(R-C) Torun - niedostepny

Archiwum

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » sobota, 23 sie 2003, 00:24

Hmm IMO niekoniecznie...takie sprawy moga nie obchodzic tzw uniwerslanych tunerow ktorzy robia co im popadnie...gdy ktos sie juz zwiaze z marka jak RUF z Porsche czy Lorinser z Mesiem czy Arden z Jagiem itd to mysle ze mimo wszystko stara sie zachowac charakter marki.
A uniwerslani tunerzy raczej sie nie zajmuja silnikami z Porsche,tylko montuja moduly do turbodiesli




Hmm... na pierwszy rzut oka trudno się nie zgodzić z tą argumentacją... ale tutaj nie chodzi tylko o wizerunek marki, lecz konkretnego modelu... Właśnie o to robi się tuning żeby zmienić charakter auta. Podstawowy model 911 też jest w zasadzie autem po części luksusowym, po części sportowym a po części zabawowym, mimo to Gemballi nie przeszkadza to w robieniu z niego 700 konnego monstrum. A takie 993 to Uwe Gemballa po prostu sprofanował:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

totalnie olał wizerunek marki, modelu wcielając w życie swoją wizję. Wizja sama w sobie ciekawa, tylko dlaczego akurat pokaleczył moje ukochane Porsche? Tak więc nie sądzę żeby Gemballa nie wsadził do Boxterka hard turbo jak by to było technicznie możliwe.

Jeśli chodzi o pomysł montażu klatki to musisz pamiętać kto jest odbiorcą aut tuningowanych boxterów. Są to przede wszystkim bogate lalusie dla których 911 jest zbyt trudnym wozem, po drugie rice boys z kasą, po trzecie ludzie szukający mocniejszych wrażeń, ale nie ma wśród nich ekstremistów, ekstremiści kupują od razu 911 GT3, albo GT2, albo Ferrari 360 CS, a jeśli nie mają kasy to składają sobie repliki Super 7-ek, w każdym razie nie zadowalają ich półśrodki. Dobrze wiesz jak to jest, jesteś fanem Ferrari ale w 456 kasy byś nie utopił. Tak samo ja bym nie kupił Boxtera. Natomiast wymienieni przeze mnie wcześniej klienci owszem, nie pogardziliby dużą mocą, ale dla nich nawet pałąk przeciwkapotażowy trzeba chować w zagłówkach żeby nie psuł ładnego widoku, jak by zobaczyli klatkę bezpieczeństwa to by dostali zapaści nerwowej...

można oczywiście wzmocnić podłogę, progi i tunel, ale to wiąże sie z dużym nakładem pracy, trzeba rozebrać wóz do ostatniej śrubki, obspawać ocynkować, od nowa polakierować , poskładać i dopiero wtedy zabierać się za tuning silnika. Taniej w takim wypadku wziąć jest na warstat 911stkę jeszcze dochodzi do tego prestiż modelu 911 i mamy odpowiedź dlaczego nikt się nie będzie bawil w usztywnianie budy boxtera.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez :alfan: » sobota, 23 sie 2003, 04:23

żółtodziób napisał(a): Właśnie o to robi się tuning żeby zmienić charakter auta.
Nie wszyscy tak robia,ale fakt jest masa takich tunerow.

Jeśli chodzi o pomysł montażu klatki to musisz pamiętać kto jest odbiorcą aut tuningowanych boxterów. Są to przede wszystkim bogate lalusie dla których 911 jest zbyt trudnym wozem, po drugie rice boys z kasą, po trzecie ludzie szukający mocniejszych wrażeń, ale nie ma wśród nich ekstremistów, ekstremiści kupują od razu 911 GT3, albo GT2, albo Ferrari 360 CS, a jeśli nie mają kasy to składają sobie repliki Super 7-ek, w każdym razie nie zadowalają ich półśrodki. Dobrze wiesz jak to jest, jesteś fanem Ferrari ale w 456 kasy byś nie utopił.


No tak,ale biorac wlasnie pod uwage ze Boxter to Porsche dla ubogich moze znalezli by sie klijenci,ktorych nie stac na GT2 czy nawet GT 3,a chcieliby miec Porsche bo sa maniakami,nic innego ich nie interesuje,repliki sevena olewaja itd.Totalni indywidualisci,a do tacy wlasnie korzystaja z uslug tunerow.Wiec biora Boxtera,montuja turbo,klatke,zawias itd.Nie znam cen,ale przypuszcam,ze jest mozliwosc utrzymania kosztow wciaz ponizej ceny GT 3.Bedzie to drozsze niz podstawowe 911,ale szybsze,bardziej rasowe(klatka :) ) i pewnielepiej jezdzace.Fakt trzeba byc kompletnym swirem zeby kierowac sie takimi motywami,zamiast kupic jakies starsze 911,ale swiry sa na calym swiecie i maja sie dobrze.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » niedziela, 24 sie 2003, 01:08

Tańsze niż GT3? nie sądzę... Boxterek kosztuje 250 kPLN, GT3 550 KPLN... Teraz weź boxterka, rozbierz go na części, odrap lakieru, obspawaj, poszerz nadwozie (a co, robimy extremum a nie popierdółkę) wstaw klatkę, potem ocynkuj to i polakieruj od nowa, teraz poskładaj to autko, zrób mu silnik zeby miał te 500 KM, wstaw mu profesjonalny zawias, daj ceramiczne hamulce, wyczynowe fotele, jakieś dobre fele z kapciami, daj włókno węglowe tu i tam i zrobi się z tego ładny klops...

Zwykła 911stka zrobiona przez Gemballę, wcale nie do pełnego wypasu kosztuje więcej niż GT3, tutaj zakres przeróbek musiałby być jeszcze większy...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 25 sie 2003, 05:11

żółtodziób napisał(a): Tańsze niż GT3? nie sądzę... Boxterek kosztuje 250 kPLN, GT3 550 KPLN... Teraz weź boxterka, rozbierz go na części, odrap lakieru, obspawaj, poszerz nadwozie (a co, robimy extremum a nie popierdółkę) wstaw klatkę, potem ocynkuj to i polakieruj od nowa, teraz poskładaj to autko, zrób mu silnik zeby miał te 500 KM, wstaw mu profesjonalny zawias, daj ceramiczne hamulce, wyczynowe fotele, jakieś dobre fele z kapciami, daj włókno węglowe tu i tam i zrobi się z tego ładny klops...


Ja to raczej przedstawiale jako przerobke nie ekstermalna,ale pozwalajaca maksymalnie efektywnie wykorzystac zainwestowane pieniadze.Ten boxter nie bylby tak zaawansowany technicznie jak GT3,tylko na tyle szybki na ile to mozliwe.

Dwie uwagi:
1.Jak juz lecimy na ekstermum,czemu hamulce ceramiczne a nie weglowe
2.Podawanie cen w PLN nie ma sensu-i tak tej przerobki nie wykonasz w kraju.Ceny w np ojro beda o wiel bardziej miarodajne.Ale tu juz sie naprawde czepiam :)
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 25 sie 2003, 11:47

no wiesz, albo robimy coś dla ekstremistów tak jak proponowałeś, albo rasujemy boxtera tak bardzo jak się da, czyli na tyle na ile buda pozwoli. Nie-ekstremista nie kupi Boxtera z wspawaną klatką bezpieczenstwa, ekstremista zaś nie kupi czegoś co nie jest ekstremalne...

Jeśli chodzi o waluty to na prawdę się czepiasz, Złoty Polski od momentu enominacji jest stabilny zarówno wobec USD, ECU i Euro, nie widzę więc racjonalnych przesłanek żeby dla ułatwienia sobie tego nie przeliczyć...

W kwestii węglowych tarcz to mogę powiedzieć tyle że są one za drogie nawet do 911 GT2, produkuje się taką około pół roku... A ich zalety wychodzą dopiero na torze wyścigowym i to w mocno obsadzonych wyścigach, zupełnym nonsensem jest ich stosowanie w cywilach, na drodze publicznej nawet nie zdążysz rozgrzać ich do właściwej temperatury...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » czwartek, 28 sie 2003, 04:09

żółtodziób napisał(a): no wiesz, albo robimy coś dla ekstremistów tak jak proponowałeś, albo rasujemy boxtera tak bardzo jak się da, czyli na tyle na ile buda pozwoli. Nie-ekstremista nie kupi Boxtera z wspawaną klatką bezpieczenstwa, ekstremista zaś nie kupi czegoś co nie jest ekstremalne...

W kwestii węglowych tarcz to mogę powiedzieć tyle że są one za drogie nawet do 911 GT2, produkuje się taką około pół roku... A ich zalety wychodzą dopiero na torze wyścigowym i to w mocno obsadzonych wyścigach, zupełnym nonsensem jest ich stosowanie w cywilach, ..


Jeszce raz powtarzam ze to co proponowalem to nie byl wozek dla ekstermistow,ale dla maniakow Porsche szukajacych najlepszygo stosunku osiagi-cena
(przy czym pod pojeciem osiagow rozumiem tu oczywiscienie tylko moc,ale i prowadzenie itd)

No ale jesli juz mielismy robic cos dla prawdziwych ekstremistow...no to w takim razie czemu wykluczasz hamulce weglowe.Co z tego ze sie nie sprawdza w codziennej ekslploatacji,dla ekksremisty bedzie wazniejsze ze jest to przeniesione prosto z torow.
Zreszta taki ktos nie zawahal by sie pewnie przed wysileniem silnika tak,aby wytrzymal dwie godziny pracy.I gosciu pojedzie tym na ulice .To jest juz prawdziwy hardcore.

Ale nikt tak nie robi.Pojecie ekstremizmu traci na wartosci.Co za tym idzie,dewaluuje sie znaczenie czysto sportowego samochodu-przynajmniej dla ogolu.Szkoda.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » czwartek, 28 sie 2003, 13:10

no to wróćmy do punktu wyjścia, ktoś kto chce mieć po prostu tylko osiągini zaakceptuje klatki bezpieczeństwa w kabriolecie. Tylko ekstremista by na to poszedł. W sumie i tak nie zmienia to postaci rzeczy, jeśli buda boxtera jest za słaba żeby wsadzić do niej 500 -600 KM to nie ważne czy wspawamy klatkę czy tylko wzmocnimy czymś tunel progi i podłodę i tak nie obejdzie się bez powtórzenia procesu lakierniczego, koszt bedzie podobny... No, może to będzie to tańszy sposób orzymania 500 KM niż w 911 jednak nawet słabsze 911 GT3 będzie szybsze na torze niż taki boxter. Chyba że ktoś zada sobie wiele trudu poszerzy Boxtera, wstawi mu optymalnie zesrojone pół-wyczynowe zawieszenie doda jakieś specjalnie opracowane w tunelu aerodymnamicznym akcesoria, ale wtedy ta zabawa na prawdę przestanie być tania...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » czwartek, 28 sie 2003, 23:29

żółtodziób napisał(a):no to wróćmy do punktu wyjścia, ktoś kto chce mieć po prostu tylko osiągini zaakceptuje klatki bezpieczeństwa w kabriolecie. Tylko ekstremista by na to poszedł.


Calkiem niedawno jechalem kiklkanascie mil na autostardzie za Camaro z klatka.Gosciu wracal z toru najwyrazniej,bo wiozl ze soba przyczepke ze slickami.To na pewno nie byl ekstremista,chociazby dlatego ze to bylo tylko Camaro :) .Wiec jednak mozna klatke zaakceptowac w cywilnym aucie...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » piątek, 29 sie 2003, 00:19

jeden na milion, poza tym amerykanie nie rozumieją na czym polega rasowa wyścigówka... Poza tym to Camaro to było Cabrio? Dużo łatwiej jest zaaceptować stelaż jeśli nad głową chcac nie chcac mamy dach, jeśli zaś ogranicza to użyteczność wozu jako kabrrioletu to mało kto na to pójdzie....
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » piątek, 29 sie 2003, 04:57

Sa jednak tacy ktorzy rozumieja.Kiedy juz powiedza w telewizji wszystko co sie dalo o Nascarze,mozna zobaczy prawdziwe wyscigi.Nie jest to takularne,nie widac ich fanow na ulicach(kazdy milosnik Nascaru obowiazkowo ma naklejony na aucie numer swjego Idola-wzglenie rysunek na ktorym ludzik olewa numer innego kierowcy :D ),ale sa tez tu prawdziwi sciganci.Zreszat dziwilbym sie gdyby ich nie bylo,dla pradziwych pasjonatow sportowych wozow niejest wazne to,ze ktos postanowil zrobic sobie w jakims miejscu garnice i ze rzady ich krajow sie nie lubia.

A jak chodzi o Camaro:to bylo akurat Coupe,ale Boxter nie jest dostepny w tej wersji nadwoziowej wiec sytuacja jest nieco inna.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez senior_edmundo » piątek, 29 sie 2003, 18:42

Hej chłopaki !! przypominam wam że jest to forum rallycrossowe :D :D
Avatar użytkownika
senior_edmundo
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): piątek, 31 sty 2003, 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » sobota, 30 sie 2003, 00:27

alfan: tak tylko że zauważ że jak tuner wprowadzi do oferty takie auto to nie po to żeby taki ktoś jak ja albo ty (tyle że forsiasty) ale po to żeby na tym interesie zarobić. Nie będzie opracowywał pakietu który się masowo nie sprzeda. Znaleźliby się prawdziwi ściganci, ale niewielu...

senior edmundo: to już tak jest że jak z alfanem znajdziemy jakąś cienką paralelę z Porsche lub Ferrari to obaj tracimy poczucie rzeczywistości i zupełnie nie przeszkadza nam gdzie i kiedy toczy się dyskusja, nie wykluczam sytuacji że za kilka lat zadzwoni do mnie alfan, zaczniemy gadać na tradycyjny temat i... spóźnię się przez to na własny ślub :)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » wtorek, 2 wrz 2003, 04:57

żółtodziób napisał(a):alfan: tak tylko że zauważ że jak tuner wprowadzi do oferty takie auto to nie po to żeby taki ktoś jak ja albo ty (tyle że forsiasty) ale po to żeby na tym interesie zarobić. Nie będzie opracowywał pakietu który się masowo nie sprzeda. Znaleźliby się prawdziwi ściganci, ale niewielu...


Czy ten boxter mojego projektu zadowoliby prawdziwych scigantow-nie wiem,watpie,oni raczej wzieliby cos uzywanego ale lepzegi juz zalozenia.Mowilem raczej o "fanach"(w cudzyslowiu,bo nie o takich jak ty)Porsche,a tych nie brakuje.

nie wykluczam sytuacji że za kilka lat zadzwoni do mnie alfan, zaczniemy gadać na tradycyjny temat i... spóźnię się przez to na własny ślub :)

Wnioskuje z powyzszego ze nie chcesz mnie na swoj slub zaprosic.Co za chamstwo :!: A ja chcialem specjalnie na te okazje wynajac ci pewnego sedana z Maranello zebys mial ucieche i mogl posmiac z Ferrarek.Nawet za szofera mialem robic.Nie to nie :D :D :D :D

PS Koledzy rallycrossowcy-mozecie juz przestac sledzic temet:"Torun-niedostepny",bo nic specjalnie ciekawego dla was tu juz nie bedzie napisane. :wink:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » czwartek, 22 kwi 2004, 19:18

My tu gadu gadu, a tu już za chwile sezon się rozpoczyna. Pytanie do zorientowanych: ma ktoś już "rozkład jazdy" na 1wszą rundę w Toruniu? Jak zwykle cieżko w necie znaleźć jakieś komunikaty od Toruńczyków... Harmonogram niby zawsze jest podobny, ale wolałbym "na czuja" nie przyjeżdżać...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez golden » czwartek, 22 kwi 2004, 19:38

żółtodziub - jeszcze nie ma harmonogramów - pewnie beda jak to w zwyczaju bywa dzien przed zawodami :D

tutaj jest jakiś link moze cos znajdziesz - jest o Folku oraz lista zgloszen 1 rundy MPRC http://www.tkm.torun.pl/

w niedziele najbliższą jest FOLKRACE i warto sie wybrac
Wicik był dzis w Wawie u tunerów po elektornike i juz ma zrobionego Escorta bardzo konkretnie - wszystkie bebechy nowe - moto z nim gadał i chyba jeździł na prawym, ale niech on cos powie...

a ja mam 2 rajdy i 2 crossy w toruniu szlak trafił :(
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron