Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez delecour » piątek, 6 lut 2009, 23:33

ma xsare z 2001, więc i tak będzie miał sporo roboty :D

niektóre tak zwane "spece" kolego to są tylko niewielkie modyfikacje, widać to po przykładzie owej xsary. Niektórzy myślą, że między specem a specem jest przepaść, i jak się jedzie autem o rok starszym to już jest śmietnik. Konstrukcje pozostają niezmienne.

Oczywiście nie mówimy o sytuacji, gdy wprowadza się nowy model mocno zmieniony, tak jak zrobił to ford w 2003, a potem w 2006. Tam sporo się zmieniało w autach, ale np focus od 2006 po dziś przechodzi jedynie małe poprawki, które przekładają się na dziesiąte częsci sekund.
Wystarczy poczytać o tym co mówią o tych nowościach w autach, mieć wyobraźnię mechaniczną i wiedzieć jak to działa w praktyce.


Niektórzy myślą, że auto robi wynik, tak jakbyście nigdy nie widzieli jak ośki wkładały na naszym podwórku 4napędom.

duza część wyniku to umiejętności, bardzo duża, a prawdziwych talentów jest bardzo niewiele
Avatar użytkownika
delecour
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 00:58
Lokalizacja: Tour de Corse


Postprzez corados » sobota, 7 lut 2009, 00:10

I właśnie te dziesiąte części sekund decydują bardzo często o wyniku.Żeby wykorzystac te niuanse potrzebny jest oczywiście dobry kierowca, bo jak wiadomo sprzęt to nie wszystko :wink: Rajd Nowej Zelandii 2007r.-wspaniały pojedynek Loeba i Gronholma na każdym z odcinków cięli się na wspomniane wcześniej dziesiąte części sekund. Nie wiadomo jak potoczyłaby się ta walka gdyby jeden z nich startował autem w starszej specyfikacji. Owszem bardzo często są to kosmetyczne zmiany,ale jakieś znaczenie w końcowym wyniku zawodnika, mają na pewno.
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez czajak » sobota, 7 lut 2009, 02:09

tylko jest taki problem, ze te wszystkie dziesiąte sekundy mogą zostać roztrwonione bo wystarczy ze sie kierowca obróci, złapie kapcia, albo odwiedzi rów na chwile.
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez bercik » czwartek, 19 lut 2009, 12:05

http://www.autoklub.pl/23484,hotnews.html
Ta cała FIA jest bardzo podobna do polskiego wojska w którym miałem (nie)przyjemność służyć. Jeden wielki burdel...
Avatar użytkownika
bercik
A5
 
Posty: 702
Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 23:50
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Postprzez Philippe » czwartek, 19 lut 2009, 12:51

Luzik, przecież władze Rajdu Monte Carlo wcale nie chcą już tak chętnie wrócić do RSMŚ. Oglądalność pewnie skrajnie inna, kiedy w tym roku zawitało do nich IRC... ;-)
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 23 lut 2009, 12:49

http://www.autoklub.pl/23524,news.html

żal, zrezygnowali z turbo? oby to nie była prawda :roll:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez RajducH » poniedziałek, 23 lut 2009, 13:50

tez mam nadzieje ze to nie prawda, turbo to moc i potega rajdow, swoja droga jesli maja byc zwykle s2000 to juz po IRC:/
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Postprzez Cendra » poniedziałek, 23 lut 2009, 14:12

mnie już nic nie dziwi...
jeżeli bez turbo to nie będzie na co patrzeć...
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Mroowa » poniedziałek, 23 lut 2009, 14:58

no to lipa jak nie będzie turbo, widać, że pod górę to to nie jedzie.
Oby się to nie sprawdziło.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez micz » poniedziałek, 23 lut 2009, 17:20

s2000+ miało byc zwykłym s2000 z dołozonym turbo. Pomijam fakt, że kompresja w ssaku jest tak wielka, że dołożenie turbo wysadziło by ten silnik w sekundę. Zastanawia mnie bardziej fakt, że przy zmianie z s2000 na s2000+ nie bedzie można dokonywac zmian w elektronice. A ja uważam, że nie jest mozliwe uturbienie auta bez zmian w elektronice (pomijajac opisane wczesniej kwestie mechaniczne)
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 23 lut 2009, 17:33

Jeśli się to potwierdzi to niestety seria IRC szybko zniknie :( Widać że właściciele WRC mają ochote pozbyć się młodszego brata.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez RajducH » poniedziałek, 23 lut 2009, 17:47

Boss wraca do WRC :D w Portugalii jedzie Impreza :)
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Postprzez ŁukaszŁuniewski » poniedziałek, 23 lut 2009, 18:43

Coś czułem, że za długo nie usiedzi na emeryturze. Ciekawe jak zareaguje Ford, gdy przegra z mało konkurncyjną S14 :D
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 23 lut 2009, 19:36

ŁukaszŁuniewski napisał(a):Ciekawe jak zareaguje Ford, gdy przegra z mało konkurncyjną S14 :D

Nie przegra ;) W tym aucie nie ma szans.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez szirer205xs » poniedziałek, 23 lut 2009, 22:23

o fabii tez tak mowili a jak wsiadl w nia kolin to wymiatala ;)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości