Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Gucio » środa, 1 kwi 2009, 22:54

EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez MSG Racing » środa, 1 kwi 2009, 23:16

Chciałbym przypomnieć że dziś jest 1.04.2009 słownie pierwszy kwietnia czyli prima aprilis :!:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Gucio » poniedziałek, 8 cze 2009, 21:58

Co te j&*#@e FIa wyprawia :evil:
http://www.autoklub.pl/24965,news.html
To już się w głowie nie mieści, żeby takie klasyki wypadały z kalendarza, bo jest jakis tam system rotacyjny!
Kto to w ogóle wymyślił dawno powinien zostać zlinczowany!
Widać nie tylko w Polsce rajdy kuleją(choć u nas nie ma tragedii) przez te głupie pomysły umierają chęci organizowania rajdów, bo nie wiadomo czy za rok też rajd pojedzie...sponsorzy boją się wykładać kasę, podpisywać umowy, kontrakty, bo jakiś durny łeb ma dobry stołek.
Bardzo podoba mi się ostatni felieton Julka Obrockiego w Auto Motor i Sport nr.6 o rajdach WRC i monopolu Loeba etc.
Warto przeczytać :)
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Cendra » wtorek, 9 cze 2009, 12:17

Gucio napisał(a):Co te j&*#@e FIa wyprawia :evil:
http://www.autoklub.pl/24965,news.html
To już się w głowie nie mieści, żeby takie klasyki wypadały z kalendarza, bo jest jakis tam system rotacyjny!
Kto to w ogóle wymyślił dawno powinien zostać zlinczowany!
Widać nie tylko w Polsce rajdy kuleją(choć u nas nie ma tragedii) przez te głupie pomysły umierają chęci organizowania rajdów, bo nie wiadomo czy za rok też rajd pojedzie...sponsorzy boją się wykładać kasę, podpisywać umowy, kontrakty, bo jakiś durny łeb ma dobry stołek.
Bardzo podoba mi się ostatni felieton Julka Obrockiego w Auto Motor i Sport nr.6 o rajdach WRC i monopolu Loeba etc.
Warto przeczytać :)

to aktualny nr Auto Motor i Sport :?:
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 9 cze 2009, 12:33

a mogłbys przytoczc ten felieton? albo zrobic skana/foto?
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Gucio » wtorek, 9 cze 2009, 16:30

"I co dalej?"
Sebastien Loeb to absolutnie najlepszy kierowca wszech czasów, permanentny mistrz świata WRC. Wygrywa rajd za rajdem, wszystko co mu się nawinie pod koła. W tym roku zwyciężył we wszystkich rajdach, w których startował. Do końca nie wiadomo - geniusz czy tylko mistrz wykorzystywania słabości konkurentów. Ale wygrywając wszystko i gładko, niszczy fundamenty tego sportu, walcząc samotnie tylko z własną legendą - zniechęca widzów, sponsorów i media.


Źle się dzieje!
Rajdy jadą w dziwnym kierunku. W piłce nożnej zasady gry od stu lat są stabilne. W rajdach nie są stabilne. W ostatnich latach działacze wprowadzili setki sprzecznych paragrafów, a warte kosmicznych pieniędzy rajdowe samochody kazali budować wg równie niespójnych regulaminów (kolejno - tzw.grupa II, grupa IV, gr.B, gr. A, kit-car, WRC) a poprzednie wyrzucić. Wreszcie kolejne fabryki nie wytrzymały i zamiast na kolejny rajd, pojechały do domu. Z wszystkimi fabrykami Japońskimi na czele. Potentaci europejscy - Peugeot, Skoda, Seat, Lancia - też nie chcą się tak bawić. Zostało dwóch - Citroen i Ford. Po dwa auta - razem cztery. Świętością rajdów, podobnie jak legendarnych turniejów tenisowych, był stały pasujący sponsorom kalendarz. Zawsze w styczniu huczna inauguracja w Monte Carlo, w kwietniu Safari, potem Akropol, 1000 Jezior. Rozwalono wszystko. Teraz żaden organizator nie jest pewien czy będzie robił swój rajd kolejny raz. Więc najlepszych fachowców nie utrzyma, nie stworzy stałych struktur. Miejscowi sponsorzy chcą planować z wyprzedzeniem. Dla legendy i splendoru właśnie początek w Monte Carlo. A w tym roku nie pod książęcym pałacem, ale na zadupiu, w skądinąd sympatycznej Irlandii. Frekwencja żałosna - dawniej inauguracja w Monte to 200-300 aut. W Irlandii nie uzbierano 40! Kawalkada Finów, Szwedów, Włochów już nie istnieje. Miejscowi obiecali akcję posesja - powszechne przeszukiwanie rajdowych garaży. Znaleźli 10 nadających się aut. Ale aż 6 z nich nie było w stanie dojechać na start. Ostrą kontrolę garaży obiecały też obie ostatnie fabryki i wystawienie, jak na wojnę, wszelkich rezerwowych aut i kierowców. Citroen wspomógł frekwencję dwoma samochodami, Ford aż czterema. Oponiarze już też nie walczą o MŚ - na placu boju zostało tylko Pirelli. Nadzieja w regulaminach preferujących tańszy sprzęt. Bo źle się dzieje.
J.Obrocki AMiS nr6 czerwiec 2009.
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 9 cze 2009, 19:13

dobrze powiedziane, w rajdach poprzewracali wszystko do góry nogami, niestety zamiast lepiej jest cały czas gorzej ! wprowadzenie S2000 nie da nic, a tylko doszczetnie popsuje to widowisko!
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez bullitt » środa, 17 cze 2009, 02:50

W każdej dziedzinie raz na jakiś czas przychodzi kryzys. Grupę B zabito bo była niebezpieczna (kolejne rajdówki nie były tak potworne i widowiskowe, ale rajdy przetrwały). WRC powstało z fantazji i dostrzeżenia zupełnie nowych możliwości bo wtedy nikt nie myślał, że spuszczenie ze smyczy i brak konieczności budowania rajdówki na seryjnym samochodzie 4x4 urośnie do rangi takiego wyścigu zbrojeń. Na początku było pięknie bo przed firmami które nigdy nie miały czterołapa w rynkowej ofercie otworzyly sie zupelnie nowe perspektywy. Toyota pokazała Corolle a Hyundai, Seat i Skoda dostały szanse o jakiej mogły tylko śnić. Zmiany są konieczne a regulaminy muszą nadążać za myślą techniczną. I dzisiaj ta myśl techniczna najwyraźniej przerasta FIA. A my, biedni kibice musimy przeczekać. Pamiętacie jakim szałem było oglądanie Przybylskiego na Barbórce i Escorta WRC w akcji? Zobaczcie dzisiaj na Youtube jak to jeździło po drodze. Jak furmanka. Chociaż klasa WRC to WRC to Escorty, Corolle i pierwsze Imprezy to zupełnie inna epoka w porównaniu z tym co mamy teraz. To chyba jedyna kategoria, która tak bardzo wymknęła się spod kontroli. Chyba jestem śpiący bo późna pora więc zaraz idę w kimę. I mam nadzieje że mi się przyśni takie coś:

Powrót do starej dobrej grupy A, auta budowane na bazie seryjnych samochodów z dużym limitem homologacyjnym, turbo-kit (żaden problem), jeden dostawca napędu 4x4 (nie mówcie mi że się nie da bo gdyby FIA ogłosiło konkurs to wszyscy projektowaliby dzien i noc zeby wymyslic na to patent, poza tym dla samych producentów to też nie problem. Audi, Skoda, Seat, Volkswagen majstrują przy płytach podłogowych żeby zmieścić tylne dyfry w wersjach 4x4), to samo ze skrzynią biegów (kłowa, ale bez sekwencji), Zakaz stosowania materiałów kosmicznych i określenie masy minimalnej na "tanim" poziomie z jednoczesnym ograniczeniem dociążania samochodu balastem (złoty środek), grupa N podzielona na 4x4 i FWD. A grupowe ośki to Kit Cary "po staremu" a nie S1600 budowane od zera. I najważniejsze: zmniejszyć do minimum przepaść pomiędzy fabrykami a prywaciarzami. Każdy (odpowiednio zamożny prywaciarz (chociażby niejaki S. z Kielc) miałby dostęp do części (napęd, skrzynia, turbo kit) taki sam jak fabryki. Skoro nikt nie potrafi pilnować postępu technologicznego to potrzebny jest "strzał w pysk" i powrót do epoki klasycznego żelaza. Kosmiczne technologie zostawmy kosmitom i kosmonautom. Za kilka lat dzisiejsze WRC bedziemy wspominac jak grupe B a dzieciakom bedziemy opowiadac jak to niejaki Loeb mogl na desce rozdzelczej czy innej kierownicy ustawiac dyferencjaly w zaleznosci od koloru śniegu. Wiem wiem, bredze, ide spać :)
Mniej pisać, więcej czytać, a jeśli pisać, to tak, żeby inni czytali...
Avatar użytkownika
bullitt
N3
 
Posty: 288
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 00:56
Lokalizacja: San Francisco

Postprzez speedyzxz » środa, 24 cze 2009, 19:52

Jeeeest samochody WRC będą miały turbo!! Silniki co prawda 1,6 ale i tak będą mocne :D

No i ciekawe zmiany co do rajdów :wink:

http://www.autoklub.pl/25191,news.html
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez padre-mk3 » środa, 24 cze 2009, 22:00

a orientuje sie ktos jakie sa rajdy zastepcze?
bo narazie nie wiadomo jak wypadnie bulgaria w oczach delegata.
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Postprzez PiotrGT » środa, 24 cze 2009, 22:28

Za Bułgarie ewentualnie ma być Argentyna, tak przynajmniej proponowało ISC.
www.wrcrally.pl - Rajdowe Mistrzostwa Świata
Avatar użytkownika
PiotrGT
 
Posty: 40
Dołączył(a): sobota, 2 wrz 2006, 14:24
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez martenzyt » niedziela, 28 cze 2009, 18:10

No to Wilson ma teraz problem co zrobić z Latvalą. Widać, że w gościu jest potencjał tylko, że zdarzają mu się głupie błędy jak na Polskim :) Ja bym zostawił chłopaka a za karę niech własnymi rękami doprowadzi swoją rajdówkę do porządku po dzwonie na superoesie ;) to go moze coś nauczy
Avatar użytkownika
martenzyt
N3
 
Posty: 433
Dołączył(a): poniedziałek, 3 gru 2007, 16:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez knaustychy » niedziela, 28 cze 2009, 19:40

Latvala to dobry kierowca no tylko ten jeden błąd..
www.YouTube.com/KnausTychyPL
Avatar użytkownika
knaustychy
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): niedziela, 6 lip 2008, 08:34
Lokalizacja: Tychy

Postprzez THIM » niedziela, 28 cze 2009, 20:31

Niech Solberga zatrudni, marnuje się chłopak w słabych autach.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez knaustychy » niedziela, 28 cze 2009, 20:43

No z tym się zgodzę ;P Solberg jechał 5 letnią Xsarą a i tak pokazał na co go stać :)
www.YouTube.com/KnausTychyPL
Avatar użytkownika
knaustychy
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): niedziela, 6 lip 2008, 08:34
Lokalizacja: Tychy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron