Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 27 gru 2011, 22:20

bimber napisał(a):tak z innej beczki troche, z jakiej racji Vaclav Pech ma priorytet??

Może za fajne hostessy? :roll: A tak poważniej, jeśli dobrze pamiętam to na listę trafiają wszyscy fabryczni kierowcy WRC z ostatnich 3 lat, mistrzowie regionalni i kierowcy którzy się "wyróżniają".

Na autoklubie trochę nieprecyzyjnie podali tę listę bo każdy priorytet ma datę ważności
Lista Priorytetowa FIA (kierowca, narodowość, data wygaśnięcia priorytetu)
Aava Urmo (Estonia) 31.12.2012
Al-Attiyah Nasser (Katar) 31.12.2014
Al-Qassimi Khalid (Zjednoczone Emiraty Arabskie) 31.12.2014
Al-Marri Misfer (Katar) 31.12.2013
Araújo Armindo (Portugalia) 31.12.2013
Atkinson Chris (Australia) 31.12.2012
Basso Giandomenico (włochy) 31.12.2012
Block Ken (USA) 31.12.2014
Crocker Cody (Australia) 31.12.2012
Hänninen Juho (Finlandia) 31.12.2014
Hirvonen Mikko (Finlandia) 31.12.2014
Iliev Dimitar (Bułgaria) 31.12.2012
Kuipers Dennis (Holandia) 31.12.2014
Latvala Jari-Matti (Finlandia) 31.12.2014
Loeb Sébastien (Francja) 31.12.2014
McRae Alister (Wielka Brytania) 31.12.2014
Novikov Evgeny (Rosja) 31.12.2012
Ostberg Mads (Norwegia) 31.12.2014
Ogier Sébastien (Francja) 31.12.2014
Oliveira Daniel (Brazylia) 31.12.2014
Paddon Hayden (Nowa Zelandia) 31.12.2014
Pech Václav (Czechy) 31.12.2012
Pons Xavi (Hiszpania) 31.12.2013
Räikkönen Kimi (Finlandia) 31.12.2014
Rautenbach Conrad (Zimbabwe) 31.12.2014
Rossetti Luca (Włochy) 31.12.2014
Solberg Henning (Norwegia) 31.12.2014
Solberg Petter (Norwegia) 31.12.2014
Sordo Daniel (Hiszpania) 31.12.2014
Taguchi Katsuhiko (Japonia) 31.12.2013
Van Merksteijn Peter jun. (Holandia) 31.12.2014
Whyte James (Zimbabwe) 31.12.2013
Villagra Frederico (Argentyna) 31.12.2014
Wilson Matthew (Wielka Brytania) 31.12.2014
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21


Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 28 gru 2011, 02:56

Loeb1987 napisał(a):Tylko, że DTMy dla Niemców to tak jak Nascar dla ludzi z USA. Ich nie obchodzi Formuła i inne pierdołki co ścigają się po całym świecie. Dla nich najważniejsza jest seria narodowa jaką jest Nascar.


No to żeś popłynął. USA to mocarstwo z potężnym rynkiem wewnętrznym. Oni mogą mieć różne rzeczy tylko dla siebie i nie ogranicza się to jedynie do NASCAR. Oni mają swój football, swoje jednostki miar i wag, swoje napięcie w sieci energetycznej swój system telewizyjny (NTSC) i swoje samochody. Najwięksi producenci na świecie znajdują się w Detroit i większość ich produkcji to modele które schodzą prawie wyłącznie w USA. Wszystko dlatego, że konsumują wszystkiego pięć razy więcej niż drugie po nich państwo na świecie i opłaca się robić wiele rzeczy tylko dla nich. Spójrz zresztą jakie modele są i były promowane poprzez NASCAR, wszystko to są modele, których praktycznie nie ma poza USA. Dojcze to jest zupełnie inna bajka, owszem, to jest największe państwo "cywilizowanej" Europy, ale tak naprawde samo nic nie znaczy. Żeby istnieć muszą eksportować, wszystko co produkują w masowych ilosciach jest dostępne conajmniej w całej UE, a zazwyczaj na całym świecie. Skupianie się na promocji produktów tylko na własnym podwórku nie ma racji bytu.

Matthias Schmidt napisał(a):No dobrze, ale WRC jest niestety mniej popularne od F1, a na tym forum na odwrót. Więc widocznie "formułowcy" mają swoje serwisy z forum, które im lepiej pasują.


No właśnie ja się obawiam, że w PL nie ma formułowców, są tylko Kubicowcy. Całymi latami nie było u nas F1 w TV, interesowali się tym tylko zapaleńcy. Kiedy zaczął jeździć Kubica to nagle połowa moich znajomych zaczęła mnie raczyć "rewelacjami" z zakresu budowy bolidów wyczytanych w Wyborczej czy w jakimś innym badziewiu. Globalnie oczywiście F1 jest bardziej popularna od rajdów i z tym faktem nie zamierzam polemizować, ale akurat na polskim podwórku zainteresowanie na forach odzwierciedla mniej więcej realne zainteresowanie sportami. Drążąc temat dalej - globalna obecność w mediach DTMu odzwierciedla globalne zainteresowanie tą dyscypliną. mówi się o F1, o WRC, o Dakarze, takie rzeczy jak DTM, Andros Trophee to i owszem, maniakom są znane na całym świecie, ale to są generalnie lokalne "produkty", bez globalnej siły rażenia. W tym sensie własnie uważam, że BMW pomieszało priorytety, aczkolwiek może być tak jak pisze MSG - BMW nie planowało udziału w WRC, to Prodrive wyskoczył z tym projektem. W takiej sytuacji jestem skłonny zrozumieć, że nie przerwali zaplanowanego wcześniej i zabudżetowanego projektu, na pewnym stopniu rozwoju niezwykle trudno jest sprawie łeb ukręcić. Tak czy owak jednak trafia im się dobra okazja do wylansowania Mini, a oni czekają na nie wiadomo co zamiast sypnać kasą, bieżący rok był ponoć całkiem niezły dla branży jeśli chodzi o zyski, wysupłanie jakiegoś grosza, żeby na 2013 bryczka była jak ta lala i żeby ustawiła się kolejka chętnych do lansowania się przy jej pomocy nie powinno być aż tak wielkim problemem jakim jest.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 28 gru 2011, 08:43

Porównywanie Ameryki do Niemców a tym bardziej do Polski czy innych krajów im dalej na wschód nie ma sensu. Ile w Ameryce i Niemczech jest torów a ile rajdów? W Ameryce rajdy są niemal nie znane-są tam zupełnie inne klasy nie ma porownania do europy. Oni żyją owalami, Nascarem, Pic-Upami, Indycarami czy innymi dziwacznymi Monstertrackami. To samo niemcy - ile tam jest konkretnych torów wyścigowych a ile rajdów w sezonie? wyjątkiem jest Deutschalnd el. WRC. A teraz odpowiedzcie sobie ile jest w np Polsce torów wyścigowych a ile odbywa się rajdów. Dlatego u nas wyścigami interesuja się nazwijmy to zapaleńcy a rajdami kilka razy większa ilość ludzi. U nas jest zupełnie na odwrót. Nawet nasza telewizja - kiedy ostatnio widzieliście w TVP w serwisie informacyjnym jakieś informacje o rundzie wyścigowych MP? o rajdach mowi się o wiele więcej, pozatym to rajdy rozgrywane są niemal w całej polsce a żeby jechać na jakiś nieliczny wyścig trzeba udać się albo do poznania albo do kielc albo na naszych sąsiadów. Taka prawda. Żółtodziub ma rację, gdyby nie Kubica, F1 nadal oglądała by garstka znudzonych niedzielą ludzi. Tak samo jak z Małyszem. Każdy chce zobaczyć jak wygrywa Polak, większość ludzi z braku Kubicy przestaje patrzeć na F1. Mówię tutaj o przecięnym człowieku a nie maniaku motorsportu. No ale co to ma współnego z Mini? :wink:
Grunt że marka nie znika, w Monte jadą 4 wozy. ok 2 lata temu Richards mowił że w drugim seznonie startó chce wystawiać ok 10 miniaków, więc z założenia prodrive chce sprzedawać swoje auta prywaciażom, zupełnie jak ford i widać tutaj chcą szukać kasy dla zespołu. Więc im więcej prywatnych miniaków tym lepiej. Campana, Nobre, Araujo whos next?
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 28 gru 2011, 09:27

Sylwek_GSi napisał(a):dałbym kilku gości którzy na ten priorytet zasługują np: Neuville, Mikkkelsen, Paddon czy nawet Prokop i Kościuszko


Jak już, ktoś zauważył, Paddon ma priorytet, bo wygrał PWRC, a co do reszty, to wg mnie dwóch pierwszych spokojnie asługuje na priorytet, ale nie spełnili wymagań, żeby go otrzymać i na tym możemy skończyć ten temat :) Gdyby Kościuszko coś wreszcie wygrał to też byłby na tej liście, a jak widać nawet Pech, za wygranie zapewne jakiegoś cyklu środkowo-europejskiego priorytet dostał :)
Dziwi mnie natomiast brak Prokopa, przecież ma w tym roku 10 startów Fiestą WRC, ale zapewne nie zgłosił się do klasyfikacji zespołowej, więc musi obejść się bez priorytetu :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » środa, 28 gru 2011, 12:35

żółtodziób napisał(a):
Loeb1987 napisał(a):Tylko, że DTMy dla Niemców to tak jak Nascar dla ludzi z USA. Ich nie obchodzi Formuła i inne pierdołki co ścigają się po całym świecie. Dla nich najważniejsza jest seria narodowa jaką jest Nascar.


No to żeś popłynął. USA to mocarstwo z potężnym rynkiem wewnętrznym. Oni mogą mieć różne rzeczy tylko dla siebie i nie ogranicza się to jedynie do NASCAR. Oni mają swój football, swoje jednostki miar i wag, swoje napięcie w sieci energetycznej swój system telewizyjny (NTSC) i swoje samochody. Najwięksi producenci na świecie znajdują się w Detroit i większość ich produkcji to modele które schodzą prawie wyłącznie w USA. Wszystko dlatego, że konsumują wszystkiego pięć razy więcej niż drugie po nich państwo na świecie i opłaca się robić wiele rzeczy tylko dla nich. Spójrz zresztą jakie modele są i były promowane poprzez NASCAR, wszystko to są modele, których praktycznie nie ma poza USA. Dojcze to jest zupełnie inna bajka, owszem, to jest największe państwo "cywilizowanej" Europy, ale tak naprawde samo nic nie znaczy. Żeby istnieć muszą eksportować, wszystko co produkują w masowych ilosciach jest dostępne conajmniej w całej UE, a zazwyczaj na całym świecie. Skupianie się na promocji produktów tylko na własnym podwórku nie ma racji bytu.

No właśnie nie do końca. Bo zrobiłem sondę na Oschersleben ;)
Wpierw spytałem czy prócz DTMów oglądali Le Mans. Jeśli tak to pytałem się które zwycięstwo jest bardziej prestiżowe: Le Mans czy w całym cyklu DTM.
73% DTM
12% Le Mans
15% oba są równie ważne
100 osób brało udział w sondzie :)

Co do Mercedesa tego z F1 i DTMów to też zadałem podobne pytanie. Który tytuł jest ważniejszy F1 czy DTM.
47% DTM
29% F1
24% oba są równie ważne
Też udało mi się zebrać 100 osób ale to było trudniejsze na tym torze :D

Więc jak widzisz trochę racji mam ;) Niemcy kochają DTMy i mniej liczą się z seriami które nie są ich "narodowymi" :)
Pozdrawiam :)
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez krupson » środa, 28 gru 2011, 13:14

Loeb1987 napisał(a):Co do Mercedesa tego z F1 i DTMów to też zadałem podobne pytanie. Który tytuł jest ważniejszy F1 czy DTM.
47% DTM
29% F1
24% oba są równie ważne
Też udało mi się zebrać 100 osób ale to było trudniejsze na tym torze :D

Więc jak widzisz trochę racji mam ;) Niemcy kochają DTMy i mniej liczą się z seriami które nie są ich "narodowymi" :)
Pozdrawiam :)

To ponów tę sondę jak Mercedes zdobędzie tytuł w F1. Postrzeganie takich rzeczy zmienia się w zależności od tego, czy coś się zdobyło czy nie. Nie twierdzę że ewentualne mistrzostwo F1 odwróciłoby całkiem te wyniki, ale nie chce mi się wierzyć, że gdyby niemiecki kierowca został mistrzem F1 w Mercedesie nie zostałoby to odebrane jako większy sukces i powód do dumy niż triumf choćby w 'nowym' DTM (z BMW)
www.motosp.pl
Avatar użytkownika
krupson
N1
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek, 19 paź 2010, 14:45

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 28 gru 2011, 14:12

Uwierzcie, że w Niemczech jest faktycznie jak pisze Loeb_1987. Jest to "sport narodowy" postawiony dodatkowo na wysokim poziomie. Owszem, interesują się tu ludzie też Fussballem, ale sport motorowy nie jest taką niszą jak w Polsce.

Być może rzeczywiście F1 w PL stała się popularna dzieki Kubicy, ale jakoś nie wierzę żeby wszyscy byli tylko i wyłącznie Kubicomaniakami. Zresztą - czy to jest temat ważny w tym wątku??

Mini ma szanse mieć kasę od różnych klientów, zwłaszcza że auto nie jest kiepskie, wiec może różnych kierowców do niego ciagnąć. Byc moze bedzie kolejny -Ostberg.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 28 gru 2011, 18:59

Ktoś pisał że Mini ma mieć Red Bulla a ma Monster drink na dakarowych wozach. A ja mam takie pytanie. Czemu Hołek jedzie Mini w barwach Vervy i ma Monster,jak Orlen też ma swoje energy drinki Vervy :?:
i nie piszcie że on reklamuje Paliwa Vervy a nie drink bo to się kojarzy z Orlenem całym.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez bimber » środa, 28 gru 2011, 19:31

podejrzewam że chodzi tutaj o umowe sponsorską miedzy monsterem a fabryką, jak zauważyłeś wszystkie fabryczne dakarowe mini maja monstera na sobie, a że Hołek jedzie fabryką to też pewnie dlatego :)
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 28 gru 2011, 19:39

A niestety ze współpracy Red Bull - Mini klapa :(
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 28 gru 2011, 21:34

Loeb1987 napisał(a):No właśnie nie do końca. Bo zrobiłem sondę na Oschersleben Wpierw spytałem czy prócz DTMów oglądali Le Mans. Jeśli tak to pytałem się które zwycięstwo jest bardziej prestiżowe: Le Mans czy w całym cyklu DTM.73% DTM12% Le Mans15% oba są równie ważne100 osób brało udział w sondzie


No i o czym to świadczy oprócz tego, że Niemcy są tradycyjnie nadęci? Sami o sobie mogą mieć dobre zdanie, ale prawda jest taka,że taki miestek, Buma czy Audik chcą czy nie chcą muszą się promować w Europie albo i na całym świecie a nie tylko w Reichu. Rynek niemiecki nie jest w stanie wchłonąć produkcji tych firm, jak oni nie sprzedadzą większości produkcji za granicę to padną i tak się skończy ich sen o potędze i wunderwaffe. USA to jest zupełnie co innego, inna liczebność inne PKB, inny popyt wewnętrzny. Ich "swięta trójca" z Detroit może się z palcem w nosie obejśc bez reszty świata, co zresztą czyni. Oczywiscie coś tam usiłują działać poza USA, ale tak naprawdę największe znaczenie ma rynek amerykański. Dlatego własnie w sensie promocji firm taki Nascar równoważy WRC czy nawet F1, ale DTM nie ma na to szans, choćby nie wiem jak był wielbiony przez Niemców. Dokładnie na tej sammej zasadzie my mamy nasz "narodowy" żużel. U nas każdy gówniarz na rowerze to Gollob (za moich czasów Dołomisiewicz ;-) mecze są pokazywane w TV a na stadiony walą tłumy, a drugie takie tłumy instalują się w pubach. Tylko co z tego, skoro globalnie mało kogo to rusza. Dlatego mimo bardzo wysokiej popularności w PL w żużlu nie ma fabrycznych ekip, każdy musi sobie kupić sprzęt, sponsorzy to też głównie firmy działające lokalnie i lokalnie rozpoznawalne. Tego własnie nie rozumiem w postępowaniu BMW, mając do wyboru co prawda mocną , ale lokalną promocję w sytuacji kiedy są zmuszeni działać globalnie i globalną promocję jaką zapewnia cykl WRC obstają przy tym pierwszym rozwiązaniu

Matthias Schmidt napisał(a):Uwierzcie, że w Niemczech jest faktycznie jak pisze Loeb_1987. Jest to "sport narodowy" postawiony dodatkowo na wysokim poziomie. Owszem, interesują się tu ludzie też Fussballem, ale sport motorowy nie jest taką niszą jak w Polsce.
.

Ależ ja w to wierzę, tyle, że producent nie udziela się w sporcie po to, żeby sprawić swoim rodakom jak największą radochę tylko zeby jego taczki lepiej się żeniły. To nie komuna,że było sobie FSO które miało robić za dumę narodową. Jakkolwiek popularny DTM nie jest w Reichu to nie jest w stanie zwiększyć zainteresowania marką jak WRC.Zresztą na rodzimym rynku BMW jest znane i cenione tak czy owak, więc promowanie się tam to trochę jak wożenie drewna do lasu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez rubens » czwartek, 29 gru 2011, 10:56

bimber napisał(a):podejrzewam że chodzi tutaj o umowe sponsorską miedzy monsterem a fabryką, jak zauważyłeś wszystkie fabryczne dakarowe mini maja monstera na sobie, a że Hołek jedzie fabryką to też pewnie dlatego :)

niekoniecznie musi chodzić tu o umowe fabryki z monsterem bo zauwazcie ze na imprezie Holka podczas rajdu polski tez byly naklejki monstera
moze to taki indywidualny kontrakt Holka z Monsterem, na ktory jest przyzwolenie w samym orlenie
rubens
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 13 maja 2004, 00:11

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 29 gru 2011, 11:37

Hołek jest w grupie Monstera na Polskę, dostaje od nich kasę i jest zapraszany na ich imprezy.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez piguła » czwartek, 29 gru 2011, 11:43

Jarek55511 napisał(a): Czemu Hołek jedzie Mini w barwach Vervy i ma Monster,jak Orlen też ma swoje energy drinki Vervy :?:
i nie piszcie że on reklamuje Paliwa Vervy a nie drink bo to się kojarzy z Orlenem całym.


Kościuszko wozi Red Bulla a Lotos też ma swój napój energetyczny, jak widać jedno z drugim nie ma nic wspólnego
piguła
N3
 
Posty: 201
Dołączył(a): niedziela, 15 lip 2007, 10:38

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » czwartek, 29 gru 2011, 11:58

A tak z innej beczki. Co myślicie o pucharze PORSCHE w WRC? w przyszlym roku :D mi pomysl bardzo się podoba. Tylko dziwi mnie ze sezon maja zaczynac od rajdu meksyku. Taki cykl dla starszych panow ;)
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron