Klasa Astra w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 19:28

Do viper:
Wiem o czym mówię bo pomagam w startach Marcinowi Górnemu i koszt przejścia z 15 na 17 był taki że sprzedał wszystkie 15 i kupił wiadomo że mniejsza ilość 17 ale to były 17 które na krótszym przełożeniu robią dużo lepszą robotę niż 15 a jeśli chodzi o silnik to była całkowita seria, a zawias bilstein po regeneracji przed sezonem ale był tak samo zregenerowany jak przed dzwonem na krakowskim w 2010 podczas którego to własnie zawias nie wyrabiał i kogoś by nie zapytał z astry kto chce jechać szybko to na bilsteinie to nie wyda. Z czołówki tylko Sergiusz Janowski jechał na HP cały sezon.
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec


Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Kramar » czwartek, 5 sty 2012, 19:48

viper napisał(a):Dlatego nie rozumiem co to znaczy rozwinięcie projektu. Jak ma sie homologacja astry do kadeta, a calibra 4 na4 to już wogule inna bajka. Regulamin MUSI być taki sam dla wszystkich, a tu są rożne książki homologacyjne. Jednym słowem to co napisałeś to już dyskwalifikuje ten projekt jako wszystkie ople do jednego wora. W przypadku markowych pucharów regulamin po części można zrobić osobny, a fundamentem do tego może być TYLKO jedna książka homologacji, bo to ma wówczas ręce i nogi. Kwestia co ma być tym ograniczeniem to kwestia do ustalenia miedzy zawodnikami. Dowodem na to co pisze jest klasa N4-, która oczywiście nie wypalila, ale w kwestii regulaminu polegała mniej wiecej na tym co w/w (bylo tam np. Zakaz stosowania duzego hamulca). Każda rywalizacja musi opierać sie na jednym regulaminie. Oczywiście jak ktoś chce sie bawić to mu wszystko jedno, ale jak ktoś chce sie ścigać to wtedy jest problem.


Calibra 4x4 odpada bo homologacje miala tylko wersja z turbo. Pozostaje tylko 2wd z silnikiem C20XE dokladnie tym samym co Kadett i Astra F.
Regulamin jest jeden dla wszystkich a rozne ksiazki homologacyjne raczej otwieraja wiekszej ilosci zawodnikow mozliwosc scigania w pucharze niz go dyskwalifikuja.

Ja tam wole wolny rynek od socjalizmu, dobry zawodnik i tak sie obroni.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 19:58

menson napisał Wiem o czym mówię bo pomagam w startach Marcinowi Górnemu i koszt przejścia z 15 na 17 był taki że sprzedał wszystkie 15 i kupił wiadomo że mniejsza ilość 17 ale to były 17 które na krótszym przełożeniu robią dużo lepszą robotę niż 15 a jeśli chodzi o silnik to była całkowita seria, a zawias bilstein po regeneracji przed sezonem ale był tak samo zregenerowany jak przed dzwonem na krakowskim w 2010 podczas którego to własnie zawias nie wyrabiał i kogoś by nie zapytał z astry kto chce jechać szybko to na bilsteinie to nie wyda. Z czołówki tylko Sergiusz Janowski jechał na HP cały sezon.

Kolego my nie rozmawiamy o tym co robi lepszą robotę, bo wiadomo ,że 17 będzie lepsza od 15, ale widzisz sam mówisz , żeby mieć 17 musisz mieć krótkie przełożenie, itd. Tak się napędza koszty. Na stan dzisiejszy nowa 15 nie bedę wymieniał producenta , bo nie o to chodzi, ale kosztuje 214 euro netto, czyli brutto na polskie mniej więcej 1180zł a 17 to 273 euro netto czyli 1510zł brutto. Na komplecie masz 1320zł za rajd. Ty mówisz o starych oponach które w MP nie będą miały racji bytu, z faktu, że odcinki się wydłużą. Jeden rajd MP to są 2,5 rajdy RPP. No nie wierzę że na używanych oponach tyle przejechał. jasne ktoś może powiedzieć mogę jechać i na serii ,bo to moja sprawa i wyda jeszcze mniej, ale ja chcę być obiektywny. W przypadku lancerów, czy innych stworów R te 20 tyś to pikuś, ale w przypadku takiej astry to są na pewno 2 rajdy tylko na oszczędności. Tylko na tych 3 rzeczach które w/w. To ja uważam, że warto je odpuścić.
kramar napisalCalibra 4x4 odpada bo homologacje miala tylko wersja z turbo. Pozostaje tylko 2wd z silnikiem C20XE dokladnie tym samym co Kadett i Astra F.
Regulamin jest jeden dla wszystkich a rozne ksiazki homologacyjne raczej otwieraja wiekszej ilosci zawodnikow mozliwosc scigania w pucharze niz go dyskwalifikuja

Znaczy, że astra II też może być bo to też opel jak już idziemy tym tokiem myślenia. Nie wiem jak tam z aktualną homologacją, ale jak to nie ma znaczenia to czemu nie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez speedyzxz » czwartek, 5 sty 2012, 20:10

Marcin Górny, Paweł Krysiak, Sergiusz Janowski, Tomasz Kramarczyk, Robert Rosiak zapowiadają starty, Łukasz Ryznar zbiera chętnych.
Ta 6 raczej ma już auta, niech sobie ustawią pod siebie regulamin tak żeby nikt nie musiał niczego wyciągać lub prawie nic i żaden nie musiał zbytnio się dozbrajać, a reszta niech się dostosuje. A my śledźmy walkę w klasie GSi :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 20:13

Kolego właśnie że przejeżdził, a co tych km w RSMP to jak były dwie rundy podczas dolnośląskiego czy świdnickiego to myślisz że jak jechali?? na jednych slickach przejechali 3 rajdy rpp a nie jeździli w ogonach. Mówisz o nowych oponach pokaż mi kogoś kto w rpp w pucharze astry jechał na nowych oponach?? Sergiusz jechał na 16 które pamietają czasy jego hondy w a6 i dalej sa oki. astra nie je tak opon jak c2 czy nawet honda
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez petro_z » czwartek, 5 sty 2012, 22:05

A ja chciałbym zapytać ilu z tu narzekających posiada astrę/corsę/kadetta/calibrę gotową do startów w RSMP? :) Bo jak czytam całość to np. Kramar nie narzeka, a chyba jest dość poważnie zainteresowany... ;) I będę jechał oglądać właśnie jego przejazdy, nawet jeśli pojedzie na ruskim paliwie, zużytych cywilnych nalewkach, stalówkach 14 cali i trzybiegowej skrzyni od tarpana. ;) Chłopaki szukają alternatywy dla bezsensownego RPP i chwała im za to. Niech latają!
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » czwartek, 5 sty 2012, 22:44

To może i ja zabiorę głos.
1) podstawowa sprawa jest taka, że nie traktujcie Łukasza Ryznara jako organizatora tego pucharu, i nie miejcie do niego jakiś pretensji, że coś jest tak albo inaczej - jest to pomysł kilku chłopaków (w tym i mój, ale nie piszę tego by się chwalić) , ale Łukasz zebrał nasze pomysły i tak naprawdę ostro zakasał rękawy i to uporządkował, rozmawia z PZM itd i chwała mu za to.
2) regulamin jest taki, że mogą startować Ople z wolnossącym silnikiem do 2 litrów które mają lub miały kiedyś homologację, myślę, że otwarta pozostaje kwestia czy dopuścimy w klasie Corsę S1600, to jest kwestia umowy między zawodnikami, którzy będa w tym pucharze startować. Co do Astry OPC to niech startują, ten samochód w serii wcale nie musi być szybszy od Astry F, kwestia zawodnika, a przerabiany to czy Kadett czy OPC to już zależy kto co w niego włoży. Jak ktoś chce startować Calibrą, niech startuje, Asconą też, Mantą zapraszamy.
3) założenie regulaminu pucharu jest takie, że samochody muszą być zgodne ze swoją homologacją i zał J., samochody z utraconą homologacją będą musiały dodatkowo spełniać wymagania załącznika dla klasy HR w RSMP. Przesłanką do takiego a nie innego postawienia sprawy jest to, że powyższe gwarantuje możliwość weryfikacji pojazdów przez komisarzy PZM w czasie BK.
4) Wprowadzanie zmian albo ograniczeń do np. szper spowoduje, że ktoś ma np zawias Proflexa albo HP, a nie ma szpery i co ma sobie kupić szperę , sprzedać dobry zawias i kupić tuningowego Bilsteina (bo profi to on nie jest). To, że ktoś będzie miał wypas furę nie znaczy , że musi wygrać puchar, przykład Kramara pokazuje, że słabszym autkiem można wygrywać, Łukasz Ryznar dzięki regularności też wygrał kiedyś klasę ze zdecydowanie mocniejszym słynnym na Polskę autkiem.
5) nie będzie podziałów na N i A-grupowe Astry, dlatego, że ma być to klasa a nie niedobitki klasy. W tej chwili jest wielu chętnych , ale jak pokazuje życie zawsze komuś coś wyskoczy, nie pojedzie albo się zepsuje. Obecnie jest około 12 chętnych na starty w tej klasie, czyli mamy naprawdę silną klasę, a jak podzielimy to na 2 klasy to nagle zrobi się po 6 zawodników, a jak 2-uch się nie zgłosi to nawet klasa się nie zbierze. A wtedy PZM napewno nie będzie chciał uczestnczyć w tym przedsięwzięciu - i będzie miał rację.
6) nie jestem zwolennikiem wprowadzania ograniczeń co do opon czy olejów lub paliw itd (w ogóle jak sprawdzić na jakim ktoś jeździ oleju), część zawodników kupi sobie nowe opony, część będzie jeździła na starych które już ma, może ktoś na seryjnych :wink: , wprowadzenie ograniczeń co do opon itd spowoduje tak naprawdę wzrost kosztów, bo ktoś będzie musiał coś kupić, a sprzedać to co już ma.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 23:16

Mam tylko nadzieję że przed Lotosem wydacie komunikat czy klasa powstanie czy nie, ponieważ będzie problem jak ktoś zrobi wyższą licencję i będzie musiał ścigać się ze swoim cieniem
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » czwartek, 5 sty 2012, 23:30

Problem to będzie jak ktoś sobie nie zrobi wyższej licencji, a puchar powstanie. BO POWSTANIE
Ostatnio edytowano czwartek, 5 sty 2012, 23:32 przez robros, łącznie edytowano 1 raz
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 23:32

menson napisał(a):Kolego właśnie że przejeżdził, a co tych km w RSMP to jak były dwie rundy podczas dolnośląskiego czy świdnickiego to myślisz że jak jechali?? na jednych slickach przejechali 3 rajdy rpp a nie jeździli w ogonach. Mówisz o nowych oponach pokaż mi kogoś kto w rpp w pucharze astry jechał na nowych oponach?? Sergiusz jechał na 16 które pamietają czasy jego hondy w a6 i dalej sa oki. astra nie je tak opon jak c2 czy nawet honda

Nie ma sprawy jak sobie kto pościeli tak sie wyspi nikt tutaj nie narzeka. Po prostu latwo coś wprowadzić ,a potem sie cieżko z tego wycofać, a gwarantuje wam ,ze siła rzeczy będzie sie naturalnie robił wyścig zbrojen i jak go przed wcześnie sie nie zatrzyma to pózniej będzie za późno.
Wracając do opon widzisz nie chodzi o samochod , bo oczywiscie , ze to ma znaczenie jaki on jest. Jednak w w/w rajdach organizatorzy Mp musieli sie liczyć z max 14 km oesowymi w rpp. Po nad to większość oesow rpp było do 10km. Natomiast w MP masz np. 24km , ale srednio 17 jednym ciągiem, a to nie to samo co 2 razy po 12km, bo tutaj ci opona wystygnie na mecie przed następna 12, a przy 24 tego nie ma i zaczyna sie topic, za czym idzie szybsze zuzycie i tutaj samochod juz nie ma znaczenia. Opone można spalić na jednym oesie. Sam wtedy zobaczysz, ze ta stara opona inaczej i szybciej sie zużywa.Jednym slowem chodzi o to, ze jeżeli teraz jest mało astr dozbrojonych to jest to tylko kwestia przemyślenia, jeżeli komuś na tym nie zależy to ok. Jednak jestem pewien, ze nie jeden na mecie w wypowiedziach z czasem będzie podkreślał, ze on ma serie,a kolega ma to i to wiecej i dlatego go wyprzedził. Po prostu tak jest. I nie
będzie tu chodzić o jakieś tłumaczenie sie przed sobą, czy kolegami, ale przede wszystkim np. Przed sponsorami itd. Jak to sie mówi z kija bata nie ukrecisz.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 23:37

No to dlatego wcześniej powinien pojawić się komunikat co to tego że klasa powstanie bo nie okłamujmy się niektórzy powiedzieli że się godzą ale jeśli będzie odpowiednia ilość zawodników min. 8
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » czwartek, 5 sty 2012, 23:40

A skąd wiesz, że jest mało dozbrojonych Astr albo Kadetów czy Calibr. Znasz ich specyfikacje?
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » czwartek, 5 sty 2012, 23:43

No niektórzy własnie myślą że Astry czy Kadetty to są jakieś bez urazy szroty a prawda jest taka że niektóre auta są lepiej zrobione niż niejedna honda czy c2
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » czwartek, 5 sty 2012, 23:59

robros napisał(a):A skąd wiesz, że jest mało dozbrojonych Astr albo Kadetów czy Calibr. Znasz ich specyfikacje?


Oczywiście ze nie znam dokładnie, ale jestem pewien, ze większość astr w rpp to pseudo A grupy. Filtry doloty, i może krótkie przełożenie. Detektywem być nie trzeba, bo jak ktoś jeździ na używanych oponach to w większości przypadku nie dlatego, ze chce tylko, ze musi i na pewno nie ma na zbrojenie auta, bo go na to najzwyczniej nie stać i tyle. Szacunek, ze walczy żeby jeździć i często sila woli jedzie. Jednak im wiecej aut będzie sie pojawiać tym większe zbrojenie będzie taka jest po prostu kolej rzeczy.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Przy mniej wiecej wyrownanych autach wiadomo kto jest szybki, a tak nigdy nie wiadomo. Jak mocno samochód jest dozbrojony, a z tego co wiem to wszystkie puchary jak dotąd opieraly sie na identycznym sprzęcie, bo to bylo kwintesencja scigania. Oczywiście tutaj to nie wchodzi w grę, ale na pewno można doprowadzić do tego, żeby był on zbliżony. No chyba, ze chodzi tylko o nadmuchanie frekwencji.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » piątek, 6 sty 2012, 00:29

Viper przeczytaj mojego posta na pierwszej stronie i dopiero zacznij gadać o wyrównanej walce, wyrównywaniu szans. Do tej pory to nikomu nie przeszkadzało że jedna astra była inna od drugiej. Ścigali się i cieszyli!
W takiej sytuacji czy w GSiCup (tak bym to nazwał) będą jeszcze Kadetty czy Calibry to nie ma znaczenia.
Felgi 17" można dorwać w bardzo fajnych cenach, trzeba poszukać.
Ciekaw jestem też co powiecie na to że niektórzy zawodnicy potrafili niemal cały sezon na komplecie opon przejechać?
Dzielenie tego Cupu na więcej jest tak samo bez sensu jak obecnie utrzymywanie RPP który tak naprawdę składa się z 3 rajdów.
Jedyny podział jaki może być to na silniki 2.0 i 1.6.
Aha w Skandynawii Niemczech, Belgii, Holandii, Anglii i pewnie jeszcze w wielu krajach jeżdżą Ople w rajdach równie długich jak u nas RSMP ma być i nie padają jak muchy jak to kilka osób sugerowało.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron