Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » piątek, 3 lut 2012, 23:03

Jarek55511: Samochód to jest trochę blachy, trochę rurek i trochę aluminium, plus parę innych rzeczy. Cenna jest tak naprawdę wiedza potrzebna do jego zbudowania, ustawienia i do jego rozwijania. Nawet jak BMW zabierze (zakładam, że odkupi za ciężką kasę, bo Prodrive za darmo niczego nie da) samochody i plany ich budowy to co z tym dalej zrobić. Rok, dwa braku rozwoju, albo rozwój w niewłaściwym kierunku i po przewadze. Daj teraz ludziom którzy w życiu na oczy tego nie widzieli plany wozu i powiedz, że mają go rozwijać. Najpierw muszą go rozkminić, przeanalizować coi z czego wynika, a na to już potrzeba czasu. Prodrive mając w perspektywie przekazanie interesu BMW też będzie miał wszystko w dupie i przez ten rok nie zrobi nic, skoncentruje się na logistyce, żeby sezon przekulać, a dalej niech się BMW martwi. Dla mnie to jest kompletnie nieracjonalne posunięcie i w sumie nie mam pojęcia co BMW chce na tym wygrać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » piątek, 3 lut 2012, 23:39

Żółtodziób napisałem auta itp. I miałem tu na myśli co Ty napisałeś. Nie tylko o same auto mi chodziło,bo jak wiemy auto bez inżyniera nie wygra tak był min.u Kuzaja w Subaru 2003r. BMW w poniedziałek chce się dogadać z prodrive,a co widzę to ściągli sponsora bp bo i u Sandella jest na aucie. A jak chodzi o powrót Subaru to chyba nie wróci ,bo coś ostatnio testują te nowe dziecko BRZ na tory...
To gdzie Peugeot wejdzie waszym zdaniem? Może dojdzie do WRC bo PSA może dobrze zarabia na tym cyklu? VW też by nie pchał tyle kasy gdyby nie widział w tym cyklu korzyści. Kiedyś na jeden rajd Safari producent wydawał dużo kasy ,bo wygrać Safari to było coś!
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 3 lut 2012, 23:58

W porę się obudziłes bo Bp zostało sponsorem Mini już w zeszłym roku.
BMW postąpiło trochę głupio, chociaż jesli mieliby nie przejmować się tym projektem, lepiej że wezmą to na siebie. Pytanie czy wezmą? A nawet jesli - czy utrzymaja poziom i rozwój pójdzie dobrze??

Wątpię by Peugeot wszedł do WRC, bo po 2005 odchodzili, a PSA zapowiadało, że w obecnych czasach nikogo nie stać na wydawanie kasy na dwie marki. Chociaż dobrze byłoby gdyby weszli.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wiechu100 » sobota, 4 lut 2012, 02:33

Ja gdzies czytalem, ze Citroen bedzie marka PSA w WRC a Peugeot bedzie robil auta do krajowych czempionatow. Tak jak teraz jest DS3 WRC i 207 S2000
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 4 lut 2012, 02:48

Jarek55511 - co do auta to spoko, teraz kumam o co Ci chodziło. Peugeot moim zdaniem nie wejdzie do WRC, oni juź ćwiczyli ten motyw i z jakiegoś powodu przestali. Pośpieszna kasacja programu Le Mans w momencie kiedy wózek był naprawdę dobry potwierdza,że z kasą u nich zrobiło się krucho. Moim zdaniem przez złą politykę zarządzania produktem, zamiast tworzyć takie cudaki jak DS3 czy DS4 powinni bardziej się skupić na 208 i następcy 308 bo własnie na takich wozach trzepie się kapustę, a szczególnie 308 szału nie robi. Tylko Golf może sobie pozwolić na to żeby wyglądać jak swoja poprzednia wersja. no nie ważne, to jest temat na osobną dyskusję. W każdym razie faktem jest, że mieli fatalny rok i odstrzelili ten program, który przynosił mniejsze korzyści marketingowe. Pomyślą o czymś dopiero jak się odbiją z kasą. Ogólnie przy całej mojej sympatii do Citroena, w szczególności do jego hydropneumatycznych wynalazków uważam,ze lepiej dla koncernu by było gdyby to Peugeot jeździł w WRC a Citroen promował się w inny sposób, np w krajowych mistrzostwach czy IRC. Peugeot jest marką bardziej masową, Citroeny to są trochę bardziej odjechane auta, raczej dla indywidualistów. No, chyba że np. Citroen by został gdzie jest, a Peugeot poszedł do WTCC, ale na coś takiego tym bardziej się nie zanosi, choć myślę, że szczególnie teraz jest dobry moment na wejście w ten biznes. RML to nigdy nie był jakiś szczególnie wymiatający tuner, teraz rządzi bo fabryki się wycofały. No, ale żeby wejść trzeba mieć najpierw za co wejść. Naprawdę jestem rozwalony tym, że PSA w tym roku wykazał stratę jak cały świat wychodzi z kryzysu.

Fiat - z tego co widzę to skoncentrowali się na podboju USA poprzez transfer technologii do i z Chryslera i tym będą zajęci jakiś czas. Jeśli nawet rozważają wejscie do WRC to raczej nie jest to kwestia roku czy dwóch.

Korzyści z uczestnictwa w WRC jak najbardziej są. To jednak globalna seria i globalna promocja, problem w tym, że jak trzeba zaciskać pasa to zbyt wielu chętnych nie będzie. Najprędzej jeszcze bym obstawiał chyba Toyotę, gdyby nie to,że wkleili w Le Mans, czego też nie trybię za specjalnie. Japońcom LM udało sie wygrać to tylko raz. Toyota był blisko, ale przesądziła wystrzelona opona. Formuła tego jest taka, bardzo dużo zależy od pojedynczewgo wyścigu. Rajd można jeden umoczyć, a drugi wygrać, za to jak przegra się LM to nie pomoże wygranie trzech innych wyścigów w to miejsce. Niemcy zwyczajnie mają albo szósty zmysł, albo fart, oni skosili najwięcej wygranych w LM. Myślę, że WRC dałoby Toyocie większą szansę na odnoszenie sukcesów. No, ale zdecydowali jak zdecydowali i nie ma odwrotu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Glaniu » sobota, 4 lut 2012, 07:20

Z tymi korzysciami to chyba nie do konca, poniewaz jak maja byc korzysci jak promocje lepsza maja lokalne cykle. FIA ma chyba w powazaniu WRC i tyle. To zabawa dla bogatych i tyle, mam na mysli samych zawodnikow gdzie tak jak i zreszta wszedzie sa zamoznymi ludzmi i tej zamoznosci nie doszli w rajdach.
Tyle, ale fakt, ze zal patrzec jak ten sport jest traktowany marginalnie :(
Glaniu
N3
 
Posty: 211
Dołączył(a): niedziela, 10 sty 2010, 18:42

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 4 lut 2012, 10:07

wiechu100 napisał(a):Ja gdzies czytalem, ze Citroen bedzie marka PSA w WRC a Peugeot bedzie robil auta do krajowych czempionatow. Tak jak teraz jest DS3 WRC i 207 S2000


No i wydaje mi sie, że własnie tak będzie. Skoro Peugeot wycofał się z Le Mans, nie wierzę, by zdecydowali się na inwestycję w WRC. Szkoda, wielka szkoda, ale jest jak jest.

żółtodziób napisał(a):ze lepiej dla koncernu by było gdyby to Peugeot jeździł w WRC


Jak dla mnie Citroen jest OK, chociaż fakt jest faktem - Pug to samochody bardziej przeznaczone dla mas, więc racja jest, że w WRC promowaliby sie super. Tak szczerze powiedziawszy to wątpię, by Peugeot w najbliższym czasie poszedł do jakiegokolwiek cyklu. Będą zajmować się 208 R4T, będą startować w IRC(?), krajowych czempionatach i to chyba będzie wszystko. WTCC raczej nie. Był epizod z Peugeotem w WTCC na skalę totalnie prywaciarską, ale raczej szału nie było. A na pewno nie pojawią się tam w tym roku. DTM tym bardziej nie wchodzi w grę, prędzej już nowopowstałe TTA, gdzie zaprezentowano już Citroena. Sądze, że ten rok Peugeot przesiedzi w spokoju, bez żadnych bardziej konkretnych zajęć sportowych.

Co do Abartha jakos nie moge uwierzyć w to, że będą mogli wejsc do WRC, chociaż mówili cos niedawno o wejsciu w 2014. Ale plotki plotkami, co wiemy doskonale. Raczej gdyby mieli angażować się w WRC, wciąż obecni byliby w IRC, może zbudowaliby nowe Punto w wersji S2000, by potem na nim bazowali robiąc Punto WRC. Ale jest cichutko o nich, więc watpie by cos takiego się szykowało.

żółtodziób napisał(a):Najprędzej jeszcze bym obstawiał chyba Toyotę, gdyby nie to,że wkleili w Le Mans, czego też nie trybię za specjalnie


Ja też nie bardzo rozumiem tej decyzji, zwłaszcza, że w WRC osiągali sukcesy, a w Le Mans raczej nie bardzo. Toyota byłaby swietnym, kolejnym producentem w WRC, a był nawet taki czas, gdy sprawa wyglądała na przesądzoną. Już podobno mysleli nad tym czy Yaris, czy Auris i jakies tam jeszcze cuda niewidy. No ale żółci są tacy, lubią zaskakiwać. Jestem ciekaw czy wejscie w Le Mans cokolwiek im da, ale szczerze wątpię. Audi jest na chwile obecną po prostu najlepsze i tyle. WRC byłoby też rozsądną opcją ze względu na to, że Toyoty to dosyć popularne samochody, produkowane dla mas, a rajdami mogliby swietnie wpływać na własny wizerunek. Jest też jedna ważna rzecz, którą zauważyłes - Le Mans jest jedno. Jak będzie klapa, to trzeba czekać do następnego roku, a kalendarz WRC składa się z 13 rund i w ciągu nich rozstrzyga się walka o mistrzostwo.

No, ale zdecydowali jak zdecydowali i nie ma odwrotu.


Z tym czy nie ma odwrotu to bym poczekał, Japońce lubią zaskakiwać ;)
W 2008 niemal wszystkie japońskie marki, które były w sportach zaczęły uciekać - Suzuki i Subaru z WRC, Honda z F1, bodajże Kawasaki z MotoGp, a chyba jakos niedługo później Mitsubishi z Dakaru. Więc może im cos nie pójsc w Le Mans raz, czy drugi i zaczną szukać czegos nowego. Choć na razie nie wiemy co zrobią w Le Mans. Ale z F1 też uciekli, i chwała im za to, jeździli tam o kilka lat za długo.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 4 lut 2012, 10:55

Matthias Schmidt napisał(a):Jak dla mnie Citroen jest OK, chociaż fakt jest faktem - Pug to samochody bardziej przeznaczone dla mas, więc racja jest, że w WRC promowaliby sie super. Tak szczerze powiedziawszy to wątpię, by Peugeot w najbliższym czasie poszedł do jakiegokolwiek cyklu. Będą zajmować się 208 R4T, będą startować w IRC(?), krajowych czempionatach i to chyba będzie wszystko. WTCC raczej nie. Był epizod z Peugeotem w WTCC na skalę totalnie prywaciarską, ale raczej szału nie było. A na pewno nie pojawią się tam w tym roku. DTM tym bardziej nie wchodzi w grę, prędzej już nowopowstałe TTA, gdzie zaprezentowano już Citroena. Sądze, że ten rok Peugeot przesiedzi w spokoju, bez żadnych bardziej konkretnych zajęć sportowych.


Nie no, pofantazjowałem trochę z tym WTCC, że to by była słuszna koncepcja i w ogóle, ale nie ma żadnych przesłanek za tym, że oni coś planują w tym kierunku. Obstawiam rajdy na szczeblu krajowym, fury do takich rajdów nie muszą być na max wypasie, a więc ich opracowanie będzie tańsze, w dodatku kasa się będzie zwracać w miarę jak autka będą się sprzedawać. to jest własnie najbardziej prawdopodobny kierunek na najbliższy rok, a może i dłużej.

Matthias Schmidt napisał(a):Co do Abartha jakos nie moge uwierzyć w to, że będą mogli wejsc do WRC, chociaż mówili cos niedawno o wejsciu w 2014. Ale plotki plotkami, co wiemy doskonale. Raczej gdyby mieli angażować się w WRC, wciąż obecni byliby w IRC, może zbudowaliby nowe Punto w wersji S2000, by potem na nim bazowali robiąc Punto WRC. Ale jest cichutko o nich, więc watpie by cos takiego się szykowało.


Też tak myślę.

Matthias Schmidt napisał(a):Z tym czy nie ma odwrotu to bym poczekał, Japońce lubią zaskakiwać W 2008 niemal wszystkie japońskie marki, które były w sportach zaczęły uciekać - Suzuki i Subaru z WRC, Honda z F1, bodajże Kawasaki z MotoGp, a chyba jakos niedługo później Mitsubishi z Dakaru. Więc może im cos nie pójsc w Le Mans raz, czy drugi i zaczną szukać czegos nowego. Choć na razie nie wiemy co zrobią w Le Mans. Ale z F1 też uciekli, i chwała im za to, jeździli tam o kilka lat za długo.


Ucieczka Japonców zwykle miała jakieś uzasadnienie. Jak nie finansowe to w kiepskich wynikach. Kompletnie od czapy to było wyjście Toyoty z WRC, reszta to mniej lub bardziej ale jednak zawsze jakoś tam racjonanie uzasadnione przypadki.

Glaniu napisał(a):Z tymi korzysciami to chyba nie do konca, poniewaz jak maja byc korzysci jak promocje lepsza maja lokalne cykle. FIA ma chyba w powazaniu WRC i tyle.


Patrzysz przez pryzmat Polski. U nas nie ma WRC, za to RSMP jest dość popularne, ale Polska to ogónie wiocha. W większości krajów na świecie jest odwrotnie. FIA nie może mieć w dupie WRC, to są mistrzostwa świata jak by nie patrzeć i jedna z podstaw egzystencji FIA. To, że jest to instytucja skostniała i podejmująca cała masę nietrafionych decyzji, zaś te trafione są zwykle spóźnione to inna para kaloszy, jestem jednak przekonany, że jak najbardziej zależy im na popularności WRC.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 4 lut 2012, 10:56

Cala ta powyzsza dyskusjana temat Mini jest typowo polskim doszukiwaniem sie drugiego dna. Jak to nie wiadomo o co chodzi?

Wszystko wiadomo. Wystarczylo tylko sledzic informacje na ten temat na przestrzeni ostatnich dwoch lat.

Prodrive i BMW podpisaly umowe bardzo szczegolowo okreslajaca obowiazki kazdej ze stron, bo to jest w cywilizowanym swiecie standard. Umowa obowiazuje do konca 2012.

1. Prodrive nalegal na to, aby w umowie zagwarantowana byla dla nich wylacznosc na poszukiwanie promotora.
2.Mini mialo wziac udzial w calym cyklu od 2011.
3.Udzial w kosztach rozwoju samochochodu kazdej ze stron byl wyraznie okreslony.

Punkt 1 i 2 do dzisiaj nie zostaly zrealizowane.
Jezeli chodzi o punkt 3 - Prodrive domagal sie od BMW dodatkowych pieniedzy, dwa razy je otrzymal. To swiadczy tylko o tym, ze BMW wykazalo dobra wole, bo mogli juz to dawno rzucic w diably i domagac sie od Richardsa kar umownych( z cala pewnoscia zawartych w kontrakcie, bo to jest norma) za niewywiazanie sie z umowy.

Rzecza absolutnie normalna jest, ze w sytuacji, kiedy partner nie wywiazuje sie z warunkow umowy, umowe sie zrywa lub czeka do jej wygasniecia nie inwestujac dodatkowych funduszy, skoro ma sie doczynienia z niezetelnym partnerem.

Nic na razie nie wskazuje na to jakoby BMW chcialo kompletnie zrezygnowac z projektu. I albo poszukaja innego partnera, albo poprowadza go sami. Oczywiscie wymaga to dlugich i skomplikowanych prob znalezienia kompromisu z Richardsem.

Najwiekszym przegranym jest w tym momencie Meeke, ktory ma umowe jako kierowca fabryczny. Samochodu nie otrzymuje, a Prodrive auto, ktorym moglby startowac udostepnia prywaciarzom. Za kase oczywiscie. Szkoda mi go bardzo. I to by bylo na tyle.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 4 lut 2012, 10:59

Sprawa Meeke jest beznadziejna, ale wiadomo, że chodzi o kase. Prywaciarze ją mają, więc startują, a Kris jej nie ma i siedzi w domu :?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » sobota, 4 lut 2012, 11:11

wiechu100 napisał(a):Ja gdzies czytalem, ze Citroen bedzie marka PSA w WRC a Peugeot bedzie robil auta do krajowych czempionatow. Tak jak teraz jest DS3 WRC i 207 S2000

Też to czytałem,ale co dziwne zrobili nowe 207 S2000 dla klientów,a wycofują się z takich cyklów jak IRC i niektórych krajowych. Może to tylko zastój i w przyszłym roku wystartują już 208 R4T. BMW i tak się długo nie utrzyma więc liczę na innego producenta. Bo tak jak jest z Peugeotem i Citroenem jest też podobnie z VW i Skoda.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 4 lut 2012, 13:26

O ile dobrze wiem, już trwają prace nad 208 R4T, albo zaczną się jeszcze w tym roku. Sądzę więc, że jak nie w 2012 to w 2013 nowy Peugeot powinien jeździć na rajdowych trasach.
Nikt nie powiedział, że BMW długo się nie utrzyma. Skoro chcą to dalej ciągnąć na własną rękę, albo z innym tunerem, to oznacza, że zależy im na tym programie, a problemu należy szukać w kontaktach BMW - Prodrive.

Bo tak jak jest z Peugeotem i Citroenem jest też podobnie z VW i Skoda


No tak, ale Peugeot i Citroen nie rywalizują ze sobą, bo Peugeot jeździł w IRC, Citroen cały czas w WRC. Tak samo, Volkswagen w WRC w 2013, a Skoda w IRC.
Więc jest to inna sytuacja niż gdyby w WRC rywalizował zespół Peugeota i Citroena. Sam Nissen mówił jakiś czas temu, że raczej niemożliwe jest, żeby dwie firmy spod jednego "dachu" rywalizowały ze sobą. W obecnych czasach chyba mało kogo na to stać. Dlatego nie wierzę, żeby Pug wrócił do WRC.

Ale ja też liczę na nowych producentów, przynajmniej dwóch. Jak mamy teraz gdybać, to chyba najlepszą dwójką byłby właśnie Peugeot i Toyota.
Świetny byłby też powrót Subaru, ale wątpię by było to możliwe, no a poza tym, Subaru chyba nie ma samochodu, który nadawałby się do obecnego WRC.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » sobota, 4 lut 2012, 14:54

Matthias miałem to samo namyśli;-)
a co do BMW to myślę że będzie podobnie jak np.w Formule 1. Mam nadzieję że się mylę.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 4 lut 2012, 15:06

kmederski - wiesz, dla ciebie oczywistym było że Mini ma silnik taki sam jak Cytryna, podobnież jak to, że dla BMW wybecelowanie kasy na Mini WRC to sprawa mega trudna, musi to zotac przyklepane przez akcjonariuszy i związki zawodowe. Jakoś wszystko jest inaczej, BMW nie ma problemu z kasą tylko z przekazaniem jej Prodive'owi, nie wspominając już, że silnik MINI i Citroena jest taki sam tylko bazowo. Oprócz tego,ze trzeba czytać niusy trzeba jeszcze próbować oddzielić sobie ewidentne ploty od tego co moze być prawdą. Obecne media to w większości brukowce, nawet jeśli nie mają takiej łatki. Gonią za sensacjami, podają niesprawdzone informacje, przypomnij sobie jaka plota poszła jak Kubica złamał nogę. Za 5 minut PAP, czyli teoretycznie powazna agencja wiedziała już, że był to wypadek samochodowy. Że nie wspomnę ile razy już miał podpisany kontrakt z Ferrari. Większość tego co piszą na portalach to sa niestety kompletne bzdury, trzeba wszystko konfrontować z wiedzą ogólną, a nie wybierać tylko to co poasuje do tego w co chcesz wierzyć. Powtarzany przez Ciebie z uporem maniaka tekst, że Richards sam nalegał na zapis w kontrakcie, że to on ma zdobyć budżet to jest jakiś kompletny odlot. To jest coś jak oskarżenie Strauss-Kahna o to że zgwałcił pokojówke analfabetkę. Oczywiscie nie można było na początkowym etapie życia dannej plotki wykluczyć takiej możliwości, ale ci ludzie musieliby oszaleć, żeby coś takiego zrobić, a to nie zdarza się wcale tak często. Kupujesz samochód, obejrzałeś go, spodobał się, dogadaliście cenę. Umowa wydrukowana, a facet nagle Ci proponuje, że dopiszemy jeszcze jeden punkt, w którym przez rok zobowiąże się płacić za paliwo, które spalisz. Takie sytuacje się praktycznie nie zdarzają, tym bardziej się nie zdarza, że człowiek prowadzący tyle lat całkiem dużą firmę na własne życzenie dopisuje do umowy niekorzystny dla siebie i ryzykowny punkt. Ty tego niusa łyknąłeś bez cienia podejrzeń, a zalatuje ściemą na kilometr. Daruj sobie więc opowiadanie o "typowo polskim" szukaniu drugiego dna. Jeśli Ci się wydaje, że wyłącznie śledząc niusy wiesz wszystko to powiem Ci tylko że się jeszcze nieraz mocno zdziwisz. Jeśli uważasz, że wszystko jest proste to mało wiesz o życiu.

Matthias Schmidt napisał(a):Świetny byłby też powrót Subaru, ale wątpię by było to możliwe, no a poza tym, Subaru chyba nie ma samochodu, który nadawałby się do obecnego WRC.


No rzeczywiscie nie mają żadnego wozu z segmentu B w ofercie, ale nie wiem czy większe wozy koniecznie muszą byc pozbawione szans. Subaru już raz rywalizowało prawie 4,5 metrową Imprezą z Pugiem 206 WRC , który przepisowe 4 metry to miał tylko dzieki napompowanym zderzakom. Subaru nie było wcale na przegranej pozycji, w zasadzie było porównywalnym wozem. Jeśli coś w Subaru stanowi problem to silnik. Boxer może i ładnie brzmi, ale ponoć nie pozwala wykręcić tyle mocy co rzędówka na tej samej zwężce. Trochę obniża środek ciężkości, ale nie aż tak,żeby zrekompensować stratę mocy. Z drugiej strony rezygnacja z tego typu silnika, który tyle lat był wyróżnikiem marki to by był strzał w kolano.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez kmederski » sobota, 4 lut 2012, 16:00

Akurat z Toba nie da sie polemizowac, bo wszystko wiesz lepiej.

Jezeli chcesz podwazyc moje argumenty, to podaj dowody a nie Twoje przypuszczenia.

Co jest okreslane jako silnik ? Baza, a wlasciwie blok, reszta to peryferia. Na rajdzie mozesz wymienic wszystko z wyjatkiem bloku. Wymiana shortblocku jest traktowana jako wymiana silnika.

W radzie nadzorczej BMW jest na 20 czlonkow 10 przedstawicieli zalogi. I rada musi zaakceptowac strategiczne posuniecia zarzadu. Jezeli chcesz mi udowodnic nieprawde podaj mi odpowiednie cytaty ze statutu BMW.

Z gory zakladasz, ze wszystkie informacje w prasie sa klamliwe, malo tego zdajesz sie wiedziec z cala pewnoscia, na jakich zrodlach ja opieram swoja wiedze. Jedno z nich, mianowicie "Sprawozdanie finansowe BMW za rok 2010" zostalo przeze mnie wskazane. Czytac sie nie chcialo, czy znajomosci jezyka obcego zabraklo?

To tyle z mojej strony na ten temat.

Piszesz :"Jeśli coś w Subaru stanowi problem to silnik. Boxer może i ładnie brzmi, ale ponoć nie pozwala wykręcić tyle mocy co rzędówka na tej samej zwężce". Jakos umknelo Twojej uwadze, ze FIA dopuszcz silniki 1.6 turbo RZEDOWE. Chyba powinienes jednak wiecej czytac, a nie upajac sie swoja osoba :wink:
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

cron