(M.Ś.) Toż to szok

Archiwum

Moderator: SebaSTI

(M.Ś.) Toż to szok

Postprzez mototom » środa, 5 lis 2003, 18:09

Jak podaje Auto Sport :cry:
15 listopada mija termin zgłoszeń do rajdowych mistrzostw świata 2004. Jak na razie formalności dopełniły jedynie cztery zespoły - Peugeot, Citroen, Subaru i Mitsubishi. Wiadomo już, że Skoda nie zamierza zgłaszać się do cyklu. Szef firmy, Vratislav Kulhanek potwierdził, iż brane są pod uwagę starty Fabii WRC w dziesięciu rajdach na terenie Europy. Na szerszy program zabrakło pieniędzy.

Zrezygnowano także z wprowadzenia nowego silnika dla Fabii przed przyszłorocznym sezonem. Modyfikacje nastąpią dopiero w trakcie przyszłego roku. Jedynym stałym kierowcą Skody będzie Toni Gardemeister. W drugiej Fabii, według plotek czeskiej prasy, mają się zmieniać Roman Kresta, Jan Kopecky i Armin Schwarz.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez beeper_ » środa, 5 lis 2003, 18:25

no to FIA zachecila strasznie nowymi przepisami nowe koncerny do wejscia w WRC. jak na razie coraz wiecej ich odpada..
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mototom » środa, 5 lis 2003, 18:33

Pan Mosley i reszta jego mafii chyba sama nie wierzy w to, że ma dobre pomysły. 16 rajdów to zdecydowanie za duzo. O reszcie ich "ambitnych" planów nawet nie warto gadać.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wilu » środa, 5 lis 2003, 18:48

W sumie lepiej, że Skodówka potestuje innych kierowców, szkoda tylko, że Armin, Janek, Romek pokażą się jedynie w 3 rajdach. dobre i to. Za to Toni powinien być zadowolony. Zaoszczędzą kaskę, wpompują w auto, koniecznie w silnik. Trafne rozwiązanie, przy okazji wytykające FIA jej bezmyślność. Jestem zadowolony z tego typu zmian.

Ps oczywiście każdy w 3, aha jako obstawkę powinien jechać Sola 10 rajd.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez d-z rallyfans » środa, 5 lis 2003, 19:18

A mialo byc taniej,paranoja :!: ,widac ze nie tylko w Polsce rajdami rzadza jakies polglowki :evil: ,mam nadzieje ze dojdzie zgloszenie FORDA,szkoda ze czesi odpuszczaja,ale mam nadzieje ze doszlifuja fabie i bedzie konkurencyjna,a kolesie z FIA niech mocno pukna sie w glowe i zastanowia sie czy dobrze zrobili wprowadzajac tegoroczne zmiany :evil: ,pozdrawiam
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez qbus » środa, 5 lis 2003, 20:46

Może by tak ME... a tak na poważnie...dojdzie do tego że w rajdach MŚ będziemy mieć góra 10 WRC :(
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez żółtodziób » środa, 5 lis 2003, 22:02

jak tak dalej pójdzie to Me przeskoczą w prestiżu WRC... W każdym razie na dzień dzisiejszy w walce o tytuł mistrzowski będzie się liczyć tylko 6 kierowców... Reszta nmie bedzie jechała całego sezonu a więc nie będ mieli szans zdobyć zbyt wiele punktów... Brawo panie Mosley, chyba żeś pan żadnej baby dawno nie ......
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Hultay WRC » środa, 5 lis 2003, 22:51

No to teraz kazdy, kto ma kompleksy na punkcie głupoty PZMłota, to może zacząć się leczyć :evil: . Policzmy: 5*2 (pięć zespołów : Citroen, Ford, Peugeot, Subaru, Mitsubishi)=10 (słownie DZIESIĘĆ!) samochodów fabrycznych, a i jeszcze może się okazać, że Ford się nie zepnie i będzie jeszcze mniej. BRAVO. Myślałem że nasi decydenci to światowa czołówka, ale FIA trzyma poziom :evil: :evil: :evil:... :( :( :cry: :cry: .
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Baca » czwartek, 6 lis 2003, 00:28

żółtodziób napisał(a):jak tak dalej pójdzie to Me przeskoczą w prestiżu WRC...


Nie sądzę aby się tak stało. Popatrzcie - FIA nie bez powoduje planuje właśnie teraz wprowadzenie zakazu używania wurców w ME.

Sądzę, że w momencie gdy szansa na awans do fabryki jest niemal zerowy (nie tylko ze względow regulaminowych) - że część kierowców - nie tylko tych jeźdzących wurcami w mistrzostwach świata - przeszłoby do ME. W takiej sytuacji podskoczyłby momentalnie prestiż mistrzostw Europy - mogłyby stać się konkurencyjne. Pewnie mogłoby w nich rywalizować o tytuł nie dwóch lecz więcej kierowców. Byłoby ciekawie.

Wprowadzenie zakazu wurców w ME - to pewnego rodzaju zamknięcie drogi wyboru dla zawodników. Chcąc rywalizować na poziomie nie zdecydują się na ME (chyba, że ze wzgledów finansowych) i zmuszeni w pewien sposób pozostaną w mistrrostwach świata - albo w JWRC albo w PCWRC.

FIA kręci sama na siebie bicz. :twisted:
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sumo » czwartek, 6 lis 2003, 10:16

A niech dalej zmieniają !! To w Sezonie 2005 nikt się nie zglosi i beda mieli problem ;) Wtedy powroca do starego planu (jesli tak to mozna nazwac) i powinno byc lepiej.
Oni sie zorientuja co robia nie tak, dopiero jak MŚ upadną :evil: Takie to cholerstwo z FIA...
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez żółtodziób » czwartek, 6 lis 2003, 15:57

Bac: nie sądzę żeby usunięcie WRC z ME coś zmieniło. Zważywszy że chcą wprowadzić w to miejsce coś lepszego od N4 i S1600 a gorszego od dzsiejszych WRC (choć sami jeszcze nie wiedzą co) może się okazać że to właśnie w ME będzie szansa pojeżdżenia sobie najlepszymi wózkami dostępnymi dla niefabrycznch. W MŚ nie będzie sensu wystawiać prywatnego wurca bo i tak się tym nie podskoczy fabryczniakom, natomiast w ME będzie szansa rywalizowania RRC. To tym bardziej właśnie przemawia za ME...

Jest tylko jedno ale. Pan Mosley i spółka na razie dopiero wymyślili nazwę dla nowej kategorii samochodów, jak do tej pory słszałem kilka wersji jak one miałyby wyglądać, od tego że mkiałyby to być przepasione Nki, w których wolno byłoby dodać napęd na cztery koła i turbo, nie posiadając takiego modelu w ofercie komercyjnej aż po koncepcję że miałyby to obdarte ze wszystkiego co najbardziej kosztowne dotychczasowe WRC. w efekcie obawiam się że wurce pójdą out a w ich miejsce nie przyjdzie nic.

Niemniej jednak i w tej sytuacji i tak widzę przewagę ME nad PCWRC i JWRC. Ano taką że nie trzeba się tłuc po całym świecie ze sprzętem, wsystko jest na miejscu. W dodatku wszystkie rajdy są asfaltwe przez co koszty 8 20stek będą z całą pewnością niższe niż zaliczenie 8 rund PCWRC lub JWRC. Jest jeszcze jedna zachęta. W ME takim wozem walczyłob się o pełne mistrzostwo, w MŚ tylko o mistrzostwo niższej kategorii. Do tego dorzucić można jeszcze brak ograniczen wiekowych jak w JWRC.

Z całej tej sytuacji wynika jeszcze jeden paradoks. Mianowicie w 2006 roku z wurców mają zamiar usunąć turbo i wszelką elektronikę steującą zawieszeniem i dyframi. W sumie więc wyjdzie na to że wurce będą tańsze i przeskoczą automatycznie do klasy A7. I tutaj pojawia się następna kwestia: jak mają wyglądać w takim układzie rajdówki RRC? hmm... gdyby miały być to obecne wurce ogołocone ze wszystkiego co drogie to bez sensu, byłaby to w zasadzie zbliżona koncepcja do WRC 2006 tyle że cięższa i z turbiną, a więc również zbliżona kosztami. To po co tworzyć więc odrębną klasę?? No dobrze, powiedzmy że byłyby to przepasione Nki. OK, bierzemy powiedzmy takiego Golfa 2.0 i robimy z niego RRC. dokładamy mu standaryzowaney układ AWD (taki miałby być choć na razie istnieje tylko w wyobraźni pana Mosleya, nawet nie w fazie przygotowań do projektowania) zakładamy mu turbo, i co się okazuje? Po pierwsze i tak wychodzi drogo, bo całe nowe przeniesienie napędu (łącznie ze skrzynią biegów) czy standaryzowane czy nie tanie i tak nie będzie. Poza tym z Nkowa zwężką będzie i tak wolniejszy od Subaru i Mitsubishi, silnik będzie miał podobną moc, za to nie będzie możliwości rozweijania przeniesienia napędu. Paradoksalnie w grupie N samochody które mają takie rozwiązania w serii będą mogły miećteż je w rajdach, bo na razie nie słyszałem nic o planach likwidacji klasy N4...

Pozostaje mieć nadzieję że Mosley i spółka przejrzą na oczy, w ogóle całe szefostwo powinno się podac do dymisji. Myśle że w związku z brakiem skrystalizowanej koncepcji RRC oraz brakiem jak na razie jakichkolwiek deklaracji ze strony producentów WRC nie wylecą z ME. Jedyne co może się przytrafić to jedynie pozbawienie turbodoładowania i przeskok z A8 do A7, co by nie było wcale złe, po pierwsze byłoby korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa (ile to niebezpiecznych sytuacji wywołały turbospręarki, ile razy ludzie przez to zginęli) a z drugiej strony takie wozy dzięki mniejszej masie wcale nie byłyby wolniejsze, robiłyby więcej hałasu tylko. Jednak myślę że FIA nauczona doświadczeniem sezonu 2004 nie będzie wprowadzała na siłę zmian przeciwko którym protestują producenci (jak na razie nikomu z producentów nie spodobał się brak turbo)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Baca » czwartek, 6 lis 2003, 23:32

żółtodziub: sądzę, że wprowadzony zostanie zakaz wurców na 2004 rok w ME ale też nie zostanie zdefiniowana jednostka która ma go zastąpić. Ile lat się mówi choćby o reorganizacji ME i co jakie tak naprawdę zaszły zmiany? Zapowiada się pod względem organizacji zmiana czysto kosmetyczna - zlikwidowanie dwudziestki hiszpańskiej.

Gdy nie zostanie zdefiniowany samochód ktory ma pojawić sie w ME przy jednoczesnym zlikwidowaniu wurców w tych rozgrywkach - kierowcy beda rywalizowac w MS.

Co innego gdyby nie wprowadzono zakazu wurców w ME - wowczas zapewne kilku kierowcow zdecydowaloby sie na ten cykl i momentalnie prestiz wzroslby - mimo ze eliminacje tylko na asfalcie
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pwrc » piątek, 7 lis 2003, 00:46

czarno widzę przyszłośc ME :(
niestety FIA robi wiele, zeby ten cykl do konca zepsuć

zakaz WRC, a jednoczesnie brak jakiegokolwiek sensownego
zamiennika to gwózdż do trumny dla tego cyklu

który z producentów zainwestuje grube pieniadze w RRC,
jesli jednoczesnie prestiz ME jest znikomy?

w tej sytuacji jedyne sensowne rozwiązanie to ignorowanie zaleceń FIA,
a jesli to nie poskutkuje, powołanie innej federacji
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez Baca » poniedziałek, 10 lis 2003, 18:46

Kolejnym gwoździem dla ME może okazać się przyszłoroczny kalendarz. Niewiadomo czy i ile rajdów z ME będzie pokrywało się z eliminacjami mistrzostw świata. W tym roku były dwa takie przypadki: Corte Ingles pokrywało się z Nową Zelandią a Antibes z Katalonią.

Też nie najlepszym rozwiazaniem według mnie było zorganizowanie w odstępie tygodnia dwoch dwudziestek: Mille Miglia oraz Corte Ingles.
Baca
A5
 
Posty: 704
Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2003, 18:35
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Alien » środa, 12 lis 2003, 13:54

Szczerze mowiac cienko widze Forda w MŚ. Cięcia kasy robia we wszystkich swoich dziedzinach, od produkcji po marketing. Sport też niestety. Z tego co oglaszali, chcą się skupic na S1600 a puszczając Foki WRC z Martinem i Duvalem w ME po pierwsze zaoszczedzą kase a po drugie beda sie reklamowac na rynkach gdzie Focus jest sprzedawany a nie w Japonii czy Mexyku, gdzie takiego auta na oczy nie widzeli :wink: . O ile nic sie nie zmieni w regulaminach ME, to takie rozwiazanie moze byc stety i niestety realne. Mowilem juz kiedys, ze obsada w ME moze sie zrobic nad wyraz ciekawa.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Następna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron