W ostatnich dniach coraz głośniej słychać było o zmianach w RPP. Tak też się dzieje. Redakcja naszego portalu nieoficjalnie dowiedziała się od jednego z członków PZM'otu (anonimowego) o kilku podpunktach nowego Regulaminu Rajdowego Pucharu Polski 2010B. Zmiany, które wejdą w życie razem z nim już od 3 rundy, mogą przeobrazić puchar w całkowicie inną ligę, niż dotychczas.
- Zawodnicy z pewnością nie będą zadowoleni z nowych warunków, jakie przedstawi im za kilka dni Polski Związek Motorowy - mówi Andrzej G.*, anonimowy członek właściciela Pucharu.
Pierwszą, a zarazem jedną z najważniejszych zmian jest fakt, że od Lotosu Hondy Civic Type-r (A-7) nie będą mogły punktować w klasyfikacji generalnej - To jakaś paranoja! - skarży się Rafał Maliński, który taką właśnie Hondą wygrał 1 rundę, Rajd Mazowiecki.
Wzrośnie także wpisowe, które nie będzie mogło być wyższe niż 1800 zł (w drugim terminie 140% wpisowego).
Puchar dzieli się również na 2 części (dni) rajdowe:
- dzień 1 - 50kilometrów odcinkowych (zazwyczaj 2 pętle);
- dzień 2 - 40kilometrów odcinkowych (w tym SuperOES);
Liczba kilometrów zostaje zwiększona z 70 do 90. Zwycięzca obu rund zostanie uhonorowany dodatkowymi punktami w ilości 5 sztuk.
Co jeszcze będzie w nowym regulaminie? To okaże się już na początku przyszłego tygodnia.
*imię i nazwisko zmienione (do wiedzy redakcji)
[info
www.rajdowypuchar.pl]
Dla mnie to paranoja jakaś