Starty Kubicy w Rajdach

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez jarexcc » piątek, 7 wrz 2012, 10:57

hmmm chciałbym jak wielu z nas, ale na liście startowej nazwisko Roberta nie widnieje http://www.psarally.com/images/2012/lana/iscritti.pdf nazwisko kierowcy którego pilotem jest Manfredi może brzmiec podobnie Crugnola=Kubica? zobaczymy.....
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice


Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez jaczylibodzio » piątek, 7 wrz 2012, 11:10

Obrazek

"Robert Kubica pojedzie Subaru Imprezą WRC"
"To pierwszy start Kubicy od wypadku w lutym 2011r"
"Kubica wystartuje w rajdzie San Martino di Castrozza"

Normalnie szał, czas ma do jutra do 14tej czy tam 15tej na potwierdzenie startu. Ale nawet media łykają wszystko jak pelikan... Ciekawe czy to pewne info, czy tylko poskładali plotki z internetu. Ale wydaje mi się że za dużo szumu dookoła tego i jednak wystartuje.
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Marian1242 » piątek, 7 wrz 2012, 11:19

Nie nazywał by się Kubica jak by nie wystartował, wystartuje!!
Marian1242
N1
 
Posty: 50
Dołączył(a): środa, 25 sty 2012, 13:19

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez tarmaq » piątek, 7 wrz 2012, 11:36

Organizator potwierdził, czyli już chyba nie ma żadnych wątpliwości. :D O formę Roberta bym się nie martwił. Gdyby nie był pewien swoich możliwości, to by nie próbował rywalizować.
tarmaq
N1
 
Posty: 98
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2011, 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez woocasch » piątek, 7 wrz 2012, 12:33

gregortest napisał(a):ale z tego co wiem to w wielu krajach zdobycie licencji odbywa się na zasadzie zdania odpowiedniego egzaminu i opłaceniu licencji. Zresztą u nas jest tak samo z R2, a nie wiadomo jaka licencja wymagana jest do startu w jednym z rajdów, o których krążą plotki.
Akurat tutaj się lekko mylisz.
W polsce, można dostać R2 - ( można było dostać ) za wyniki w innej dziedzinie sportu samochodowego.
Najlepszym przykładem jest kilku kartingowców, którzy dostali wyścigową , bądź, R2 za wyniki.
Kubica, ma 3 licencje- Monaco, polską i L.- L mu wcale nie wygasła.

Dostać licencję za wyniki to co innego, ale czytając aktualny, obowiązujący regulamin uzyskania licencji R2 dostępny na stronie PZM:
http://pzm.pl/pliki/zg/samochody/regula ... M_2012.pdf strona 9:
"1. Certyfikat i licencję rajdową stopnia „R2” może uzyskać kierowca posiadający prawo jazdy kategorii B, będący członkiem Automobilklubu lub Klubu zrzeszonego w Polskim Związku Motorowym gdzie warunkiem jest :
1.1 Przedstawienie pozytywnego wyniku badań lekarskich przeprowadzonych przez Lekarza posiadającego specjalizację Medycyny Sportowej oraz ważnego Orzeczenia Psychologicznego.
1.2 Odbycie szkolenia obejmującego zajęcia teoretyczne w zakresie znajomości regulaminów sportu samochodowego, obowiązujących zasad bezpieczeństwa oraz znajomości opisów nawigacyjnych.
2. Szkolenia organizują Automobilkluby i Kluby we własnym zakresie. Szkolenie mogą prowadzić trenerzy i instruktorzy sportu samochodowego oraz sędziowie sportu samochodowego z licencją Klasy I.
3. Aby uzyskać certyfikat i licencję kierowcy stopnia „R2” należy zdać egzamin przed Komisją Egzaminacyjną OKSS.
3.1 Komisja Egzaminacyjna składa się z minimum trzech osób zatwierdzonych przez OKSS.
3.2 Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej musi posiadać uprawnienia trenera lub instruktora sportu samochodowego.
3.3 Egzaminy powinny odbywać się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
4. Po spełnieniu warunków zawartych w punkcie 1 i 3, wypełnione wnioseki o przyznanie Certyfikatu i licencji kierowcy stopnia „R2” wraz z trzema fotografiami i Orzeczeniem Psychologicznym należy złożyć w macierzystym Automobilklubie/Klubie oraz wnieść opłatę za wydanie licencji w wysokości corocznie ustalanej przez GKSS.
4.1. Wnioski wraz z załącznikami zostaną przesłane do Zarządu Okręgowego PZM, gdzie dokonana zostanie rejestracja w kartotece kierowców sportu samochodowego a następnie wystawiony Certyfikat licencja kierowcy stopnia „R2” oraz Międzynarodowa Karta Zdrowia.
5. Ubezpieczenie NNW na licencji stopnia „R2” będzie wznawiane na kolejny sezon, po wniesieniu opłaty przedłużającej ważność licencji.
6. Licencja kierowcy stopnia „R2” upoważnia do:
6.1 Udziału w charakterze kierowcy w rajdach RD, Wyścigach Górskich - SWG oraz udziału w charakterze pilota w rajdach RD, RPP oraz RMPST
6.2 Udziału w charakterze kierowcy w rajdach RPP - maksymalnie 3 starty, na końcu stawki bez pomiaru czasu."


Jasno wynika z tego regulaminu, że podstawową licencję rajdową można zdobyć praktycznie tylko po spełnieniu wymagań dokumentowych i egzaminacyjnych. Jasne, że punkt o baaniach lekarskich oznacza, że trzeba być sprawnym, ale nie trzeba tak jak kilka lat wstecz jeździć w KJSach. A tak w ogóle to jesteś nieźle rozeznany jakie Kubica ma dokumenty :)

CCabarth napisał(a):
woocasch napisał(a):.....Przecież to są jakieś okręgówki czy inne odpowiedniki naszych "rajdowych debiutów". A, że można wystawić auto klasy WRC to już inny temat :) Przecież teoretycznie w Polsce w RD można w klasie Gośc wystawić nawet najnowsze WRC :)


Rajd San Martino di Castrozza trudno porównywać do naszych "rajdowych debiutów", ma wieloletnią tradycję, w latach 60 startował w nim Sobiesław Zasada i wtedy był rajdem zaliczanym do ME


Bardziej miałem na myśli prawdopodobny start w 3. Ronde Gomitolo di Lana - czyli 4x odcinek po 9km - no to przecież bardziej okręgówka niż MŚ. Rajd San Martino di Castrozza jest w CIR fakt, ale Kubica chyba i tak jeżeli pojedzie to nie w głównej klasyfikacji - zresztą zobaczymy. A to, że w jakimś rajdzie kiedyś startował Zasada i były w ME nie oznacza, że znaczenie danego rajdu jest nadal identyczne, Rajd Wisły też kiedyś był w MP a teraz jest w RPP czyli jego ranga spadła. A ile rajdów było kiedyś w WRC, a dziś być może nawet nie są organizowane.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez mototom » piątek, 7 wrz 2012, 12:49

Ludzie. Badźcie poważni. Zastanawiacie się czy facet z dwudziestoletnim stażrm w wyścigach i po kilku mniejszych i wiekszych rajdach, ma papierek uprawniający do startu w jakieś małej popierdółce gdzies we Włoszech. Pewnie ma jak ma startowac.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mr.J » piątek, 7 wrz 2012, 12:51

Jeśli chodzi o 32 Rajd San Martino di Castrozza to Robert ma być podobno zgłoszony tylko w Trofeo Rally Asfalto. Z harmonogramu wynika że to tylko 86km oesowych, 1 dnia jadą superoes, drugiego dwa odcinki w dwóch pętlach. Tutaj link do harmonogramu http://www.rallysanmartino.com/2012/dow ... tra_ch.pdf Zobaczymy jak mu pójdzie, konkurencji zbyt dużej nie ma, ale to jego 1 start w rajdzie samochodem klasy WRC.
Mr.J
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 31 lip 2011, 17:25

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez żółtodziób » piątek, 7 wrz 2012, 12:58

havk napisał(a):dalej sie bede upierac ze jak zdrowie nie pozwoli na F1 to Kubica raczej wybierze rajdy.. gdyby bylo inaczej to bysmy czytali o testach aut WTCC czy DTM a nie rajdowek ;-) A pojedynczy start w Le Mans nie kolidowalby z kariera rajdowa.


Nie wiadomo. Po pierwsze samochody WTCC czy DTM nie są tak łatwo dostępne do testów jak rajdówki. Te wszystkie kilkuletnie wurce - to stoi gdzieś po różnych garażach i się kurzy przez większość czasu. Co za tym idzie można sobie skołować coś takiego stosunkowo tanim kosztem. Do DTM to nie wiem czy jest szansa się wbić na jakieś testy czy pojedynczy start nawet za gruba kasę. Teamy mają te wozy zasadniczo na własny użytek, to nie jest tak jak z M-Sportem ze jednocześnie prowadzą zespół fabryczny i budują wozy na handel - skupiają się tylko na prowadzeniu swoich kierowców. Dlatego własnie takie wozy mogą być niedostępne dla ludzi bez ważnych kontraktów, z rajdówkami tego problemu nie ma i stąd wybór padł na auto rajdowe a nie wyścigowe. Zauważ, że nie testował żadnych formuł, mimo że celem jest powrót do F1, a istnieją przecież formuły z "luźniejszymi" kokpitami i nie generujące takich przeciążen jak F1. a pewno gdyby była możliwośc pojechania czymś takim to by z tego sskorzystał, już jakis czas temu była mowa o załatwieniu mu bolidu F3 - najwyraźniej nie udało się nic takiego załatwić. Życie to nie bajka, my byśmy kubicy nieba przychylili, ale w biznesie nie ma sentymentów, na takich testach sporo moze się stać z samochodem, nawet jeśli prowadzi go mega doświadczony koleś, nikt nie będzie nawet w minimalnym stopniu ryzykował jeśli takie samochody stanowią podstawę egzystencji jego firmy i są przeznaczone dla kierowców, którzy za możliwość startowania nimi przez cały sezon płacą gruba kasę.

Szansa jest zawsze, ale pytanie na ile jest realna. Ogier? No prośba... Ile miał lat jak wchodził w ten biznes?


Ogier to rocznik 1983 wiec mial 21 albo 22 lata w momencie rozpoczecia kariery. Kubica skonczy w tym roku 28 lat i jakby nie patrzec ma troche ponad jeden sezon spedzony za kierownica rajdowki. WIec nie ma tu jakies ogromnej roznicy.


To jest ogromna różnica. Jeśli istnieją współcześnie sportowcy (nie szachisci i nie pokerzyści) którzy w wieku 29 lat rozpoczęli jakaś aktywnosć i doszli do poziomu mistzowskiego to są to absolutne wyjątki. Takie rzeczy były możliwe 50 lat temu, ale teraz to najlepiej zacząć od piaskownicy. Między 21 a 29 lat jest przepaść, 29 to dobry wiek na rozwój kariery, ale na pewno nie na rozpoczęcie jej od nowa, nawet jeśli posiada sie już jakieś podstawy. Kolesie którzy rządzą teraz w WRC od uzyskania prawa jazdy nic innego nie robią tylko napieprzają w rajdach.


mototom napisał(a):Ludzie. Badźcie poważni. Zastanawiacie się czy facet z dwudziestoletnim stażrm w wyścigach i po kilku mniejszych i wiekszych rajdach, ma papierek uprawniający do startu w jakieś małej popierdółce gdzies we Włoszech. Pewnie ma jak ma startowac.


No oczywiście. Licencja to nie jest prawo jazdy, że jak zrobisz na samochód to na motor trzeba robić od zera. Związek motorowy, zwłaszcza jakiś sensowny jak włoski, a nie taki posrany jak nasz ma prawo przyznać licencję ot-tak, bez zdobywania jakichkolwiek wyników w kręciołach albo rajdach niższych kategorii. Mogą wydać dowolną licencję na podstawie dotychczasowego przebiegu kariery, nie koniecznie rajdowej. Najwyraźniej nie ma z tym żadnego problemu jeśli pozwolili na ten start.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez kremer » piątek, 7 wrz 2012, 13:01

Licencja :))))))))))))))))))) no bez jaj. On ma międzynarodowa włoską to jaki w tym problem. Moze jeszcze zacznie od 3 ligi polskiej i zgłosi się na warmiński żeby punkty zbierać :)
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez gabrally » piątek, 7 wrz 2012, 13:04

kremer napisał(a):Licencja :))))))))))))))))))) no bez jaj. On ma międzynarodowa włoską to jaki w tym problem. Moze jeszcze zacznie od 3 ligi polskiej i zgłosi się na warmiński żeby punkty zbierać :)


Polać temu panu :mrgreen:
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez mototom » piątek, 7 wrz 2012, 13:21

A swoją drogą skoro oficjalnie ma się pokazać w roli zawodnika, może wkońcu łaskawie się określi czy wraca do wyscigów czy stawia na rajdy. Nareszcie coś konkretnego było by wiadomo zamiast "źródeł zbliżonych do kierowcy".
Kremer, oczywiście, że tak powinno być. :mrgreen:
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Marian1242 » piątek, 7 wrz 2012, 13:27

Z tego co pamiętam, pierwszego wywiadu udzieli na torze w kasku! teraz mamy rally sprint wieć raczej nie
Marian1242
N1
 
Posty: 50
Dołączył(a): środa, 25 sty 2012, 13:19

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez janex » piątek, 7 wrz 2012, 13:31

woocasch napisał(a):.....Przecież to są jakieś okręgówki czy inne odpowiedniki naszych "rajdowych debiutów". A, że można wystawić auto klasy WRC to już inny temat :) Przecież teoretycznie w Polsce w RD można w klasie Gośc wystawić nawet najnowsze WRC :)


"Rajdowy debiut" oj nie wiesz co mówisz, byłem na tym rajdzie rok temu i jest to rajd zaliczany do mistrzostw Włoch więc to nie regionalny rajd, fenomenalne odcinki i do tego lista zgłoszeń, taka że w Polsce można tylko o niej pomarzyć.
Jeśli okaże się że Kubica pojedzie w San Martino to chyba będę płakał przez rok, bo miałem znów tam jechać :/

Powodzenia Robert.
"WRC is for boys, group B was for men"
Avatar użytkownika
janex
N3
 
Posty: 297
Dołączył(a): sobota, 2 kwi 2011, 12:39

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez mototom » piątek, 7 wrz 2012, 13:40

Żółtodziób. Jest wiele starszych DTMów, które napewno można skołowac. U Czechów np. mało tego? A F3? Chyba we Włoszech to nie byłby wielki problem. Starczy poszukac ile różnych tych Dallar jest do sprzedania. Jak sa na handel to i da się coś pożyczyć.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez havk » piątek, 7 wrz 2012, 14:12

mototom ma racje, mialem nawet napisac cos podobnego :) A jezeli chodzi o wiek to nie uwazam by bylo za pozno. W rajdach, a nawet ogolniej w motorsporcie, ta granica wieku kiedy mozna osiagac sukcesy jest jakby przesunieta w stosunku do innych sportow. Na przyzwoitym poziomie jezdzi sporo ludzi nawet w okolicach 50 lat. Wystarczy wspomniec Holowczyca, Solowowa, Snijersa. Sukcesy mozna tez osiagac zaczynajac kariere pozniej. Luc Alphand zaczynal od narciarstwa, pierwszy Dakar pojechal w wieku 32 lat, w wieku 40 udalo mu sie juz wygrac. Dodatkowo przejscie np. do DTM tez wcale nie gwarantowaloby jakis wielkich sukcesow. Hakkinen, Alesi, Ralf Schumacher, nie zostali nigdy mistrzami tej serii. Mozna by pewnie jeszcze tak troche czasu polemizowac, ale w sumie po co. Fajnie ze Kubica startuje, nie zdziwilbym sie gdyby ten rajd wygral. Czekam z niecierpliowscia.
Ostatnio edytowano piątek, 7 wrz 2012, 17:44 przez havk, łącznie edytowano 3 razy
havk
N3
 
Posty: 226
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2005, 18:35

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron