Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Krzysiek_WrC » czwartek, 5 lut 2009, 13:15

beeper_ napisał(a):Prywatni kierowcy maja projektować i budować WRC? :D

A od czego są prwyatne teamy czy wypozyczalnie.? niech fabryki im dadza dokumentację (oczywście mowa o zakupie przez taki temat auta i jego przebudowie),a FIA nie ureguluje to odpowiednimi przepisami aby znowu ktoś nie chciał się dorobic i koszty nie wzrosły.
Ford szantażujac FIA pokazuje że tak naprawde to mu do końca nie zależy,z jednej strony start w MŚ jest prmoxcją marki,z drugiej jak odejdą to widocznie nic się nie stanie.

to trzeba się zdecydowac w którą stronę iśc.

Teraz FIA zaczyna się powoli robic zakąłdnikiem swoich pomysłów,może chcieli dobrze ale zaczynają to wszystko psuc za bardzo,
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki


Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 5 lut 2009, 14:29

jeszcze kilka lat temu w czasach swietności aut WRC było mnostwo teamów prywatnych obslugujacych wurce i wyopozyczajace je. i byly to teamy na naprawde wysokim poziomie, choc nie takim jak fabryka oczywiscie, ale niekiedy byly zapleczem fabryki. tylko ze wtedy bylo stac kierowcow na starty tymi autami czy to w MŚ czy to w krajowych rozgrywkach. gwoździem do trumny dla tych firm tunerów byl zakaz startu aut WRC w krajowych mistrzostwach. Ile dzis jest teamów ktore kupuje roczne, 2 letnie WRC od fabryki i same je wypozyczają? Pare lat temu każda marka startująca w MŚ była dostępna dla prywatnych kierowców, każdy producent odsprzedawał stare auta, ktore dalej jezdziły i to z powodzeniem. Dzis juz tego nie ma. to też jest problem bo sama fabryka nie ma mozliwosci pozbyxc sie starszych modeli a z tego miala kiedys tez pieniądz.
Ktos pamieta dzis takie firmy jak Future World, Grifone, Procar? Kronos czy JM Engineering musiało przezucić sie na s1600, s2000 czy gr. N
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez corados » czwartek, 5 lut 2009, 17:03

:arrow: Sylwek_GSi

tylko ze wtedy bylo stac kierowcow na starty tymi autami czy to w MŚ


Z tym się nie zgodzę.Prywatne teamy nawet w czasach swietnosci aut WRC nalezały do rzadkości w MŚ. Ten cykl był od zawsze horrendalnie drogi i mało który kierowca prywatny startował w nim autem WRC, oczywiście nie chodzi mi o pojedyncze występy zawodników w ich domowych rundach,czy w takich klasykach jak Finlandia,gdzie dawniej zawsze kilkunastu Finów wsiadało do Wurców. Jedynym zawodnikiem prywatnym którego było stac na regularne wystepy,raz zaliczył chyba wszystkie rundy MŚ był Antony Warmbold.
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez rallyholic » czwartek, 5 lut 2009, 21:51

W zbliżający się piątek - 6 lutego nastąpi się prezentacja Solberg World Rally Team :D
Konferencja prasowa odbędzie się w godz. 11-12 w centrum rodzinnego miasta Pettera Spydeberg.
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez ŁukaszŁuniewski » czwartek, 5 lut 2009, 22:17

Dobrze, że ktoś wrócił do Solberga, bo nikt nie zauważył, że Norweg oprócz znajomości rodzimych tras, bezie miał jeszcze innego "asa w rękawie". Jako kierowca prywatny może posiadać aktywne dyferencjały, które mogą mu pomóc na zaśnieżonych oesach Norwegii. Mimo iż Xsara jest starszą konstrukcją mały handicap Solberg będzie miał.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez TGR » piątek, 6 lut 2009, 00:43

I chyba te dyfry przechyliły szalę, że się zdecydował na Xsarę. Zimowy u siebie, a później szuterki. Może być ciekawie. Kto będzie serwisował?
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez TGR » piątek, 6 lut 2009, 12:31

Nowe barwy P.Solberga : www.norsk-rally.com
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez corados » piątek, 6 lut 2009, 17:18

Petter na pewno pokaże na co jeszcze stac Xsarę w starciu z C4 i Focusami. Handicapem są aktywne dyfry, ale pamiętajmy również,że to auto nie jest już rozwijane od 2 albo 3 lat. Jeśli obędzie się bez awarii to pudło jest jak najbardziej w jego zasięgu, a w następnych startach powinno byc już tylko lepiej. Miejmy nadzieję,że powróci Mr. Hollywood jakiego pamiętamy z 2003r. 8)
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez delecour » piątek, 6 lut 2009, 18:23

dyfry nie dyfry....

nie samymi dyframi auto jedzie, jważniejszy łącznik miedzy pedałami i kierownicą. Obecnie duża czesc kierowców wrc to beztalencia wiec szanse są. Zresztą, czy to spec taki czy siaki nie ma znaczenia, to są ułamki sekund róznic, które można nadrobić prawą nogą jak się umie, sądze ze petter umie.

pojawiło się info, że tym autem jeździł Puras, czyli wynika z tego, że to jakiś rocznik 01-02.

moim zdaniem będzie jechać wszystko 0-1, albo poza drogą albo...
Avatar użytkownika
delecour
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 00:58
Lokalizacja: Tour de Corse

Postprzez rallyholic » piątek, 6 lut 2009, 19:48

Xsara, którą posiada Petter wybudowana została w 26.03.2001.
Pierwsza rejestracja nr '32 CSP 92'
w 2001 reregistered as '723 CZM 78'.
w 2004 była w muzeum Citroena 'Le Conservatoire'.
w 2005 używana przez Kronosa- nr rejestracyjny '322 DFQ 78'.
w 2007 używana przez Kronosa- nr rejestracyjny '98 DZF 78'.
w 2008 używana przez Conrada Rautenbacha w Rajdzie Szwecji - nr rejestracyjny '875 EHW 78'.Potem w 2008 używana przez Felice Re we Włoszech - nr rejestracyjny '14R 0101'.Samochodem tym startował również Kris Meeke w Memoriale Bettegi.W 2009 Conrad Rautenbach jechał Galway Int. Rallynr rejestracyjny '138 EQY 78'.Samochodem tym Jesus Puras zdobył pierwsze zwycięstwo w wrc dla Citroena (2001 Rally Tour de Corse).
Samochód ten wygrał 4 rundy wrc - (Puras/Corse 2001, Loeb/MC 2003, Loeb/Sanremo 2003, Loeb/Cyprus 2004).
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez rallyfahrer » piątek, 6 lut 2009, 21:14

rallyholic napisał(a):Xsara, którą posiada Petter wybudowana została w 26.03.2001.
Pierwsza rejestracja nr '32 CSP 92'
w 2001 reregistered as '723 CZM 78'.
w 2004 była w muzeum Citroena 'Le Conservatoire'.
w 2005 używana przez Kronosa- nr rejestracyjny '322 DFQ 78'.
w 2007 używana przez Kronosa- nr rejestracyjny '98 DZF 78'.
w 2008 używana przez Conrada Rautenbacha w Rajdzie Szwecji - nr rejestracyjny '875 EHW 78'.Potem w 2008 używana przez Felice Re we Włoszech - nr rejestracyjny '14R 0101'.Samochodem tym startował również Kris Meeke w Memoriale Bettegi.W 2009 Conrad Rautenbach jechał Galway Int. Rallynr rejestracyjny '138 EQY 78'.Samochodem tym Jesus Puras zdobył pierwsze zwycięstwo w wrc dla Citroena (2001 Rally Tour de Corse).
Samochód ten wygrał 4 rundy wrc - (Puras/Corse 2001, Loeb/MC 2003, Loeb/Sanremo 2003, Loeb/Cyprus 2004).


A dokładniej to ten egzemplarz: http://www.rallyfahrer.info/index.php?o ... 8&Itemid=2 :wink:
Avatar użytkownika
rallyfahrer
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 18 lut 2005, 14:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Miniak » piątek, 6 lut 2009, 21:43

Nie sądziłem, że fabryczny zespół Citroena aż tyle czasu sięgał po to samo nadwozie.
Miniak
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): środa, 29 sty 2003, 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez delecour » piątek, 6 lut 2009, 23:03

to świadczy o dwóch aspektach

po 1 widać jak udaną konstrukcją jest xsara, od 2001 przechodziła jedynie ewolucje i na tej samej bazie auto potrafiło wygrywać wszystko

po 2 Petter ma auto z niezłą historią, ale zajebiś.cie już leciwe jak na rajdówke. Żeby ten jego zapał nie był dobrą miną do złej gry.

Zobaczymy już za tydzień
Avatar użytkownika
delecour
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 00:58
Lokalizacja: Tour de Corse

Postprzez Hultay WRC » piątek, 6 lut 2009, 23:04

Zadziwiające. Jakby ktoś mi powiedział w 2004 roku że Solberg będzie w 2009 jeździł samochodem Purasa z 2001 w życiu bym nie uwierzył, albo bym pomyślał że zaczął jeździć u siebie w kraju. Jestem ciekaw jak sobie tym poradzi. Silnikowo to to pewnie i tak będzie lepsze niż słabowite Subaru, ciekawe tylko jak zawias i jak dużo dają te dyfry?
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez corados » piątek, 6 lut 2009, 23:22

Zresztą, czy to spec taki czy siaki nie ma znaczenia, to są ułamki sekund róznic, które można nadrobić prawą nogą jak się umie


Specyfikacja nie ma znaczenia :?: :shock: Idąc twoim tokiem myślenia mógł wybrac Forda Focusa WRC z 2001r. i próbowac nadrabiac prawą nogą, straty wynikające z tego ,że ma przestarzały sprzęt.
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości