Witam
Mam pytanie dotyczace klatki bezpieczenstwa.
Artykul 253 zalacznika J
Punkt 8.3.2.1.5 "Wzmocnienie katów i połaczen"
Połaczenia pomiedzy:
- elementami przekatnymi pałaka głównego,
- wzmocnieniami dachu (konfiguracja z rysunku 253-12 i wyłacznie dla
samochodów homologowanych po 01/01/2007),
- elementy drzwi (konfiguracja z rysunku 253-9),
- elementy drzwi i wzmocnienie słupka przedniej szyby (rysunek 253-15)
musza by wzmocnione co najmniej 2 wezłówkami zgodnymi z
artykułem 253-8.2.14.
Wezlowka to oczywiscie cos takiego:
Punkt 8.3.2.1.5 "Wzmocnienie katów i połaczen" znajduje sie w czesci artykulu 253 poswieconej obowiazkowym elementom i wzmocnieniom i czytajac go na moja logike dochodze do wniosku ze takie wezlowki sa niezbedne w kilku miejscach we wszystkich autach. Jednak z drugiej strony widzialem samochody ktore maja krzyze, wezlowek nie posiadaja, a przeszly BK i zostaly dopuszczone do startu w PZMocie (w tym roku - zeby nie bylo niejasnosci).
Jak to wiec w koncu jest? Czy te wezlowki sa niezbedne czy nie? A moze teoria rozni sie od praktyki? Czy ktos potrafi rozwiac moje watpliwosci albo ma cos sensownego do powiedzenia w temacie?
Z gory dzieki za wyjasnienie.