Zakaz WRC

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez .:Raku:. » czwartek, 13 lis 2003, 23:44

Ja powiem szczerze ze mam mieszane uczucia co do tego zakazu, z jednej strny to zle, a zdrugiej dobrze i wlasciwie argumenty kazdego z Was do mnie przemawiaja.

Mysle sobie, moze to jest jakis pomysl, moze to ze stosunkowo niedrogim autem (N4) bedzie mozna zdobyc mistrzostwo zacheci potencjalnych sponsorow do inwestowania w rajdy (a wlasciwie w zawodnikow i ich talent), a moze samochody RRC tez beda fajne i przystepne cenowo i przede wszystkim szybkie i widowiskowe???

Moze to i jest przesadny optymizm z mojej strony, ale nie pozostaje nam nic innego jak czekac do konca przyszlego sezonu i wtedy wydawac sady na temat slusznosci tej decyzji.

btw: Jakie firmy zadeklarowaly chec budowy RRC?? Jakies samochody moze juz powstają?? Napiszcie jak macie takie wiadomosci, albo odeslijcie mnie do odpowiedniego topicu. :)
http://ubanimator.com Obrazek
Dawniej :KuziFanJG:
Avatar użytkownika
.:Raku:.
N2
 
Posty: 101
Dołączył(a): poniedziałek, 6 paź 2003, 10:11
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez mototom » czwartek, 13 lis 2003, 23:51

Jak narazie RRC to fikcja. Nawet konkretnie niewiadomo jakim mają przepisom podlegać.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » piątek, 14 lis 2003, 02:12

Hmm... dużo zostało napisane, nie będe odpowiadaz osobna tylko ogólnie.

Padały argumenty że teraz to dopiero będzie rywalizacja.

Ja się pytam JAKA RYWALIZACJA? Jak by jeździło 5 WRC, które ze względu na różnice w specyfikacji nie były wobec siebie konkurencyjne TO MOŻE I SŁUSZNYM byłoby zrównanie w dół, wpakowanie wszystkich do Nki. WRC w tym sezonie mieliśmy 2, jeden z ich kierowców JUŻ ZAPOWIEDZIAŁ ŻE NKĄ W RSMP BUJAĆ SIĘ NIE BĘDZIE, w efekcie do grupy N wróci tylko Czopik, O ILE BĘDZIE MIAŁ KASĘ i prawdopodobnie odejdzie Frycz. I co ma się dziać? G***o będzie się działo, co najwyżej 2 zawodników będzie się ze sobą scigać w Nce, może trzech. LIPA NA CAŁEJ LINII. Kuzaj natomiast albo skołuje sobie mocną (zakładając że postąpi wbrew wcześniejszym zapowiedziom) Nkę, stać go było żeby sobie wurca kupić to stać go będzie też na 4 razy tansze WRX, żadne miśki dytkowe czy stecowe nie będą miały podejścia do Nki która w połowie składa się z części starszego wurca. A jeśli to będzie mało to może skołować sobie jakąś możliwie najnowszą ośkę A7, Xsarą kit Car spec 2001 mógłby zawalczyć z Nkami, nie zapominajcie że Nki u nas są przedpotopowe.

Teraz co do come backu F2.

Może Kuzaja będzie stać na takie auto, ale nikogo poza nim!!! Koszty startu czymś takim są zbliżone do kosztów startu wurcem!!! może troszkę tańsze, bo nie ma tam pewnych wynalazków co są w wurcach, jednak W TYCH WOZACH ZAWSZE SIEDZIAŁA TECHNOLOGIA O PODOBNYM STOPNIU ZAAWANSOWANIA CO W WURCACH! Był niedawno topic o golfie Kit Car z silnikiem diesla, to coś kosztuje 300 000 Ojro!!!! Dwa razy więcej niż mikser S 1600 i 4,5 razy więcej niż misiek Bębenków!!!! Kogo będzie na to stać? tylko tych co do tej pory mogli sobie na wurca pozwolić.

Co z tego że nie będzie mógł sobie Kuzaj wystawić wurca, on I TAK BĘDZIE MIAŁ MOŻLIWOŚĆ WYSTAWIENIA SOBIE SPRZETU NIEPORÓWNYWALNIE LEPSZEGO OD całej reszty. W RAJDACH NIGDY KOMUNY NIE BYŁO I NIGDY NIE BĘDZIE!!! Zawsze będa równi i równiejsi, no chyba że wydamy przepis startowania na wozach jednego typu bez żadnych przeróbek. Zawsze będą misie z kasą którzy kupią sobie topowy sprzęt i golodupce które zastawią mieszkanie żeby w ogóle czymkolwiek jeździć. Żadne przepisy tego nie zmienią.

Poza tym przykład obecnego zezonu pokazuje że jeśli wurców jest mało to nawet Nką można zdobyć tytuł. Kuzaj skończył sezon ZA FRYCZEM! A Więc przewaga sprzętowa to jeszcze nie wszystko!!!
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez luks » piątek, 14 lis 2003, 02:49

mimo,iż jestem zagorzałym przeciwnikiem zakazu WRC, to myślę, że nie ma jeszcze przepaści między Subem i Miśkiem..
Jasiek umie, to pokaże młodym jak objechać Subaru Nkę WRC/WRX :)

aha no i czekamy na E8..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez Marcin z Mtl » piątek, 14 lis 2003, 06:22

luks, ale o ktorym Jasku mowisz, bo Kulig nie bedzie jezdzil w Polsce w 2004. Przynajmniej nie zamierza...

Mnie zawsze smieszyly opinie w stylu: "Nie ma WRC, nie jade na rajd", "My tu mamy 5 WRC, a wy??" Tak, jest to widowisko, ja tez gdy pojechalem moj pierwszy rajd w Polsce, podniecony bylem, ze zobacze te wozki, ktore ogladalem dotychczas w necie. Jednak z wrc czy bez - zawsze to bylo dla mnie swieto, odkad zaczalem jezdzic na rajdy, czyli od prawie 5 lat.

Co do zakazu - widocznie ustawodawcy mieli na wzgledzie rywalizacje, a nie widowiskowosc. Jak juz ktos wspomnial, byc moze zwiekszy sie ilosc siedzacych przed kompem, niz obserwuajcych na zywo... i podobnie jak w RSMS chca wrocic do dawnych lat, tak i w Polsce bedzie jak kiedys - kilkaset osob na rajdzie maksymalnie :)
Rajdy na surowo - wpadnij, obejrzyj, powspominaj :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhhfJHl8yZJdyxOSkcyCBqytamF3PJ2Eg
Avatar użytkownika
Marcin z Mtl
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 13:02
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pwrc » piątek, 14 lis 2003, 11:04

żółtodziób-popieram w 100%

niestety nie wszyscy chcą zrozumieć, ze kto ma wiecej kasy
ten moze wiecej, niezleznie od tego, czy w MP beda jezdziły
Sejcento czy WRC
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez Marcin z Mtl » piątek, 14 lis 2003, 16:04

pwrc: tak z ciekawosci - Tobie chodzi o samochody, czy o kierowcow? Tzn. chcialbys widziec te najlepsze wozki, niewazne kto by nimi jezdzil?
Rajdy na surowo - wpadnij, obejrzyj, powspominaj :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhhfJHl8yZJdyxOSkcyCBqytamF3PJ2Eg
Avatar użytkownika
Marcin z Mtl
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 13:02
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pwrc » piątek, 14 lis 2003, 16:49

Marcin: nie przypominam sobie, zebym gdziekolwiek napisał, ze jest mi obojetne, kto bedzie jezdził najlepszymi autami
zapewne kazdy chciałby widziec najlepszych driverów w najlepszych autach
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez żółtodziób » piątek, 14 lis 2003, 16:51

luks: żeby nie być gołosłownym przytoczę kilka faktów

Silnik: Evo6 Evo7 i WRX STI mają podobne możliwości, zależy kto je robi.

przeniesienie napędu:

Skrzynia biegów:

Evo 6 i 7: kłowa 5tka lub 5tka zwykła
WRX: kłowa 5tka będąca modyfikacją skrzyni z modelu WRC P 2000 lub klasyczna 6cio biegówka

dyfy:

Evo6: Przód i tył - szpera mechaniczna typu helikalnego, środek - klasyczny dyfer blokowany szperą wiskotyczną

Evo7: Przód i tył: szpery helikalne, środek AKTYWNY DYFERENCJAŁ

WRX STI: Przód: Szpera helikalna lub DYFER AKTYWNY (w zależności ile kasy ma kupujący), środek DYFER AKTYWNY, tył - szpera helikalna.

Hamulce: porównywalne jakosciowo, jednak WRX ma homologowany HYDRAULICZNY rękaw. Evo muszą robic na asfalcie wszelkie nawroty "na okrągło".

Masa własna:

Evo6: najlżejsze miał Gabryś, 1310 kg, ale wszystkie wynalazki od Steca czy od Kuliga ważą około 1360 -1370 kg.

Evo7: jakieś 10 - 20 ks więcej od Evo 6

WRX STI: 1300 - 1320 kg.

Warto dodać że WRX ma również dużo bardziej optymalny rozkład mas, niższy srodek ciężkości i perfekcyjny balans (widać to szczególnie na hopach, gdzie subaru latają idealnie równolegle do gleby)

Wszystko więc zależy od kasy, najbiedniejsza wersja WRX ędzie porównywalna do Evo 7, jednak do WRX można dokupić sobie całą masę zabawek rodem z wurca, które dają niesamowitą przewagę. O wielkości tej przewagi świadczy również fakt że znajdują csię chętni na to auto, mimo że jest droższe 50-80% od N-kowego Lancera. Nikt by nie dokładał tyle kasy gdyby przewaga była minimalna.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez nhw220t » piątek, 14 lis 2003, 18:43

Jasne, że różnica między N-kami też może być bardzo duża ale to i tak niewiele w porównaniu N-ki z WRC. A najlepsze jaja będą jak Frycz w Evo 5 bedzie objerzdżał Leszka w STI. Na warszawskim pod pałacem był szybszy w swoim Lancerze od Lesia w WRC. Leszek sie tego tak boi, że N-ką nie wystartuje. Walka by była pomimo różnicy sprzętu.
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szirer205xs » piątek, 14 lis 2003, 18:44

szkoda Wrc-ow, ale mysle, ze gorzej niz w tym sezonie napewno nie bedzie. Szkoda tylko ze nasze wladze nie rozpatruja wariantu, ktory chyba w tym roku obowiazywal w anglii, tzn ze byly dopuszczone WRC, ale tylko w specyfikacjach przed 2000 rokiem (czyli subarki takie jakim jezdzil czopik na poczatku sezonu, corolka ktora kuzaj gdzies trzyma w garazu, itd) koszty na pewno duzo nizsze ,a i w tamtych samochodach kierowca duzo wiecej znaczyl :) przeciez polowa aut ktore startuja w czechach sa w lasnie w tych starszych specyfikacjach ...., nie mowia juz o tym ze sa duuuuuuuuzo bardziej efektowne od "dzisiejszych" WRC.........
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez nhw220t » piątek, 14 lis 2003, 19:03

Dokładnie tak! WRC zapędziły się w ślepy zaułek. Najnowsze specyfikacje są kosmicznie drogie i NIEWIDOWISKOWE. Pozatym są tak odległe od swoich drogowych odpowiedników, że moim zdaniem koliduje to z filozofią sportu jakim są rajdy. Ja na rajdy chodze popatrzeć co mistrz potrafi zrobic z dobrze przygotowana sportową furą. Tak jak chyba każdy wczuwam się w jego role i lubie kiedy ma to jak największe przełożenie na jazde "zwykłym" samochodem. Można wtedy faktycznie patrzeć i uczyć się od najlepszych. Patrząc na WRC niewiele można wyciągnąć nauki na temat własnej jazdy.
WUY3902
Avatar użytkownika
nhw220t
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez qbus » piątek, 14 lis 2003, 19:04

No i zlikwidowano współczynniki w ME... może nie wszystko jeszcze stracone 8)
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Arti » piątek, 14 lis 2003, 19:52

A jak to bedzie w Czechach np na Rajdzie Barum, gdzie do tej pory startowało ponad 15 WRC. To jak do tej pory startowło 10 Kit Carów to w 2004 roku bedzie 25. Moze Czesi cos wymyslą.
Avatar użytkownika
Arti
N3
 
Posty: 300
Dołączył(a): środa, 2 lip 2003, 11:08
Lokalizacja: Nowa Ruda

Postprzez sumo » piątek, 14 lis 2003, 21:08

W Czechach zakzu WRC nie bedzie (?)

A mam takie pytano: Czy np. w takim rajdzie jak Barbórka Warszawska będą mogly startowac auta WRC? Przecież to nie jest elimiancja RSMP...
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości