Niech Prodrive skusi czymś Blocka i może dzięki temu może uda się ściągnąć Monstera, w Dakarze już obie marki ze sobą współpracują, więc jakieś podstawy są

Moderator: SebaSTI
żółtodziób napisał(a):Zresztą cała klasa GT jest typowo prywatna i to jest własnie w niej fajne. Są prywatne zespoły, które kupują Prosiaki czy Ferrarki i za rozsądną kasę mogą rywalizować między sobą na wysokim poziomie. Prywaciarze są zadowoleni, bo to o wiele tańsza zabawa niż prototypy. Producenci nie muszą się oglądać na to jaką to niesie ze sobą promocję marki, bo nie są zbyt wiele w plecy na takich projektach, a może nawet są lekko do przodu. Zespoły prywatne nie dostają przecież tych bryczek za darmo. Taki układ jest moim zdaniem zdrowy i naturalny. Pakowanie się w takie miejsce z fabrycznym zespołem to jakiś absurd, raz że rozwala rywalizację sportową, dwa że zmusza team do ponoszenia znacznie większych kosztów niż mógłby ponosić angażując się w ten sport w taki sam sposób jak robią to wszyscy, a trzy - przynajmniej moim zdaniem - klepanie prywaciarzy splendoru nie dodaje. Dlatego własnie BMW powinno sobie ten projet odpuścić w pierwszej kolejności, albo przynajmniej go skomercjalizować.
Sylwek_GSi napisał(a):Właśnie, i podobna sytuacja powinna nastąpić w WRC. W czasach wmawianego nam zewsząd kryzysu przy istniejących 2 może wkrótce 3 teamach fabrycznych ich istnienie jest dla mnie nieporozumieniem. Co innego w czasach kiedy tych teamów było 8, a co innego teraz. Moim zdaniem wogole nie powinno być zespołów fabrycznych. Producent powinien homologować auto WRC i sprzedawać je zespołom, które były by prywatne i niezalezne. To wyeliminowało by zagrywki taktyczne jakie oglądamy ciągle, wypuszczania jednego zadownika przed drugiego (mikko - jarri).
Sylwek_GSi napisał(a):Możliwe nawet że prędzej pojawili by się nowi producenci. Coś w rodzaju tego co robi się z autami S2000, bo tam poza skodą i paroma 207 90% aut to auta prywatne.
Reklamę typu "Martin Tomczyk poleca siec Crowne Plaza" będzie można puscić max w kilku krajach
Dlatego szczytem głupoty jest,że BMW mając podane na tacy bardzo dobrze rokujące auto olało temat. Żaden DTM nie da im takiej promocji jak WRC, bez względu na to czy będą emisje w Eurosporcie czy nie.
Druga sprawa - czy WRC powinno się opierać na zespołach fabrycznych czy na prywatnych? Oczywiście, że na fabrycznych. Moja pochwała GT jako prywaciarskiej klasy odnosi się tylko do GT a nie do całych wyścigów
Sebekrally napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):Możliwe nawet że prędzej pojawili by się nowi producenci. Coś w rodzaju tego co robi się z autami S2000, bo tam poza skodą i paroma 207 90% aut to auta prywatne.
Taa a zapomniałeś o Protonie, Abarcie, Subaru. Ford się nie angażował w IRC wiec praktycznie nie istniał w tym cyklu...
w zamian każdy producent wynajmował swoje auta prywatnym kierowcom, myśle że nie stracilibyśmy żadnego prestiżu bo marka była by reprezentowana przez każdego prywatnego kierowcę
Co za różnica czy mamy 2 fiesty fabryczne i 8 prywatnych w jednym rajdzie? Skoro wszystkie te fiesty powstają w jednym garażu i praktycznie nie wiele różnią się między sobą. Równie dobrze moglibyśmy mieć 10 fiest prywatnych, latvala i horvonen mieli by tylko inne naklejki na aucie
A jaka jest różnica między fabrycznym Pierrem Campaną w Mini a prywatnym Pierem Campaną w Mini?
orange napisał(a):Sebekrally - pytanie : dlaczego firma ma tworzyc rajdowe auto i wydawac kase na homologacje, a nie prywatna stajnia. I czy koszt homologacji nie wynika z ukladu producentow z FIA.
orange napisał(a): dlaczego producent ma miec prawo do decydowania kto moze uprawiac ten sport, a kto nie i dlaczego ma cos z tego miec ( jezeli chce miec wplyw na przygotowanie auta to sie doklada do interesu, ale nie monopol, albo firma albo nikt)
I pytanie o prestiz WRC : czy wynika z tego, ze startuja auta producentow, czy na poziomie rywalizacji i na tym, ze ta rywalizacja toczy sie w najtrudniejszych i najslawniejszych rajdach swiata, a nie w Abu Dhabi
orange napisał(a): Moze jezeli w WRC bedzie walczylo kilkanascie marek, a nie dwie, tyle ze wystawionych przez prywatne stajnie, bedzie ciekawiej a i wygrana bedzie bardziej prestizowa
orange napisał(a):Chyba chcialbym sie dowiedziec czy Matthias potrafi wyobrazic sobie scenariusz po odejsciu z WRC ostatniego producenta.
Ktos zyczyl Nam fajnej dyskusji na forum
Jarek55511 napisał(a):A może BMW w taki sposób chciało naciskać na FIA żeby były relacje w Eurosporcie?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości