Beret napisał(a):...podstaw rajdowania uczyc sie w czyms niezbyt predkim typu omowione wczesniej ccs czy scs.(...) bo wlasnie na zakretach mozesz sobie pozwolic na wolniejsza jazde i nadrabiac to pozniej na rozpedzaniach. a wlasnie to zwieksza bezpiecenstwo (...) wez pod uwage ze jednak wiekszosc dzwonow odbywa sie na zakretach a nie na prostych.
CC czy SC wcale nie jest wolne. Prędkości osiągane nimi są w stanie zabić. Kierowcę, pilota lub kibica.
Chyba w cuda wierzysz, że ktoś specjalnie zwolni, bo może później lepiej przyspieszać. Z drugiej strony tak wyglądają teraz rajdy, szczególnie w Polsce: na prostej dzida, w zakrętach spokojniutko jak w drodze do marketu. Wygląda to jak kilka wyścigów na 1/4 mili, pomiędzy którymi zawodnik przemieszcza się po zakrętach. Dlatego dawni zawodnicy cały czas jeżdźą lepiej od dzisiejszych.
Większość zdarzeń następuje raczej wskutek źle wyliczonego miejsca hamowania, czyli ma swój początek jeszcze na prostych i wynika m.in. z dużej prędkości przed hamowaniem. Potem zwykle jest zakręt, dlatego to tak wygląda.
Prezes-tk