Opony - jakie polecacie na KJS

Dla tych, którzy zaczynają i tych, którzy już wygrywają - dajcie sobie znać, gdzie się można poganiać!

Moderator: SebaSTI

Opony - jakie polecacie na KJS

Postprzez motyl » poniedziałek, 5 lut 2007, 01:01

Po kilku próbach nadal nie mam swojego typu na opony.
Interesują mnie dwie opcje: szutrowa i asfaltowa.
Auto to GSi w klasie 4. Rozmiar 14/15 cali

Jaką szerokość polecacie?
Jakie marki/modele?
Raczej seryjne opony (na profi $ nie będzie raczej)
motyl
 
Posty: 23
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2006, 11:43


Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 5 lut 2007, 01:20

Motyl witaj
Jak na KJS to postaraj sie może na używkach pojechać 185/55/14-15 powinnno być ok, szersze mogą za duży opór stawiać. Niska zawsze lepsza.
Na szutr do zimówka może byc 185/65/14-15 (na 15 jeździł Ziarko).
Ale 175/65 może być tańsza. Polecałbym bieżnikowane na szutr ale jakiejś twradszej gumie. Tutaj dużo zależy od bieżnika opony.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez motyl » poniedziałek, 5 lut 2007, 01:26

wlasnie nie napisalem, ze uzywki tez wchodza w gre mysle, ze max 2-3lata - czy to wychodzi lepiej niz markgum?
chodzi glownie o rzezbe bieznika, z tego co zauwazylem w gre wchodzi tylko zima i to niekierunkowa

185/65 nie jest Twoim zdaniem za wyskoa? ja mam wrazenie, ze zbyt sie kladzie a ciezko znalezc zmie /55 (bo sa raczej kierunkowe)

na kilku ostatnich kajtkach kilka załóg dysponowało szutrowymi używkami michelina :shock:
motyl
 
Posty: 23
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2006, 11:43

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 5 lut 2007, 01:39

zależy jak bedziesz miał dużo startów i treningów i zależy po jakim asfalcie. Wtedy może być ze w ciagu trzech miesiecy zajedziesz kilka opon.
Na szutr 185/65 seryjna może być za wysoka (Ziaro miał rajdowe Pierelli) ale musi być wyższa niż 185/50 bo można felge uszkodzić i zawias.
Zimy /55 są chociażby marguma.
Właśnie dlaczego nie kierunkowe.

Ogóelnie mysle że można na używkach na asfalcie a na szutry bieżnikowaną (potrzebny wysoki bnieżnik) zakłądać.

Ja mam na asfalt 185/55(50)/14 używki ale moze kupie kiedyś bieżnik (silnik 1.6) a na szutry i zimę 165/65/14 (bieżnik) chociaż ostatnio sie zaopatrzyłem w 175/65/14 seri (2)a i niedługo bedzie bieżnik (też 2).
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 5 lut 2007, 02:58

Co do używek, wyleczyłem się w Bielsku w zeszłym roku. Max 3 lata! Potem to jest tragedia i lepiej jest mieć nowe wąskie dębice na asfalt niż starsze szerokie pirelki [to na przykładzie seja].

A co do nalewek, podobnie jak powyżej. Nabyłem ostatnio 2 takie. Niby bieżnik na kopny śnieg, dużo lamel i guma miękka, a jednak to nie wystarcza. Co do nazwy to mogę sprawdzić i powiedzieć, bo ponoć są w dosyć dobre na szutry.

Ogólnie na śnieg polecam frigo najnowsze kierunkowe. Rozmar dopasuj sam ale jeżeli chodzi o typ opony to zachowuje się świetnie na kopnym lub wyjeżdżonym KJSowym śniegu. No i cena niezła. Kiedyś z qmplem sprawdzaliśmy. Ja miałem w nexii frigo 2 kierunkowe 185/nie pamiętam, a on w corolli 1.4 micheliny nówki 175/też nie pamiętam.

I stwierdziliśmy jednomyślnie, że na nasze warunki się te micheliny nie nadają. Opony się zapychają. Dlatego fajnie jest mieć takie dobrze docięte kapcie, a nie typowe na ubity alpejski ;) śnieg.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Beret » poniedziałek, 5 lut 2007, 14:50

czy przez bieznikowanie macie na mysli po prostu opone z glebszym bieznikiem? czy docinane glebiej? jezeli tak to czy sami docinacie czy macie jakies warsztaty specjalniejsze?? ;)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez samer_wrc » poniedziałek, 5 lut 2007, 15:18

!ADI! napisał(a):Co do używek, wyleczyłem się w Bielsku w zeszłym roku. Max 3 lata! (...)


Potwierdzam, przede wszystkim nowa opon (świeża guma, a nie ze duży bieżnik )

Duży profil latwo sie podwija i auto gorzej skręca, polecam opony z grubą ścianką boczną. Tez warto pobawić sie z ciśnieniami, do zimówek wiem ze 2.7 bara daje rade :)


Motyl, a ty szykujesz sie na KRO2007 ?
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Re: Opony - jakie polecacie na KJS

Postprzez losiu » poniedziałek, 5 lut 2007, 19:23

motyl napisał(a):Po kilku próbach nadal nie mam swojego typu na opony.
Interesują mnie dwie opcje: szutrowa i asfaltowa.
Auto to GSi w klasie 4. Rozmiar 14/15 cali

Jaką szerokość polecacie?
Jakie marki/modele?
Raczej seryjne opony (na profi $ nie będzie raczej)


Rozumie ze chodzi Ci o astre gsi C20XE.
Absolutnie 14 mowimy NIE ;) ZA MALA i ZA szybko koncza sie hamulce...

Najlepsze rozmiary na suchy asfalt to 195/50/15 lub 205/45/15(ciezko dostac). Jesli chodzi o marki to najlepsze seryjne to: Brigeston Potenza (dobra na mokrym i na suchym) i na suchy asfalt Turanza.
Na mokry asfalt tez mozna sprobowac Markguma deszczowego. Calkiem niezle sie spisuje jak na serie.

Jesli chodzi o szutry to polecam Markgum. Na odcinkach do 3 km daja rade. Kupuja najtwrdsza mieszanke jaka jest.

Z zimowek najlepszy jest rozmiar 165/70/14 choc nie pamietam czy wystepuje on w debicy frigo... Ale debica frigo NIEKIERUNKOWA to najlepsza seryjna opona na snieg. Kierunkowa jest juz gorsza.
Absolutnie nie kupuj nalewek zimowych. Straszna lipa.

Poza tym najgorsze marki z tych renomowanych to Pirelli, Dunlop, Continetal, Firesotn, Kleber... Uzywalem i bylem strasznie nie zadowolony..
--------------------------
Sawicki Rally Team
Astra GT
Avatar użytkownika
losiu
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): czwartek, 21 lis 2002, 22:04
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Felix BMW » poniedziałek, 5 lut 2007, 21:17

Witam serdecznie

Cały sezon prześmigałem na Yokohamach i powiem że są super ale na suchą nawierzchnię .

Pytanie Czy można śmigać na rajdowych oponach na KJSie czyli np www.opony-sportowe.pl czy raczej nie . :wink:
www.rajdowy.net
Felix BMW
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 12 gru 2006, 20:45
Lokalizacja: Białystok

Postprzez losiu » poniedziałek, 5 lut 2007, 23:02

Felix BMW napisał(a):Witam serdecznie

Cały sezon prześmigałem na Yokohamach i powiem że są super ale na suchą nawierzchnię .

Pytanie Czy można śmigać na rajdowych oponach na KJSie czyli np www.opony-sportowe.pl czy raczej nie . :wink:


Jesli sa dopuszczone do ruchu to tak. Tzn. maja znaczek E
Slicki markguma napewno maja.
--------------------------
Sawicki Rally Team
Astra GT
Avatar użytkownika
losiu
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): czwartek, 21 lis 2002, 22:04
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez motyl » wtorek, 6 lut 2007, 11:21

samer_wrc napisał(a):

Motyl, a ty szykujesz sie na KRO2007 ?


może coś pojade :roll:
a Ty licencja już zrobiona?

a co do rozmiaru to na KJS 14 nie są wystarczające?
na kilkanaście kjs raz ugotowałem hamulce (pierwszy start i stary jak świat płyn)
motyl
 
Posty: 23
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2006, 11:43

Postprzez MSG Racing » wtorek, 6 lut 2007, 12:04

14" na KJS powinna wystarczyć. Dotego auto bedzie lepiej przyspieszać niż na 15" :!:
Zimowa nelewka to jak narazie wiem, że dwa modele są OK to: Profil INGA i Winter Extrema. Są tez inne firmy robiace bieżnikowane opony ale Profil i Markgum to najlepsi producenci.
Extrem jest najmiększą oponą jaką dotykałem (bieżnik Nokiana) i maja możliwość okolcowania :!:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 15 mar 2009, 12:27

Odkopuje temat.

sezon juz powoli zaczyna sie rozkrecac, wiec trzeba sie dozbroic w buciki dla samochodu :)

do rzeczy, szukam seryjnych opon do cinquecento, rozmiar felgi 13, optymalnie byloby 175/60-65 moze.

Generalnie, chodzi mi o oponki ktore beda sie sprawdzac na suchym i mokrym. z racji ograniczonego budzetu nie mam mozliwosci zakupic dwoch kompletow na suche i mokre.

pomozecie? :D
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez martin.h » niedziela, 15 mar 2009, 13:55

Myślę, że Bridgestone Potenza rozwiąże sprawę.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez qbus » niedziela, 15 mar 2009, 13:59

ja proponuje
Obrazek


sam w tamtym roku jezdzilem na r888, na wilgotnym i mokrym asfalcie nadal kleila swietnie do momentu trafiania na kaluze, ta powinna lepiej wode odprowadzac, jest tez jakis rozmiar w 13, imo powinna byc ok i na suche i na wode... no moze z monsunowymi opadami by srednio sobie radzila.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Następna strona

Powrót do KJS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

cron