nic nie zrobisz za wszystko kasuja. Serwisy przeglądy itd. Fajne to, ale nie do rozbujania polskich rajdów. Kolejny projekt tylko dla wybranych. Myśle , ze jak by to było r1 to połowa zawodników z rpp mających hondy i inne droższe auta by sie nad tym zastanowiła, bo koszty by były rozsądnie droższe, a tak nikt o tym nie pomyśli bo ta roznica i tak jest kosmiczna.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2013

Postprzez Jarek55511 » środa, 28 lis 2012, 18:24

No tak najtańszy puchar byłby z R1 ale jakoś nikt się do tego nie garnie. No 2BRally,ale chcieli dużo zarobić i nie wyszło. A i też trzeba kupić nowe auto plus kit. Napewno tańszy od R2 ale wątpię że tańszy od Hondy Civic. A jak nawet Ptaszek był zadowolony z testów Peugeota to myślę że nie będzie problemu z chętnymi. A co będzie wtedy z Fiesta nie wiem,bo jak wiemy puchar Fiesty tworzy Woźniczko i Ptaszek,a jak jego syn odejdzie to nie widzę pucharu Fiesty.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: RSMP 2013

Postprzez menson » środa, 28 lis 2012, 18:42

Właśnie przy tym aucie sobie zrobisz bo tam jest sekwencja i przy niej też sobie zrobisz po zakupie części. Koszt kitu to mniej więcej 115-120 tyś zł, bazę jak się uprzezz to za 23-28 kupisz. Wystarczy wyrzucić środek który zresztą możesz sprzedać i składać jak klocki lego bo wszystko jest w locie. Swoje auta maja tylko Jaroszewicz byskiniewicz ptaszek i Stalmach a reszta porzycza bo maja kasę.
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: RSMP 2013

Postprzez matt » środa, 28 lis 2012, 19:57

właśnie nie wiem czy taki tok myślenia powinien być - mam kasę to pożyczam, nie mam kasy to kupuję. jeżeli chcemy przejechać 1 sezon i nie zaglądać do skrzyni i silnika w międzyczasie (raz bo nie mamy doświadczenia w serwisowaniu czegoś takiego, a dwa skoro nie mamy kasy to nie mamy tez kasy zeby wysyłać do kogoś kto się zna), to może uda się sprzedać potem zajechaną furę ;) gorzej jak się wszystko posypie na ostatniej rundzie :) swoją drogą ciekawe ile załóg kupiło fieste i przez cały sezon tylko klocki i płyny wymieniali :)
matt
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 25 sie 2004, 14:53
Lokalizacja: Świdnica

Re: RSMP 2013

Postprzez viper » środa, 28 lis 2012, 21:54

Jarek55511 napisał(a):No tak najtańszy puchar byłby z R1 ale jakoś nikt się do tego nie garnie. No 2BRally,ale chcieli dużo zarobić i nie wyszło. A i też trzeba kupić nowe auto plus kit. Napewno tańszy od R2 ale wątpię że tańszy od Hondy Civic. A jak nawet Ptaszek był zadowolony z testów Peugeota to myślę że nie będzie problemu z chętnymi. A co będzie wtedy z Fiesta nie wiem,bo jak wiemy puchar Fiesty tworzy Woźniczko i Ptaszek,a jak jego syn odejdzie to nie widzę pucharu Fiesty.

No bo to robiła prywatna osoba , która chciała na tym zarobić, a jeżeli by to było oparte o producenta jak powinno być to inaczej do tego przede wszystkim zawodnicy podejdą. Wartość r1 to ok. 100 tys zł, a przy puczarze na pewno taniej, ale to auto bez obsługowe bo to prawie seria. Mające przyszłość, bo za 10 lat te auta siła woli bedą sie pojawiać w mistrzostwach krajowych, wiec nie są to wyżu one pieniądze.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2013

Postprzez ŁukaszWRC » środa, 28 lis 2012, 23:49

A propos pucharu, co myślicie o Oplu Adam R2? Auto w pucharowej specyfikacji ze słabszym motorem, ale wyposażone w sekwencję, szperę, duży hamulec i hydrauliczny ręczny ma na gotowo kosztować 25 tys euro. Puchar rusza od przyszłego sezonu w Niemczech. Ponieważ mam kontakt z polskim oddziałem Opla, postaram się dowiedzieć czy jest jakiś plan wprowadzenia tego autka do Polski.
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Re: RSMP 2013

Postprzez jarexcc » czwartek, 29 lis 2012, 14:00

ptaszki ziemi ak-cieszyńskiego ćwierkają że Wisła a maju jako RSMP :?:
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: RSMP 2013

Postprzez Banan » czwartek, 29 lis 2012, 17:19

jarexcc napisał(a):ptaszki ziemi ak-cieszyńskiego ćwierkają że Wisła a maju jako RSMP :?:



"Oni to wiedza kocie." ;)
http://www.bielawadrift.pl Bielawa Drift TEAM "...jedna pasja, jeden team"
Avatar użytkownika
Banan
A8
 
Posty: 5632
Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2003, 23:15
Lokalizacja: Bielawa

Re: RSMP 2013

Postprzez piotr stryjek » czwartek, 29 lis 2012, 20:22

Na samochody R1 nie ma niestety chętnych, że względu na fakt, że jest to pomyślane dla krajów zachodnich, gdzie:
1. Fabryki wspomagają puchary
2. Przeciętny człowiek zarabia nie 3 000zł tylko 3 000 Euro i wtedy cena auta 25 000 euro jest OK.

W Polskich realiach 100 000zł jest sumą, na którą nie może sobie pozwolić „zwykły człowiek”, a jak ktoś ma 100 000, znajdzie 180 na znacznie ciekawsze R2 lub N4.

Mam obawę, że za kilka lat klasa R1 zabije rajdy dla zwykłych ludzi. Zobaczcie co się dzieje – obecnie nie ma już prawie nowo homologowanych aut w klasie N. Oczywiście idea R1 jest piękna – nowe, niepsujące się auto, równe szanse itd., itp. Niestety za bardzo duże pieniądze i z obostrzeniami, że dużo rzeczy [url]trzeba[/url] oddawać do zrobienia innym osobom, a części już nie kupi się na allegro lub w najbliższej hurtowni, tylko kupić z fabryki, 5 razy przepłacając.

I dodatkowo, R1 to dawna i to „biedna” klasa N2. Bez szpery, regulowanego zawieszenia itp. Stare saxo grupy N, ok. 140KM, ze szperą, krótkim przełożeniem, ohlinsem, które jako używane można kupić za ok. 25 tys wygląda przy R1 jak rakieta kosmiczna. Więc za co płace w R1? Za klatkę wzorowana na WRC?

I na koniec- rajdy umierają przez małą widowiskowość. Kiedyś, gdy były tylko polonezy i 126p, każdy cosworth, nissan GTiR był jak z innej planety. Teraz nie będzie chętnych wśród laików (przyjeżdżających oglądać rajd audi A6 3.0TDI 220KM) na oglądanie, a u sponsorów na wydawanie kasy na auta, które ze świateł przyspieszają wolniej niż ich Focus w dieslu! Wiem, że będzie zainteresowanie ludzi np. z tego forum rywalizacją w pucharze R1, ale TV z własnej woli tego nie pokarze. Bo patrząc obiektywnie okiem show, będą to nudy przy np 400-konnych aut do driftu.

10 razy wolałbym taki puchar:
http://www.youtube.com/watch?v=VyIi1z5TMgE
Niż R1.

Pozdrawiam
piotr stryjek
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 6 sty 2012, 14:13

Re: RSMP 2013

Postprzez wallygator » czwartek, 29 lis 2012, 21:10

piotr stryjek napisał(a):Na samochody R1 nie ma niestety chętnych, że względu na fakt, że jest to pomyślane dla krajów zachodnich, gdzie:
1. Fabryki wspomagają puchary
2. Przeciętny człowiek zarabia nie 3 000zł tylko 3 000 Euro i wtedy cena auta 25 000 euro jest OK.

W Polskich realiach 100 000zł jest sumą, na którą nie może sobie pozwolić „zwykły człowiek”, a jak ktoś ma 100 000, znajdzie 180 na znacznie ciekawsze R2 lub N4.

Mam obawę, że za kilka lat klasa R1 zabije rajdy dla zwykłych ludzi. Zobaczcie co się dzieje – obecnie nie ma już prawie nowo homologowanych aut w klasie N. Oczywiście idea R1 jest piękna – nowe, niepsujące się auto, równe szanse itd., itp. Niestety za bardzo duże pieniądze i z obostrzeniami, że dużo rzeczy [url]trzeba[/url] oddawać do zrobienia innym osobom, a części już nie kupi się na allegro lub w najbliższej hurtowni, tylko kupić z fabryki, 5 razy przepłacając.

I dodatkowo, R1 to dawna i to „biedna” klasa N2. Bez szpery, regulowanego zawieszenia itp. Stare saxo grupy N, ok. 140KM, ze szperą, krótkim przełożeniem, ohlinsem, które jako używane można kupić za ok. 25 tys wygląda przy R1 jak rakieta kosmiczna. Więc za co płace w R1? Za klatkę wzorowana na WRC?

I na koniec- rajdy umierają przez małą widowiskowość. Kiedyś, gdy były tylko polonezy i 126p, każdy cosworth, nissan GTiR był jak z innej planety. Teraz nie będzie chętnych wśród laików (przyjeżdżających oglądać rajd audi A6 3.0TDI 220KM) na oglądanie, a u sponsorów na wydawanie kasy na auta, które ze świateł przyspieszają wolniej niż ich Focus w dieslu! Wiem, że będzie zainteresowanie ludzi np. z tego forum rywalizacją w pucharze R1, ale TV z własnej woli tego nie pokarze. Bo patrząc obiektywnie okiem show, będą to nudy przy np 400-konnych aut do driftu.

10 razy wolałbym taki puchar:
http://www.youtube.com/watch?v=VyIi1z5TMgE
Niż R1.

Pozdrawiam



W pełni się z tym zgadzam. Za jakiś czas, to warto będzie iść tylko pooglądać jakiś rajd legend itp.
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Re: RSMP 2013

Postprzez viper » czwartek, 29 lis 2012, 23:20

Ja sie z tym nie zgadzam, bo przy wsparciu fabryki jestem pewien, ze cena tego auta wachala by sie w granicach 60-70 tys. Czyli tyle co puchar 206 na początku. Dodatkowo ta klasa ma przyszłość, bo za 10 lat wszystkie auta grupy n umrą śmiercią naturalna ( brak homologacji) i zostanie tylko R1 r2 i r3.
Ja bym sie nie zgodził z teoria masz 100 to znajdziesz 200, bo jak by to było takie prostebto w rpp by jeździły same type r, bo można stwierdzić. Masz 30 czy 40 znajdziesz 70. Pamiętajmy tez o kosztach eksploatacji r1 bedZie dużo tańsze niż r2. Myśle, ze sezon r1 bedZie łacznie 1/3 tańszy niż r2, a to dużo. Jeszcze jedna sprawa wszystko co nowe to drogie, ale z czasem jak bedZie 10 czy 15 r1 cena spadnie o połowe. Tylko u nas rpp zabija MP, bo zawodnicy zbroją sie na rpp, po czym kończą kariery, bo tak sie wypruli na rpp, ze nie maja za co startować, a zostają tylko bogaci. Ja uważam ze r1 to przyszłość. Zobaczcie w rpp zaraz pojedzie Fiat 500 r3 t. Nie wiem co gość jest wart, ale dla widowiska lepiej, żeby sie uczył, bo inaczej od razu można mu dać puchar rpp. Niestety polscy zawodnicy myślą krótko wzrocznie. Wola budować stare a7 z którym nic nie zrobią niż pomyśleć ewentualnie o grupie N, bo ona jeszcze pare lat bedZie funkcjonować lub nawet dziś r1, dlatego puchar by to rozruszal.

To puchar 350 tylko za 100 tego nie zrobisz, a tym bardziej za 70. Ma być tanio to trzymajmy sie ceny.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2013

Postprzez bimber » piątek, 30 lis 2012, 11:16

czy ja wiem czy by nie dało rady zrobic takiego nissana za 100 tysi?? koszt samochodu to około 40 tys. masz powiedzmy koło 60 na uzbrojenie, a moim zdaniem na pewno będzie robiło większe show niż takie r1, niestety żyjemy w biednym kraju i można tylko pomarzyc. :roll:

viper napisał(a):Tylko u nas rpp zabija MP, bo zawodnicy zbroją sie na rpp, po czym kończą kariery, bo tak sie wypruli na rpp, ze nie maja za co startować, a zostają tylko bogaci.


w tym miejscu się troche nie zgodze, popatrz w RPP w tym roku startowały cały czas bodajże 3 C2R2, i nie dziwie się skoro w RSMP musieli by walczyc w Citroen Racing z chyba trzema DS 3 R3T...a w RPP to jest fura w której można walczyc o czub i gdzieś Cię tam pokażą i sponsorów bo pudło było.

Co do Pucharu Puga 208 R2 to może miałoby sens, bo z tego co pamiętam z Pucharem Fiesty kombinują coś za bardzo i chcą niby rundy za granice wprowadzic co moim zdaniem może troche zabic niektórych zawodników nie startujących za swoje...
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron