DAKAR 2010

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez fotorobart_pl » środa, 13 sty 2010, 13:03

a prawdziwy Dakar już się zakończył :)
Africa Eco Rce
i wygrał go : Jean-Louis Schlesser – Buggy Schlesser :)
Powyższy post jest opinią autora tylko w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyn.
http://www.fotorobart.pl/ Obrazek
fotografia rajdowa i nie tylko...
Avatar użytkownika
fotorobart_pl
A5
 
Posty: 538
Dołączył(a): niedziela, 12 sie 2007, 19:54


Postprzez bociant01 » środa, 13 sty 2010, 17:41

Avatar użytkownika
bociant01
N3
 
Posty: 303
Dołączył(a): sobota, 1 lip 2006, 14:58
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 14 sty 2010, 14:52

To raczej nic dziwnego ;) Przecież nie da się jechać bez problemów, a oni ich nie mają. :roll:
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Alien » czwartek, 14 sty 2010, 20:39

Mr. Holo nigdy nie pojedzie w zadnej fabryce chocby na kolanach go o to prosili i Sainzowi kazali jechac wolniej i z przystankami.
No bo gdzie bedzie lepiej niz w mateczce Orlenie? :lol:
Ale sa Sonik i Przygonski, wiec jest z czego sie cieszyc.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez DonCorrado » czwartek, 14 sty 2010, 23:38

Team Orders powoli zaczyna dzialac ...
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Postprzez bociant01 » czwartek, 14 sty 2010, 23:50

Krzysztof Hołowczyc w przyszłym roku pojedzie Toyotą . Testy już w maju tego roku.

Kod: Zaznacz cały
http://....com/files/335388785/Dakar_2010_Krzysztof_Ho__owczyc_w_TVP_Olsztyn_14-01-2010.avi
Avatar użytkownika
bociant01
N3
 
Posty: 303
Dołączył(a): sobota, 1 lip 2006, 14:58
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez adamlen » piątek, 15 sty 2010, 20:19

Walka o zwycięstwo potrwa do ostatniego kilometra. Jednego można być prawie pewnym, zwycięży załoga w samochodzie VW. Na szczęście dla kibiców szef stajni VW nie dał swoim zawodnikom tzw. team orders więc walka jest aż miło popatrzeć, chociaż sami zawodnicy nie są zachwyceni:

Nasser Al-Attiyah: Sainz nie pozwalał mi się wyprzedzić! W końcu udało mi się to uczynić na ostatniej prostej. Ale jest OK. Nieważne. To był bardzo, bardzo szybki etap, niezbyt techniczny, ale jestem całkiem zadowolony. Wykonaliśmy dobrą robotę. Niestety sekcja w wydmach była zbyt krótka. Będę robił co w mojej mocy, ale może to okazać się niewystarczające. Jeśli się uda… tym lepiej!

Carlos Sainz: Nasser był z tyłu. Wymijałem motocykle, on także… Jechaliśmy w kurzu… W pewnym momencie wyprzedził mnie, uderzył w moje auto, a gdy był już przede mną, zaczął jechać zygzakiem! To nie fair! Gdybym widział go w lusterku wstecznym i gdybym zaczął również blokować drogę, nie udałoby mu się mnie wyprzedzić. Dwa dni temu jechałem kurzu przez 120 kilometrów! Jestem zszokowany, że mój własny kolega z zespołu mnie uderzył. Nie, nie sądzę, abym mógł już czuć się zwycięzcą Dakaru.


Przygoński jest na najlepszej drodze to wywalczenia najlepszego w historii miejsca Polaków w kategorii motocykli. Szkoda Hołka i ciekawe co wyjdzie z tej zapowiadanej Toyoty.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Postprzez piachu » piątek, 15 sty 2010, 20:34

Sainz napisał(a):Nie, nie sądzę, abym mógł już czuć się zwycięzcą Dakaru.

Osobiście wolałbym Al-Attiyah, ale to moje prywatne odczucia. Sainza drugi raz z rzędu ktoś uderza. Skoro się powtarza proceder, to większe prawdopodobieństwo winy stoi po stronie uderzanego, czy nikczemnego klanu uderzających.
Avatar użytkownika
piachu
 
Posty: 16
Dołączył(a): poniedziałek, 27 gru 2004, 14:24
Lokalizacja: mrągowo

Postprzez RaQ » piątek, 15 sty 2010, 22:17

Jeśli dobrze zrozumiałem Hołek zostaje w Overdrive.
Raczej można było się tego spodziewać, zważywszy że JM Fortin jest jego współwłaścicielem. Generalnie jest to oczywiste i dopatrywanie się w tym układów, że kasa z Orlenu leci do kieszeni Fortina - ok, rajdy to też biznes, a na takim szczeblu to już w szczególności.

Wychodzi na to, że Overdrive nie będzie już reprezentować barw nissana, tylko budują coś co ma być obłożone plastikiem w kształcie karoserii któregoś modelu Toyoty.

Najciekawsza sprawa to ten silnik V8 :shock: :shock:
to brzmi jak potwór ala robby gordon.

Nie wiemy jeszcze jakie zmiany zajdą w przepisach, ale to co w tej chwili opisał Hołek, raczej przypisuje go do kategorii buggy niż typowego T1 4x4.

Opowieści o przejściu Hołka do fabryki uznajmy za gusła, zresztą nie wiadomo czy będzie jakiś team fabryczny.

A tak na marginesie, rzekomo Hołek weźmie udział także w dużym projekcie cross country skoncentrowanym na europejskie rajdy.
Narazie nie chcę zdradzać więcej żeby nie wprowadzać dezinformacji, ale wygląda na to, że cały rok będzie bardzo intensywny w treningowe starty cross country przed Dakarem 2011.
RaQ
A5
 
Posty: 579
Dołączył(a): wtorek, 30 gru 2003, 14:41

Postprzez Loeb1987 » sobota, 16 sty 2010, 00:03

Obrazek
To chyba coś takiego będzie dla Hołka :P
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez adamlen » sobota, 16 sty 2010, 00:27

W 2005 Toyota wystawiała samochód w dakarze w klasie T1
Obrazek

Więcej zdjęć :
http://photos.streetfire.net/photo/Toyo ... 490626.htm
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Postprzez RaQ » sobota, 16 sty 2010, 00:37

ta karoseria amerykańskiego modelu Tundra, wydaje się najbardziej prawdopodobna.

Tyle, że wersje tej rajdówki, które znalazłem w necie to raczej sprzęt dla amatorów. W zamyśle to ma być jednak zupełnie nowa konstrukcja i z tymi poprzednikami ma niewiele wspólnego.

Skoro pierwsze testy mają być w maju, to musi być w fazie bardzo zaawansowanego projektu.

No chyba że faktycznie zbudują potwora w stylu amerykańskich baja :D
te V8 to przecież nie z przypadku
RaQ
A5
 
Posty: 579
Dołączył(a): wtorek, 30 gru 2003, 14:41

Postprzez Miniak » sobota, 16 sty 2010, 10:25

W Protrucka to raczej nie pójdą. Przykład Gordona pokazuje, że ta konstrukcja sprawdza się na szybkim, otwartym terenie i tam nie na niego mocnych, ale jak już robi się technicznie to sprawa wygląda gorzej, a tam z kolei Hołek czuje się najlepiej.
Miniak
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): środa, 29 sty 2003, 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez speedyzxz » sobota, 16 sty 2010, 11:05

Miniak napisał(a):ta konstrukcja sprawdza się na szybkim, otwartym terenie i tam nie na niego mocnych, ale jak już robi się technicznie to sprawa wygląda gorzej


Ale to na pewno tylko przez samochód?
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez Loeb1987 » sobota, 16 sty 2010, 11:27

Mi się wydaje, że wina Gordona. Świetnie sobie radzi na pustyni ale na odcinkach rajdowych już nie jest taki dobry. Ma za mało doświadczenia w tego typu odcinkach.
Najlepszym przykładem jest Baldwin. Gość nigdy nie jechał w Dakarze, a naprawdę jedzie świetnie. Myślę, że taka konstrukcja ma duży potencjał.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości